itt van nehany plusz kep a turborol,,ha 200 odaadna az nem lenne rossz deal szerintem, 2 eve pihen, .. a belso ter elvileg nem hianyos megvannak a kepeken hianyzo reszek is..
Az ár ugye mindig alku tárgya, a helyszínen lehet ezt pontosítani. Alkatrésznek, egyben megvéve én 200-300 eurót adnék max. érte. Hosszú idő, míg egy pár értékesebb darabot kiárulsz belőle, persze saját célra érdemes betárolni ezt azt.
Ez a kertben tárolt darab mennyit érhet igy? Nézem a kinti oldalakon az alkatrészeket bontokban, es azert nem a legolcsobb, persze Volvo, szoval abszolutt megértem. De épp, lehet, mielott sikerulne egy szép állapotut talalni, nem lenne rossz egy donor sem..Mit gondolsz?koszi.
Ez a garázsban fotózott második gép már lehet egy jó alap! 1,7-es, no ABS, van légkondi, fedkomp. Igaz phase I-es (kis kormányközepes, nincs légzsák), a külső visszapillantó viszont phase II-es, hmm, érdekes; Gyártási év valószínű 1992-93 lesz.
Tükör, ülések, ép hátsó könyöklő, egyéb apróságok utánajárással igaz, de felhajthatók a már írt forrásoknál. A rajta lévő gyári ATLAS könnyűfém felni eléggé ritka. Hátsó kerékjárati ívek nem rohadnak, kasztni is épnek tűnik. A kormány újrabőröztethető, van kontaktom. Bal ajtó belső borítása hiányzik?
Motortartó bölcsőn látható olajfolyás forrása? Tipp: váltó (rudazat-váltó csatlakozásánál), de valószínűbbnek tartom, hogy a fogasléces kormányműből származik. Utóbbit nekem már cserélni kellett, annyira engedte az olajat (javítása egy 50 ezres tétel). Kipuf. rendszert tartó gumigyűrű hiányzik, gumifékcsöveket kötelezően cserélni kell. Szóval elsőre ennyit tudok neked mondani. A balesetes fűben pihenő vas az bizony alkatrésznek jó max...
itt a turbo ami lassan 2 eve áll egy mezőn.friss kepek tegnaprol.megerne vele foglalkozni, ill. alkatresznek gondolom nem lenne rossz donor. papirjai sajnos nincsenek, kivonva.
Hát a link alattit néztem, talán alkatrésznek jó lenne, rengeteg pénzt elnyelne, mire ebből autót faragnál. Magyarországi bontókban fehér holló a 480-as. Ajánlom neked a volvo4xx.hu oldalt, ahol fórum is van, regisztrálj, olvasd át a több évtizedes anyagot, csak négyesvolvókról, 480-asokról szól. A fórumon keresd pemtit, vagy wrcviktort, ők szerelnek, rengeteg alkatrészük is van. Viktornak kisebb flottája van, szereti a típust, bespájzolt rendesen.
A vasam 1995-ös, kétliteres motorral, ajánlom, hogy 1993-as évjárattól felfele keresgélj, hogy turbó/szívó, ez már egyéni, de phase II. legyen, mert így sok elsőgenerációs gyerekbetegséget kikerülhetsz. Jó alap legyen, abból tudsz egy élvezetes youngtimert csinálni, olcsó bontószökevényekkel csak a gond van. Kasztni legyen jó állapotban, a motorok megbízhatóak, a perifériákat kell javítani, cserélni (önindító, generátor, futómű, kipuf. rendszer).
Aztán tudok kint egy mezőn rohasztott Turborol, és egy kisse szetszedett de garazsban állo ES darabrolaz is kint van Szlovakiaban mindketto.. Fotoim vannak de tul nagyok megprobalom lekicsinyiteni, es felrakhatom erdekessegkent. Ezekkel erdemes foglalkozni esetleg? Milyen a bontokban az alkatreszek elerhetosege?
480-ast keresni kishazánkban mostanság nem kecsegtet nagy sikerrel. Az a kéttucat, forgalomba bejegyzett, érvényes műszakival rendelkező 480-as már nem nagyon kerül eladásra (lásd a hasznaltauto.hu oldalt, ahová már lassan egy éve nem került fel 480-as. Két szélsőség van, agyonhasznált és eladhatatlan darabok, vagy jó állapotú, felújított youngtimer korba lépő vasak, ezeket meg aztán végképp nem adják el a gazdáik, vagy olyan áron, amit nem tud/hajlandó a magyar vevő megfizetni.
Jó alternatíva annak, aki beleszeretett a típusba, az európai használtautó piac. Itt is évről évre fogy az eladósorba került 480-asok száma, de még mindig találni szép darabokat. Az autoscout.hu oldalon pl. pillanatnyilag 63 db 480-ast árulnak, ez az összeurópai felhozatal!
Megtaláltam egy rég eladott Volvo 480 1.7 turbóm 3 db alkatrészét!A mai napig sajnálom ezt az autót hogy eladtam!Ezeket az alkatrészeket bontó ár alatti összegért eladnám!Nem a haszonszerzés a célom hanem az hogy oda kerüljön ahova való!2 db fehér első helyzetjelző lámpa kompletten illetve egy bal első ködlámba szintén kompletten!Gyáriak!Az első komoly érdeklödő boldog tulajdonát fogja képezni ;)
Nagyon köszi, megoldódott, nyári meleg esetén alapjáraton rásegit a keringetésre a hűtő rendszerben. Érdekes megoldás. A gėpet most restaurálgatom majd teszek fel róla képet. Nagyon köszi a figyelmet.
Hát érdekes, a turbósok alapfelszereltsége ez, korábbi évjárat a vasad? azokban még annó befecskendezőkre szerelt hűtés is volt, motortér világító lámpa, ilyenek. Lökj fel egy fotót a motortérről, hadd lássuk!
Ez a megoldás biztosítja a turbónak a pótlólagos hűtését, akkor is, amikor már megállítják a motort, tehát nem sül meg a turbó egy erős autópályázás után. Legtöbb turbós autóból ezt kispórolják a gyártók.
még egyszer köszönöm, ha már így belelendültünk van a fűtéscsőnél egy kiegészítő elektromos keringető szivattyú, annak mi a szerepe mikor és hogy üzemel, ha valaki tudná előre is nagyon köszönöm.
Egy eredeti gyári extra nálam is ott vár a polcon, egy új tetőablak, nem volt szívem felnyittatni a 480-asunkat, így hát megmaradt, várja gazdáját...;-)
Van ilyen, a volvo4xx fórumon grapee hirdet. Kétféle van, a phase I bordázott üvegű és a phase II-es sima üvegű. De keresheted pemtit is a fenti fórumon, neki van majd mindene négyesekhez.