Először mérd meg az alaplapon elhelyezett gyújtás töltőtekercs ellenállását! Amennyiben az érték kb. 220 Ω körül van apiros kivezetés és a test között, akkor ez jó. Ha nem ennyi, jó eséllyel cserélni kell a tekercset! (az érték a gyári töltőtekercsre vonatkozik)***
Másodszor mérd meg az impulzus adó ellenállását. Amennyiben az érték 16 Ω körül van asárga kivezetés és a test között, akkor ez is jó. Ha nagy az eltérés ezt is cserélni kell. Miután a jeladó egybe van építve az alaplappal, ennek a cseréje a teljes alaplap cseréjét jelenti.
Ezután mérd meg a tirisztor I és 1 pontja között az ellenállást! Mindegy hogy mennyi, jegyezd fel. Ezután tedd rá a műszert a két pontra ellentétes polaritással, majd ismét mérd meg az ellenállást! A két értéknek egyezőnek kell lenni!!! (~ 60 Ω)
Ha az eredmény mindkét mérésnél a 0 illetve a végtelen közelében van, egy elegáns lightos mozdulattal dobd a tirisztort a kukába, és vegyél egy újat! Javasolom a Mofaker által forgalmazott F.A.GY típusú gyújtó elektronikát! A G és 1 pontok között a mérőműszernek felcserélt mérőkábelek esetén is végtelentkellmutatnia! A G és I pontok, valamint az 1 és 15 pontok közötti kölcsönös mérés esetén is a műszernek végtelent kell mutatnia! Ha ez is jó, mérd meg a trafó 1 és 15 pontja között az ellenállást! Ha az eredmény 1 Ω körül van, az érték jó. A 15 pont és a nagyfeszkivezetésközött az ellenállásnak 6 kΩkörül kell lenni! Ha nem ezeket az értékeket méred, a trafó is kuka!
Gyertya: BRISK N 17 C, vagy NGK B6HS, vagy Denso W20FS 0,4 mm-es hézaggal.
Babettához biztos hogy nagy. Ha jól tudom az eredeti fúvóka 63-as, olyannal próbálkozz. Legjobban akkor jársz ha veszel Simson fúvókát, abból létezik 60-as, meg 65-ös is és csak 250 Ft. darabja.
Épp a gyújtás bekötésnél járok a 207-es felújításánál. Egy videón látott módszerrel fúrógéppel pörgetve a mágnest próbáltam ki, hogy van-e szikra. Sajnos nincs. Vadi új fagy trafó, gyertyakábel, pipa, gyertya, minden kábel, saru új. Testpontnál fémig lecsiszoltam a festéket az érintkezéshez.
1. Az YBN motorláncok mennyire jók, mik a tapasztalatok? (Jelenleg lényegesen olcsóbb a mofakerben mint a Favorit)
2. A 210-eshez tényleg más lánc kell mint a 207-eshez? (SEHOL nem találtam hivatalos leírást hogy a 207-eshez milyen lánc kell, se az alkatrész katalógusban se a műhelyi kézikönyvben.)
3. A 207.500 alkatrész katalógus szerint 98 tagból kéne hogy álljon a lánc, ez biztos hogy nem elírás? (soknak tűnik, kb már a lengővilla mögött lenne a kerék tengely...)
Örülök hogy jó helyre került a motorod. Bár az igazi élményt mégis csak az hozza, ha mennek is vele. Ez egy olyan életérzés, amit már Te is sokszor tapasztaltál.
Őszintén sajnálom hogy megromlott egészséged miatt kellett megválnod Tőle.
Kívánom hogy Javuljon az állapotod és még sokáig itt lehess velünk.
Én is örülök, hogy látlak. Azt nem felejtem el, hogy tanultam is tőled elektromos ügyben.
Sajnos az egészségem a korom előre haladtával romlik, de az öregség ellen nincs orvosság. Most éppen a vesémmel kínlódok, de még dialízisre nem kell járnom hála Istennek. És azt is bevallom, hogy a tavasz közeledtével már nem viszket úgy a fenekem, ahogy régebben.
Tegnap beszéltem azzal az emberrel, aki megvette a Babettámat. Elmondta, hogy ugyanolyan nagy becsben tartják, mint ahogy nálam volt. Fűtött garázsban áll szépen letakarva. Amióta megvették, 20 km-t mentek vele. Mondták is a vásárláskor, hogy nem használatra veszik, csak nosztalgiából.
Így helyes, mert az én szeretett kis kedvencem megérdemli ezt a bánásmódot.
Tudom, Te mindig szerető gondoskodással viseltettél a kedvenced iránt, ezért simán elhiszem Neked hogy a gyújtásoddal soha nem volt gondod, vagy csak átmenetileg, ami érthető.
Szomorúan olvasom hogy eladtad a kedvesedet, gondolom nehéz döntés volt. Jön a jó idő, nem fog hiányozni?
Remélem az egészséged jó, elfogadható állapotban van, kívánom hogy még sokáig így legyen.
Saját gyártású gyújtást nem csináltam, mert akkoriban annyira olcsó volt egy új hogy nem volt érdemes foglalkozni vele. Azóta megváltozott a világ, csak most már nincs Babettám, sajnos.
Csak annyit szeretnék felidézni az erősen fakulóban lévő emlékeim közül, hogy az én tirisztoros egységemnek soha nem volt repedési problémája. Talán emléxel, 32 éves volt a motorom, mikor tavaly májusban eladtam Megjegyzem, a gyári egységről beszélek.
A Fábos féle, és egyéb utángyártottakról nem tudok sokat nyilatkozni, bár használtam egyet egy évig, mikor a gyári megadta magát. Tökéletesen működött vele a mocim.
Van valahol egy komplett rajzom házi gyártású tirisztoros egységről, de most sajnos nem találom! Bár, ha emlékeim nem csalnak, neked is van saját gyártásúd.
Ezeknek a tirisztoros egységeknek típushibája volt a repedés és a beázás, ami rontott a teljesítményen. De javítani lehetett ezeket. Tiszta szesszel kimosva, kiszárítva, újra a régi volt. A repedésekbe én anno méhviaszt folyattam be, ami megvédte a beázástól.
Nekem ezt a megfáradt gyári negyven éves tirisztor csinálta. Egyébként a fekete műanyag ház megvolt repedve,ki tudja hány éve be juthatott oda nedvesség meg kosz.
Nem nagy ügy, mert csak három alkatrész kell hozzá. Az egyenirányító dióda mindegy hogy milyen, 200V-ot bírjon, az elég. Az eredeti tirisztor KT 206/200, vagy ennek megfelelője lehet. A kondenzátor az eredetiben 8 mikrós, 160 V-os. Ha ezekkel megépíted, működnie kell. Pár éve csináltam egy összeállítást, amit láthatsz a 167821-es Hsz-emben.
Nem normális, amit írsz, mert nagyobb fordulaton is működni kellene. A gyertyahézag fontos, 0,4-0,5 mm-nél nem lehet nagyobb. De ha azzal a beállítással sem megy jobban, akkor máshol van a hiba. Ki fogjuk deríteni, ígérem.
Én nem vittem vissza, mert indul, megy, csak ez az utángyártott tirisztor 4500 felett úgy viselkedik, mintha fordulatkorlátozó lenne beépítve, nem megy nagyobb fordulaton.
Még régebben kérdeztem milyen gyújtás alkatrész hibája okozhatja a kihagyást magas fordulaton.Nos a motor most lett kipróbálva,az f.a.gy. tirisztor beépítése után tökéletes lett.
Kedves fórumtársam, belenéztél és mit találtál? Kíváncsivál tettél, mert mindössze 3 alkatrészről van szó. Melyik adta meg magát? Én ezzel soha nem foglalkoztam, mert mindig volt tartalék, de érdekel hogy melyik volt a gyenge láncszem.
Tudom, 40 évvel ezelőtt is működtek, sőt még ma is működik a legtöbb. Azért ez nem semmi. Legnagyobb meglepetésemre, más, nagyobb teljesítményű motorokra felszerelve is beváltak. Minden tiszteletem a tervezőnek!