Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jenne60 Creative Commons License 2023.04.15 -1 0 14814

Sziasztok!

 

Apám az autójában (Ford Focus) 6 és fél évesen cserélt akkut. Varta Blue Dynamicra a Gyári Ford akkut.  Most eltelt azóta 2 év 4 hónap és az akku elkezdett gyengülni, a töltővel való időnkénti  töltés sem igazán segít.

Ennyire rosszak lennének vagy ennyit bírnak csak a Varták, vagy kifogott anno egy gyengébbet? Garancia az már nincs rajta.

Pedig én is Varta akkura akartam cseréni hamarosan a régi akkut, de most elbizonytalanodtam.

l kovacs Creative Commons License 2023.04.15 0 0 14813

Kedves Robi,

így 7 év távlatából kiderült mi lehet ez a hang? 2014-es évjáratú az általad leírt típussal megegyező Fordnál pontosan ugyan ezt tapasztalom én is, igaz már több éve.

 

 

Előzmény: Robi53 (9865)
trubloo Creative Commons License 2023.04.12 0 0 14812

Sziasztok. 

Érdeklődni szeretnék, hogy gyári (mk3) alu felnire a gyári kerekanyák kiváltására milyen milyen másik utángyártott anyát javasoltok? 

Előre is köszönöm 

MiciLACKO#46 Creative Commons License 2023.04.12 0 0 14811

2, valamnt 3 esetén én a katira tippelnék.

Előzmény: vakrepulo2 (14810)
vakrepulo2 Creative Commons License 2023.04.12 0 0 14810

sziasztok

 

kérem adjatok tippet:

 

2016 1.0 125 Le ford focus ecoboost, kb 170.000 km

a sárga lámpa hol ég hol nem, teljesen változó indításonként

a motor hidegen kicsit hangosan jár (nehezen tudom megitélni, hogy ez a normálisnál hangosabb-e, mert nem gyakorlott a fülem,  picit olyan csörgös hangja van talán)

mikor már felmelegszik, akkor is lámpánál állva alapjáraton picit remegős a járás

talált hibakódok:

P0420 katalizátor hatásfoka küszöbérték alatti

P2196 O2 érzékelő jel torzított/beragadt dús......

az iridiumos gyertyák papír szerinti élettartalma még 10.00km + nál tart

kb 10-15.000-el ezelőtt cserélve lett a katalizátor előtti érzékelő

 

ezek után szerintetek mi lehet a baj?

1) gyertya? - mondjuk ezt a cserét val szín biztos megcsinálom, mert ártani nem árt és ha nem javul majd max visszarakom a rgit az újat meg a fiókba még 10.000km-ig

2) katalizátor mögötti másik érzékelő is megadhatta magát?

3) más?

 

köszi a tippeket

 

MiciLACKO#46 Creative Commons License 2023.04.11 0 0 14809

8? miért nem5????

Előzmény: kirsan (14806)
meecroba Creative Commons License 2023.04.10 0 0 14808

Világos, kb erre gondoltam én is. Az olajcsere periodussal kapcsolatban: MOBIL Super 3000 full. sint. 10000 Kilométerenként.

Nem igazán hiszek az ilyen 20-25000 km-es olajcserékben!

Előzmény: kirsan (14806)
molsonaj Creative Commons License 2023.04.10 0 0 14807

Sziasztok!

2007-es 1.4 benzines focusom van. Néhány napja menet közben kigyulladt a műszerfalon az összes visszajelző lámpa, a két mutató lement nullára, a km. számlálónál vonalak jelentek meg. Ez néhány mp-ig tartott, de a piros fogaskerék felkiáltó jellel úgy maradt. Az motor nem állt le, mintha semmi sem történt volna ment tovább. Ha újra indítom a motort eltűnik a fogaskerék, de egy idő után újra produkálja a tüneteket. Találkozott már valaki ilyen problémával?

kirsan Creative Commons License 2023.04.10 -2 0 14806

Azért rakták bele, hogy a turbóba menő olajat tisztára szűrje, de mivel túl finom szemcsés a szűrő, ezért az apróbb olajsár szemcsék fennakadnak, és eltömítik a csövet, ami miatt megszűnik a turbó kenése. A turbó kiszárad, felpörög, és leég. Ezért rájöttek, hogy kisebb probléma, ha nincs is benne. De az alap probléma, hogy nem mindenki cserél olajat időben, illetve ma már 20-25 ezres olajcsere periódust adnak meg. Én a mai napig 8 ezrenként cserélek olajat. És persze a szervizekben sincs idő arra, amire nekem otthon, hogy fél órát hagyom, hogy a használt olaj lecsöpögjön, így pont az az olajsár marad benne a motorban mindig, amit a szűrő nem szűrt ki.

Előzmény: meecroba (14805)
meecroba Creative Commons License 2023.04.10 0 0 14805

Megnézetem, köszi! Ha van benne, az olvasottak alapján úgy döntöttem, én is kiszedetem. Egy kicsit azért ellentmondásos a dolog, mert, ha ki lehet venni, és nem kell, akkor mi akad fent rajt, mi az amitől eldugul? Ha ezt nem veszi ki az olajkörből, akkor ez a szűrnivaló hová lesz?

Előzmény: kirsan (14803)
kirsan Creative Commons License 2023.04.08 0 0 14804

Van egy kis gondom nekem is. Pár napja nem adja ki a CD-t a lejátszó. Vagy azt írja ki, hogy nincs benne CD, vagy, hogy CD error. Nagy nehezen amikor bemelegedett, kiadta, de azóta egyfolytában be akarja olvasni a lemezt, majd kiírja, hogy CD error, és ezt csinálja, majd egyszer csak abbahagyja. A google a 2012-es mk3-ra nem ad ki találatot, csak arra találtam, hogyan kellene kicserélni. Régebbieknél azt írják vegyem le a sarut, vagy használjak tisztító lemezt, ami van is, de mi van, ha nem adja ki.

kirsan Creative Commons License 2023.04.08 0 0 14803

Szerintem a 2011-esekben már nincs. De ha biztosra akarsz menni kérdezd meg a szervizben, alvázszám alapján. A 2009-es kocsimban még volt, azonnal kiszedettem, minden szervizben ismerik a problémát. Az olajsár eltömítette  a kis szűrőt, ami turbóhoz menő csőben van.

Előzmény: meecroba (14798)
meecroba Creative Commons License 2023.04.07 0 0 14802

Köszi, tudom, hogy szíjas, meg hogy mi a rutin vezérlés cserénél, ezeket szoktam kicserélni én is. A láncot azért írtam, mert valahol olvastam, hogy a magasnyomású szivattyút lánc hajtja, ami szintén azon a vidéken található, így ha már ott jár a szerelő........

Előzmény: Dorien- (14801)
Dorien- Creative Commons License 2023.04.07 0 0 14801

140e km / 10 év a gyári előírás vezérléscserére. Szíjas, nem láncos.

Érdemes cserélni a vezető + feszítőgörgőket, illetve a hosszbordás szíjat + vízpumpát is vele.

Előzmény: meecroba (14800)
meecroba Creative Commons License 2023.04.07 0 0 14800

GATES-t néztem, köszi! Mennyi a futásteljesítménye? 

Gondolom a láncot is érdemes ezzel a lendülettel cserélni.

 

Előzmény: MiciLACKO#46 (14799)
MiciLACKO#46 Creative Commons License 2023.04.07 0 0 14799

ina,gates, esetleg contitec

Előzmény: meecroba (14797)
meecroba Creative Commons License 2023.04.07 0 0 14798

Szia! Nem bánnám, ha mondanál valamit arról, hogy hol lehet ennek a van-nincs szürő dolognak!

Köszi!

Előzmény: Gézen_Gúz (14796)
meecroba Creative Commons License 2023.04.07 0 0 14797

Köszi, mindenkinek!

A másik problémáról is találtam itt a Forumon memot, az olajpumpa szűrőkosara és a vezérműszíj leszakadozó széleinek "kapcsolatáról" szól. Ez mennyire valós probléma szerintete? Én úgy gondolom, hogy amíg indításnál gyorsan megjön az olajnyomás, ezzel talán nincs gond.

De ha már itt tartunk, 194000 km van az autóban, most lesz vezérlés csere. Milyen gyártmányt vegyek bele?

Előzmény: Gézen_Gúz (14796)
Gézen_Gúz Creative Commons License 2023.04.07 0 0 14796

Na ez megint hülyeség, a gyártó kivette ezt a szűrőt egy bizonyos évjárattól, pontosan nem tudom. Motorkód alapján megmondják a fészen.

htibor Creative Commons License 2023.04.07 0 0 14795

Az elsőt itt említi Varga Tibi 3:40-től:

https://www.youtube.com/watch?v=wmQvmNQBULI

Előzmény: meecroba (14792)
meecroba Creative Commons License 2023.04.07 0 0 14794

Pontosabban? A HDI-re gondolsz? Amúgy, köszi!

Előzmény: Gézen_Gúz (14793)
Gézen_Gúz Creative Commons License 2023.04.07 0 0 14793

fb psa motorok hibái

Előzmény: meecroba (14792)
meecroba Creative Commons License 2023.04.06 0 0 14792

Üdv a tagságnak, sziasztok!
Lenne egy kérdésem! Van  egy 2011-es Focusom, 1,6 TDCI 110 LE. Szeretem rendben tartani, és valahol ezt olvastam:

 

Az 1.6 TDCi motorról
A Ford 1.6 TDCi motorja a PSA konszerntől származik. Ezzel a motorral szerelt a Peugeot, a Citroen, a Ford, a Mazda és a Volvo is. Ezek a motorok alapvetően megbízható, nyomatékos, gazdaságos konstrukciók, de mint minden motornak, ennek is vannak típushibái. Gyakori probléma a turbó olajozócsövében lévő szitaszűrő eldugulása, ami a turbó idő előtti halálához vezethet. Hasonló problémát okozhat az olajszivattyú előszűrőjének eltömődése, ami olajozási elégtelenséghez vezet és tönkremehet a motor. Ezeket a problémákat célszerű megelőzni és időben kitisztítani a fent említett szűrőket. Az olajcsere-periódus betartására érzékeny, mint minden modern common-rail rendszerű Diesel-motor.

 

Pontosan miféle szűrők ezek?

Köszi előre is a választ, üdv: Kovács György

Dorien- Creative Commons License 2023.04.05 0 0 14791

Itt van 1.6 HDI-hez / TDCi-hez való Hengst gázolajszűrő 10e Ft-ért:

https://alkatreszek.hu/h219wk_hen_af

 

Én az 1.4 HDi-ben inkább minden 2. olajcserénél cserélem a fele annyiba kerülő QWP szűrőt.

Előzmény: Törölt nick (14788)
Dorien- Creative Commons License 2023.04.05 0 0 14790
Előzmény: Törölt nick (14788)
Dorien- Creative Commons License 2023.04.05 0 0 14789

Elég, ha küldesz a megrendeléshez egy alvázszámot.

Előzmény: Törölt nick (14788)
Törölt nick Creative Commons License 2023.04.05 0 0 14788

üdv! focus c max 2006 1,6 tdci 90le szeretnék üzemanyagszűrőt rendelni. feltűnt, hogy egyes márkák szűrői méretben eltérnek. pl egy hengst D=128mm, Mann D=103mm stb... ezek szerint kénytelen vagyok kivenni a jelenlegit a helyéről és lemérni, majd aszerint választani, hiába ugyanaz mindegyiknél márkánál az OEM szám?

inspiral Creative Commons License 2023.04.05 -1 0 14787
Előzmény: MiciLACKO#46 (14786)
MiciLACKO#46 Creative Commons License 2023.04.05 -1 0 14786

komolyan? nem lenne jobb ha elolvasnál 1-2 használt autó tesztet?ne adj isten cikket/videót? mitől tartobb jobbnak mint 1-2 elfogult tulajt aki birtokol ilyet?

a milyen nagy szervizek várhatók hány kilométernél- user manual tartalmazza a terv szerű karbantartások idejét. googlizzuk ki neked??

Előzmény: inspiral (14785)
inspiral Creative Commons License 2023.04.05 -1 0 14785

Helló Mindenki!

 

Mk4 Ford Focus-okat nézegetem és van ez a 2.0 Ecoblue dízel (150Le). Ezzel kapcsolatos tapasztalatok érdekelnek. Megbízható, élvezhető ha valakinek nehezebb a jobb lába? Van esetleg benzines alternatíva, ami nem az ST?

 

Meg úgy általános tapasztalatok érdekelnek, hogy milyen nagyobb szervízek várhatók és hány kilóméternél?

 

Köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!