Én emlékszem mikor vittek be oda villamosokat, autóval mentem arra, félre is álltam. Hová tenni, nem tudtam a dolgot, mert akkortájt a szélrózsa minden irányába hordtak UV-kat. De be kell látni, ebben a projektben nem volt sok realitás.
Ez naivitás, nem gondolod? Van egy terület ami valamilyen megállapodás alapján komplett szerelvények tárolására lett felhasználva, tehát az idő az múlik, és a végtelenségig ez nem mehet, ugye ez világos? Ami a felújításukat illeti, ugye ezt viccnek szántad? Már sokszor le lett rágva ez a csont, az UV és rokontípusival jól el vagyunk látva, mint példányszám mint nosztalgia! Persze javítani lehet és kell a dolgon, de van bőven alany ehhez a törekvéshez.
Igen, ott voltam, amikor bevittük őket, már akkor se volt semmi értelme az egésznek, most, hogy már a váltó sincs ott, amin bementek, most meg aztán tényleg mindegy.
@kihúzóvágány: "Te pedig a mostani tulajdonos tárgyait akarod megsemmisíteni." - kérlek mesélj még :)
Szerintem olyan járművekre van szükség, amik egymással változatosan kombinálhatók. Mi baja lenne az 5884-nek, ha egyszer egy másik póttal együtt húzná egy légfékes, máskor meg szolenoiddal fékezve az 1522?
A befeszülésnél pedig a tengelytáv mellett a kerékátmérő is számít, ebben jobban állnak az UV-pótok.
Most kaptam az infót, hogy jövő héten viszik a villamosokat elbontani.. Addig menjen fotózni aki tud! Kínai piacnál kell bemenni és hátra gyalogolni, majd a tolópadnál balra fordulni..
Akkor inkább az 5005 legyen 2806 társa és ne feledjük az 5600 is kalkulálható lehetne valaha. (Bár én nem hiszem hogy lesz valaha nosztalgia forgalomban M+pót.
Az 5884-et azt hagyjuk csak meg az 1522-nek, hisz anno" az Újpesti balhé előtt együtt lettek rendbe téve. Bár szerintem soha nem használnák két ok miatt, mert ott a rinyálás" tengelytáv (amit a lőrinci iker, és jelenleg a 1074 is sokszor megcáfol, és ott van, ha már mehetne is, kérdés, hogy vajon így biztosítható a visszafordítása?)
Azt, hogy jóhiszemű volt a nagyszámú leletmentés azt nem vitatom, de azt hogy ekkora naivitást bevállalni ebbe a projektbe, azt már kicsit viccesnek találom.
A nosztalgiaüzem nagy adóssága még számomra, hogy nincs M+P+P szerelvény. Pedig két motorral (2624, ill. nemsoká 2806) is lehetne vontatni a pótokat. A nyitott feljárós 5884 mellé még kellene egy volt UV-pótot visszaalakítani, de lehetne akár két tolóajtós is (légfék munkahenger kell a szolenoiddal párhuzamosan, illetve 600 mm-es ütközőmagasság), mindkét formában előfordultak a Váci úton.
Mondjuk azért a mindent aprítunk mentalitás ellenére mindenképpen elismerésre méltó, hogy az 5807, 5808 szintén megmenekültek ilyen-olyan módon.
Ha valaki tudna bármilyen infóval szolgálni a "szintén jó kezekbe került" 3203, 3420 jelenlegi tartózkodási helyéről, és megosztaná, megköszönnénk, lassan tényleg érne egy mindenki számára elérhető friss lista készítése az úgy-ahogy egyben maradottakról..
Azért egy szép kort megélt 5806-osért vagy a szimplaajtósokért mindenképpen kár lenne..
A villamosok két vágányon helyezkednek el, amelyből az egyik féltetővel fedve van. Azok a kocsik full jó állapotban vannak, szinte semmi rozsda, csupán az elektromos berendezéseket szedték ki belőlük..
A pótkocsik közül van olyan (pl. 6036), ami egy kitakarítás után akár mehetne is valami múzeumba..
Ja, ahogy néztem, Mogyoródon eladó az a Lagúna panzió, aminek a kertjében áll a megmaradt 1 UV motorkocsijuk, ha valakit érdekel, esetleg érdemes érdeklődni, mert lehet, hogy az új tulajnak csak útban lesz és megy kiskanálnak.