Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

anonym19 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 154740

Szűrőm megérett a cserére. (192 ekm) Menet közben is azonnal visszajön a kód, teljesítmény egy humán biciklisben több van jelenleg :D . Üzemanyag mutató alapján pedig emészti a nyálat. Már most látszik hogy 100km-el kevesebbet megyek fél tankig mint szokott. 

Előzmény: anonym19 (154731)
anonym19 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 154739

Jah, ezek a dolgok szoktak több mint kellemetlenek lenni főleg ha olyankor nélkülözhetetlen lenne. Nekem pl dolgozni kellett volna indulom. Akkoriban még 100km-re jártam a vonat /busz nem volt opció.  

Előzmény: combi27 (154736)
h i r d e t é s
KawaBazsy Creative Commons License 2017.08.25 0 0 154738

Nekem meg úgy, h menet közben (motor akku). Reggel indult, mint mindig, gond nélkül. Félúton bementünk vásárolni, utána meg annyira nem, h letestelve nem is szikrázott.. Nagy nehezen begurítottuk, s végig durrogva hazakecmeregtünk úgy, h nem engedtem a fordulatot 5E alá..

Előzmény: combi27 (154736)
FRANKYE Creative Commons License 2017.08.25 0 0 154737

Mennyiért vetted az Exide-t?

Előzmény: combi27 (154736)
combi27 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 154736

Nekem úgy döglött meg az akku egyszer, hogy este fél 8 körül szépen indított, másnap reggel már semmi. Töltőn rajta volt 1 napot, vissza az autóba továbbra is semmi. (Generátornak nem volt baja) Új akku ismét minden rendben.

 

 

 Az enyém dettó, csak fordítva :D

reggel és délután egykor is simán indult, majd este 22:00-kor műszak után  már csak a relé kattogott...

Bebikáztuk, hazamentem, reggel viszont már érezhető volt hogy éppen elindította...

A döglött  akku feszültsége 12.8V , műszerre téve 780A indítóármaból 63A..minden elektromos dolog normálisan működött a kocsin, még a világítás is normális fényerővel ment gyújtáson..csak indítani nem indított....

Töltésem hibátlan

Előzmény: anonym19 (154734)
FRANKYE Creative Commons License 2017.08.25 0 0 154735

A cellazárlat az tönkre tudja tenni a generátort?

Előzmény: BmS1 (154733)
anonym19 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 154734

Nekem úgy döglött meg az akku egyszer, hogy este fél 8 körül szépen indított, másnap reggel már semmi. Töltőn rajta volt 1 napot, vissza az autóba továbbra is semmi. (Generátornak nem volt baja) Új akku ismét minden rendben. 

Előzmény: BmS1 (154733)
BmS1 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 154733

Cellazárlat??  Erre tippelünk.

 

Más. Épp 8 hónapja cseréltünk akkut (Bosch) egy Corsában. Tegnap jött a tulaj, vmi nem kerek. Töltés OK, az akku KO. Visszafizettem az árát. Mire elbírálná a forgalmazó, soxor lemegy a nap, csomó macera, a tulaj járni akar a kocsijával.

Előzmény: FRANKYE (154732)
FRANKYE Creative Commons License 2017.08.25 0 0 154732

Pont egy hete írtam, hogy az én akksim 4 éves és jó. Már nem jó. 

3 napja nem volt töltés, megcsinálták a generátor állítólag szabályzó hibája volt. Próbáltam feltölteni az akksit de nem lehetett. 

 

Nem tudni az akkumulátor tette tönkre a generátort vagy fordítva.

 

Az a furcsa 16 órán volt töltőn 1 század voltot sem változott a feszültség (12.63 V) a töltőáram pedig maradt a 4 A, mikor levettem a töltőt akkor 11.53 ra visszaesett a feszültség, természetesen nem indított. Most feltettem az új akkumulátort tölteni annak szép lassan század voltonként megy fel a feszültsége.

 

Az a kérdésem: hogy lehet  a töltést felveszi  16 órán keresztül a töltőáram nem csökken,   a kapocsfeszültség mikor töltöd az 1 század voltot sem változik.

Előzmény: BmS1 (154717)
anonym19 Creative Commons License 2017.08.24 0 0 154731

A sok város most kivételesen nem játszik. Vasárnap 800km-et tett meg szinte megállás nélkül. Tegnap hazafelé tartva az utolsó 5-6 km-ben dobta be. Kitöröltem, majd reggel 3 km-en belül visszadobta.  (Hétfőtől szerdáig ugyan több lakott területet látott de az össz táv 45 km reggel majd délután.  ) 

 

Előzmény: BmS1 (154730)
BmS1 Creative Commons License 2017.08.24 0 0 154730

Ha sok a város, ha sok a rövid út, ha nem teljesülnek a regenerálás feltételei, akkor még akár gyakrabban is bejöhet ilyen hibaüzenet.

Teljes biztonsággal megállapítható a DPF eltömődöttségi mértéke  (DPF előtti torlónyomás mérése)

Előzmény: anonym19 (154729)
anonym19 Creative Commons License 2017.08.23 0 0 154729

Mester, ugye korábban már beszéltünk a jó illetve a nem jó DPF-emről. Úgy néz ki nagyjából 5-7-10 ekm-enként visszadobja hibára a részecskeszűrőt. Semmi mást nem jelez hogy probléma lenne csak a P1901. Ha a szűrő ténylegesen eltömődött lenne ez gyakrabban ismétlődő probléma lenne nem? Valamint ettől érezhetem úgy néha alacsonyabb fordulaton mintha nagyon finoman rángatna (fojtás)? 

Előzmény: BmS1 (154728)
BmS1 Creative Commons License 2017.08.23 0 0 154728

Dízelnél nem gyakori???

 

A jámbor tulaj nem veszi észre. A regenerálásnál extrém mennyiségű gázolaj kerül az égéstérbe, aminek egy része nem ég el, a gyűrűk mellett lekerül az olajteknőbe, a szint akár még emelkedhet is. Csak éppen a matéria már rég nem motorolaj, minden regeneráláskor egyre hígul. Végül -peches esetben- a motor beáll.

Előzmény: MrTinkertrain (154727)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.08.23 0 0 154727

Ez egyébként tök gyakori hogy a benzines motorok így zabálják az olajat? Egy csomó típusról hallom ezt és nem túl megnyugtató (Opel Ecotec, Ford Zetec, és a Mazda MPS). Dízelnél miért nem ilyen gyakori?

 

Előzmény: BmS1 (154725)
anonym19 Creative Commons License 2017.08.22 0 0 154726

És Őszinte! :D

A rovernél hasonló helyzet állt fent nálam, csak az szita volt. 

Előzmény: BmS1 (154725)
BmS1 Creative Commons License 2017.08.22 0 0 154725

Jó  :-DDD

BmS1 Creative Commons License 2017.08.21 0 0 154724

Igazad van.

 

"A jó az drága". Van benne igazság, csodák holnaptól.

Előzmény: combi27 (154722)
anonym19 Creative Commons License 2017.08.21 0 0 154723

Jogos. Egyébként most az első kettőn ventus prime 3 k125 (dot1817) van. Elégedett vagyok velük.  Jól tapadnak és nem hangosak. 

Előzmény: combi27 (154722)
combi27 Creative Commons License 2017.08.21 0 0 154722

szerintem azért minőségbeli különbség az van.. ugyan azt a méretű akksit gyártják , csak mondjuk belül némileg különbözik az alkatrész  minőségre, vagy technológiára..Méret és minden egyéb egyezik ezért akár automata soron is készülhet ugyan azon a soron...

 

A guminál is "csak" a keverék különbözik, na meg a felirat :D 

Előzmény: anonym19 (154721)
anonym19 Creative Commons License 2017.08.21 0 0 154721

Egyetértek felvetéseddel. Elsőnek nem is akartam elhinni. Egy jó ismerős mondta aki ott dolgozik. Ha Ő hazudott akkor nyilván én is, bár a gyárról egyébként elhiszem hogy csak másik matricát használtak. Mondjuk attól hogy esetleg egy sorról jön még simán lehet hogy más más termék. 

Előzmény: combi27 (154720)
combi27 Creative Commons License 2017.08.21 0 0 154720

Egy gyárban a jászságban úgy címkézik az akkumulátorokat hogy: Varta, Varta, Noname, Noname, Noname, Varta, Noname, Varta, Varta és így tovább. (A sorrend csak a személtetés miatt, nem kell kész pénznek venni) . Ugyanolyan akkumulátorokról beszélünk csak egyikre ez a címke megy a másikra másik címke és utána kerül ki az EU piacra. 

 

 

 

Akkor vehetünk akár a neves gumigyártóktól is más néven árult "budget" gumikat is, hiszen ugyan azon a soron gyártják ahol a Bridgestone, Hankook stb..nagy márkákat....

minek vegyem meg a drágát, ha az olcsó ugyan ott készül :D 

Előzmény: anonym19 (154719)
anonym19 Creative Commons License 2017.08.21 0 0 154719

Ha már akku téma. Egy gyárban a jászságban úgy címkézik az akkumulátorokat hogy: Varta, Varta, Noname, Noname, Noname, Varta, Noname, Varta, Varta és így tovább. (A sorrend csak a személtetés miatt, nem kell kész pénznek venni) . Ugyanolyan akkumulátorokról beszélünk csak egyikre ez a címke megy a másikra másik címke és utána kerül ki az EU piacra. 

 

 

Kis téma váltás erejéig: 

Nősülésen túl vagyok. Nászútra Saabbal mentünk és szépen viselte az utat. Sibenik-Podsolarsko -ban volt a szállás és a környéken még mászkáltunk. 2 teli tank + 1/4-ed amit elfogyasztott gázolajból. Odafelé szinte végig klímával, visszafelé csak néha volt bekapcsolva az időjárásnak köszönhetően 16-18 fokra visszahűlt a hőmérséklet. Az autó 2 hibát produkált a nyaralás alatt. Egyet az odafelé, mert a jobb első tompított kiégett, ezt Szfváron cseréltem. A másikat egyik délután indítottuk és a légzsákra panaszkodott, de pár másodperc után ott is visszatért a rend. Az akku-t nem tudom hány éves benne, de nálam 1 évet eddig lehúzott. 

Veisace Creative Commons License 2017.08.19 0 0 154718

Ja ez csak amolyan "időjárás" megbeszélő fórum szójatok csak... :D 

BmS1 Creative Commons License 2017.08.18 0 0 154717

Egyszer sikerült 0 voltra lemeríteni...

 

A tökéletes állapotú akkut is legfeljebb nyolcszor-tízszer lehet a mélykisütött állapotból visszahozni. A kapacitásából minden ilyen alkalommal veszít valamennyit, egy alkalmat a jó akku vidáman túlél.

 

Előzmény: FRANKYE (154716)
FRANKYE Creative Commons License 2017.08.18 0 0 154716

OK. Köszi!

 

Enyém pont 4 éves és még jó. Ha nem használom 2 hétig vagy  csak ritkán akkor rá szoktam tölteni 1-2 órát  amíg látszik a töltőn, hogy már nem vesz fel áramot. Egyszer sikerült 0 voltra lemeríteni úgy 2 éve de még tökéletes.

 

 

Előzmény: BmS1 (154714)
combi27 Creative Commons License 2017.08.18 0 0 154715

Öcsém Opel Corsa C dízeléből (2006-os) 8 év után volt kuka a gyári akku

1983-as Mazdámat azzal a Varta akkuval vettem amivel 7 év után eladtam (hibátlan volt, -16-fokbanban is pöcc röff, télen nyáron csillaggarázs

2014 november 18-án vettem ZAP Silver akkumat a Saab-ba..80Ah/780A (28 ezer forintért) , 2017 augusztus 2-án minden előjel nélkül adta meg magát....2 év 10 hónapot bírt, 63A indítóáram volt benne műszer szerint.....Sziki Tomiék szerint kb ennyit bírnak , mert sok a fogyasztó s leterhelik folyamatosan az aksit......

Akartam Vartát venni, de Veszprémben egyszerűen nem lehetett kapni az akkuboltokban, a Tecskóban meg OBI-ban nem volt 80Ah-ás, meg ki tudja meddig tárolták már őket....

Töltésem alapjáraton 13.8-14.0 , emeltebb fordulaton 14.2-14.3...kábelek rendben....

Exide Premium 77Ah-ás került bele, kíváncsi leszek meddig bírja

BmS1 Creative Commons License 2017.08.18 0 0 154714

Az akkuk szulfátosodása kb. 90%-os töltöttségi szinten már beindul. Ez alá nemigen kell engedni, ha mód van rá.

Ennek alapján szvsz. érdemes a 90 és 100% közötti állapotot tartani. A tényleg profi töltők az utólsó 2-3%-ot csepptöltés módon prezentálják, 1 A  körüli, vagy még alacsonyabb töltőárammal.

Előzmény: FRANKYE (154713)
FRANKYE Creative Commons License 2017.08.18 0 0 154713

Mi a jobb az ólomakkumulátornak ha állandóan 100%-ra van töltve vagy inkább alatta legyen? Más akksik "nem szeretik" ha 100%-on vannak.

Előzmény: BmS1 (154708)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.08.18 0 0 154712

Jaj, a 9-7X-et szádra ne vedd. Annál talán még egy Disznóverő is jobb:) 

Előzmény: korzo (154711)
korzo Creative Commons License 2017.08.18 0 0 154711

(nekem a harmadik gyerek és a paraszti életforma adta meg a kegyelemdöfést. Pedig még a 9-7X-et is megnéztem, de az borzasztó)

Előzmény: MrTinkertrain (154706)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!