A kapcsolókat kicseréltem, 4 db-ot, de továbbra sem sípol. Ellenben valami leszívja az akkumulátort 2-3 nap után. Most az van, hogy az ajtókon az elektromos ablak kapcsolók állandóan világítanak. Olyan mintha a lámpa kapcsoló folyamatosan küldené a feszültséget az ablakemelőhöz. A műszerfal többi része nem világít. Nyugodt állapotban, 5 perccel kiszállás után és kulccsal bezárt ajtóknál, 130 mAh áramfelvételt mértem. Ugye max 30-40 lehet a riasztó mellett is.
Igen ezek meg nagyon jol szerelhetoek mert egyszeru minden mint a faek. Nincs meg canbus se ami gondokat okozhatna.
Meg egy tipp a sipolashoz. Ha esetleg a tied nem a reles megoldasu, akkor a muszeregysegbe van epitve. Abba pedig eselyet nem latom hogy elromoljon. Ha a belso vilagitas nem indul magatol, akkor nagy esely van ra hogy a vezeto oldali kapcsolo lesz a bunos. Utana sipolni is fog majd meglatod :)
A hetvegen amit csinaltam egy 2001-es evjarat volt. Egy darab legzsak elektronika volt benne meg a muszer csoport. Szal tul sok hibalehetoseg nincs az ilyenen.
Köszönöm. Ma vettem kapcsolót hozzá komoly 600 Ft-ért. A tipp jó, még nem szereltem ki a vezető oldali kapcsolót és azt sem tudtam, hogy 2 kábel megy rá, mert a többire csak 1. A lámpák amúgy belső kapcsolásra működnek.
Vasárnap ránézek és ha érdekes lesz leírom.
Csak az oxidációra egy történet: az oldalajtó központi zárja az érintkező hibája nem működött. Kimértem, a 12 volt átment csak az áramerősség nem. Szétszedtem elemeire és a réz érintkezőkön cirka fél milliméter zöld oxidáció volt, emiatt nem ment át elég amper. Lepucoltam, működik. De meglepődtem, mert még az a kapcsoló is szerelhető, és a műanyag nem törik, hanem simán visszapattant a helyére. A mostani kocsikon ez egybe van öntve , nyáklapok..stb. Tehát ez még felhasználó barát :-)
A családi autónak használt 1.9TD motorjából fordulatszámmal azonosan növekvő ütemű és hangosságú kopogást hallok. A problémát megelőzte egy hidegen indulás türelmetlenül felmelegítve. Ami még különös, hogy - bár azóta elég keveset mentem vele - de vannak félpercek amikor eltűnik a hang. Tartok tőle hogy megöltem a motort, de pontosan nem tudom, hogy mi lehet/mi szokott ilyenkor lenni a gond. Nem vagyok teljesen kezdő, de most nagyobb tapasztalatú ember ötlete/tippje lehet hogy sokat segíthetne. Valakinek esetleg valami ötlete?
En amondo vagyok hogy az a rele benne van az autodban csak valamit elganyoltak az elozo tulajek.
Nezd meg a belso lampa kapcsolokat minden egyes ajtonal, hogy mukodnek e rendesen. A vezeto oldalon a leglenyegesebb mert ott nemcsak a lampat kapcsolja hanem foldeli a relet ami nyivakol neked ha rajta maradt a lampad. Szal a vezeto oldali kapcsolo az ket erintkezos. Beszokott oxidalodni, de lattam mar konkretan elporladt allapotut is. Elso korben ezt ellenorizd meg hogy van e benne rele ami sipakol.
Nekem van egy 2,5/tdi syncro-m (is) 98-as évjáratú. Én sokat utazok autópályán, ahol 120-130 utazó sebességgel szoktam haladni vele. Mivel az enyém hosszú-magas efölött már nagyon megnő a menetzaj valamint a fogyasztás is. Tempomattal 130- nál 9 liter, 120-nál 8,5 a fogyasztása, ez terhelés függő. A vége valahol 150 felett lehet. Természetesen ezek az óra szerinti sebességek, amelyek nálam a GPS- hez képest mínusz 10 km/h. De: ez teherautó, ezért az okosok azt mondják, hogy rövidebb a váltója. Én kettesben indulok vele, még akkor is ha van benne teher.( emelkedőn persze nem). A most vásárolt caravelle nem gyorsul úgy, picit sem. És ennek szerintem az oka, hogy itt tényleg rövidebb a váltó, mint egy személyszállításra tervezettnél. Azt viszont kevesen tudják, hogy a lehajtás hátra egy, az elsőkerekes hajtása bépített közdarabbal van megoldva, ( olyan mint egy szöghajtás) és ez, egy bazi nagy szabadonfutón át jut a kardántengelyen át a hátsó hajtáshoz. Ezért ( a szabadonfutó miatt) hátramenetben alap esetben nincs hajtás a hátsó kereken, csak előre hajt. A difizár kapcsolható a hátsó tengelyen. Remélem tudtam segíteni
Azért keresem a rajta hagyott lámpa visszajelzését, mert nincs és mert amit most vettem, annak a gyenge aksija nem bírta reggelig a helyzetjelzőt :-(.
tehát azt akarnám, hogy legyen. Azt észrevettem, hogy az ajtónyitás jelző gombot kiszerelték belőle, tehát lassan neki kell állnom visszaépíteni a gyári rendszert, de addig még sok csontváz fog kiesni a kocsiból. Pl: szerintetek mi okból lehetett a pollen szűrő mögötti lamella Fixre csavarozva? Lehet, hogy a korábbi gazda így akarta kint tartani a hideget, vagy nyáron a meleget? Mi lehet az, ami olyan 2000-3000 között furcsán megrázza a kasztnit a motortér felől bal oldalt! Én a motortartóra gondolok...
A tapasztalatokra lennék kíváncsi 2.5tdi t4es syncro val kapcsolatba 99es.Mennyi az utazója?Nekem most 2.4van az 80-90 nél érzi jól magát a 2.5ös nek is ilyen rövid a váltója?HMire érdemes odafigyelni vásárláskor tipushiba?Minden segítségnek örülnék!
Aprilistol en is tudok segiteni elektromos problemakban szegeden.
Amugy amit keresel azt elvileg a relek kozott fogod megtalalni. Az enyemben 36-os szam van rajta, de lehet nalad mas lesz ra irva. Az oldalan van egy racsozott resz ahol vonyit :)
Mi a gond vele? Nem muxik? Vagy idegesit a sipolasa?
Keresek egy olyan villamossági vagy T4 szerelőt, aki tud nekem segíteni rendbe szedni az autómat elektromos oldalról. Van pár apró, de bosszantó hiba és hiányosság! Hol keressem azt a sipoló hangot adó hangszórót, ami a nyitott ajtót jelzi világítás mellett ( vagy fordítva) kulcskivétel után?
Az enyembe mar nincs muanyag tarto meg semmi mas ami megvedene a femet. Igen ket oldalt ahogy irtam is van lyuk, de a viz kozepen all meg, ezert nem tud lefolyni ket oldalt. Nezegettem, hogy ha meg probalom valahogy feljebb nyomni ezt a peremet, hogy ketoldalra lejtsen, de ha lecsukom a motorhaztetot, akkor az kb vissza nyomna mert annyira passzentosan illeszkedik egymashoz.
bocsi de a dusito az 3 fokot raallit az adagolo elotoltesen. Mehetsz vele eleted vegeig akkor sem szabad hogy gondja legyen. Ott valami mas hiba lesz. Litaposta a belet az autonak es mondjuk a turbodnak annyi lett. Attol el tudom kepzelni hogy megnott a fogyasztas....
Nekem egy T4-esem van a rovid orral, es nem tudom milyen megoldast lehetne kitalalni, hogy ne alljon meg a viz az elso szelvedo alatti peremben.
Ketoldalt van egy-egy lyuk, de olyan mintha a kozepe fele lejtene kicsit es ott all meg a viz, es persze az egesz az akkumulatorra csopog ra. Azt ideiglenesen letakartam, de igy meg lefolyik a tarto reszre, ami mar igy is eleg rozsdas, szoval nem akarnam megjobban elrohasztani. Van erre valami praktika? Gondoltam ra hogy megfurom valahol, de akkor meg a motorra fog rafolyni az osszes viz.
Kölcsönadtam a családban a kocsit és kihúzott dúsítóval tett meg az illető kb 270km t az autó pályán kb 100km/h s útazóval. Azóta a kocsi nagyon rosszúl fogyaszt. Nem tudom hogy lenne e összefüggés a kettő között. Szerintetek?
Köszi, olvastam már pár napja amit írtál, nekem valószínű a vákuummal van gond, mert csak pumpáláskor és kis fordulat esetén keményedik fel a fék. Máskor rendesen fog.
A 9121-es hozzászólásra írtam a 9122-est, lehet hogy nálad is hasonló a probléma.
Más.
Még mindig nem engedtem el azt a gondolatot, hogy a 3 személyes hosszú magas benzines T4-emet átalakítsam családi kocsivá. Ha 7-9 személyes nem is lehet, esetleg 6 személyes teherautóként nem vizsgáztatható? Ekkor nem is kéne körbe ablakozni csak az ülések mellet? Mi erről a véleményetek? (azért erőltetem, mert jó a kasztni és a motor is kb új és klíma is van benne, illetve szebb napjaiban volt benne állófűtés is, azt csak vissza kellene raknom) A fogyasztása tragédia, de a családdal nem megyek olyan sokat, lótifutira munkába meg van más.
Tényleg érdekelnének a véleményeitek, ha negatívak ha pozitívak.
Milyen papírok kellenek egy 3 személyes dobozos T4-es 7 vagy 9 személyessé alakításához? Jelenleg kisteher, és nem bánom ha nem "személyautósodik".
Az ülések és az övek bekötési pontjai vajon megvannak a dobozos verzión is? (nem tudom megnézni, nem látszik bontás nélkül, mert belülről oldalt és a padlón is burkolt és most nincs nagy kedvem alámenni a hideg sárban csúszkálva)
Kötelező körbe üvegezni, vagy akár maradhatna zárva is? Az ablakok berakásához kell-e más szerelék, pl keret amit be kell hegeszteni vagy ilyesmi?
1996-os évjáratú 2,5 tdi caravelle-ben mi lehet a gond, ha nem megy az állófűtés, illetve ha a digit klima azt mutatja, hogy 29 fok jön a lábakra, miközben meg hideget fúj? Mindkét hiba külön kérdés! Most Vettem ezt az autót, tehát ismerkedem ezekkel az extrákkal. A sima dobozosom nem produkálja ezt, ott mindez manuális, így egyszerűbb. Esetleg valakinek caravelle Service manual könyve eladó?