Keresés

Részletes keresés

C16SE Creative Commons License 2015.02.15 0 0 21280

Ebben teljesen igazad van, felkészülve azért jobban érzi utána magát az ember.:))

Előzmény: olomana (21278)
kivi Creative Commons License 2015.02.15 0 1 21279

10 pont.

Előzmény: C16SE (21277)
olomana Creative Commons License 2015.02.15 0 0 21278

"nem a sörözőben ült, nem a tévé előtt, nem a bulikon, nem a számítógépe játékok előtt" Na már meg is van a 15 órányi edzésre az idő, amivel már egész tisztességesen fel lehet készülni. A szemcsillogás meg szerintem arányos az előtte befektetett munkával és az annak eredményeképp elért jobb idővel.

Egy szó, mint száz, én mindig jobban érzem magam a célban egy olyan verseny után, ahol normálisan tudok végigmenni, és ennek valószínűsége javul az elvégzett munkával arányosan.

Előzmény: C16SE (21277)
C16SE Creative Commons License 2015.02.15 0 1 21277

Értem, és olyan nem lehet aki se nem akarja a szerinted normálisan megcsinál se nem akar felvágni vele? Én pont ilyen vagyok. Csak magamnak meg szeretném csinálni. 

Azért egy ilyen táv nem veri oda a szervezetet annyira. De ha csak egy kicsit is készül rá az meg annyit segít rajta, hogy messze kárpótolja ezért.

Verseny meggyalázása, mi ez egy ember? Egy sima táv ez, letudja az ember azt annyi. Se tisztelni se gyalázni nem kell szerintem és nem is lehet.

Miért van az, hogy nem ezen a szinten sportoltam, hanem komoly versenyzői szinten egy olyan sportban amiben a világ élvonalában voltunk, nem a futottak még szinten (versenyeket is nyertem) , és amikor befut csillogó szemmel 15 óra után az ember kikészülve, nekem eszembe sem jut hogy valamit meggyalázott. Nekem az jut eszembe, hogy nem a sörözőben ült, nem a tévé előtt, nem a bulikon, nem a számítógépe játékok előtt hanem itt van, és odatette magát. 

Vagy beszélgetek egy lánnyal egy kajáldában Zuglóban, akinek a bicaján rajta volt még a rajtszám. És csillog a szeme, pedig be sem ért 16 órán belül. De megfogadta, hogy a következőre többet edz majd. Célt kapott a folyamatos mozgáshoz. Ez a lényeg szerintem, és igen már most felemelt fejjel járhat az én felfogásom szerint. 

Előzmény: olomana (21273)
C16SE Creative Commons License 2015.02.15 0 0 21276

Igen, de nem számít. Nem cél a 13 vagy 12 órán belüli idő. Nem leeszek attól se több se kevesebb a saját szememben. Én jól akarom érezni magamat, már az edzéseken is. 

 

Előzmény: luiapple (21270)
olomana Creative Commons License 2015.02.14 0 0 21275

"Abban viszont nem értünk egyet, hogy először nem szabad úgy odaállni, hogy "csak" a teljesítés a cél, hanem legyen időcélunk. Hiszen honnan tudjam, ha még sosem csináltam? Persze a maratonnál is volt időcélom, de ott is akármikor közbejöhet vmi, ahogy az IM-en is, így elsődleges célom a teljesítés, majd másodjára az idő."

 

IM-en szinte biztos, hogy valami be fog jönni, de időcél akkor is kell. Legalább sejtened kell, hogy mire vagy képes. Nekem mindig volt egy ideális, egy reális és egy pesszimista időcélom, hol ehhez voltam közelebb, hol ahhoz a végén. (Sőt a haverokkal mindig fogadásokat kötöttünk, hogy ki lesz legközlebb a jósolt időhöz). Ha lövésed sincs, hogy mi a cél, akkor nem tudod beosztani az erőd a bringán, azzal viszont teljesen tönkrevághatod a futásod.

Életem első maratonján 3 órán belül akartam futni, megszakadtam, 3:14 lett, tanultam belőle, következő évben 2:58 lett. Első IM-en 10 óra körül akartam menni, elkapott a hév, elbringáztam magam, mert jó helyen álltam (akkor még kicsi volt a mezőny), futás felénél már bele kellett gyalogolnom, aztán 30-nál 9:30-nál feladtam, mert értelmetlennek láttam. Valószínűleg 11:30-ra pedig be tudtam volna hozni, utólag már bántam, hogy nem mentem végig, de akkor úgy éreztem, hogy ez már úgyis bukta. Következő évben bölcsebb voltam, meglett a 9:58.

Kell terv, ahhoz kell belőni az edzéseket. Nagyon hasznos pulzusmérővel edzeni és versenyezni, ha van rá lehetőséged, mert emelkedőkön nagyon jól meg tud védeni az elpazarolt energiától, amit egyébként észre sem vennél.

 

Előzmény: foldonfuto10 (21265)
olomana Creative Commons License 2015.02.14 0 0 21274

Csak egy tanács: jobban jársz, ha tekersz 6,5 órát, és lehet, hogy 1,5 órával jobbat fogsz futni.

Előzmény: C16SE (21267)
olomana Creative Commons License 2015.02.14 0 0 21273

Aki felkészülés nélkül megy az IM-re, az csak árt az egészségének. Mondjuk aki meg rendesen készül rá, az is :-). Engem a feleségem többször kísért még a kezdetekben, mikor lehetett, és ő "tiltott el" tőle, mert látta, hogy milyen. Pedig én többnyire egészben végig tudtam menni. Mikor a verseny után órákkal a szobában a takaró alatt 20 centis amplitúdóval vacogtam, pedig 30 fok volt, akkor gyanús volt, hogy jót tettem-e az egészségemnek. Vagy amikor a verseny alatt elfogyasztott 9 liter folyadék ellenére 4,5 kilóval voltam könnyebb a célban, mint a rajtnál. Háááát.

Én örülök, ha minél több ember sportol és triatlonozik, sőt 30 év alatt én magam sok embert vettem rá. Viszont azt akkor sem értem, hogy minden "kopasz", aki belép a seregbe, miért akar egyből tábornok lenni a ranglétra végigjárása nélkül. Engem az bosszant, ha valaki azzal kérkedik, hogy úgy csinált IM-et, hogy 3 hónapja még nem tudott úszni (mert akkor még most sem tud), meg 5 hónapja vette a biciklijét. Persze, meg lehet így is csinálni, de ezt inkább szégyellni kellene, nem büszkének lenni rá. Én csak azt mondom, hogy ha valaki normálisan akarja megcsinálni, és nem csak azért, hogy felvágjon vele, akkor az egy hosszú folyamat, aminek része a kisebb versenyeken való indulás. A felkészületlenül végigvánszorgás pedig a verseny "meggyalázása". Aki nulláról indul, kezdjen sprinttel, és fejlődjön fel.

luiapple Creative Commons License 2015.02.14 0 0 21272

A medve nem játék! :)

Előzmény: foldonfuto10 (21271)
foldonfuto10 Creative Commons License 2015.02.14 0 0 21271

Az a baj írásban sokszor nehéz észrevenni az iróniát, szarkazmust, viccet stb-t :) Természetesen szándékosan írtam minél kevesebbet, arra célozva, hogy aki csak minimálisan is tesz vmit az egészségéért az is több mint aki semmit se. Függetlenül attól, hogy IM-re, maratonra vagy bármi másra készül.

Előzmény: luiapple (21269)
luiapple Creative Commons License 2015.02.14 0 0 21270

6 óra alatt nem lehet Maratont futni, csak gyalogolni. Aki 1 órán belül úszik, 6 órán belül teker, annak csak a futásra kell több időt fordítani a másik két szám terhére. Szerintem.

Előzmény: C16SE (21267)
luiapple Creative Commons License 2015.02.14 0 0 21269

Szerintem meg felelőtlenség heti 3 óra edzéssel IronMan távot teljesíteni. Arra ott van a sprint meg az olimpiai táv. Ez a tiszteletet érdemel olyan mintha státuszszimbólum lenne az IM. Nem lesz ettől senki sem több sem kevesebb. Persze vannak akik már úgy írják alá a nevüket XY x-szeres IronMan. 

Előzmény: foldonfuto10 (21268)
foldonfuto10 Creative Commons License 2015.02.14 0 0 21268

Ebben teljesen igazad van. Ha vki heti 3 órát készül az IM-re és 16 óra alatt teljesíti akkor is heti 3 órát értelmesen töltött el az idejéből és ez is sztem tiszteletet érdemel.

Előzmény: C16SE (21266)
C16SE Creative Commons License 2015.02.14 0 0 21267

Csak egy példa: én 140+ kg-ról indultam 3 éve. A fejembe vettem, hogy teljesítem az Ironmant. Ha befutok mondjuk időn belül, akkor felemelt fővel fogom tenni? Igen. Érdekelni fog, hogy más mit gondol? Egyáltalán nem, csak magamnak akarok megfelelni. Ezt azért írom, hogy legyen egy olyan vélemény is, ami a teljesítést is magát értéknek veszi. Hátha valaki beleolvas, és elmegy a kedve az egésztől. Nekik üzenem, ha felkészülsz, eljársz futni, úszni, bicajozni ezért és befejezed a szintidőn belül, sokat tettél az egészségedért és büszke lehetsz magadra. Teljesen jó egy célnak amire készülsz és teljesítesz.

Nekik:

- én 1 óra alatt úszom a 3.8 km-t

- bőven 6 órán belül bicajozom a 180 km-t

- ki tudja mennyi idő alatt fogom lefutni a maratont a végén, lehet 6 óra is kell hozzá vagy több.

Előzmény: C16SE (21266)
C16SE Creative Commons License 2015.02.14 0 2 21266

Szerintem meg egyáltalán nem számít, hogy ki mit gondol a te saját IM versenyedről. Egyetlen dolog számít, hogy te hogy gondolod. Ha Úgy gondolod, hogy teljesíted és büszkeség tölt el, akkor úgy a jó. Ha akkor elszel büszke, hogy 12 órán belül nyomod le akkor úgy a jó. Mindenki mást fog mondani, ha azt kérdezzük tőlük, hogy mennyi időtől már szánalmas. Én most mondjam azt, hogy 1 óra felett aki úszik az szánalmas, mert én jobbat tudok esetleg még edzés nélkül is, ha kicsit odafigyelek? Ugyan már. 

Előzmény: foldonfuto10 (21265)
foldonfuto10 Creative Commons License 2015.02.14 0 0 21265

Értem mire célzol. Maratoni futásnál én is összehúzott szemöldökkel nézem az olyanokat, akik 5 óra alatt teljesítették, amiből 2 óra sétálás volt. Mégis maratoni futónak tartják magukat. Sztem csak félig jogosan. Ebben egyetértünk, hogy ezek az emberek nem készültek fel rendesen. Természetesen nem így akarom az IM-et végigcsinálni.

 

Abban viszont nem értünk egyet, hogy először nem szabad úgy odaállni, hogy "csak" a teljesítés a cél, hanem legyen időcélunk. Hiszen honnan tudjam, ha még sosem csináltam? Persze a maratonnál is volt időcélom, de ott is akármikor közbejöhet vmi, ahogy az IM-en is, így elsődleges célom a teljesítés, majd másodjára az idő.

 

Az, hogy minden egészséges ember teljesíteni tudná az IM-et ... persze, 3 hét alatt tuti :)

 

A minél jobb időeredményhez egy dolog kell: rengeteg edzés, ami pedig rengeteg idő. Sosem fogok 3:15-ös maratont futni, mert nem fogok egyszerűen annyit edzeni, pedig sztem képes lennék rá. Mindenki maga osztja be az idejét. Nekem a munkám, a családom fontosabb, ezért én velük töltöm az időm, pedig edzhetnék én is látástól mikulásig. De én így döntöttem. Hogy ez egy 3:40-es maratonhoz elég, sztem nincs okom szégyenkezni. Ha ennyi időt tudok ráfordítani az IM-re és beérek 14 óra alatt (2 év múlva valószínű ennyit fogok tudni), akkor is baromi büszke leszek magamra.

 

Abban megint egyetértünk, hogy "emelt fővel végigmenni". Ez a célom. A maratonnál összejött, hogy megállás nélkül végigmentem elsőre 3:59-es idővel. Ha az IM-nél is összejön, hogy megborulás, eléhezés, több perces földön fekvés nélkül teljesítenem, akkor nálam ez kimeríti "az emelt fővel végigmenni"-t. Ha ez 14 óra, akkor 14 óra.

 

Köszönöm, hogy elírtad a gondolataidat, mindenképpen hasznosak és javarészt teljesen egyetértek.

Előzmény: olomana (21263)
luiapple Creative Commons License 2015.02.13 0 0 21264

A nagy részével egyet értek, mindezt úgy, hogy én is teljesítettem nem megfelelő felkészültséggel.

Előzmény: olomana (21263)
olomana Creative Commons License 2015.02.13 0 1 21263

Ha meghallgatod szerény véleményem 29 év aktív versenyzés és 10 teljesített IM után (ebből 4 volt 10 órán belül), akkor megosztom Veled.

Szerintem az IM-et sokan félreértelmezik, amikor úgy mennek oda, hogy csak a teljesítés a cél. Egy IM távot bármilyen egészséges ember teljesíteni tud, így maga a célba érés nem kunszt. A kérdés csak annyi, hogy mennyi idő alatt. Egy olimpiai távot teljesíteni mondjuk 2:30 alatt sokkal komolyabb sportteljesítmény, mint épp szintidőn belül végigvánszorogni egy IM-et. Bár kétségtelen, hogy a szomszéd meg a haverok előtt sokkal jobban fel lehet vágni az utóbbival, valamint az már feljogosítja az embert arra, hogy másnap egyből feltetováltassa az IM logót a vádlijára, hogy az egész világ tudja mekkora hős.

Az utolsó IM-em több, mint 10 éve csináltam, és évek óta kacérkodom a gondolattal, hogy megint menjek. És bár egy olimpiai távot megcsinálok kb 2:05 alatt, egy féltávot meg 4:45 alatt, nem merem magam rászánni, mert nem érzem magam felkészültnek.

Ha normális felkészülés nélkül mész oda, akkor nem adod meg a tiszteletet a távnak, és nem fogsz tudni emelt fővel végig menni. Ilyen például az, mikor valaki sodródó vízi hullaként teljesíti az úszást, negyedórákig depózik, vagy a futás 90 %-át sétálva teljesíti, miközben km-ként görcsöt gyúr, hány, vagy a földön fekszik. Én úgy gondolom, hogy ha valaki IM akar lenni, az készüljön fel rendesen. Én tudom magamról, hogy nem tudok rúddal ugrani, ezért nem megyek rúdugró versenyre és utána nem dicsekszem, hogy igaz, csak 80 centit ugrottam, de teljesítettem a versenyt. Vagy elmegyek megtanulni hogy kell, és edzek rá, hogy valamennyire hasonlítson a rúdugráshoz.

Szintén nem tartom komoly próbálkozásnak, ha valaki MTB-vel áll oda, az megint csak bohóckodás, mintha a Dakart akarnád utcai autóval megcsinálni.

Ha valaki IM lesz, az nem attól van, hogy csak úgy odaáll, aztán valahogy végigvergődik. Abban semmi kockázat nincsen. Ott nem gond, ha az utolsó 20 km-t mondjuk sántítva csinálod végig, mert utána úgysem fogsz versenyezni. Nem kockáztatsz sok száz órányi kemény edzést meg lemondást. Nincs értéke. Az IM cím értéke abból jön, hogy éveken át hóban, fagyban, hőségben úgy tudsz eleget edzeni, hogy nem sérülsz vagy betegszel le, közben nem rúgnak ki a munkahelyedről, nem válik el tőled a feleséged, és még a gyerekeid is megismernek. Ez a nehéz, nem egyszer végigcsinálni úgy, ahogy.

Szóval ha már az ember sok tízezer forintot beleöl, és IM-nek szeretné hívni magát, akkor normális felkészülés nélkül nem érdemes odamenni. Egy egészséges felnőtt férfi esetén úgy gondolom, hogy ez 13 órán belül elérhető időt kéne, hogy jelentsen. Ezt arra alapozom, hogy nekem a legrosszabb időm 11:15 lett úgy, hogy abban már volt 10 perc földön fekvés eléhezés miatt, így ezt a versenyt már kudarcként könyveltem el. Én mindig amatőrként készültem tanulás, munka és család mellett úgy, hogy még különösebb tehetségem vagy jó testalkatom sincs a triatlonhoz, tehát ez bárki más számára is elérhető, csak eleget kell rá készülni.

Ha kérsz tanácsot, szívesen adok. De ahogy korábban írtam IM-re gyakorlatilag csak hosszúkat kell edzeni bringán meg futásban. Az úszás viszont 90%-ban technika, így ott arra kell fektetni a hangsúlyt. Utána kell olvasni, videókat nézni, de a legjobb hozzáértőtől tanácsot kérni. Lehet, ha 10 fokkal másképp tartod a kezed, egyből 10 perccel jobbat úszol. Ami még kritikus az IM-en, az a táplálkozás, amit szintén a hosszú bringa és futóedzéseken kell begyakorolni. És mindenképpen javaslom több rövid verseny teljesítését, abból lehet sokat tanulni.

Előzmény: foldonfuto10 (21256)
olomana Creative Commons License 2015.02.12 0 0 21262

A legjobb dedikált időfutambringa lenne, az messze a leggyorsabb, de minimum egy aerokormány legyen a versenybringán, ár/érték arányban az éri meg legjobban.

Előzmény: foldonfuto10 (21248)
luiapple Creative Commons License 2015.02.12 0 0 21261

Füred eléggé szintes kerékpár, van még Kenese ott meg a víz volt hideg, és mindenki sz.rá ázott. Hiába ez nem teremsport. :)

Előzmény: foldonfuto10 (21257)
olomana Creative Commons License 2015.02.12 0 0 21260

Bocs hogy beleszólok, de én is sokkal jobbnak tartom a rövid versenyekkel történő felépítést. Nem tartom jó ötletnek az Im-t mint első versenyt. Szerintem minimum heti 15 óra edzés kell ahhoz sok hónapon keresztül, hogy emelt fővel végigmenjen az ember. Egyébként 10 órás idő felett IM-re a legkönnyebb készülni: olyan sok hosszút kell menni, amennyit csak tudsz, és kész.

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.02.12 0 0 21259

Én is két sprinttáv után csináltam.

Előzmény: pudingman (21253)
luiapple Creative Commons License 2015.02.12 0 0 21258

Na de milyen futó múlttal, meg sport múlttal? Aki meg megijed, annak nem is érdemes. :)

Előzmény: pudingman (21255)
foldonfuto10 Creative Commons License 2015.02.12 0 0 21257

Klubok vannak Egerben, lehet egyszer rászánom magam, hogy benézzek hozzájuk, de egyelőre jól elvagyok egyedül is. Persze rengeteg kérdésem lenne és ott biztos tudnának segíteni. Nem feltétlen Nagyatádban gondolkozom, a hőséget nagyon rosszul viselem, ott meg sztem az garantált. Balatonfüred a júniusi időpontjával csábítóbb. Persze Ti biztos tapasztaltabbak vagytok ilyen téren is.

 

Mik az előnyök/hátrányok a két versenyt összehasonlítva?

Ezeken kívül lehet még Magyarországon teljesíteni az Ironmant?

Előzmény: pudingman (21255)
foldonfuto10 Creative Commons License 2015.02.12 0 0 21256

Egyelőre csak a teljesítés a cél, dőreség lenne már most a későbbieket tervezni. Csináljam meg, aztán meglátjuk.

 

Csak egy olimpiai és egy féltávú verseny a célom, ezt az anyagiak határolják be. Bár úgy néz ki az olimpiai távot megcsinálom Egerben, saját szervezésű versenyként :) Kiszaladok az uszodából hazatekerek aztán futok egy kicsit :) Féltávúnál természetesen egy igazi versenyt akarok teljesíteni.

Előzmény: luiapple (21252)
pudingman Creative Commons License 2015.02.12 0 0 21255

Na, azt nem ajánlanám senkinek. Én akarok lenni a leghülyébb, ebböl nem engedek.. :D

 

Viszont ismerek sok olyan embert, aki már évek óta készül, de nem mer elindulni egy ironmanen, mert ijesztgetik, hogy hány évet kell edzeni rá.

Én 43 évesen, csak futómúlttal, 7 hónapot edzettem rá. Úszni azóta se tudok, és az elsö kerékpáromat 2000 februárjában vettem, az ironman meg augusztusban volt. 

Söt, a dupla ironmanre meg olyan kevesett edzettem, hogy el se hiszem, hogy derékfájás ellenére is milyen keveset szenvedtem :D

Előzmény: luiapple (21254)
luiapple Creative Commons License 2015.02.12 0 0 21254

Ok, ebben nem értünk egyet. ;) Akkor ajánld azt a speciális cipőt amit tavaly használtál. Ha már... :D

Előzmény: pudingman (21253)
pudingman Creative Commons License 2015.02.12 0 0 21253

"nem árt 8-10 olimpiai, féltávon elindulni,"

Ne ijesztgesd! Nem árt, de nem is szükséges. Nekem az ironman volt az elsö triatlonversenyem. Olimpiai távot azóta sem csináltam. Szerintem nem éri meg olyan sokat utazni azért a két óráért. Jobb, ha helyette edzek egy hosszabbat:D

Előzmény: luiapple (21252)
luiapple Creative Commons License 2015.02.12 0 0 21252

Mi a célod? Bakancslista teljesítése egyetlen egyszer, vagy hosszabb távon akarod az IM-et?

Mielőtt elindulsz Nagyatádon, nem árt 8-10 olimpiai, féltávon elindulni, és csak az ott tapasztaltak alapján dönteni.

 

Saját edzésprogramot nem tudok ajánlani, mert nekem sincs. :) Van egy két honlap (Pl. Edzésonline) ahol vannak ilyenek, 

vagy érdemes egy társasághoz csatlakozni, ahol együtt könnyebb. (B784 Team, Polythlon)

Előzmény: foldonfuto10 (21251)
foldonfuto10 Creative Commons License 2015.02.12 0 0 21251

Köszönöm mindkettőtöknek. Az a baj gyenge úszó vagyok, konkrétan csak mellben és úgy 1:50 alatt teljesítem a távot, szóval mind az úszás mind a bicikli eléggé szintidő környékén mozogna. A futással valszeg már nem lenne gond (azonkívül, hogy a poklok poklát járnám meg), viszont addig el is kellene jutni kizárás nélkül.

 

De akkor ezek szerint egy normális bringa azért nem keveset segít.

 

Edzéstervet tudtok ajánlani esetleg? Nem sok van a neten.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!