Sajnálom, hogy a befektetett munkád ellenére nem lett sikeres az elkészült páros. Kép alapján a tű vékony, de a síber formára jó is lehet. A gyári darab főbb eltérése a Simsonéhoz képest, hogy a tű rögzítése a tolattyú alsó felében van, és az így még inkább belelóg a keverőcsőbe. Ez is hozzájárulhat a rossz keverék-levegő arányhoz.
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget és a műszaki rajzot. Én a Simsonét vettem alapul és annak a kinézete alapján készítettem el és a tűt a Simsonét alakítottam át, de nem az igazi. Megpróbálok betenni képeket róla.
Alakul Édesapám Pannijának alkatrészbeszerzése, mint kiderült, nagyon bevásároltunk, egy olyan összekókányolt rozsdakupacot sikerült vennünk (nem néztünk a borítás alá, csak megörültünk, hogy találtunk végre egy Pannit...........), de most már végigvisszük. Sok alkatrészt már beszereztünk, íme ami még hiányzik és érdekelne minket:
-Váltókar (komplett)
-Gázkar (komplett)
-Hátsó fékpálca
-Kipufogó hollander
-Kipufogó könyök
-Kipufogó
Előre is köszönjük. Bármi tanácsot, infót elfogadunk.
Köszönöm, felhívom majd, de ha kapnék pontos méreteket a súberről és a súbertűről mint műszaki rajz vázlatot esetleg képeket akkor legyártom. Amivel most működik de nem 100%-ban, azt elképzelés alapján készítettem súbert és tűt is, de pl. a tűnél nem tudom mekkora és milyen a kúp szöge.
Üdv. Kérdésem a következő, nekem van egy Magyar dongó motorom és a karburátor súber és súbertűt keresek esetleg egy komplett karburátort hozzá. Köszönöm
Sziasztok! Restaurált Panni robogót keresnék megvételre. Amennyiben lenne valakinek,vagy tud eladót akkor kérlek a 06 30 348-3509 es telefonszámon lépjen velem kapcsolatba.
Én a főtengellyel kezdek (középre hézagolva ,természetesen a száraz tömítéssel a blokkfelek között). Aztán a kuplung, hogy a lánc szépen fusson. És folytatva az általad leírtak szerint....
Elég régi a kérdés, de mivel nem válaszolt senki leírom én a magamét hátha segít, bár 4-5 éve nem csináltam ilyen blokkot.
Én a kuplung csapágyhoz nem tennék hézagolókat, illetve csak akkor, ha gyárilag volt. Erre számbeütés utalhat. Ahányas szám annyi db hézagolólemez. Általában 0,2 mm egy lemez. Ezek után a kuplung csapágyat be kell véglegesen szerelni. A túloldali csapágyat én elsőre köszörült csapággyal helyettesíteném, így lehet próbálgatni a hézagolást. Ha kb 0,1 mm-t mozog a tengely az még jó. A tömítés még növeli kissé. Ha szorul akkor vissza. Aztán ha mégis lazára sikeredne a hézagolás a csapágy belső gyűrűjéhez is lehet tenni utólag egy hézagoló gyűrűt, nem kell ezért kiszerelni a frissen bemelegített csapágyat. A kuplung tengelyhez viszonyítva lehet betenni ezután a lánckeréktengelyt, itt lényeges a fogaskerékpárok szembenlevősége. Ha nincs egy vonalban a kuplungtengely fogaival a kettő lánckeréktengelyen lévő fogaskerék akkor természetesen úgy kell hézagolni a kuplung oldali csapágy alá, hogy ez rendben legyen. A lánckerék alá pedig ehhez az állapothoz viszonyítva mehet a szükséges hézagolólemez a kuplungtengelynél leírt axiális mozgás nagyságáig. A főtengely az más, azt én kb középre állítottam, de nem baj, ha nagyjából egy síkban van a főtengely kislánckerék a kuplungéval. Nagyrészt ennyi, leköszörült csapágyakkal könnyű a hézagolás, a blokk pedig nagyon egyszerű szerkezet. Én mást nem tudok hozzáfűzni.
A hiányzó párosítószámról még nem hallottam, nekem az ilyesmi gyanús:)
Robbantott ábrából csak a Panni alkatrészjegyzékben levő van. Ha régi Pannis vagy akkor biztos megvan, ha nincs akkor szívesen elküldöm.
Rég nem írtam ide, de most ismét kedvet kaptam Pannizni.
Össze kéne raknom 2 db Berva/Panni blokkot. Minden megvan hozzá, a blokkházak le lettek gyöngyözve, van vagy 3-4 blokknyi belsőség vödrökben. Tengelyeknél a hézagoló lemezek vastagságát, hogy kell kimérni?
Az egyik blokkfélben nincs párosító szám, pedig így volt, én szedtem szét. Ez lehetséges?
Blokk, váltó összerakásánál mire kell nagyon figyelni?
Blokkról van valakinek használható robbantott ábrája?
A blokkok nem forognak át. A pedáltengely forog. 1 lendkerék van összesen. A bal felső hengerhez tartozik főtengely is, de biztos, hogy javítandó. Ami nem látszik, van még pedál is. Egy komplett blokk kijön.
Mielőtt megszólnátok, így vettem, csak a projekt meghiúsulása miatt adnám el annak, aki tud vele mit kezdeni. (A 15cm-re lévő P10-es blokk most is átforog, pedig korábban került oda.)
Inkább csak igényfelmérés lenne. Ha van érdeklődés, legközelebb jobban kipakolom a garázst, és ha vannak kérdések, próbálok rájuk válaszolni. kb. 3 hét múlva jutok hozzá megint.
Mintha valakinek MZ hátsó lett volna fenn, persze a rugóerő nem biztos hogy stimmel, mert ugye csak egy darab kell, de kérdés, hogy szeretnéd-e használni. Ha nem vagy túlsúlyos, és egyedül ülsz fel, talán elbírja.