Vedd ki a bal oldali kerékjárati dobbetétet és kövesd a gégecsőben menő kábeleket, azok mellé érdemes befűzni az utólagos kábeleket.Látni fogod a fülkébe menő átvezető gumit is, ott léptesd be az A-oszlopba, majd innen az ajtókábel átvezető gumit kipattintva látni fogod, hogy hol vezesd be a műszerfal felé.Nem kell semmilyen utólagos nyílást csinálni, minden megy a gyári átvezetőkön.
Előre is köszönöm, ha valami pontosan behatárolható pontot tudsz ajánlani.
Utólag szeretnék beépíteni gyári fényszórómosót, de módosított elektromos bekötéssel, mivel nyomógombbal szeretném hogy működjön, ne pedig a szélvédőmosóval együtt indított időzítőrelével. Ehhez kell egy vezetéket az utastérbe vinni, illetve ma szembesültem azzal, hogy a lámpamosós tartályhoz van egy szonda is, nyilván a folyadékszint-visszajelző lámpához. Meglepetésemre három vezeték megy rá, nem csak kettő.
Volna hozzá esetleg valakinek kapcsolási rajza? Nagyon megköszönném!
Szóval, mint részleteztem lentebb is, pontosan ugyanarról okfejtünk, de már fölöslegesen...
Azért írtam le -másoknak is- részletesen az ügymenetet, amit te is jól tudsz, mert -mint azt is írtam volt- többen megkerestek magánban a dolog miatt!
Csak annyi a különbség, hogy én itt minden papírmunkát el tudok intézni és elküldtem volna a bontási igazolást neked (de meghatalmazással én is el tudom itt a helyi ocsmányirodában intézni mindenét)!
Mások úgy szerették volna, hogy megmaradjon az autó, de ez már így nem megy...
(régebben ment úgy is, csak az alvázszámot kellett kivágni és leadni, de sok volt vele a visszaélés, ezért úgy már nem lehet)
Nem döntöttél rosszul, meg én sem...nem boltoltunk, ennyi!
Pár dolog kellett volna csak róla, mert benzines meg nem is automata, meg nem is ezüst metál...
Megadtam volna érte a kért összeget, meg az egyéb költséget is álltam volna, de adásvételivel már nem érte volna meg (eleve nem lehet műszaki nélküli autót átíratni, ez egyébként egy jó kis joghézag az adásvételnél, csak úgy mondom)!
Még arról is beszéltünk az asszonnyal, mikor aktuális lett volna a dolog, hogy ő levisz engem, én meg haza jövök a géppel, csak az adásviteli állított meg!
Majdnem megvettem a lentebb hirdetett, bontásra szánt gépet, de végül mégsem lesz az enyém...
De a lényeg most nem is ez, hanem az, hogy leírtam az eladónak, hogy el tudom intézni a végleges forgalomból kivonást, ha kell!
Ezügyben azóta már többen is megkerestek magánban, most akkor tisztázzuk a dolgot!
Nem vagyok amolyan nepper féle!
A lehetőség arra az autóra szólt -volna- és valóban el tudom intézni, de:
-ez a vas telep, ahol én intézem, itt van helyben és valóban rendelkezik bontási engedéllyel!
-az autót ténylegesen ide kell hozni és itt is marad!
- hivatalos módon körbe fotózzák, alvázszámot ellenőrzik, minden hivatalosan megy!
-kiadják a bontási igazolást, de csakis a forgalmiban lévő tulajdonos nevére, azzal neki kell menni az okmányirodába!
-elvileg ennek van valami költsége, de az autóért is adnak némi pénzt, kilóra, bontási anyagként!
-magyarul, jut is, marad is, meg nem is!
Ez a rendes, hivatalos ügymenet.
Más kérdés, hogy én személyes, jó kapcsolatban vagyok a tulajjal és azt bontok ki a gépből, amit akarok, de a kasztni mindenképp ott kell maradjon...
Tőlem nem kérnek pénzt a bontási igazolásért és én sem kérek semmit kilóra...
Ráadásul mindig van otthon mindenféle maradék ócskavas, amit szintén ingyen kiviszek cserébe...
Ennyi a hivatalos, valós történet, ez nekem és itt működik, de csakis hivatalos formula szerint!
(ezért nem mentem bele az akármilyen névre adásvételivel, mert CSAK a tulaj nevére adnak bontási igazolást és nem marad neki szinte semmi haszna, ha maga intézi...meg persze okiratot sem szeretnék hamisítani)
Igen, tudom, hogy belső küszöb is van, de minden technikám és anyagom is meg van hozzá, hogy profin meg tudjam csinálni!
Azt azért tudni kell, hogy ez egy 94-es, franciából hozott autó, ezen sehol máshol nincs egyetlen rozsda folt sem, a küszöbök is csak inkább a hátsó ajtók alatt betegek, nyilván a kipotyogott gumidugók miatt, amit én pótoltam, de azért csak 27 éves vas...
Érdekes, hogy se a hátsó sárvédők küszöbnél lévő végei, se sehol, semmi más nem rozsdás!
Hát, kicserélem hamarosan, kap egy komplett külső fényezést és talán elmegy még egy darabig...
Mi lehet az oka annak, hogy mostanában viszonylag gyorsan leteszi az elejét a második szériás Xantiám (1.6i), viszont a hátulja fennmarad a leülésgátló miatt? Eddig mindig gyönyörűen tartotta magát elöl, hátul még két nap után is.
Hát, tényleg színrefújt betétekkel gyári. Csak sokkal kevésbé kontrasztos.
És ami számomra még fontosabb: hogy nekem így sokkal jobban tetszik.
A küszöböknél javaslom, hogy becsületes, igényes lakatost keress! Nekem ott derült csak ki, hogy amit megvettem Klokkerholm küszöbök, azok csak a külső idomok. De van középső és belső küszöb is! Azokat ő készítette el, vaslemezből (ami sajnos szinte napról napra drágább mostanság).
Szép jó estét mindenkinek! Nagyon-nagyon régen jártam errefelé...
Bizony kevés a régi, számomra ismerős nick, és sok az új.
Nekik írom, amire a többiek talán még emlékeznek: egy gyönyörű Image 1.8i boldog tulajdonosa voltam. Kilenc szép év után egy bömbi törte totálkárosra 2015-ben.
Az utód - természetesen - egy Xantia lett. Ez már HDi (könnyű volt megszeretni), és így is, úgy is kétezres.
Feleségem használta, tavaly ősszel "kaptam vissza", és úgy döntöttem: nekiállok.
A folytatás hosszú... csak akkor olvasd végig, ha eltökélt vagy, és nem sajnálsz rá 4-5 percet.
Tavaly ősz végén vízpumpa-probléma adódott a kocsimon. Amikor a szerelőhöz vittem, kiderült, hogy gömbfejeket is cserélni kell, azonnal. Megjavította mindezeket, de feltette a kérdést: meddig akarom még használni ezt a kocsit? Mert pár hónap múlva esedékes lesz teljes fék-generál, gyatra már a kipufogó is és ezekkel a küszöbökkel nem fog átmenni a műszaki vizsgán. És húsz éves. Igaz, a HDi motor viszont remek, azért meg kár lenne…
Hát én úgy gondoltam, hogy sokkal jobban szeretem ezt a kocsit – a második Xantiámat – semmint, hogy veszni hagyjam. Imádom a formáját a mai napig! Kényelmes, és minden számomra fontos extra benne van (ABS, szervo, klíma, négy lufi). Tesóm, zimurgy is biztatott, így a döntés egyértelmű volt.
Februárban álltam neki: a javasolt fék-javításokkal kezdtünk: mind a négy keréknél tárcsa és betétek. Kerékcsapágyakat is cserélni kellett, aztán elvittem futómű-ellenőrzésre. Ott újabb gondok jöttek elő: a lengőkarok cseréje. Közben megjavították a kavicsnyomot a szélvédőn, ablaktörlő-lapátokat cseréltem, megjavíttattam a régi eredeti bicska-kulcsot és megtisztítottam az alufelniket. Ezeket – mint kiderült – görgőztetni kellett, sőt, kettőt hegeszteni is. Jött egy lehetőség (itt a csoportban): vettem egy plusz garnitúra gyári alufelnit a téli acélok helyett.
A kipufogók következtek, mert cserélni kellett a középsőt és a hátsót is. Karosszérialakatos barátommal egyúttal időpontot is egyeztettünk tavaszra, amiből aztán több csúszás után nyár lett… Apróságok közben, mint sebváltó-gomb és a szoknya, és megrendeltem az ajtókra való légterelőket, a méretpontos szőnyeg-garnitúrát és az üléshuzat-szettet… Itt a csoportban találtam egy bontódó autót, ahol – sok apróság mellett – sikerült egy szép hátsó lökhárítót is szerezni. Ugyancsak a csoportban egy romos és csak részben működő, de bőrözhető multikormányt is kaptam.
Tesóm – mint oly’ sokszor – most is ezerrel kivette a részét. Szerelőket ajánlott, különböző kedvezményeivel segített itt-ott, meg a sok-sok apró kis szerelést végezte el (amik hatalmas dolgok!). Mind a négy ajtó belső zárja, a fénykürt javítása, meg az említett multikormány… Hat hátsólámpa világít, a csomagtérben kettő, a világításkapcsoló automata. És ami igen szuper dolog: a motorikus, automata ablakemelők hátul is! Bekötéssel, konzollal, kapcsolókkal… Ő és a barátja lecserélték a motorolajat, mindenhová gyári Purflux cucc került (olaj-, üzemanyag-, levegő- és pollenszűrők). Kipucoltuk az egész motorteret, rendbe hoztuk a pótkereket, minden hátsó lámpaegységet lecseréltük szép állapotúakra.
Tesóm érdeme a gyári CD-játszó is a drága, de igen gyatra Blaupunkt MP3-as helyett. Tőle kaptam a tárat is, amit beszerelt az ülésem alá, és működik, szépen! A régi kocsimból megmentett macAudio hangszórók mentek a kalaptartóba, ajtókba, a műszerfal tetejére pedig a csipogók. Ekkor már az újrabőrözött kormány vezérelte mindezt. A hátsó ajtó gyenge gázrugóit is újakra cseréltem, és az erősített kivitelt választottam, mert ekkor már tudtam, hogy igen, az előző Xantiám hátsó farokszárnya is fel fog majd kerülni…
Hidrós a kocsi, tegyük azt is rendbe! Antal barátom remek munkája révén új hátsó központi gömb került be, a többit pedig ellenőrizte, töltötte. És teljes olajcsere itt is, nagyon igényesen. Aztán megjöttek az új első gömbök is, és Antal két lánccal is megajándékozott… Nála derült ki a hátsó híd kezdődő rozsdája is – feljegyeztem a lakatosnak. Aki még mindig csúszott a munkáival, de nekem sem volt sürgős – távol még az augusztusi műszaki… Felkerültek közben a nyári felnik, amikre gumi is aktuális volt. Aztán meg biztonsági övek kellettek, mert a bal első megadta magát, és érdemesebb volt szettben venni: ez is innen, a csoportból került hozzám.
Két nappal a lakatos időpontja előtt a város egyik legforgalmasabb kereszteződésében adta meg magát a kuplung. Tesóm és barátja megint megoldotta, és tényleg az utolsó pillanatban, de a karosszériáshoz jutott, saját lábán. Jöttek végre a küszöb-cserék (középső és belső is), meg mindenféle nyúlványok, sárvédők javítása, pótlása, a kocsi aljának rozsda-mentesítése, alvázvádelme. A bal első sárvédő elég nagy részének javítása és a bal első ajtó hibája is sorra került. Aztán mentünk a fényezőhöz: az említett elemeken túl mindkét lökhárító teljes festése, valamint – igen! – a farokszárny, mint dédelgetett vágyam. Volt még egy ilyen: körben, minden díszcsík fekete lett! Igen, mint az S1 modelleken. Nekem ez tetszett jobban, mint a színre fújt. Nem volt kis összeg (meg jó sok munka lakatosnál, fényezőnél), de ahogy elnézem az eredményt, azt kell mondjam: megérte!
…Aztán vissza a feladónak: lakatos barátom összerakta, öcsém minden elektromosságot visszakötözött, elöl mindkét ködlámpában izzót cserélt. Én meg előkerestem a gondosan őrzött üléshuzatokat, szőnyegeket, spoilereket, váltógombot szoknyástul, a két hátsó feliratot… meg a takarítószereimet.
A napokban pedig a friss kétéves műszakival tettük fel a koronát.
És ha valaki ezek után képes azt hinni, hogy nyilván bolond vagyok, de legalább a világ legjobb tesója jutott – akkor mindkét dologban igaza van.
Sziasztok! Szeretett Xantiámnak végleg lejárt a műszakija, jövő héten viszem a bontóba. Esetleg ha valakinek alkatrésznek kell, 40.000.- forintért viheti ( kb. ennyit ér a katalizátor benne ) . Amúgy működőképes, csak az LHM olajat ereszti lassan de biztosan.
1995-ös évjárat, 2000 köbcentis benzines. Ha valakit érdekel, a 70/31-31-029 telefonszámon jelezze 8-18 óra között.
Eladó egyben, vagy bontásra egy 2005-ös Xantia 1-es. a motor 2000-es benzin, turbó, működik.
a karosszéria ép, lakkopás a vízszinteseken van. 4 gyári acél, 4 alutech felni, tetőcsomagtartó, tetőbox.
Ami új benne, 4 féktárcsa, fékbetét, hűtő. Gyári lámpa 4 kerek 100-as , maszkkal, gyári spoilerek, a klíma feltöltve. Minden mást emilben, vagy telefonon. fetencz.tamas666@gmail.com. 20/3788718
És téged nem idegesít, hogy mikor kiveszed "P"-ből üt egy nagyot a hajtásláncon amikor oldódik a retesz ? ( nem sík úton parkolva ) Vagy a tiedbe van valami csillapító?
Akkorákat szokott nekem csattanni, hogy inkább behúzom a kéziféket, ha picit is rajta van a jármű súlya.
...
A rozsdás zsír - nállam - a kézifék működtető emeltyűnél a gumi harangnál tört be. Ugyanígy a felújjítást követően. Szóval még ne dőlj hátra.
Szerencsére a rugó nállam nem tört el, de olyan szépen felrozsdásodott az állítóorsó vezető tengelye, hogy nem lehetett behúzni - aztán feloldani - a kéziféket.
Pedig rendesen bezsíroztam.
Szóval a kar és a ház illeszkedésnél 2db gyorskötözővel is ráerőssítettem, nehogy bemenjen a víz. Mégegyszer.... :)
És annyi zsírt nyomtam bele, hogy egy csepp víz se férjen már bele... :D :D
Dolgoztam kicsit a gépemen, mert folyamatosan elkezdett gyengülni valamiért a fék!
Amikor ráléptem ( inditás után, még hidegen) olyan volt mintha levegős lenne és inkább kicsit megszalad az autó...
De amikor kicsit bemelegedett minden, akkor meg egyszeüen nem lehetett adagolni a féket, vagy befogott rögtön, vagy semmit...nem lehetett lassitót fékezni!
Hát, volt baj bőven!
Mindkét oldalban el volt törve a kézifék utánállítóban a rugó, de sok darabba!
Ami érdekes, hogy a két gumi sapka teljesen ép, szakadás mentes volt, mégis rozsdás zsír volt benne!
Na, mindegy, rugókat kicseréltem, mindent kitisztítottam.
De mivel már meg volt véve, kicseréltem a két kézigék kötelet is.
Azt hittem, nehéz lesz, de ment könnyen...
Most olyan a fék, meg a kézifék is, hogy ilyen jó még sosem volt!
Igaz, a kéziféket előző műszaki óta senki nem húzta be, mert automatás a gép és nrmigen használom...