Keresés

Részletes keresés

ali kis Creative Commons License 2024.03.09 0 0 35391

Azt is jó lenne tudni, hogy miféle motor gyújtó egysége passzol (majdnem) az Oetl motorokhoz.

Előzmény: abnm (35390)
abnm Creative Commons License 2024.03.09 0 0 35390

Gratulálok.

Majd azért tedd itt közzé, hogyan sikerült megjavítanod a gyújtástekercset.

Előzmény: gyugyobá (35389)
gyugyobá Creative Commons License 2024.03.09 0 1 35389

Köszönöm szépen még egyszer! Tegnap sikerült beindítani a gépet ezzel a gyújtással. Hengerbe fecskendezett benzinnel indítottam, mert a karbiból csepeg a benzin. Nem indult minden próbára, ezt  érzem a jobb karomba rendesen. :) De mikor ment szépen járt. Gázadásra is reagált, Úgy látom már nem reménytelen a helyzet.  

Előzmény: abnm (35388)
abnm Creative Commons License 2024.03.06 0 0 35388

Csodálom a kitartását, sok sikert kívánok.

Előzmény: gyugyobá (35387)
gyugyobá Creative Commons License 2024.03.06 0 0 35387

Köszönöm! Hát ebből nem lett semmi, rázni ráz, de szikrához kevés. Ezért vettem egy  gyújtótekercset. A tekercset leszedtem a vasmagjáról és átraktam az Om220 vasmagjára. Kicsit meg kellett reszelgetni, a rendes illesztés végett, de úgy néz ki, sikerült a dolog, ez így üresen rángatva adja a szikrát. Holnap lesz az éles teszt.

Majd beszámolok róla, hogy mire jutottam.

Előzmény: abnm (35375)
ihosszu Creative Commons License 2024.03.04 0 0 35386

Köszönöm szépen a választ!

Előzmény: abnm (35385)
abnm Creative Commons License 2024.03.04 0 0 35385

https://www.jofogas.hu/pest/Kapalogep_Honda_Gcv_140_146064829.htm

 

Szerintem ennél nagyobbat ne vegyen. Megbízható kisgép, 100-as benzinnel kell üzemelni. Kerekén áttolható, vagy áthúzható a másik telekre.

Előzmény: ihosszu (35384)
ihosszu Creative Commons License 2024.03.04 0 0 35384

62 éves, de elég rosszul megy, mindkét térde fáj neki, de a kertet csinálgatni szeretné, nem szívesen adja ki a kezéből a munkát, még nekünk sem.

A két telek nincs messze, körülbelül 50 méter, de a fő cél a lenti 800 négyzetméteres telek művelése lenne. A másik egy domboldalba telepített gyümölcsös, és előtte van most egy elég kicsi, kb 100 négyzetméteres rész, ami régen szintén konyhakert volt, de már fű van helyette, igazából szerintem előbb-utóbb annak is neki fog esni.

Fűnyírója van, illetve a füves rész eléggé elhanyagolható. Áram sajnos nincs a telken.

Az utánfutó inkább csak grátisz, szerintem első körben a lenti lapos telek lenne a lényeg.

Köszi előre is a segítséget!

Előzmény: abnm (35383)
abnm Creative Commons License 2024.03.04 0 0 35383

Hány éves a bácsi, milyen a fizikuma?

Milyen messze van a két telek egymástól? Mekkora a két telek?

Csak rotálni szeretnének a kertekben, vagy van fűnyírás is?

Áram van a telkeken?

A papa tolná át a gépet egyik helyről a másikra?

Utánfutó kell hozzá, amit vezetne a bácsi?

 

Előzmény: ihosszu (35382)
ihosszu Creative Commons License 2024.03.03 0 0 35382

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni kapálógép vásárlás kapcsán. Apukámnak szeretnék venni egy rotakapát egy kb 800 négyzetméteres kert műveléséhez. A másik kertünket sajnos csak egy domboldalon felmászva lehet megközelíteni, így a könnyű mozgatás előnyös lenne, akkor ott is tudna használni. Sajnos már nem mozog olyan fiatalosan, ezért valami könnyen tolható, megbízható gépet szeretnék erős, benzines motorral, de az a fő szempont, hogy meg tudja tartani, könnyen irányítható legyen. Szeretnék új gépet, ha lehet, mert a garancia fontos lenne.

20 évvel ezelőtt volt már neki egy Robi, sajnos annak a típusára nem emlékszem, de azt tudom, hogy akkor nagyon szerette.

Az árkategóriát illetően kábé 250.000-re gondoltam max, de tudok feljebb menni, ha valami annyival jobban megérné. 

Előre is köszönöm szépen a segítséget és a válaszokat :) 

L_áma Creative Commons License 2024.03.03 0 0 35381

Az alapjárat, és a fordulatszám alsó tartománya múlik rajta. Legyen nagyon tiszta. A tövénél lévő furatok, és az oda vezető járat is.

Gázadáskor innét kezd el dúsulni az üzemanyag. 

Előzmény: motorbubus (35379)
boli77 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 35380

Ha isten úgy akarja akkor ez felel az alajáratért. Rendes takaritás vagy csere azt nézzük meg,hogy reagál. 😁Kényes dolog úgyhogy óvatosan bánjunk vele.

Előzmény: motorbubus (35379)
motorbubus Creative Commons License 2024.03.03 0 0 35379

....és mi a teendő vele....? Most már ugyebár két ilyen is van.... 

Előzmény: L_áma (35378)
L_áma Creative Commons License 2024.03.03 0 0 35378

Előzmény: motorbubus (35377)
motorbubus Creative Commons License 2024.03.03 0 0 35377

Sziasztok!

 

Sikerült előrébb jutnom a ketyerével...

Találtam hozzá egy másik karbit, ugyan nem pont ugyanolyat, de az úsztatógomb kivételével megegyezik. Ezzel már szinte tökéletesen működik...

Azért mondom, hogy szinte...mert középtartomány nem igazán van rajta. Alapjárat...aztán mikor elkezded húzni neki a gázt,akkor egy picit befullad... de ha olyankor mér egy picit ráhúzol, akkor erőre kap és veszettül elkezd rotálni. 

triplaharom Creative Commons License 2024.03.02 0 0 35376

Ismerősöm a piacokon áruló kalaposoktól szokott gyújtáshoz alapanyagot szörözni. Szerinte jól alakíthatóak, viszonylag kis méretűek, nem rossz a minőségük és olcsón is hozzá lehet jutni.

Érdemös volna, azon a vonalon keresködni.

Előzmény: gyugyobá (35374)
abnm Creative Commons License 2024.03.02 0 0 35375

kiváncsi vagyok, mi lesz ebből.

Szorítok, sikerüljön.

Előzmény: gyugyobá (35374)
gyugyobá Creative Commons License 2024.02.27 0 0 35374

Jó estét mindenkinek. Bent voltam a szervízben a OM220 gyújtás miatt .Nem tudtak semmit hozzáfűzni. Ezért minden mindegy alapon meghámoztam a gy.trafót. Egy tekercs, egy tirisztor, egy tranzisztor meg egy ellenállásból áll benne az elektronika. Átlátszó gyantával van kiöntve, ezért gondoltam, kicsit lecsiszolok a gyantából, hátha látható lesz rajta a típusa. Hát nem jártam sikerrel. Tovább csiszolni már nem mertem, ugyanis  elkövettem egy kis hibát. Bele csiszoltam a trafón lévő gyújtókábel pipájába. Igaz ,csak a külső borításba.(ezt itt direkt meghagytam.) Inkább egy utolsó lehetőségként átforrasztottam az érintkező pontokat, ezután újra felszereltem a gépre és próba. szikra továbbra sincs ,viszont kézen tartva a kábelt, kézi forgatásra is nagyobbakat rázott már. Viszont azzal hogy eltűnt a pipa külső héja, a gy.kábel súlya kifordította a pipát a helyéről! Nocsak. Úgy néz ki, az évek alatt megadta magát a forrasztás . Áthúzni még át tudott, de ez kevés volt a szikrához. Most este visszaforrasztottam, új műgyanta réteg aztán próba.

Előzmény: gyugyobá (35349)
abnm Creative Commons License 2024.02.26 0 0 35373

Valaki? 

Előzmény: abnm (35350)
triplaharom Creative Commons License 2024.02.25 0 0 35372

"felújított"

 

Olyan lehet, mint a rozsdára kenhető festék.

Rákenni rálehet, de nem érdemös, mert leválik rozsdástól. (:-)))

Előzmény: motorbubus (35371)
motorbubus Creative Commons License 2024.02.25 0 0 35371

Mondjuk a főfúvóka méretét még nem néztem. Elvileg 90'-es évjáratú a masina, Jikov 3312 van rajta. Elvileg "felújított", de nem derült ki, hogy ez mit takar... Nem tudom mennyit adott érte a haverom, de lehet átverték vele... :-)

 

 

Ahogy elnézem a hirdetéseket, az eladó gépek túlnyomó része üzemképtelen. 

Előzmény: L_áma (35369)
L_áma Creative Commons License 2024.02.25 0 0 35370

Bocs, a babettát kattintottam be. Itt a Robi:

 

https://www.jawamoped.hu/dokumentaciok2/robi55gker.pdf

 

Bár az előgyujtás adat pont ugyan az /ugyan az a motor/.

Előzmény: L_áma (35369)
L_áma Creative Commons License 2024.02.25 0 0 35369

https://jawababetta.com/wp-content/uploads/2018/11/210.pdf

 

Amit leírtál, Benzinszegény keveréket sejtet. Régen /25 éve eladtam a műhelyt/, azt mondtam, az üzemanyag rendszer a tanksapka szellőzőtől a kipufogóig terjed. Az alább írt benzincsap történet is előfordulhat. Vagy pl a légszűrő "megmásítása". De még a kipufogó megfúrkodása is.

Ezek az öreg gépek az elmúlt évtizedekben annyi kézen mentek keresztül, nem sima ügy megkeresni, mi nem jó, mi nem gyári.

Előzmény: motorbubus (35364)
triplaharom Creative Commons License 2024.02.25 0 0 35368

Mármint a karbit !

Előzmény: triplaharom (35367)
triplaharom Creative Commons License 2024.02.25 0 0 35367

Cseréld ki próbaképpen 1 másikra.

A gyújtással is volt sztorim ...

Előzmény: motorbubus (35366)
motorbubus Creative Commons License 2024.02.25 0 0 35366

Valami hasonlón már ez a vacak is keresztül esett. A benzincső elporlott, a tank tiszta ddzsuva volt, a friss benzin oldotta ki a lerakódásokat. Kapott új csövet, szűrőt. A tank többször is kiöblítve. A karbi úszott párszor az ultrahangos mosóban. Az összes furat-fúvóka tiszta... Benzincsap jó- nyit/zár, rendesen átereszti a benzint. Tűszelep új, nyit/zár. Úszó úszik, nem lyukas...

 

Kapott új gyertyát, mert az konkrétan rossz volt. Valószínűleg elrepedt a kerámia, mert nem a két pólus között szikrázott, de azért jó megrázott a nyavajás... :-)

Gyertyakábelt is megnéztem. 

 

A kipufogó vége eltömődött. Konkrétan  beleköltözött valami darázs. Mióta azt kipucoltam, azóta beindul és van alapjárat. Kiváncsiságból kipufogó nélkül is próbáltam, de ugyanúgy befullad gázra pár másodperc után, tehát elvileg nem az lehet a baja. 

 

Lassan fogynak a lehetőségek...

 

Előgyújtás...

Tirisztor...

Trafó...

 

Vagy valami a karbiban, amit még nem vettem észre... 

 

 

Előzmény: triplaharom (35365)
triplaharom Creative Commons License 2024.02.25 0 0 35365

Én jártam úgy Babettával, csak 1 rövid utat bírt ki, utána leállt.

Akkor körbenéztem, nem találtam sömmi hibát. Néhány perc után indítottam ismét, mire hazaértem ugyan azon az úton, ismét mögállt. Kicseréltem az öreg benzincsövet  átlátszóra, mert mintha levedzött volna kicsit a csap alatt. Próbaképpen kinyitottam a csapot ami elég szorosan működött, akkor látom hogy csak csöpög. Na a nemrég takarított tankba biztosan belekerült valami szutyok és a szűrője eltömődött. Kitekertem, tiszta az is. Na akkor átfújok rajta mindkét állásnál, de az alig sikerült.

Csap szétszöd és látom hogy olyan lött mint a kövér koca, amelyik behízta a lyukát. A nemrégön cserélt gumit újra lyukasztottam a fogóval én már tökéletös is lött.

Előzmény: motorbubus (35362)
motorbubus Creative Commons License 2024.02.25 0 0 35364

És mennyi a gyári előgyújtása....? Mert a gyári manuálban egy szó sem esik róla....

 

A dugulás is érdekes kérdéskör.... Ez azért nem egy bonyolult karbi. Teljesen kitisztítottam. Elmostam ultrahangos mosóban. Az összes furatot átnéztem, kifújtam kompresszorral....többször is. 

 

 

Ha az enyém lenne, már rég felgyújtottam volna... :-)

Előzmény: L_áma (35363)
L_áma Creative Commons License 2024.02.25 0 0 35363

Az üzemanyagszintet gyárira. Az előgyujtást szintén. Aztán meg kell keresni, hol van bedugulva.

 

Előzmény: motorbubus (35362)
motorbubus Creative Commons License 2024.02.25 0 0 35362

A dolgok legfrisebb állása....

 

Megnéztem az előgyújtást... nagyjából 0,5-0,6 volt fhp előtt. Ezt átálltottam ~1,3-ra. Viszonylag könnyen indul, van stabil alapjárat.  Kicsit mintha jobban pörögne, de a végeredmény ugyanaz... pár másodperc után már esik is vissza a fordulat, és elszáll az erő...

 

Általában csak visszaesik alapjáratra de van, hogy le is áll. Néha sikerül életben tartani a szivató elzárásával, vagy az úsztató gomb megnyomásával. Szóval egyelőre úgy tűnik, hogy kevés a benzin...

Viszont...

 

Megnéztem az úszószintet, elvileg jó. Az úszó zárt állapotában párhuzamos a fedéllel. Van új tűszelepem is. A réginek picit már rövidebb a szára, már eleve egy kicsit magasabb úszószintet eredményez. 

Ezekkel is játszottam egy kicsit, de valós előrelépés nincs... 

 

Néztem a fojtószelep tengelyét is, de nem igazán tűnik kopottnak...nem látszik, hogy falsot szívna ott. A szivató tengelye eléggé kopott, de az talán nem szól bele annyira....  

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!