Adott egy jacuzzi vízkezelése. A gyári Wellis készítményt használom (wellis crystal). Ebben van klór tabletta (20/90) és a saját folyékony szerük - ennek összetétele 5%-nál kevesebb Nátrium karobonát 55%-nál több víz. Tehát ha jól értem sima 5g mosószóda 1 liter vízben? Színre/állagra azonos a két keverék, illatra a welliszes picit aromásabb, talán van benne egy kis illatanyag is. (illetve akkor innen a neve, kristálypor...)
Hogy mi a kérdés: akkor végülis elegendő mosószódát használnom a gyári helyett? Árban brutális a különbség (100e vs ~5e (ebből is a klór ami drága, a 40g mosószóda szinte ingyen van..).
Gyalorlatilag a szelepnek a ket "gumi" reszevel lehet csak baj.mivel minden mas kemeny muanyag....
mindenesetre a videodbol kiindulva szetszdtem,osszeraktam,fujtam,szivtam,stb ......mososzeres vizzel elmostam,osszeraktam es most (lekopogom) mukodik.
Most csak a csap csopog,de abbol uj kell mert kulon nincsenek belevalo porcelanbetetek ........egyenlore ha megtelik elzarom a tartalyt es a bejovo vizet es igy nem csopog .......aztan megrendelem az ujat !
A videót elszúrta az ember, lényeg persze, hogy átfújhatónak kell lenni.
Másrészt az is igaz, hogy ilyen alkatrészekbe nem fújunk baktériumokat, igyekszünk sterilen tartani, noha a gyakorlatban úgyis átöblítődik, így annyira nem vészes, mint ahogy tűnik. Meg a membránon sem megy át. De azért illik betartani, főleg egy szakembernek.
Meg valószínűség szempontjából az is érdekes, hogy miért pont most, a szűrőcsere kapcsán romlott el.
De pár hete én is úgy jártam, hogy pont szűrőcsere után egy nappal szakadt meg a betápszelep behúzótekercse.
Ez egy régi Energomat mosógépből származó mágnesszelep, aminek joga is van elromlani már ennyi idő után, hogy miért pont most, az érdekesebb. De nem cseréltem, csak a behúzótekercset (kétágú szelep lévén, csak fel kellett cserélni a kettőt), mert mechanikus, szilárdsági szempontból valahogy jobban megbízom ebben a régiben, amiből még nem spórolták ki az anyagot.
Nyári melegben kellemetlen tud lenni, korábban magam is tapasztaltam az árnyoldalát.
De akkor még nem volt szakaszos, automatikus öblítésem: óránként 20 másodperc.
Utána viszont ellenőriztem az öblítésre elpazarolt(?) vizet a vízmérőn is: anyagilag egyáltalán nem volt olyan vészes, mint amennyi a haszna. Szerintem gazdaságosabb, mint hinnék sokan, de ezt látni kell.
Ennél bármilyen hűtés többe kerülne és körülményes is lenne. Ráadásul a klóros víz fertőtlenítő hatása belülről is működik, igaz csak a szénbetét előtti szakaszon. De az elég lényeges is.
Valami hűtés ötletetek van egyszerű pult alatti vízszűrőhöz . Az 5 patronban ácsorog a víz + a lakásban is vagy 6 méter cső . Mire ezt átöblítem egy pohár vízért sok perc meg liter víz.
Lehet, hogy a káros anyag még a legkevesebb, viszont épp a tisztított vízből már hiányzik a klór, ami fertőtlenítené, emiatt hajlamosabb lehet a poshadásra, megfelelő táptalajon, mint például a gumi.
Egyébként, ha a membránról frissen levett vizet palackozunk egy tiszta üvegbe, az jó sokáig hibátlanul eláll, ami arra utal, hogy önmagában elég steril lehet.
Gyárilag szokták ezüsttel kezelni például a tartály belsejét, ami antibakteriális hatású. Használat során lehet időnként fertőtleníteni hipóval vagy a célra gyártott vegyszerrel (nem mintha nem lenne jó a hipó is). Beletenni, vizet rátölteni, állni hagyni, kinyomatni.
De nekem ezek az "örömök" kimaradtak, inkább nem is vettem soha tartályt.
Én kb. 7 évig tartállyal használtam. Aztán nem használtuk egy darabig, majd mikor újra beüzemeltem, tönkre volt menve a tartály. Beleposhadt a víz, kis valamik úszkáltak a kiengedett vízben. Persze, ehhez kellett egy kis szünet a használatban. Az itt olvasottak hatására, Én is tartály nélkül használom már. Aki műszaki érzékkel meg van áldva, az összerak egy tisztítót, tartály nélkül, annyi pénzből, amennyiért kinézted a PurPro-t. Ennek nagy előnye, hogy pl. 2db membránnal (200GPDx2) nem is nagyon éreznéd a tartály hiányát. Ugyan is a tartályra azért van szükség, hogy ne kelljen sokáig várni egy pohár vízre. :) Ezt, nagy membrán kapacitással lehet kiküszöbölni. Ez viszont megdrágítja a tisztítót (olcsóbb egy tartály). Én most alakítottam át az miénket, két membránosra.
Ha viszont nincs más út, akkor használható a tartályos is. Elég sokan használják a világon, csak rendszeresen mozgatni kell benne a vizet!
Több helyen olvastam a fórumon, hogy aggályok vannak a tartály használatával: baktérium, káros anyag kioldódás. Azt lehet tudni pontosan, hogy mikor jelenik meg a tartály gumilapján a nyálka, baktérium? Ha nem lehet normálisan tisztítani megoldás lehet az időnkénti csere? Nagyon sokan tartállyal használják a víztisztítót, van esetleg valamilyen egészségre káros észrevétel? Sok helyen azt olvastam, hogy a tartályban lévő tisztított víz nem kedvez a baktériumok szaporodásának!
Lehetséges, hogy egy NSF tanúsítvánnyal rendelkező tartályból káros anyag oldóik ki?
Ugyan olyan ozmózis víztisztító, mint bármelyik. Nem nagyon vannak különbségek köztük. Ez in-line szűrőbetétekkel van szerelve a könnyebb szerelhetőségért, cserébe valamivel magasabb áron. Ha a szerelhetőség nem szempont, a 105P ugyan azt nyújtja, 15000-rel olcsóbban. Ráadásul a pult alatt, a kinézet sem számít.
Szeretném a véleményeteket kérni a PurePro M500P (M800P) nyomásfokozóval ellátott víztisztítóról? Van esetleg tapasztalata valakinek vele? Megbízhatóan működik?
Meg olyan is van, amikor a vízben oldott gázok átszivárognak a membránon és sajátos hangot ad, ilyenkor a tisztavíz-kimeneten is pillanatra akadozhat a víz, a buborékok miatt.
Vettem új áramlásszabályzót. Rossz lehet? Időnként nyiffan egyet (hangot ad), majd elenged egy kis vizet a lefolyóba. Gyakorlatilag automata öblítést csinál. :)
Működik már annyival is, de nagyobb nyomás javítja a membrán elválasztási arányát (kevesebb lesz a szennyízarány), valamint a kétutas szelep zárását is határozottabbá teszi, a tartálytöltés végén. Ennek bizonytalan, késlekedő zárása szintén a veszteséget növeli.
A PurePro RO105 víztisztítomat átköltöztettem egy másik házba, ahol 4,2 bar nyomást mérek a hálózaton. Az előző ingatlanban nyomásfokozó volt beépítve, mivel ott ~2 bar körül volt a nyomás. Van értelme itt is használni a nyomásfokozót, ha már úgyis itt van? Javít esetleg a hatékonyságon?
A szénszűrők tartalmaznak konzerválószert, amit alaposan ki kell öblíteni belőle, noha természetesen nem mérgező anyag, de azért nem is fogyasztásra való.
Lehet, hogy csak erről van szó, mindenesetre TDS-méréseket nem végeztem soha, utószénszűrőm régen volt egyszer, de mivel tartály nincs, különösebben semmit nem csinált.
Utószénszűrő normális esetben csak a tartályban poshadó vizet javítja fel, de a membránról tiszta és szagtalan víz jön, így azzal nem nagyon tud mit csinálni, a tapasztalat is ezt igazolta vissza.
Most az a problémám, hogy reggel az első víz majdnem 100TDS-t mutat. Fél liter kiengedése után 23. 2óra múlva is 23, aztán ha engedem a vizet lemegy 9-re is. Ekkor elzárom. Pár óra múlva, megint valami fehér úszik a víz tetején. A következő pohár már jó. Nem értem. Jó-nem jó! Új csap, új csövek. Nincs tartály. Okozhatja az utószénszűrő? Nem eleget engedtem ki a vizet? Akkor viszont, hogyan tud 9TDS-re is lemenni? Nem értem.
A hálózati nyomás hiányát érzékelő kapcsoló a mágnesszelep, illetve szivattyú előtt szokott lenni és áram szempontjából mindig vezet, amíg hat rá a hálózat nyomása. Ezzel csak a szivattyút védi, ha elmenne a betápnyomás, akkor megszakít, hogy ne tekerjen üresen. Lehet a szivattyúba építve is, valószínűleg azért nem is szerepel minden rajzon.
Ha nincs szivattyú, nincs is mit védenie. Csak a másik nyomáskapcsolóra van szükség, ami túlnyomásra szakítja meg az áramkört.