én dolgoztam vele már párszor. elég pacsmaguli de pofonegyszerű.
Ellenben szépen dolgozni vele már nem annyira egyszerű. Ha meg kiváló minőséget akarunk(nem csak dekorációs célokat szolgáló dolgokat gyártani belőle, mint pl motorokra idomokat), akkor meg komoly technika kell hozzá (vákum zacskó, és úgy kell kemencébe rakni hogy folyamatosan vákum alatt tartjuk így elkerülhetőek a zárványok és légbuborékok az anyagban)
Nem olcsó sajnos, és ha elbaltázunk valamit, javítani nem lehet , vagy csak korlátozott ideig és módón. Én személy szerinten nem szeretek dolgozni vele, de a képességei elött meghajlok. de ugyan azt tudom mondani mint E.T. (elpazarolt tehetség)- nek : mérlegelni kell mire akarjuk használni, és mennyibe kerül. Lehet trike-ot titániumból is csinálni, csak nem biztos hogy van értelme nyerni vele 15-20kg ot, szemben a 10-ed annyiba kerülű szénacélal. Ha boritást akarsz csinálni a trike-ra, akkor van értelme kompozit dolgokkal kisérleteni, ha van hozá formád pl gipszből. (hungarocelből is meg lehet csinálni, de arrol is utána gipszmintát kell venni mert a sima hungarocelt a gyanta kötés közben megolvasztja.) Ellenben lehet sokkal egyszerübb és olcsobb egy plexi vagy polilapot hőpisztolyal megmelengetni és a kívánt alakra hajtogatni(bár ha van forma az a legjobb mindig) neadj isten 0.5mm bádoglemezből is lehet csuda dolgokat hajtogatni. minden csak ár/érték kérdése.
Végig futottam a légcsavaros könyvet, szerintem ez már az a magas szint, amit már Dinibá se bír követni :)
De hogy én nem, az biztos :)
Szerencsére nekünk egy csomó rész nem szükséges.
Nemrég jártam Dinibánál és említett egy ügyes fickót, akit mostanában tanítgat a légcsavar gyártásra, mert ő már nem bírja egészségileg.
Te vagy az?
Én azt hiszem megmaradnék azoknál az egyszerű gyakorlati képleteknél, amit Dinibá is használ. Azokra céloztál a multkor? Mert odáig csak el tudnék vergődni, azzal szivesen megismerkednék.
Az jó volna! Bár én jelenleg sajnos "csak" ernyővel repülök, de ezen belül trike. hátimotor, gyalog, mind játszik.
Sajnos a motoros sárkányozást az MSE akkori hatalmi harcoktól és sörtől meggyengült csapata ellehetetlenítette, a gyalogsárkányosok meg 90%-ban átszivárogtak ernyőzni :)
Ha ennek ellenére lehet veled barterelni, és a rozsdamentes anyag mellett döntök,én örülnék neki.
Ha már ilyenhez értesz, tudsz esetleg címet, ahol árulnak rozsdamentes csöveket?
Én meg tudok AWI hegeszteni (bár épp nincs gépem, de ez hamarosan változik), és korepetálódnék sárkányrepülésből. Meglehet itt oldani mindent barterban :D
Üdv. Olvasgatom a hozzászólásokat és látom mit szeretnél csinálni,szivesen megosztom a tapasztalataimat másokkal , és én is elfogadom mások jó ötleteit. Nekem sárkány motor beépítéseim vannak ,a motorokhoz értek és egy kicsit a sárkány repüléshez ,de a paplanernyős dolgokat nem vágom . Egyébként a sárkányrepülésben már Zolika elérte a hatóságnál ,hogy az Apolló gépek a megfelelő engedélyek birtokában repülhetnek legálisan bmv boxer , suzuki autó motor 1000 , 1300 , suzuki motorkerékpár motor gsr 600 , gsxr 1000 , subaru boxer , motorokkal . Ha kérdezni szeretnél szivesen válaszolok ha tudok a mogyijozsi @citromail.hu e-mail címemen tárgyaljuk meg a műszaki dolgokat ha nem propléma .
Az elképesztő hogy már a második általam ismert Yamaha márkakereskedésnek találom hült helyét, amióta infót gyüjtenék a típusról...
Végignéztem az összes fellelhető ernyős trike-ot, és arra jutottam hogy még sokkal kaotikusabbak a megoldások, mint a sárkánynál. De ez érthető is, van pár év előnyük.
Várom akkor hogy jelezz,ha egy ilyen alkalom adódik, és fenn lesztek, remélem jót dumálunk majd.
Ha van 2 dimenziós doksitok, szívesen lemodellezem 3-dben. Girokopternél már próbáltam, és kijött, hogy egy-két furat/alkatrészhossz rossz pozícióban van. Nekem gyakorlás, ti meg megkímélitek magatokat az utólagos furkálástól, utómunkától.
No, ilyen meglepőt, eddíg te írtál/gondoltál egyedül, azok közül, akik már rendelkeznek tapasztalattal, motorbeépítés ügyben.
Félénken bevallom hogy az összes elméleti tudásom ellentétben áll azzal a kijelentéseddel hogy ha lejjebb rakja valaki a motort, az legcsekélyebb mértékben is farnehezebbé tenné a trike-ot. Figyelmesen meghallgatnám az indoklásod, és ha érdekel én is elmondhatom, miért kételkedek.
Jópofa a trike, amit belinkeltél, nekem is vannak rajta szimpatikus megoldások, és meglepett hogy csak 95 kg. Ez bíztató adat!
Bár én továbbra is fontos paraméternek tartom a stabilitást, ezért mindenképp igyekeznék lejjebb tornászni a súlypontot.Ahol ilyen magasan ülnek, és a motor is fenn van, az nagyon borulékony konstrukció...
Sajnos hegesztésben amatőr vagyok, gyanítom hogy nem merném egyedül hegeszteni, így ha avi, ha nem, mindenképp segítségre szorulok majd :)
Szivesen faggatnálak a motor rögzítése, hűtő méretezése témakörben, ha szabad.
aki örömmel ad tanácsot, vagy aki szakmai titokként kezeli az eredményeit :)
Nekem az a variáció jöhet szóba - ernyős trike-ról lévén szó - ahol a motort minél lejjebb helyezzük el, és a légcsavart szíjjal hajtjuk meg.
Rengeteg kérdésem lenne hozzád,úgyhogy ha nem zárkózol el a dologtól, tanácsért fordulnék hozzád.
Most nem is zúdítanám rád a kérdéseket, csak ha felhatalmazol :)
A magam részéről erősen remélem hogy a hatóság nem öli meg ezt az irányvonalat jó szokásához híven, és egyre több ütőképes és olcsó hajtómű repít minket a magasba :)
Üdvözlök minden repülő és repülni vágyót, mogyijozsi vagyok motoros sárkányrepüléssel és motor beépítéssel hobbizgatok. Látom érdekel pár embert a motorkerékpár motor légijárműbe való beépítés lehetősége . Jómagam sárkányrepülőbe eszkabáktam már egy párat több keesebb sikerrel, pár kép a munkimról. Nos, ezeket követtem el repüléseim érdekében és ezt tettem amiatt , hogy a kétüteműek sajna már öregek és sokat fogyasztanak . A rotax 912-es túl drága nekem nameg amiket behoznak külföldről, azok már megették a kenyerüket, de itthon szinte újként adják tovább az amatőröknek. Szegény ember vízzel főz , én meg repülni szeretek, sokat, biztonságosan, kevés benzinnel .