" érthetetlen addig miért nme járnak a vonatok a Keletiből "
Mert így - ha majd egyszer,valamikor elkészülnek - lehet vakarózni,hogy honnan "nyúljanak vissza" járműveket a forgalom újbóli felvételéhez...
" Soroksár és Fradi között a jelen projektnél nem lesz munkavégzés "
Vagy tényleg fogalmuk sincs,hogy mi legyen a Fradi-Soroksár szakasszal,vagy majd ismétlődik a csepeli HÉV esete,hogy a Soroksár-Kelebia szakasz átadása után a Sorút-Soroksár második vágány építése miatt nem lesz forgalom még egy jó darabig.(A BILKet meg majd Kiskunhalas felől szolgálják ki addig...) És mire az befejeződik,majd nekiállnak a Nagyburma helyrepofozásának,hogy legyen kerülőút... (Lásd: Érd-Érd-alsó összekötő vágány esete,azt sem akkor kezdték,amikor szükség lett volna rá és még azóta sem lett bekötve a 30a-ba...)
Egy jobb kérdés: Ha a Szeged-Röszke "kerülőúton" is csak korlátozott éjszakai forgalom lesz előreláthatólag 2023 őszig,akkor minek barmolták szét a felsővezetéket Kiskunhalas-Kelebia között,miért nem maradt meg az a szakasz egyben a teherforgalomnak addig,amig a röszkei kerülőirány el nem készül? Addig molyolhattak volna a Soroksár-Kiskunhalas szakaszon is...
Csak az ablakos vonatok nme járnak érthetetlen módon, de BILK-Fradi között van forgalom. Sőt a projekt Soroksárig van csak. Soroksár és Fradi között a jelen projektnél nem lesz munkavégzés, érthetetlen addig miért nme járnak a vonatok a Keletiből.
Soroksárig van vasút, sem a Bilket, sem a Csepel -Szigetet nem zárták ki a vasúti áruforgalomból. Tehát -- elvileg -- a Burma kapcsolat is tovább élhetne.
Valószínüleg, oda már nem teszi be a kerekeit vasúti jármű, soha többé! Mivel a 150-es vonal felújítása teljes forgalom kizárás mellett zajlik, nem is lenne hova menni, arrafelé.
Pár évvel később loptak el síneket az M5 alól. Ki tudja a mostani felújításnál lesz-e ismét forgalom itt, már nem lenne olyan egyszerű, mint akkoriban volt, pótolni kéne pl. 1.5 km sínt kb. és már utak is épültek a vágányra az IKEA-nal
delta helye jól látszik a légifotón, nyomvonalra már épült pár épület.
Kis Burma a 3-as villamosig megvan mármint a kihúzóvágány a Fradiból ill. egy sorompó tartó is megmaradt a Határ útnál. Kis burmából már nem igen, azt teljesen eltüntették, a kórház mögött egy híd, és az erdőben egy szelvénykő meg a 99-es busz végállomásánál mégegy meg pár talpfa a tüzép telepen belül.
A Kis-Burma vasút Ferencváros gurítódombjától, a Köteles utcától indult, a Nagykőrösi út mentén haladt, majd Pesterzsébet határán ment Soroksárig.
A Nagy-Burma vasút Szemere-telepnél ágazott ki, Pestszentlőrincen keresztül, a Cséri-telepet érintve ment Peszszentimre és Pesterzsébet határán, a Vecsési út mentén Soroksárig (volt delta-vágány is, de fel kellett szedni).