Hú, tényleg eléggé zagyva lett, az "egyénként"-et utólag írtam bele, és nem vettem észre, hogy rossz helyre. Tehát, újrafogalmazva: tudja azt a nyomógombos rendszer, hogy amikor nem szabadna felezőt kapcsolgatni (azaz menet közben), akkor hiába nyomkodom a gombot, nem teljesíti a parancsot, csak ha megállt az autó?
Sose lesz olyan. Én targoncán mostam, és ha két órát tököltem vele, akkor is találtam olyan likat, ahová ha bedugtam a slagot, jött a sárlé - valahol az autó másik végén. De az igazi meglepi akkor jött, mikor a hátsó lámpa csatijának szétrohadása miatt le kellett vennem a hátsó lököst.
Olyan mosóba érdemes menni, aminél te mosod le az autót, melegvizes magasnyomású mosók (pl felénk van egy ilyen lánc, két-három falunként van mosójuk, Guld Kft). Vinni kell magaddal két nagyobb fadarabot (rönbkől, vagy hasonlóból, erre rákapatsz a mosóban, kb 10-15 centis elég, és jó alaposan le tudod csapatni az alját. Olyan lesz, mintha új lenne. Megéri eljátszani párszor.
Számomra érthetetlen, miért nem lehet egy ilyen váltót a jól bevált módon hidegkapcsolásúra csinálni (azaz egy másik karral kergetőzni a rendszerben), született múlt hét csütörtökön egy megdöbbentő eredmény számomra. Ezt különösen annak tükrében tartom fontosnak elmondani, hogy mindig is olyan embernek tartottam magam, aki igyekszik gépkímélő módon közlekedni.
A múlt heti dagonyában szükség volt arra, hogy visszább tolassak, mielőtt esetleg elmerülnék. Ez gond nélkül meg is valósult, ámde leérve az országútra megdöbbenve tapasztaltam, hogy nem hajlandó a felezőből kioldani magát a rendszer. Mentem vele előre, hátra, megtekertem jobbra-balra a kocsit, hogy hátha valahol összefeszül a hajtáslánc, de nem oldott ki. Kiszállva a kocsiból benéztem alá, hogy hátha a kis motort fogja-e valami. Talált, süllyedt. Egy kétöklömnyi sárcsomó akadt rá a kismotorra, ami a felezőt húzogatja ki-be, ezért nem bírt moccanni. Ennek oka abban állt, hogy egy kis lemezke van a motor alatt, és ez hátramenetben felnyeste a dagonyából a sarat, és jól beszorította a maga körül lévő összes helyre.
Egy ujjnyi vastag kis fával levakartam róla a sarat, amennyire bírtam és amennyire körbe tudtam vele járni. Utána megpróbáltam kioldani a rendszert, sikerült. Megérkezve az első olyan helyre, ahol van slag, leverettem róla minden sarat, hazaérve le is mosattam a kocsit alvázmosós programmal együtt.
A tanulság: Marha jó ez a kényelmesített megoldás, csak van néhány hátulütője, amire nagyon oda kell figyelni, és egy esetleges fennakadás során nem szabad kétségbe esni.
Persze, az autóépítés egy társasjáték, mindig lesz egy leggyengébb pont, ha azt megszüntetem, előjön a következő. És ehhez nem kell sok, elég 5 centi emelés... :-)
jó kis feltötlő de kíváncsi lennék, hogy a jimny melyik porcikája viselné el a megnövekedett teljesítményt
-
a 90es évek végén a Radó szlalomon csak tátottuk a szánkat amikor a turbos swiftek 110-130 lóerős mérési diagrammját néztük de ahhoz már komoly compi kell ami a fordulat arányában megfelelő üzemanyagot juttat a motorba
-
és akkor még csak a legalapabb dolog van megoldva, hogy ne olvadjon el egy szívómotorhoz tervezett dugattyú
-
ez után jönnek még csak a gondok: pálcika fútómű, patkófékek, féltengelyek, stabrudak és még sorolhatnánk
Én vagyok a 3-ik, de az előzőnél 2évet se volt ...... úgy néz ki a kipuff, mintha nem lett volna szétszedve még. Sztem itt Mo-on nem javították, angolokból meg nem nézek ki ilyen "rásegítés"-t. Gondos tulajai voltak, akik a környékét is elkerülték olyan szervízeknek, amiknél akár csak a lehetősége felmerülne a gányolásnak. Szerintem. Nyilván 100%-ot nem tudok.
Első tulajos? Ha nem, akkor lehet, hogy valaki már előbb "javította" a kipufit, mondjuk kicsit rásegített, hogy ne csússzon szét, ilyesmi... Amúgy meg ha csavarfejű is a csavar, eltörik. Hő, hó, sár, hideg, meleg, minden éri, én nem csodálkozom rajta.
Így néz ki mind? Hát milyen csavarokat tesznek bele, hogy így szétolvad? Oké, hogy elrohadnak a dolgok, de a csavarnak csavarformának kéne lenni. Rá kéne tudni tenni a kulcsot - hogy utána lazul-e az már más téma, valóban. De, hogy a kulcsot se tudom rátenni, mert a csavar és az anya helyén egy alaktalan kúpforma van??
Nincs ezzel semmi baj, így néz ki minden Jimny-é :) Nekem volt egy hátsó dob cserém meg egy középső dob javításom, ami nem tört el az szét volt rohadva. 6-7 éves gyári dob, csodák nincsenek.
Száraz aszfalton nem ildomos összkerekezni vele. Kanyargás közben legalább egy keréknek tudnia kell kicsit megcsúszni. (Elvileg ehhez kevés a nedves aszfalt is, de sztem az még elmegy, annyira könnyen megcsúszik az eleje a Jimny-nek.) De ha mondjuk valami nehezet kell meghúzni, akkor inkább felező, és majd kirúgja magát valamelyik kerék, mint kuplungégetés. Szerintem.