Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mykeman72 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17299

Nekem a Bodyval mindig voltak fenntartásaim. Kezdetekben használtam ,igaz az már min. 15 éve. Azóta biztos,hogy volt változás ezért a mostani anyagokat nem ismerem. Sajnos próbálkozni kell különböző gyártók termékeivel és biztosan lesz olyan amelyik megfelel a kívánalmaknak. 

Előzmény: Mafia05 (17298)
Mafia05 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17298

Body 699 gyors edzős lakk volt. 2k-s hígítót használtam igaz nem a sajátját hanem univerzálisat. Már megfigyeltem más lakkoknál is hogy gyors edzővel jobban selymesedik. Mivan ha veszek valamilyen uhs lakkot?

Előzmény: mykeman72 (17296)
bádogember86 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17297

Szia! 

 

Ennél a típusnál mind a négy sárvédő élén kell hogy legyen (gyárilag) egy átlátszó "élfólia" ami meggátolja a lökhárítót abban hogy a festéket lekoptassa a felületről. A lökhárító folyamatosan rezeg és persze mocorog mint minden műanyag a hideg-meleg váltakozásában és ha az a fólia nincs ott akkor a két anyag dörzsöli egymást. Egy friss fényezést pikk pakk le is kap. Ezt általában b@sznak visszatenni javítás után ami garantálja hogy hamarosan megint rozsdás lesz, még ha cserélt részről is beszélünk. 

Amúgy ha bekukucskálsz a kárpit mögé akkor ennél a típusnál látni fogod hogy cserélték vagy csak "javították" a problémás részt. 

 

És persze ha van számlád akkor reklamálhatsz a szavatosság nevében. 

Előzmény: Alien Angel (17292)
mykeman72 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17296

Vannak az MS lakkok amik kevésbé érzékenyek a környezeti hatásokra ,viszont ezekkel nehéz a gyárias narancsosságot utánozni. Novol,4CR,Mobihel......

Száradásgyorsítót nem használsz véletlenül? Mert a "FLASH" használata eredményezhet fényvesztést,ami polírozással visszahozható!Ha esetleg a gyors edző is csinálhat ilyen problémát.

Előzmény: Mafia05 (17291)
Steven 68 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17295

És mire megy a reklamációval, elhajtják mint a csordát legelni.

Előzmény: petiw (17294)
petiw Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17294

Ilyen esetben jogos lehet a reklamáció, különösen akkor ha kiemelted hogy nem fél évre (eladásra) tervezel az autóval... Mert sajnos ilyen is van.

Mennyit kértek a munkáért? Külön-külön a lakatolásra és fényezésre? Ha szabad tudni...

Előzmény: Alien Angel (17292)
Steven 68 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17293

Barátom mondani mindent lehet,azt szokták mondani nagyon szegény ember az ,aki még ígérni sem tud!  Hamar megcsinálták ?

Előzmény: Alien Angel (17292)
Alien Angel Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17292

Rendes, nem is kicsi karosszériajavító műhely volt, nem csak fényező. A fényező mellett a lakatos is megnézte előtte, és még mondta is a műhely vezetője, hogy olyan ügyes a lakatosuk, hogy akár egy lemezből képes kikalapálni egy megfelelő darabot oda, sajnos javítóív nem nagyon van hozzá.

 

Az ő szakmai felelősségük lenne azt eldönteni, hogy csiszolni elég, vagy ki kell vágni. Én azt kértem, hogy javítsák meg, és nem alkudoztam. Igen, az illesztéseknél hátulról is átrohadhat, de ez valószínűleg kívülről (illetve a nem megfelelő felületkezelés miatt az anyag belsejéből) rohadt, méghozzá nagyon hamar. Sajnos - az állításuk szerint - nem lehet helyileg ködölni, azért is fényezték az összefüggő nagy elemet, ami amúgy szép, csak az alapok hiányoztak...

Előzmény: petiw (17288)
Mafia05 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17291

Na kipróbáltam tegnap úgy hogy alig locsoltam fel, nagyon keveset hígítottam a lakkot, nyomást annyira állítottam amennyi meg van adva a piktogrammon ,de ugyanúgy látom rajta hogy homályosodott, direkt nem fújtam csak egy fényes sort, de így is rossz volt fújni olyan mintha sűrű lett volna. Tudsz ajánlani valami lakkot te is amelyik nem olyan kényes a körülményekre?

Előzmény: mykeman72 (17285)
Kolja987 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17290

Sziasztok!

 

Segítségre lenne szükségem. Körülbelül fél éve volt javítva az autó + fényezés is volt. Pár hete vettem észre hogy a fényezésen egy helyen megjelent egy buborék, ami még nincs felszakadva. Mitől lehet ez? Mi a teendő vele? 

Steven 68 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17289

Igen,elég gány munkát végeztek !

Előzmény: Alien Angel (17282)
petiw Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17288

Igazából az a kérdés hogy hogy egyeztél meg anno velük.

Sajnos az ilyen felhólyagosodásokat nem mindig szokták lecsiszolni, feltárni, aládolgozni és rendesen befejezni, mert ügye a tulaj csak annyit lát hogy hólyagos. Pláne ha eleve csak fényezőhöz vitted az autót...

Illetve azt sem árt tudni hogy az ilyen helyeken ügye két lemez közül indul meg jellemzően a korrózió, és lehet hogy festés előtt még épp alig látszott valami, de belül már dolgozott rendesen. Erről ügyebár a festő nem különösebben tehet hogy pont utána kezd el komolyabban látszódni.

 

Talán inkább azt javasolnám cseréltess rajt javítóíveket meg amit szükséges és csak a javított részt festesd le. El tudnak rohadni, mint ahogy a képen is látszik...

Alien Angel Creative Commons License 2018.01.24 0 0 17287

Köszi a választ. Hátsó sárvédő, csak ilyen minőségű képem van róla a javítás előttről, inkább csak a helyet mutatja.

 

 

Tudom, hogy egy kritikus hely, nem is vártam tíz évet tőle, de azért dühít, mert a fél oldalát egyben lefényeztettem náluk utána (ekkora egy elem), és akkor valószínűleg csak átcsiszolták. Mert azt gyanítom én is, hogy nem hátulról rohadt át, hanem a külső oldala felől. Szeretnék reklamálni, szerinted jogos?

Előzmény: petiw (17286)
petiw Creative Commons License 2018.01.24 0 0 17286

Első/hátsó sárvédő? Képet tudsz felrakni?

 

Valószínűleg csak vissza lett csiszolva a felhólyagosodás, nem vágták vagy savazták ki a mély rozsdás részt. Hátsó sárvédőnél jellemzően a két lemez közül támad a rozsda amúgy, elsőnél (mivel szimpla) még van esély arra hogy savazással vagy helyi homokszórással el legyen tüntetve a mély rozsdás szakasz.

Előzmény: Alien Angel (17282)
mykeman72 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 17285

Amúgy 2k akril hígító mindegyik festékboltban kapható, igaz drágább mint az észter vagy bázis higító de azzal nem lehet mellélőni.Visszahozza az árát már akkor is ha nem lép fel minőségi probléma.

Előzmény: mykeman72 (17284)
mykeman72 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 17284

Persze meghigitja a lakkot is a bázis higitó,de az nem arra van kitalálva. A bázis 1 komponensű festék ami mattra szárad. Az akril festékek és lakkok 2 komponensűek és eltérő összetételűek a bázis festékektől.A bázis festékek oldószer párolgással és oxigén felvétellel száradnak fizikai úton. A 2K lakkok és festékek kémiai úton térhálosodnak. Ezért más-más higító szükséges mindegyik fajtához,hogy a száradást ,terülést és fényességet szabályozni lehessen.

Ha más nincs akkor is minimum észter higító javasolt a lakkokhoz!!! 

Előzmény: Hávéelpé (17283)
Hávéelpé Creative Commons License 2018.01.24 0 0 17283

Nekem a boltban azt mondták,tehetem nyugodtan lakkba is. Egyébként mit ajánlasz?

Előzmény: mykeman72 (17280)
Alien Angel Creative Commons License 2018.01.24 0 0 17282

Üdvözletem!

 

Egy elvi kérdésem lenne: ha egy karosszériás szakműhelyben javíttatott sárvédőn 5 hónap után ugyanott és ugyanúgy felhólyagosodik a festék, mint amikor beadtam, akkor feltétezhetek némi szakszerűtlenséget?

 

Köszi!

Atti6909 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 17281

Átsiklottam,de engem is érdekelne miért bázishígítóval használod a lakkot.  A festékboltban nekem észtert ajánlottak,de azt sem merem beletenni. Pár perc mulva Lechler lakkot fújok,azt hígítás nélkül használom.

mykeman72 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 17280

De miért bázis higitóval?  

Előzmény: Hávéelpé (17278)
..::Kitiara::.. Creative Commons License 2018.01.24 0 0 17279

Sziasztok! 
Fényező kamrát (4x7 méterest) keresek megvételre. Nem újat, használtat, melyet felújítanék! Ha a gépészet nincs meg hozzá, az sem gond! 
Van esetleg valakinek eladó reális áron? Segítségeteket előre is nagyon köszi :) Szépeket mindenkinek! 

Hávéelpé Creative Commons License 2018.01.22 0 0 17278

Most jelenleg az IMPA karcálló lakkját használom, amivel meg vagyok elégedve. Természetesen bázis hígítóval hígítom, és száradás után szép fényes marad. Egyvalamire azonban vigyázni kell,ha három napot hagyod száradni,flexszel kell majdnem visszacsiszolni.

Előzmény: Mafia05 (17277)
Mafia05 Creative Commons License 2018.01.22 0 0 17277

Milyen lakkot használsz?

 

Előzmény: Hávéelpé (17276)
Hávéelpé Creative Commons License 2018.01.21 0 0 17276

Nekem is előszokott fordulni selymesedés de különösen nem foglalkozok vele,mert amúgy is polírozom a szemétpöttyök miatt.

Előzmény: Mafia05 (17275)
Mafia05 Creative Commons License 2018.01.21 0 0 17275

Ki tudod belőle csiszolni óvatosan, mosáshoz meg szinte mindenki nitrót használ.

Előzmény: Student1 (17274)
Student1 Creative Commons License 2018.01.21 0 0 17274

Üdv!

 

Ha a bázis fújás során valami szösz kerül a fényezésbe ti mit szoktatok csinálni? Illetve mi a legolcsóbb vegyszer pisztoly elmosáshoz?

 

Köszi

Mafia05 Creative Commons License 2018.01.20 0 0 17273

Szép fénye marad száradás után is?

Előzmény: maschus (17269)
Mafia05 Creative Commons License 2018.01.20 0 0 17272

Megpróbálom majd akkor a duxone-t hogy milyen köszi a tippet.

Előzmény: Atti6909 (17270)
Mafia05 Creative Commons License 2018.01.20 0 0 17271

Próbáljam meg hogy nem locsolok fel? Az elszívással nem tudok mit kezdeni egy nagy csarnokba dolgozok ott kell megoldanom a festést is mint mindent, de egyébként akrilnál nem tapasztalom ezeket a dolgokat az az érdekes. 99%-ban akrilt fújok, régebben itthon szinte csak metált, de nem tudtam kitapasztalni a lakk kérdést.

Előzmény: mykeman72 (17263)
Atti6909 Creative Commons License 2018.01.20 0 0 17270

1044-est használom.  Motorkerékpár elemek fényezésekor szépen üvegre terül. 

Előzmény: Mafia05 (17267)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!