Keresés

Részletes keresés

TitiRii Creative Commons License 2013.04.04 0 0 1042

én dolgoztam vele már párszor.
elég pacsmaguli de pofonegyszerű.

Ellenben szépen dolgozni vele már nem annyira egyszerű. Ha meg kiváló minőséget akarunk(nem csak dekorációs célokat szolgáló dolgokat gyártani belőle, mint pl motorokra idomokat), akkor meg komoly technika kell hozzá (vákum zacskó, és úgy kell kemencébe rakni hogy folyamatosan vákum alatt tartjuk így elkerülhetőek a zárványok és légbuborékok az anyagban)

Nem olcsó sajnos, és ha elbaltázunk valamit, javítani nem lehet , vagy csak korlátozott ideig és módón.
Én személy szerinten nem szeretek dolgozni vele, de a képességei elött meghajlok. 
de ugyan azt tudom mondani mint E.T. (elpazarolt tehetség)- nek : mérlegelni kell mire akarjuk használni, és mennyibe kerül. Lehet trike-ot titániumból is csinálni, csak nem biztos hogy van értelme nyerni vele 15-20kg ot, szemben a 10-ed annyiba kerülű szénacélal.
Ha boritást akarsz csinálni a trike-ra, akkor van értelme kompozit dolgokkal kisérleteni, ha van hozá formád pl gipszből. (hungarocelből is meg lehet csinálni, de arrol is utána gipszmintát kell venni mert a sima hungarocelt a gyanta kötés közben megolvasztja.) Ellenben lehet sokkal egyszerübb és olcsobb egy plexi vagy polilapot hőpisztolyal megmelengetni és a kívánt alakra hajtogatni(bár ha van forma az a legjobb mindig) neadj isten 0.5mm bádoglemezből is lehet csuda dolgokat hajtogatni. minden csak ár/érték kérdése.

Előzmény: Corler (1038)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2013.04.04 0 0 1041

Szerintem igen sokoldalú anyag,de sajnos egyáltalán nem értek hozzá.. :)

Már így is mély vízbe ugrok.

De ha egyszer lesz pénzem, és időm, bele kell tanulnom!

 

Előzmény: Corler (1038)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2013.04.04 0 0 1040

Köszönöm szépen!

 

Előzmény: TitiRii (1035)
Corler Creative Commons License 2013.04.04 0 0 1039
Corler Creative Commons License 2013.04.04 0 0 1038

A kompozit anyagokról mit gondoltok?

szénszál, üvegszálas gyanta?

Előzmény: TitiRii (1035)
Corler Creative Commons License 2013.04.04 0 0 1037

Nekem van egy Excel táblázatom amiből elméletileg adatokat lehet Solidworksba

konvertálni. Sajnos nem tudom csatolni,adsz egy emailcímet?

 

Előzmény: Qwerti123 (1034)
Corler Creative Commons License 2013.04.04 0 0 1036

Megtisztel a Dini, hogyha rám gondolt. Sokat szoktam vele beszélgetni, minden féléről.

Csináltam már egyedül is légcsavart, de még nem tökéletes, sajnos nekem sincs olyan

műhelyem és gépem amivel por nélkül tudnék csiszolni, és az időjárás most nem kedvez.

Dini nagyon érti ezeket a képleteket, szellemileg még felülmúl pár mérnököt.

Ha jösz hozzá szólj felmegyekén is!

 

Előzmény: elpazarolt tehetség (1033)
TitiRii Creative Commons License 2013.04.03 0 0 1035

italinox pl.

Előzmény: elpazarolt tehetség (1032)
Qwerti123 Creative Commons License 2013.04.03 0 0 1034

Solidworks. Nem vagyok én sem egy nagy spíler, de általában megrajzolom amire szükségem van. Szívesen segítek amiben tudok!

Előzmény: Corler (1027)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2013.04.03 0 0 1033

Végig futottam a légcsavaros könyvet, szerintem ez már az a magas szint, amit már Dinibá se bír követni :)

De hogy én nem, az biztos :)

Szerencsére nekünk egy csomó rész nem szükséges.

Nemrég jártam Dinibánál és említett egy ügyes fickót, akit mostanában tanítgat a légcsavar gyártásra, mert ő már nem bírja egészségileg.

Te vagy az?

Én azt hiszem megmaradnék azoknál az egyszerű gyakorlati képleteknél, amit Dinibá is használ. Azokra céloztál a multkor? Mert odáig csak el tudnék vergődni, azzal szivesen megismerkednék.

Előzmény: Corler (1028)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2013.04.03 0 0 1032

Az jó volna! Bár én jelenleg sajnos "csak" ernyővel repülök, de ezen belül trike. hátimotor, gyalog, mind játszik.

Sajnos a motoros sárkányozást az MSE akkori hatalmi harcoktól és sörtől meggyengült csapata ellehetetlenítette, a gyalogsárkányosok meg 90%-ban átszivárogtak ernyőzni :)

Ha ennek ellenére lehet veled barterelni, és a rozsdamentes anyag mellett döntök,én örülnék neki.

Ha már ilyenhez értesz, tudsz esetleg címet, ahol árulnak rozsdamentes csöveket?

Előzmény: TitiRii (1031)
TitiRii Creative Commons License 2013.04.03 0 0 1031

Én meg tudok AWI hegeszteni (bár épp nincs gépem, de ez hamarosan változik), és korepetálódnék sárkányrepülésből. Meglehet itt oldani mindent barterban :D

mogyijozsi Creative Commons License 2013.04.02 0 0 1030

Üdv. Olvasgatom a hozzászólásokat és látom mit szeretnél csinálni,szivesen megosztom a tapasztalataimat másokkal , és én is elfogadom mások jó ötleteit. Nekem sárkány motor beépítéseim vannak ,a motorokhoz értek és egy kicsit a sárkány  repüléshez ,de a paplanernyős dolgokat nem vágom . Egyébként a sárkányrepülésben már Zolika elérte a hatóságnál ,hogy az Apolló gépek a megfelelő engedélyek birtokában repülhetnek legálisan bmv boxer , suzuki autó motor 1000 , 1300 , suzuki motorkerékpár motor gsr 600 , gsxr 1000 , subaru boxer , motorokkal . Ha kérdezni szeretnél szivesen válaszolok ha tudok  a mogyijozsi @citromail.hu e-mail címemen tárgyaljuk meg a műszaki dolgokat ha nem propléma .

Előzmény: elpazarolt tehetség (1022)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2013.04.02 0 0 1029

Igen,eldőlt hogy a fazer lesz a hajtómű.

Az elképesztő hogy már a második általam ismert Yamaha márkakereskedésnek találom hült helyét, amióta infót gyüjtenék a típusról...

Végignéztem az összes fellelhető ernyős trike-ot, és arra jutottam hogy még sokkal kaotikusabbak a megoldások, mint a sárkánynál. De ez érthető is, van pár év előnyük.

Várom akkor hogy jelezz,ha egy ilyen alkalom adódik, és fenn lesztek, remélem jót dumálunk majd.

Előzmény: Corler (1028)
Corler Creative Commons License 2013.04.02 0 0 1028

Igy valóban nehéz elmagyarázni. A kormány erők miatt is fontos a súlypont, mivel súlypont áthelyezéssel kormányzol.

Egy vasgolyót ha felteszel egy hurkapálcára, minél lejjebb van a golyó annál nehezebben tudod

kitéríteni az alaphelyzetből. Talán ez a legegyszerűbb magyarázat. Ha van kedved egy eszmecserét

folytathatunk, mikor a Mogyijózsi is Pesten lesz, megbeszélünk egy időpontot. Ha nézegeted a YouTuben a paratrikokat

azok alapján lehet egyedileg megépíteni, mi is igy csináltuk. Mi a helyzet a motorral? Megvetted a 600ast?

 

Előzmény: elpazarolt tehetség (1025)
Corler Creative Commons License 2013.04.02 0 0 1027

Autocad, Solidworks? Ezekben nekem kellene korrepetállás.

Előzmény: Qwerti123 (1026)
Qwerti123 Creative Commons License 2013.04.02 0 0 1026

Ha van 2 dimenziós doksitok, szívesen lemodellezem 3-dben. Girokopternél már próbáltam, és kijött, hogy egy-két furat/alkatrészhossz rossz pozícióban van. Nekem gyakorlás, ti meg megkímélitek magatokat az utólagos furkálástól, utómunkától.

elpazarolt tehetség Creative Commons License 2013.04.02 0 0 1025

No, ilyen meglepőt, eddíg te írtál/gondoltál egyedül, azok közül, akik már rendelkeznek tapasztalattal, motorbeépítés ügyben.

Félénken bevallom hogy az összes elméleti tudásom ellentétben áll azzal a kijelentéseddel hogy ha lejjebb rakja valaki a motort, az legcsekélyebb mértékben is farnehezebbé tenné a trike-ot. Figyelmesen meghallgatnám az indoklásod, és ha érdekel én is elmondhatom, miért kételkedek.

Jópofa a trike, amit belinkeltél, nekem is vannak rajta szimpatikus megoldások, és meglepett hogy csak 95 kg. Ez bíztató adat!

Bár én továbbra is fontos paraméternek tartom a stabilitást, ezért mindenképp igyekeznék lejjebb tornászni a súlypontot.Ahol ilyen magasan ülnek, és a motor is fenn van, az nagyon borulékony konstrukció...

Sajnos hegesztésben amatőr vagyok, gyanítom hogy nem merném egyedül hegeszteni, így ha avi, ha nem, mindenképp segítségre szorulok majd :)

Szivesen faggatnálak a motor rögzítése, hűtő méretezése témakörben, ha szabad.

Előzmény: Corler (1023)
Corler Creative Commons License 2013.04.02 0 0 1024

http://www.airfer.com/index.php/trike/28-mustang

Én ilyen trikot építenék, pici változtatásokkal.

Corler Creative Commons License 2013.04.02 0 0 1023

A sulypontba kell a motort rakni!! Ha nagyon alacsonyra teszed farnehéz lesz a trikod!!

Főleg ha ernyőről  van szó!! Van AVI géped? Tudsz savállót heggeszteni?

Előzmény: elpazarolt tehetség (1022)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2013.04.01 0 0 1022

Király!

Már csak az a kérdés hogy te melyik típus vagy;

aki örömmel ad tanácsot, vagy aki szakmai titokként kezeli az eredményeit :)

Nekem az a variáció jöhet szóba - ernyős trike-ról lévén szó - ahol a motort minél lejjebb helyezzük el, és a légcsavart szíjjal hajtjuk meg.

Rengeteg kérdésem lenne hozzád,úgyhogy ha nem zárkózol el a dologtól, tanácsért fordulnék hozzád.

Most nem is zúdítanám rád a kérdéseket, csak ha felhatalmazol :)

A magam részéről erősen remélem hogy a hatóság nem öli meg ezt az irányvonalat jó szokásához híven, és egyre több ütőképes és olcsó hajtómű repít minket a magasba :)

Előzmény: mogyijozsi (1021)
mogyijozsi Creative Commons License 2013.04.01 0 0 1021

Üdvözlök minden repülő és repülni vágyót, mogyijozsi vagyok motoros sárkányrepüléssel és motor beépítéssel hobbizgatok. Látom érdekel pár embert a motorkerékpár motor légijárműbe való beépítés lehetősége . Jómagam sárkányrepülőbe eszkabáktam már egy párat több keesebb sikerrel, pár kép a munkimról.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Nos, ezeket követtem el repüléseim érdekében és ezt tettem amiatt , hogy a kétüteműek sajna már öregek és sokat fogyasztanak .  A rotax 912-es túl drága nekem nameg amiket behoznak külföldről, azok már megették a kenyerüket, de itthon szinte újként  adják tovább az amatőröknek. Szegény ember vízzel főz , én meg repülni szeretek, sokat, biztonságosan, kevés benzinnel .

elpazarolt tehetség Creative Commons License 2013.03.26 0 0 1020

Eddíg azt hittem, én vagyok a szórakozottság mintapéldája, de te elbizonytalanítottál :)

az előbb küldtél az email címemre légcsavaros olvasnivalót....

Előzmény: Corler (1018)
Corler Creative Commons License 2013.03.26 0 0 1019

http://ksef.fotoalbum.hu/

Itt vannak a képek.

Előzmény: elpazarolt tehetség (1017)
Corler Creative Commons License 2013.03.26 0 0 1018

Sima Molnár Zoli féle futómű.

Még egy régi sárkányról van, ernyős trikeot akartam csinálni belölle

trabant motorral, de nem volt még időm rá.

És valószínű nem is lesz, mostanában.

Ird meg az email címed küldök képet rólla.

Keresek a trike rol is, talán van.

Előzmény: elpazarolt tehetség (1017)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2013.03.25 0 0 1017

A kerekek lehet hogy érdekelnek. Mik a paraméterek? Én jó, ballonos kerekeket keresek.

 

Előzmény: Corler (1014)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2013.03.25 0 0 1016

Megköszönöm, ha elküldöd.

gy.mkukacfreemailponthu

Előzmény: Corler (1013)
Corler Creative Commons License 2013.03.25 0 0 1015

http://www.compositecreations.com/Nano-lightTrike.htm

http://www.homebuiltairplanes.com/forums/light-stuff-area/6808-hang-glider-trike-plans.html

Egerben a Hollós Gábor épít trikokat, ha gondolod a 9x.hu n megtalálod az elérhetöségét.

Próbálj tölle segítséget kérni. Nek van benne tapasztalata.

Corler Creative Commons License 2013.03.25 0 0 1014

Tervrajzot nem fogsz találni, de ha mégis az sem biztos, hogy neked jó lesz,

a súlyelosztáson mulik az egész, nézegesd a youtuben a videokat és azok alapján építhetsz.

A sárkány trikehoz vannak leírások, de ott is a sulypont a lényeg, mindegyiket fel kell

lógatni és ugy beállítani a repülési pozíciót. Mi csináltunk egy triket ernyőre, de inkább sárkánnyal

repülök. http://www.repulostomi.atw.hu/ itt van egy pár kép a trikerol, de szerintem

dupla alucső az igazi. Egyiket sem kell heggeszteni, sem a sárkány sem az ernyös trikot.

Ha megnézed a videokat alaposan láthatod, hogy csavarozva vannak. De ha te jobban bizol

a heggesztésben akkor heggeszd. Minden trike egyedi, nincs gyártósor ahonnan legördülnek

mint a szuzukik Esztergomban. Ha kell pár alaktrészem van futómű, kerekek..stb.

 

Előzmény: TitiRii (1011)
Corler Creative Commons License 2013.03.25 0 0 1013

A sok lapát éppen ezt próbálja kompenzálni, a légcsavar emelkedését a lapátszám is befolyásolja

minél több a lapátszám annál kisebb az emelkedés. Ha kiállsz széllel szembe a kezedben egy léccel

akkor érezni fogod a szél nyomását, ha megdöntöd ugy 30 fokban akkor kitériteni próbálja a

kezedből, igy nehéz elmagyarázni. Ha adsz egy emailt elküldöm a V.L. Alekszandrov Légcsavarok

könyvét, de az nagyon tudományos. Privátban küldök képleteket, ha van rá szükséged.

Nekem szerencsém van mivel a Dini itt lakik a közelemben és ő mindent tud a légcsavarokról.

Előzmény: elpazarolt tehetség (1010)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!