Regisztrációs adó miatt azért nem mindegy. Netet bújva epp találtam is egy cikket amiben magyar tulajdonos, magyar autót vitt magával külföldre, ott kapott később külföldi rendszámot, majd később haza költözött és szeretné hogy az autón ismét magyar rendszám legyen. Ott azt írták hogy nem kell regadót fizetni ha már egyszer volt magyar papírja az autónak. Mondjuk holnap kiderítem és leírom a választ. :)
Az autó behozatallal nincs gond, mivel jelenleg itt van Magyarországon. Papírjai érvényesek és forgalomban van az autó.
Szerintem tök mindegy, hogy az már volt itthon, vagy sem, ugyanaz az eljárás, mintha Németországból vennél egy ottani autót. Honosítás igaz, ha van érvényes műszakija az autónak. De az minden másik német autóra is igaz. A többi költséget leírtad.
A behozás persze kérdéses, mert a német rendszámot a kinti tulaj le fogja adni, tehát ha ezt az adásvétel előtt megteszi, akkor ideiglenes rendszámot és biztosítást is kell venned, hogy haza tudd hozni (kb 200€).
Egy számomra " még " ismeretlen vásárlással állok szemben.
Új korában Magyarországon vásárolt, üzembe helyezett autó pár év használat után Németországba került és ott kapott Német rendszámot. Most ezt az autót meg lehetne vásárolni érvényes vizsgával de még Német rendszámmal. Az eladó állítása szerint csak honosítani kellene, mivel az autó Magyarországon volt először forgalomba helyezve. Elmondása szerint csak KPM szemlét kell csinálni és megkapja a magyar rendszámot.
Szóval kérdésem felétek hogy igaz-e ez az állítás vagy vannak benne buktatók ? Természetesen azt tudom hogy eredetiségvizsga, vagyonszerzési illeték, új forgalmi, új törzskönyv. Ez mind költség plusszban. Ezen fellül van-e még valami plusz költség ?
Illetve hol tudnék konkrét választ kapni ez ügyben ?
USA full electric car-t hogyan lehet Magyarországon forgalomba helyezni a legegyszerűbben? Fiat 500e típus, nagy módosítások nem kellenek rá, az indexek kivételével megfelel itthon. Viszont 100% hogy halálba szivatnának ha csak úgy bevinném vizsgára.
A kérdésem az lenne hogy nem lehet valahogy kikerülni az itthoni bürokráciát és Németországban típusengedélyt és műszakit szerezni majd úgy visszahozni?
Szia, ezt a temat elengedem, mert nem olvasol figyelmesen. Csak egy reszlet.
Lehet hogy sokat állt, akkor hatványozottan igaz, hogy vizsga előtt fékpad, rázatás, co/füstmérés.
Ez volt a muszaki vizsgan 2 hete. Fekpad , razas , co meres. Mindegy mennyit allt az auto, ha az altalad javasolt dolgokat a mzszaki vizsgan megnezik es dokumentaljak. A co papirja is friss.
Masik. Honositasnal viszonylag friss muszakival csak raneznek, nincs muszaki vizsga. Ezt hivjak szemlenek.
Nincs ezzel gond, csak nem figyelmesen olvasol es neha ellentmondasba keveredtel sajat korabbi allitasaiddal . Velem is elofordul, ha sietek, vagy tobb dolgot csinalok egyszerre.
Eb meg igy jartam ennnyi. Egy 140 ekm-es wztonal siman benne van, hogy valami elromlik akkor is ha azt atneztek elote. Az hogy ezvtak, meg kicsit eros kijelentes szerintem. Meg a rendszeresen szervizelt ceges autoinknal is elofordul, hogy ami napi hasznalatban van ott hirtelen elnrompik valami.
De szivesen felajanlom, hogy elviszem hozzad es nezd at szerviz utan. Meg fitetek is erte. De ha utana valamibelromlik 1 honap utan akkor mi lesz? :)
És mondom ezt úgy, hogy a saját túramotoromat magam tartom karban (olaj, szűrő csere, villaolaj csere, lánc, lánckerék csere, stb) több mint 7 éve, mert a szervizek részéről nem tapasztaltam olyan gondosságot mint a saját munka.
Ugyanakkor úgy vélem, hogy egy ellenőrzési eljárás során ezeket illő lett volna megnézni (amit nem tudsz bizonyítani, hogy megtörtént-e).
Mint ahogyan az sem hiszem, hogy te megbontasz egy ránézérsre jól működő, egyenletes kopásképú, újszerű betétekkel ellátott féket azért, hogy mindenről megbizonyosodjál.
Ha egy használt autón mindent át akarsz nézni az napok kérdése és sok dologhoz még szerszám sincs. Vagy pontosabban eszköz.
Az egész célja az volt, hogy elgondolkodtasson embereket a német precizitásról, a kinti márkaszervizekről és a vezetett szervizkönyvről.
Állapotra meg úgy nézett ki mint egy lemosott, kitakarított magánszemély autója.
Csak az általad kóklernek tekintett hely az egy német márkaszerviz.
2) ok. A műszakit nem nézem, gondolom ott is bunda.
3) meg kellett volna bontanom azt ami szemrevételezéssel nem mutatott hibát? Gondolom műszakin is alánztek, egy szoruló fék kibukott volna a fékpados is nem.
De tiszteletben tartom a véleményed csak nem értek vele egyet.
Még abban segits, hogy a kókler szervizt hogy lehet felismerni? Mert az tudom, hogy a márkaszerviz inkább drága mint olcsó és inkább cserél alkatrészeket (akár feleslegesen is) mint kideriítené a hiba forrását. És ha elég sok mindent cseréltetett akkor még a kókler márkaszervizben is megjavul.
Nincs jelentősége. A neten kértem ajánlatot egy nagy csomó autómentőstől/autószállítótól. Münchentől 700 km-re szállítva 110.000 volt a legolcsóbb (lehet gyűjtőfuvar, de nem érdekes). Na ennél jóval messzebbről hozták (ismerős ismerőse) 110 ezerért.
Ez öreg autó?
Mert? Ha azt irom, hogy 1978-as Ferrari? Csak az számit, hogy a vételárhoz hogyan aránylik a szállítási költség (és az hogyan viszonyul az itthoni árakhoz)
Hozzá értővel sosem árt átnézetni honosítás előtt.
Mire gondolsz? A garázsoros Józsi bácsira?
Vásárlás előtt 3 héttel volt meg a német Renault szerivzben a kötelező szerviz. Itt a számla, ráírták, hogy a hátsó tárcsa rozsdás.
Vásárlás előtt két héttel volt meg a műszaki vizsga németben. Minden rendben volt.
Körbe takarítottam, első fék tárcsák épek, újszerűek, fényesek, Hátsók kicsit rozsdásak, de minden lakóparki kör után kopott a rozsdából.
Enyhe, lejtős garázsbeálló. Kézifék kiengedése utan nem indult el, de ha gurutl 30 centit, akkor már simán legurult ha állóra fékeztem is.
Szóval semmi ok nincs arra hogy kötelező szerviz és műszaki vizsga után elvigyem átnézetni, mikor dokumentálva van a dátum, az idő a km óra állás három doksiban is.
Vagy te műszaki után (vagy kötelező szerviz után) átnézeted egy másik helyen is.
Nem is beszélve arról, hogy ilyen esetben szemle van, vagyis körbe nézik az autót és az azonosító adatokat.
Hmm .. én a vezérléscserét eddig mindig elkerültem. Mert végig vezetett szervizkönyves autót hozok valós km-rel. Ott meg tudom mikor cserélték, meg azt is, hogy mikor kell majd.
Hmm .. kinek a pap. Én egész biztosan csak érvényes műszakival hozok be autót. Több előnye is van, indulásképp az, hogy csak azt tudod lábon behozni, de itthon is csak honosítás kell rá, stb.
Amúgy a használt autó mindenhogy lutri, erre valamilyen szinten rákészül az ember .. szerintem :)
Tehát nem biztos, hogy előny műszakival rendelkező autót venni (általában 150-300 eur a különbözet), ha a köteező karbantartás (olaj, szűrők, vezérlés csere - nekem ezek mind dokumentálta megvoltak) bőven kihozza az árkülönbözet. Nekem nem billent a mérleg a műszaki nélküli autók javára még a hátsó betétcserével sem.
Német autó. Ugye arról a németországról beszélünk, ahol inkább eladják az autókat műszaki előtt, mert annyira drága a javítás és annyira szóröznek a műszakin, hogy jobban jönnek ki ha eladják.
Szóval:
Az autón 2 hetes műszaki vizsga van (megjegyzés nélkül). Előtte 1 héttel volt szervizben, olaj, szűrő fékolaj csere. Szervizkönyvben folyamatosan dokumentált.
Elől új (a csere óta 13 ekm-t futott fékek; tárcsa és betét csere).
Nem én (és nem a sógorom vette) hanem egy kinti (ismerős srác) aki azzal foglalkozik kinti munkája mellett megrendelésre hözat be magyaroszágra autót vagy kisebb hibával rendelkező autót megvásárol, kint megjavítja és úgy hozza be. Kialakult szálltói vannak, több autót is láttam már amit behozott.
Szóval elment megnézte, kipróbálta. Korrrektül elmondta, hogy milyen hibák vannak rajta amik a képeken nem látszanak, ment vele egy rövid kört is. Nem zörög, semmi különös. Igaz a fék (kézi fék) kiengedése után pár másodpercig mntha szorulna, de ez annyira minimális, hogy elindulás után meg is szűnik rögtön.
Ezt betudtuk annak, hogy a hátsó féktárcsa elég gyatya állapotban volt (nem is értettük - ő igen, mert azt mondta, hogy a német precizátás és szigorúság már a múlté a vendégmunkások óta -, hogy hogy ment át műszakin).
Szóval hazahozták, tréleres is mondta, hogy kicsit szorul a fék elindulás után pár méteren.
Ok, majd bekopik, állt, stb.
Hétvégén takarít, nézeget. Tényleg elég gyatya a hátsó tárcsa, az eleje viszont hibátlan. Se kopásnyom (13 ekm-nek megfelelő) sem barázda, sem elszineződés).
Próbakör a lakóparkban, semmi különös. Elindulás után pár méterrel simán gurul.
Na ez az ami nem derül ki pár km alatt (lábon vittem le az eredetivizsgálóhoz - igaz rendszám nélkül, de hajnal volt - és semmmi sem utalt arra, hogy 3 km alatt valami lenne.
Nem a srácot hibáztatom, sőt mindent korrektül elmondott.
De megdöbbentem azon, hogy ilyenenk előfordulhatnak (itt főleg a hátsó fékre gondolok) németo-ban.
Eddig is szabadáras volt. (Biztosítás és talán a rendszám is.) Valahol olvastam, hogy egymás mellett lévő két bódéban 120 illetve 150 eur volt ugyan az.
És talán még területenként is jelentős eltérések vannak ha jól tudom.