Végső esetben, ha nem fér ki az óracsoport leveszed felül a szellőzőrácsot, a középső kesztyűtartó csavarjait kicsavarod a műszerfal alján. Az "A" oszlopon lévő csavarokat amik a műszerfalt tartják kilazítod. Nem szeded ki a műszarfalat, de a csavarok lelazítása után egy picit meg lehet emelni, így az óracsoport már biztosan kifér majd a helyéről, viszont nem kell mindent szétborítani. Figyelj, hogy ne csússzanak le vezetékek, ahogy a többiek is írják.
Mindenesetre,lehetőleg fényképezzél be több szögből az öra mögé,az tűzfal irányába,ha véletlenül valahonnan lecsúszna egy vezeték saru,könnyebb megtalálni hol is volt(tapasztalat)
Bocsi Keszthelyen nem a Lidl nél láttam a kék daciát hanem Peny nél mint ahogy korábban is. 21 én megyek megint arra kíváncsi vagyok ott van e még és mennyiért kínálják.
Korábban volt szó róla hogy Keszthelyen a Lidl után az elmúlt években volt kiállítva eladásra 1 kék Dacia, aztán nem láttam. Utána meg Kisbucsán szerelőnél a vasutiátjáró mellett szintén láttam 1elméletileg ugyanolyan kéket .Azt hittem hogy a keszthelyi került Kisbucsára, de valószínű nem. Kb 2 hete jártam Kisbucsa felé a kék dacia ott volt ahol már jó ideje másik autó elött a sarokban. Másnap Keszthelyen ahol láttam korábban ezek szerint a másikat korábban szintén ki volt állítva eladó táblával. Tehát ezek szerint 2 kék nem rossz állapotú dacia van a környéken. Szerintem annak idején a szoci autók közűl az eggyik legkényelmesebb autó a Dacia volt. Tulajdonomba nem volt 1 sem de vezettem néhányszor 87 ben 1 et ami akkor 2 éves volt és gondos gazdás.
Nem kizárt, hogy akit keresel, egy emelettel arrébb lesz, itt elsősorban olyan régi Daciák a téma, ahol efféle űrteknika nem szokásos. Próbáld meg itt is:
Szervusz Sokat lendítene a dolgon,ha behatárolnád,hogy az Ország mely részén laksz. (a klubtagjaink nem szívesen adják ki kezükből az autót,de olyat valószínű fogysz találni aki viszi pár kört édesapádat) Facebookon fent vagy?
Tudna nekem esetleg valaki segíteni abban,hogy édesapám 70.születésnapjára szeretnék neki intézni kölcsönbe,pár órára egy Dacia 1310 tlx típusú gépkocsit.Régen 3 ilyen autója is volt,nagyon szerette.Biztosan nagyon örülne ha újra vezethetné.Természetesen honorálnám.Ha esetleg az alábbi rendszámú autók valaki birtokába vannak,mégjobb lenne.AUX 952;Di 74 81
1981-es Dacia 1300 kocka lámpás, bontásra, további felhasználásra egyben eladó Pécsett. Az autó tartalmazza a motort, váltót, kárpitot.stb stb teljesen komplett.
Jelenleg a project munkahelyi és vizsgaidőszak miatti elfoglaltságok okán szünetel. Van a csapatban olyan, aki szerelt már szoci típusokat. Magam részéről némi Renault 5-tel szerzett gyakorlati tapasztalat áll rendelkezésre, ha régebbi kocsiról van szó, illetve elméletből igyekszem felszívni magam.
Korábbi és mostani autóim kapcsán megfordultam itt több fórumban és szintén segítőkészséget tapasztaltam. Sajnos a Facebookos csoportokról ez már nem mondható el egyértelműen. Ott a hozzászólások tized részéből kell kihámozni valami hasznosat.
Sziasztok! Ez a fórum sajnos elcsendesedett az utóbbi időben, csak néhányan próbáljuk még életben tartani. Az okostelefonok világában már sokan teljesen átpártoltak a Facebookra. Néhány hete valaki ide írt két új karburátor miatt, amit néhány nap múlva megvásároltak tőle. Ennek ellenére én úgy gondolom, új karburátor még felkerülhet ide vagy például a jófogásra nem túl drágán.
A baráti körötökben jó ha van egy Daciás aki az autó apró specialításait ismeri, nem egy ördöngös szerkezet.
Alapjárat hiánynál én első körben most azt tenném, hogy a karburátor alá a szívócsonkra menő csövet befognám (ledugóznám) az indítási próbához, ha akkor helyreáll az alapjárat, akkor az oda vezető csőből hiányzik egy kalibrált furatú szűkítő, akkor azt pótolni kell. Ha Pécs környékiek vagytok én is tudok segíteni. András
10-15 ezer Ft ért lehet "találni" vadonatúj Dacia karburátort. Arra figyeljetek,hogy a torok oldalán lévő kis karikában lévő szám"27" legyen. Weber karburátorra való átszerelés bonyolult és főleg költséges móka,főleg a szívótorok miatt. Ez a karburátor,egy borzasztó egyszerű szerkezet,jól beállítva,halad vele az autó és meglepően keveset fogyaszt. TLX Dacia,mindenképpen 100-(98)as oktánszámú a benzin igénye,erre figyeljetek oda! Karburátor oldalán az alapjárati rendszert fúvassátok át. (gyakori hiba,a vákuum csövek elöregedése,gyújtáselosztó felé,illetve a szívótorokra menő gumi csó szokott kitöredezni.) Van valami Daciás alapismeret?