Keresés

Részletes keresés

valya con dios Creative Commons License 2017.04.23 -3 2 20814

Miért, szerinted mi a répát kéne velük csinálni?!

Előzmény: kihúzóvágány (20813)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.04.23 -2 1 20813

Nem én mesélek, hanem Te írtad: "Szét kell vágni!"

Előzmény: valya con dios (20810)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.23 -1 1 20812

Én emlékszem mikor vittek be oda villamosokat, autóval mentem arra, félre is álltam. Hová tenni, nem tudtam a dolgot, mert akkortájt a szélrózsa minden irányába hordtak UV-kat. De be kell látni, ebben a projektben nem  volt sok realitás. 

Előzmény: valya con dios (20810)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.23 -1 1 20811

Ez naivitás, nem gondolod? Van egy terület ami valamilyen megállapodás alapján komplett szerelvények tárolására lett felhasználva, tehát az idő az múlik, és a végtelenségig ez nem mehet, ugye ez világos? Ami a felújításukat illeti, ugye ezt viccnek szántad? Már sokszor le lett rágva ez a csont, az UV és rokontípusival jól el vagyunk látva, mint példányszám mint nosztalgia! Persze javítani lehet és kell a dolgon, de van bőven alany ehhez a törekvéshez. 

Előzmény: FAV 20 (20809)
valya con dios Creative Commons License 2017.04.23 -2 2 20810

Igen, ott voltam, amikor bevittük őket, már akkor se volt semmi értelme az egésznek, most, hogy már a váltó sincs ott, amin bementek, most meg aztán tényleg mindegy.

 

@kihúzóvágány: "Te pedig a mostani tulajdonos tárgyait akarod megsemmisíteni." - kérlek mesélj még :)

Előzmény: Törölt nick (20803)
FAV 20 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 20809

Nem értem, hogy kinek van útban. Talán kell a pénz amit belefektettek. Én felújítanám ezeket, és ebben bíztam.

Előzmény: uv3249 (20807)
Alien Angel Creative Commons License 2017.04.22 0 1 20808

Szerintem olyan járművekre van szükség, amik egymással változatosan kombinálhatók. Mi baja lenne az 5884-nek, ha egyszer egy másik póttal együtt húzná egy légfékes, máskor meg szolenoiddal fékezve az 1522?

 

A befeszülésnél pedig a tengelytáv mellett a kerékátmérő is számít, ebben jobban állnak az UV-pótok.

Előzmény: Törölt nick (20805)
uv3249 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 20807

Most kaptam az infót, hogy jövő héten viszik a villamosokat elbontani.. Addig menjen fotózni aki tud! Kínai piacnál kell bemenni és hátra gyalogolni, majd a tolópadnál balra fordulni..

 

Előzmény: Törölt nick (20803)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.22 -1 0 20806

Akkor inkább az 5005 legyen 2806 társa és ne feledjük az 5600 is kalkulálható lehetne valaha. (Bár én nem hiszem hogy lesz valaha nosztalgia forgalomban M+pót. 

Előzmény: uv3249 (20801)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.22 -2 0 20805

Az 5884-et azt hagyjuk csak meg az 1522-nek, hisz anno" az Újpesti balhé előtt együtt lettek rendbe téve. Bár szerintem soha nem használnák két ok miatt, mert ott a rinyálás" tengelytáv (amit a lőrinci iker, és jelenleg a 1074 is sokszor megcáfol, és ott van, ha már mehetne is, kérdés, hogy vajon így biztosítható a visszafordítása?)

Előzmény: Alien Angel (20800)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.22 -2 0 20804

Azért túlzásokba ne essünk! 

Előzmény: uv3249 (20797)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.22 -2 0 20803

Látod, ez korrekt! (Na mehetünk sörözni!) :))))

Előzmény: valya con dios (20795)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.22 -1 1 20802

Azt, hogy jóhiszemű volt a nagyszámú leletmentés azt nem vitatom, de azt hogy ekkora naivitást bevállalni ebbe a projektbe, azt már kicsit viccesnek találom. 

Előzmény: uv3249 (20794)
uv3249 Creative Commons License 2017.04.21 0 0 20801

Sajnos ameddig az 5884-es sincs helyrehozva, addig valószínűleg csak álom marad :(( 

Előzmény: Alien Angel (20800)
Alien Angel Creative Commons License 2017.04.21 0 1 20800

A nosztalgiaüzem nagy adóssága még számomra, hogy nincs M+P+P szerelvény. Pedig két motorral (2624, ill. nemsoká 2806) is lehetne vontatni a pótokat. A nyitott feljárós 5884 mellé még kellene egy volt UV-pótot visszaalakítani, de lehetne akár két tolóajtós is (légfék munkahenger kell a szolenoiddal párhuzamosan, illetve 600 mm-es ütközőmagasság), mindkét formában előfordultak a Váci úton.

Előzmény: Ep128 (20798)
uv3249 Creative Commons License 2017.04.20 0 1 20799

Mondjuk azért a mindent aprítunk mentalitás ellenére mindenképpen elismerésre méltó, hogy az 5807, 5808 szintén megmenekültek ilyen-olyan módon.

 

Ha valaki tudna bármilyen infóval szolgálni a "szintén jó kezekbe került" 3203, 3420 jelenlegi tartózkodási helyéről, és megosztaná, megköszönnénk, lassan tényleg érne egy mindenki számára elérhető friss lista készítése az úgy-ahogy egyben maradottakról..

Előzmény: Ep128 (20798)
Ep128 Creative Commons License 2017.04.20 0 1 20798

Az 5806 -ot eleve nem értem, hogy nem védték le anno! Azt mindenképpen külön venném a többitől és nosztalgia célokra kellene valami módon használni!

Előzmény: uv3249 (20797)
uv3249 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 20797

Azért egy szép kort megélt 5806-osért vagy a szimplaajtósokért mindenképpen kár lenne..

 

A villamosok két vágányon helyezkednek el, amelyből az egyik féltetővel fedve van. Azok a kocsik full jó állapotban vannak, szinte semmi rozsda, csupán az elektromos berendezéseket szedték ki belőlük..

A pótkocsik közül van olyan (pl. 6036), ami egy kitakarítás után akár mehetne is valami múzeumba..

Alkatrészt mindenképp lehetne bőven kinyerni belőlük a nosztalgiakocsikhoz (komplett műszerasztal, kazettás paraván, ülések stb stb.. )

 

Azt nem tudjátok véletlenül, hogy a városligeti Múzeumnak melyik UV kocsit szánják?

kihúzóvágány Creative Commons License 2017.04.19 -3 4 20796

Azokat annaklidején eladta az eredeti tulajdonos, Te pedig a mostani tulajdonos tárgyait akarod megsemmisíteni.

Előzmény: valya con dios (20795)
valya con dios Creative Commons License 2017.04.19 -9 2 20795

Szét kell vágni azokat, ennyi.

Előzmény: uv3249 (20794)
uv3249 Creative Commons License 2017.04.18 0 7 20794

Úgy tudom, nem volt még:

 

A Ganz gyár területén tárolt UV villamosok:

3281, 3297, 3434, 3435, 3803, 3810, 3846, 3880, 3881, 3882

5806, 5931, 5956, 5980, 6036

 

Valaki az elmúlt hónapokban felnyitotta a 3810 áramszedőjét (ez látszik az 1-es villamosról..

Belül rettenetesen meg vannak bolygatva a kocsik, de valószínűleg utólag is rongálták őket, pl. graffiti..

A gyár fel szeretné venni a tulajjal a kapcsolatot, hogy minél hamarabb elvigye a villamosait innen..

Törölt nick Creative Commons License 2017.03.21 0 4 20793
Előzmény: General Specific (20768)
Andras 777 Creative Commons License 2016.11.12 0 3 20792

Sziasztok!

Egy kis érdekesség,vagy nosztalgia,vagy talán az idő vasfoga... :)

A kép 1970 ben készült:

A homlokszellőző már meg van szüntetve,be van hegesztve.

 

46 év után:

 

 

 

Valószínűleg ez az akkori behegesztés koromnyomai...

persze belülről nézve :)

FAV 20 Creative Commons License 2016.11.04 0 1 20791

Vas ajtóst nem láttam még.

 

Előzmény: nohab (20790)
nohab Creative Commons License 2016.11.04 0 0 20790

gyárilag mindegyiken alumínium ajtók voltak?

Előzmény: FAV 20 (20787)
nohab Creative Commons License 2016.11.04 0 0 20789

Egy pár számom van otthon nekem is.

 

Ja, ahogy néztem, Mogyoródon eladó az a Lagúna panzió, aminek a kertjében áll a megmaradt 1 UV motorkocsijuk, ha valakit érdekel, esetleg érdemes érdeklődni, mert lehet, hogy az új tulajnak csak útban lesz és megy kiskanálnak.

Előzmény: UV 3221 (20774)
WStolarz Creative Commons License 2016.11.03 0 1 20788

3803 lesz az, a többi is valszeg az utolsó forgalmi kocsik közül való..

Előzmény: UV 3221 (20774)
FAV 20 Creative Commons License 2016.09.25 0 1 20787

Törölt nick Creative Commons License 2016.09.25 -2 1 20786

Ma is mászkált, pl. a Moszkva téren, meg az Astoriánál is feltűnt.

Előzmény: dohonyiz (20784)
4014 Creative Commons License 2016.09.17 0 0 20785

Valakinek vezetnie kell a nosztalgia járatokat is. Elég régen volt már rá képzés (kb 10 éve).

Előzmény: dohonyiz (20784)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!