No azt én sem tudom pontosan. Kíváncsi lennék, hogy a jelzett több ezer nm aszfalt, út hol épül? Vagy az csak az építményhez kapcsolódó területek (parkoló, szállítás, stb) burkolása?
Az mondjuk tök jó lenne, ha a buszpályaudvar területe összenőne a Szent Imre téri parkkal és nem választaná ketté a Kossuth L. utca. Az utat le lehetne vinni föld alá, de ez elég utópisztikus a mai Magyarországon.
A létrejövő nagy területen lehetne akár egy kisebb tó, a közepén egy kilátóval, amiről körbe lehetne nézni Csepelt.. :)
Ha én egy város, városrész vezetője lennék, biztosan beszereznék néhány benzines lombszívót és az a csapat aki nyáron a füvet nyírja, ősszel az avart szedné össze.
Vagy másik lehetőségként - a lakóközösség kérésére - kihelyeznék avargyűjtő edényeket (ezek rendszerint 1..2 köbméteres, rácsos oldalú szerkezetek), amibe ők gyűjthetnék össze az avart, amit aztán csak el kell szállítani, komposztálni, stb.
Én szívesen lemennék összeszedni, de ha egy helyre húzom, elviszi a szél. Turkálni nem szeretnék benne sem kézzel, sem kesztyűvel a rengeteg kutyaszar miatt...
Kamaszként sokat jártam Csepelre sportolni, azóta csak ritkán fordulok meg kint. De megmaradt az érdeklődésem iránta. Tegnap kezembe került egy október végi Csepeli Hírmondó, aminek közepén több oldalas fejlesztési melléklet található. Ebben mindenről kijelentő módban fogalmaznak - így többek között a Kossuth Lajos utcai üzletközpontok és "buszpályaudvar" megújulásáról is. Egy távlati látványkép fölé azt írták: park épül a buszpályaudvar helyén.
Ezzel szemben a legutolsó publikus infórmációk szerint (ellentétben a honlap cikkének címével) csak az autóbusz-pályaudvar áthelyezésének megtervezéséről szóló BKK Zrt.-vel kötendő (nem közzétett) együttműködési megállapodás aláírásával bízták meg a polgármestert. Aminek bármiféle kifutása lehetséges. Tekintve hogy a tervezésbe be szándékoznak majd vonni a lakosságot is.
Felettébb vicces a Temesvári utcában a fekvőrendőrök készítése.. Konkrétan le van zárva az utca, de zsákutca tábla nincs kint az elején. Az építési területet elvileg ki lehetne kerülni, de - gondolom - a lakók kitettek mindenféle tereptárgyat, hogy ez ne legyen olyan egyszerű... Ez az igazi ungarise wircsaft...
Én is kérvényezni fogom a fekvőrendőr építését az utcánkba, mert nem tetszik a nagy átmenő forgalom..
A közvetlen összekapcsolás (sínek) a Boráros térnél már megszűntek több mint 10 éve. Ugyanúgy a Közvágóhídnál fennálló vasúti kapcsolat is megszűnt a Nemzeti színház építésekor.
(a leszállok és átszállok értelmezésem szerint nem egészen jelenti a közvetlen kösszekapcsolást..)
Jelenleg a HÉV-ünk a Szabadkikötő megállótól északra épült kitérőn, illetve a Szabadkikötő vágányhálózatán keresztül csatlakozik a MÁV hálózatához.
Hat ott talan azert, mert nem birna el a csucsforgalmat egy korforgalom. Amugy az eszakrol erkezoknek akik a Szt Istvanra akarnak kanyarodni eleg stresszes hely. Vagy 2 sav elott padlogazzal csikorgo kerekekkel elhuzni azonnal, hogy zoldre valt, vagy kivarni mig mindenki elmegy, es a pirosba belogva kanyarodni. Hat egyik se egy megnyugtato eljaras.
A Szent István út és Kossuth L. kereszteződésben álldogálva és zöld jelzésre várva mindig azon gondolkodom, hogy miért is nincs ott egy szép, nagy körforgalom. Akkor mindenki mehetne minden irányba és nem kellene feleslegesen állni a lámpa váltásra várva, sőt még áramot se fogyasztana...
Van még jó néhány hely, ahol jobb lenne a körforgalom az aktuális forgalmi rend helyett...
Sajna, nem szolgálhatok vele, már nem emlékszem, hol is olvastam, de általában a HÉV-ről írtak benne. A rácleveit fel akarják újítani, és ezt csak helyeselni tudom.
Hát ha úgy vesszük tényleg össze van kapcsolva (nemcsak a Boráros térnél, hanem a Közvágóhídnál is), az más kérdés, hogy mennyi időt vesz el pl. a Borároson a tömegben leszállás, araszolgatás, hídra felmenés a 4-6 villamosig.
Nem mondhatnám, hogy sajnálom. Viszont gyanús hírt olvastam a csepeli HÉV és a villamos összekapcsolásáról. Már össze van kapcsolva, csak át kell szállni a Boráros téren.
Szt. László lakóparkban is elég sűrűn van. Ilyenkor mindig a nem messze lévő trafóházban (amit valószínűleg még Kádár János adott át személyesen) kendácsolnak valamit, ilyenkor egy ideig jó lesz..