Köszi az infót! Ha nagyon speciális, hiány alkatrészre lenne szükségem mindenképpen az ajánlott boltból rendelek, maradok a Cseh vonalon. Felvidékhez amúgy nem fűztem sok reményt. Jó pár éve egy ottani ismerős Jawa gyújtáskapcsolót keresett, kért tőlem egyet mintának, de nem járt sikerrel. Aztán lehet, hogy csak nem volt eléggé bennfentes veterános körökben.
Ha valakit érdekel: 120-as Skoda lendkerék fogaskoszorú, gyújtáskapcsoló, tanksapka, szélvédő, akkor keressen, adok elérhetőséget (nem az enyém, csak szívességből írom ki, más infóm nincs).
Utána sikerült bontóból két nyerget szerezni, azok felújítása is megvan. A meglévő nyergekből fel tudtam használni két dugattyút és két gumigyűrűt. Ugyanennyit vettem a helyi boltban, úgyhogy egyelőre nem lesz gond vele. Elég passzosak voltak az új alkatrészek, csak jó lesz. A Duna túloldalán mi a helyzet? Északi szomszédunknál mennyire fellelhetők még a Skoda alkatrészek? Mert az Csehországnál azért közelebb van.
A gyorsabban kopó alkatrészek esetén mindenképp hiánypótló lenne akármelyik. Emlékszem, hogy amikor először néztem végig a Skoda patika kínálatát láttam még a féknyereg kisebbik felét, aztán tavaly sikeresen beletörött az egyik nyergemen a légtelenítőcsavar rendeltem is volna egy újat, de addigra meg eltűnt. Ki lett fúrva, de a menet az oda van. Eggyel nagyobbat kéne fúrni bele, bár hagyományos fúróval nem lehet végig lefúrni az új menetet. De aztán lehet nem is kell, a csavar alján nincs már menet.
Azt mondták az első indexek gyártása lesz a következő(a nagy a sárvédő elejéhez), első sárvédőt már gyártanak üvegszálast, kiegyenlítőtartályt is lehet újra kapni, majd látjuk mi lesz még.
Amennyiben hasonló minőségbe készítik, mint ezeket a hátsólámpákat, én örülnék ha rákapnak a kínaiak a Skoda alkatrészek után gyártására. Ha máshonnan ez már nem várható.
Sikerült kíméletesen leszerelni az ütközőt. Végül is behasítottam a végét, de csak azért, hogy a három oldalon levágott anyát eltekerve ne forogjon vele együtt a csavar. Szépen lejött, de nem jutottam sokkal előrébb. A lökhárító meg volt nyomva, pont az ütköző alatt van megsérülve a króm is, legalább a rozsdát és a görbeséget meg tudom szüntetni, de a csavart újra rögzíteni nem lesz egyszerű. A motorháztető nyitó bowdenjét szereltem még vissza helyére. A tetőre meg veszek valami drágább fajta alufóliát, talán az is megteszi. Már csak a hangszigetelés van rajta, a külső réteg egy az egyben eltűnt.
Nem akartam mindenáron leszedni a tartót, de már annyira meglazult, hogy körbeforog az anya alatt, úgyhogy vágok egy hornyot a csavar végére, és egy segítséggel leveszem az anyát. Ha 90 fokkal elfordítom, akkor úgy hozzáférek a csavarhoz, hogy még véletlenül sem tudok belevágni a lökhárítóba. Jól megjáratva az anyát felszerelés után még tudok igazítani kicsit rajta, ha nem állna jól. A párját azt békén hagyom. Elég jól hozzáfértem a belsejéhez, már le is drótkorongoztam meg kapott rozsdagátló festéket is.
Érdekes, a szellőzőnyílásokon könnyedén megoldható.
Szerelt már valaki le króm lökhárítóról gumi ütközőt? Le akartam venni a lökhárító tartóját, de persze elforog a csavar, hiába tekerem. Nagyon nem akartam feszegetni a gumit, de valahogy csak le lehet venni azt onnan nem? Be kellett volna tennem a szobába melegedni, mert a hideg sem segít túlzottan.