Keresés

Részletes keresés

1413 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 173962

Kivánok Tóni bácsi!

 

Köszönöm a leírást. Véghezvittem.

 

Gyújtótekercs - test között 200 ohm

Jeladótekercs - test között 17 ohm

I és 1 között oda vissza 210 ohm

 

A gyertya új, kábel, pipa új, tirisztor f.a.gy az is új.

 

Szikra továbbra sincs.

Előzmény: Herbertaxelrody (173961)
Herbertaxelrody Creative Commons License 2024.03.03 0 0 173961

Szia!

Tóni bácsi  2018.07.19    0 1 161810

Már nem is tudom hányadszorra, de itt van:

 

Négyvezetékes gyújtó elektronikával szerelt motorok diagnosztikai vizsgálata, beállítása.

 

Először mérd meg az alaplapon elhelyezett gyújtás töltőtekercs ellenállását! Amennyiben az érték kb. 220 Ω körül van a piros kivezetés és a test között, akkor ez jó. Ha nem ennyi, jó eséllyel cserélni kell a tekercset! (az érték a gyári töltőtekercsre vonatkozik)***

Másodszor mérd meg az impulzus adó ellenállását. Amennyiben az érték 16 Ω körül van a sárga kivezetés és a test között, akkor ez is jó. Ha nagy az eltérés ezt is cserélni kell. Miután a jeladó egybe van építve az alaplappal, ennek a cseréje a teljes alaplap cseréjét jelenti.

Ezután mérd meg a tirisztor I és pontja között az ellenállást! Mindegy hogy mennyi, jegyezd fel. Ezután tedd rá a műszert a két pontra ellentétes polaritással, majd ismét mérd meg az ellenállást! A két értéknek egyezőnek kell lenni!!! (~ 60 Ω)

Ha az eredmény mindkét mérésnél a illetve a végtelen közelében van, egy elegáns lightos mozdulattal dobd a tirisztort a kukába, és vegyél egy újat! Javasolom a Mofaker által forgalmazott F.A.GY típusú gyújtó elektronikát! A G és 1 pontok között a mérőműszernek felcserélt mérőkábelek esetén is  végtelent kell mutatnia! A G és  I pontok, valamint az 1 és 15 pontok közötti kölcsönös mérés esetén is a műszernek végtelent kell mutatnia! Ha ez is jó, mérd meg a trafó és 15 pontja között az ellenállást! Ha az eredmény 1 Ω körül van, az érték jó. A 15 pont és a nagyfesz kivezetés között az ellenállásnak 6 kΩ körül kell lenni! Ha nem ezeket az értékeket méred, a trafó is kuka!  

Gyertya: BRISK N 17 C, vagy NGK B6HS, vagy Denso W20FS 0,4 mm-es hézaggal.

Az előgyújtás 1,5 - 2,0 mm.

Előzmény: 1413 (173956)
4728ITI Creative Commons License 2024.03.03 0 0 173960

Babettához biztos hogy nagy. Ha jól tudom az eredeti fúvóka 63-as, olyannal próbálkozz. Legjobban akkor jársz ha veszel Simson fúvókát, abból létezik 60-as, meg 65-ös is és csak 250 Ft. darabja.

Előzmény: sándor67 (173958)
1413 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 173959

Köszi a választ! És ezeket le lehet próbálni, vagy kezdjem el kicserélgetni őket?

Előzmény: subaaa (173957)
sándor67 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 173958
subaaa Creative Commons License 2024.03.02 0 0 173957

Majdnem mindent felsoroltál, akkor vagy a gyújtás töltő tekercs rossz vagy a jeladó tekercs. Olyan nincs hogy minden jó és mégse jó.

Előzmény: 1413 (173956)
1413 Creative Commons License 2024.03.02 0 0 173956

Sziasztok,

 

Épp a gyújtás bekötésnél járok a 207-es felújításánál. Egy videón látott módszerrel fúrógéppel pörgetve a mágnest próbáltam ki, hogy van-e szikra. Sajnos nincs. Vadi új fagy trafó, gyertyakábel, pipa, gyertya, minden kábel, saru új. Testpontnál fémig lecsiszoltam a festéket az érintkezéshez.

 

Szerintetek hol,és hogyan kezdjem a hibakeresést?

 

Köszi!

zl900 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 173955

Szia

Nekem a Simsonon és a Pannónián is hamar kinyúlt

Előzmény: subaaa (173954)
subaaa Creative Commons License 2024.02.27 0 0 173954

Sziasztok!

 

A motorláncokkal kapcsolatban lenne pár kérdésem.

 

1. Az YBN motorláncok mennyire jók, mik a tapasztalatok? (Jelenleg lényegesen olcsóbb a mofakerben mint a Favorit)

 

 

2. A 210-eshez tényleg más lánc kell mint a 207-eshez? (SEHOL nem találtam hivatalos leírást hogy a 207-eshez milyen lánc kell, se az alkatrész katalógusban se a műhelyi kézikönyvben.)

 

3. A 207.500 alkatrész katalógus szerint 98 tagból kéne hogy álljon a lánc, ez biztos hogy nem elírás? (soknak tűnik, kb már a lengővilla mögött lenne a kerék tengely...)

 

Üdv

4728ITI Creative Commons License 2024.02.17 0 0 173953

Kedves Barátom!

Örülök hogy jó helyre került a motorod. Bár az igazi élményt mégis csak az hozza, ha mennek is vele. Ez egy olyan életérzés, amit már Te is sokszor tapasztaltál.

 

Őszintén sajnálom hogy megromlott egészséged miatt kellett megválnod Tőle.

Kívánom hogy Javuljon az állapotod és még sokáig itt lehess velünk.

 

Barátod, Tamás.

Előzmény: Tóni bácsi (173952)
Tóni bácsi Creative Commons License 2024.02.17 -1 0 173952

Szevasz Tomi Barátom!

Én is örülök, hogy látlak. Azt nem felejtem el, hogy tanultam is tőled elektromos ügyben.

Sajnos az egészségem a korom előre haladtával romlik, de az öregség ellen nincs orvosság.
Most éppen a vesémmel kínlódok, de még dialízisre nem kell járnom hála Istennek.
És azt is bevallom, hogy a tavasz közeledtével már nem viszket úgy a fenekem, ahogy régebben.

Tegnap beszéltem azzal az emberrel, aki megvette a Babettámat.
Elmondta, hogy ugyanolyan nagy becsben tartják, mint ahogy nálam volt. Fűtött garázsban áll szépen letakarva. Amióta megvették, 20 km-t mentek vele. Mondták is a vásárláskor, hogy nem használatra veszik, csak nosztalgiából.

Így helyes, mert az én szeretett  kis kedvencem megérdemli ezt a bánásmódot.

Minden jót kívánok neked, vigyázz magadra!

Baráti üdv: Tóni bácsi.

Előzmény: 4728ITI (173951)
4728ITI Creative Commons License 2024.02.16 0 0 173951

Szervusz kedves Barátom!

Jó érzés számomra hogy újra itt vagy!

 

Tudom, Te mindig szerető gondoskodással viseltettél a kedvenced iránt, ezért simán elhiszem Neked hogy a gyújtásoddal soha nem volt gondod, vagy csak átmenetileg, ami érthető.

Szomorúan olvasom hogy eladtad a kedvesedet, gondolom nehéz döntés volt. Jön a jó idő, nem fog hiányozni?

 

Remélem az egészséged jó, elfogadható állapotban van, kívánom hogy még sokáig így legyen.

 

Saját gyártású gyújtást nem csináltam, mert akkoriban annyira olcsó volt egy új hogy nem volt érdemes foglalkozni vele. Azóta megváltozott a világ, csak most már nincs Babettám, sajnos.

Előzmény: Tóni bácsi (173950)
Tóni bácsi Creative Commons License 2024.02.16 -1 0 173950

Szevasz Tomi!


Hűűűű, de rég jártam erre.

Csak annyit szeretnék felidézni az erősen fakulóban lévő emlékeim közül, hogy az én tirisztoros egységemnek soha nem volt repedési problémája. Talán emléxel, 32 éves volt a motorom, mikor tavaly májusban eladtam
Megjegyzem, a gyári egységről beszélek.

 

A Fábos féle, és egyéb  utángyártottakról nem tudok sokat nyilatkozni, bár használtam egyet egy évig, mikor a gyári megadta magát. Tökéletesen működött vele a mocim.

Van valahol egy komplett rajzom házi gyártású tirisztoros egységről, de most sajnos nem találom! Bár, ha emlékeim nem csalnak, neked is van saját gyártásúd.

Szia!

Előzmény: 4728ITI (173949)
4728ITI Creative Commons License 2024.02.10 0 0 173949

Ezeknek a tirisztoros egységeknek típushibája volt a repedés és a beázás, ami rontott a teljesítményen. De javítani lehetett ezeket. Tiszta szesszel kimosva, kiszárítva, újra a régi volt. A repedésekbe én anno méhviaszt folyattam be, ami megvédte a beázástól.

Előzmény: trafo2000 (173948)
trafo2000 Creative Commons License 2024.02.09 0 0 173948

Nekem ezt a megfáradt gyári negyven éves tirisztor csinálta. Egyébként a fekete műanyag ház megvolt repedve,ki tudja hány éve be juthatott oda nedvesség meg kosz.

Előzmény: garázsharcos (173944)
4728ITI Creative Commons License 2024.02.09 0 0 173947

Igazat adok Neked, legjobb volna építeni egyet.

Nem nagy ügy, mert csak három alkatrész kell hozzá. Az egyenirányító dióda mindegy hogy milyen, 200V-ot bírjon, az elég. Az eredeti tirisztor KT 206/200, vagy ennek megfelelője lehet. A kondenzátor az eredetiben 8 mikrós, 160 V-os. Ha ezekkel megépíted, működnie kell. Pár éve csináltam egy összeállítást, amit láthatsz a 167821-es Hsz-emben.

Előzmény: garázsharcos (173946)
garázsharcos Creative Commons License 2024.02.08 0 0 173946

Pedig így van sajnos, ahogy mondom.

Azt hiszem, hogy itt a hangsúly azon van, hogy mai, utángyártott.

Mivel beöntött tokozás, nem tudjuk, mi van benne.

Az a három alkatrész lehet hogy egyáltalán nem felel meg, határai vannak a működésnek.

Ki tudja, milyen paraméterű alkatrészekből állították össze az amúgy ismert és jó kapcsrajz alapján.

Hiába jó az elv, ha nem megfelelő alkatrészekből van.

Legjobb lenne építeni egyet, akár...

Előzmény: 4728ITI (173945)
4728ITI Creative Commons License 2024.02.08 0 0 173945

Nem normális, amit írsz, mert nagyobb fordulaton is működni kellene. A gyertyahézag fontos, 0,4-0,5 mm-nél nem lehet nagyobb. De ha azzal a beállítással sem megy jobban, akkor máshol van a hiba. Ki fogjuk deríteni, ígérem.

Előzmény: garázsharcos (173944)
garázsharcos Creative Commons License 2024.02.08 0 0 173944

Én nem vittem vissza, mert indul, megy, csak ez az utángyártott tirisztor 4500 felett úgy viselkedik, mintha fordulatkorlátozó lenne beépítve, nem megy nagyobb fordulaton.

Előzmény: trafo2000 (173943)
trafo2000 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 173943

Először csak tirisztort vettem,be sem indult a motor.Vissza a boltba,csere, jött az egybetrafós,azóta hibátlan.

Előzmény: garázsharcos (173941)
garázsharcos Creative Commons License 2024.02.06 0 0 173942

De a lényeg, hogy tökéletes.

Előzmény: garázsharcos (173941)
garázsharcos Creative Commons License 2024.02.06 0 0 173941

Mármint a FAGY egybetrafós?

Mert az említett cég gyártja mindkét fajtát.

A háromlábú egybetrafóst és a négylábú különtrafóst is.

Előzmény: trafo2000 (173940)
trafo2000 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 173940

Még régebben kérdeztem milyen gyújtás alkatrész hibája okozhatja a kihagyást magas fordulaton.Nos a motor most lett kipróbálva,az f.a.gy. tirisztor beépítése után tökéletes lett.

4728ITI Creative Commons License 2024.02.06 0 0 173939

Köszönöm a válaszod.

Szerintem biztosan működne egy mai kondival. 8 mikró 150, vagy 250V-os kondival megpróbálhatod. Akkor ezek szerint a kondi volt a gyenge láncszem.

Előzmény: garázsharcos (173938)
garázsharcos Creative Commons License 2024.02.06 0 0 173938

Bár pontosan nem tudom, milyen kondi kell oda.

Valami 8 mikró/150 V vagy ilyesmi.

Arra figyelmeztetett a haver, hogy jó minőségű, impulzustűrő polipropilém fóliakondi legyen.

Előzmény: garázsharcos (173937)
garázsharcos Creative Commons License 2024.02.06 0 0 173937

A kondi kapcsolata, bevezetése ment tönkre.

Ezen még nem volt két kivezetés, mint a maiakon.

Kihajtották a fólia elejét és végét, a kapcsolat nem forrasztással történt, hanem csak egymásnak voltak szorítva a huzalok és a kondi két vége.

A fólia megégett, onnan már íven tudta átvinni a töltést.

A dióda és a tirisztor jó.

Próbára betennék egy mai kondit, forrasztva, lehet hogy működne is.

Előzmény: 4728ITI (173936)
4728ITI Creative Commons License 2024.02.05 0 0 173936

Kedves fórumtársam, belenéztél és mit találtál? Kíváncsivál tettél, mert mindössze 3 alkatrészről van szó. Melyik adta meg magát? Én ezzel soha nem foglalkoztam, mert mindig volt tartalék, de érdekel hogy melyik volt a gyenge láncszem.

Tudom, 40 évvel ezelőtt is működtek, sőt még ma is működik a legtöbb. Azért ez nem semmi. Legnagyobb meglepetésemre, más, nagyobb teljesítményű motorokra felszerelve is beváltak. Minden tiszteletem a tervezőnek!

Előzmény: garázsharcos (173933)
1413 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 173935

Vettem, hogy a troll kaktusz írta, próbáltam én is poénosan válaszolni neki.

Előzmény: kaktusz 22 (173927)
kaktusz.22 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 173934

A jó babettára kell egy kendácsolt index is.

Ami természetesen megfelel minden közlekesésrendészeti előírásnak, és az összes európai szabványnak!

garázsharcos Creative Commons License 2024.01.31 0 0 173933

Így építkeztek az elődeink, kb 40 évvel ezelőtt...

Puszta kiváncsiságból "belenéztem" egy halott tiriszorba.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!