Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2018.01.07 -1 0 38510

OK!

Ennek a leírt közlésen kívül még néhány oka van.

 

1. Szakmai fórumban nem kellene evidens alapokat újra ragozni.

2. A fórum egy-két szavas-mondatos hozzászólásaihoz képest sokat írok... (a statisztikák lényege, hogy a megfelelő következtetéseket lehessen levonni...)

 

.. abban a reményben, hogy lesznek, akik kérdeznek, vagy hozzáteszik ismereteiket.

 

Szerintem találgatni jó, kérdezni kézenfekvő, ezért is van a fórum.

Előzmény: trizs77 (38507)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.07 -1 1 38509

Körülbelül.

 

Úgy szoktam ezt tesztelni, hogy egy igen jó szellemi állapotban lévő 84 éves, volt tanárnőnek, meg egy 27 éves fiatal diplomásnak (őket tudom itt elkapni) megmutatom, és megkérem mondják el mit jelentenek a számsorok.

 

Úgy kb. 20%-ban helyes választ adnak.

 

Egyikük se mérnök, csak több diplomások.

Előzmény: Mash_bakter (38508)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.07 0 0 38508

Pedig szerinem érthető. Összehasonlította a -es és -os forgalmi adatokat a mi M70-esünk és a szlovén A5-ös adatait, gondolom egység jármű/nap....

MIndkettőn érhzhetően csökkent a tranzit, ellenben nött a személy forgalom és a kis teher.

 

 

Előzmény: trizs77 (38507)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.07 -1 0 38507

Mértékegységek?

 

Próbálom lefordítani magyarra.

 

Oda vagyok a számaidért.

Őszintén.

Bántás nélkül.

Statisztika bolond vagyok, így szememben több vagy (ha megérdemled, ha nem) mint pár olvtárs..........:-)))

 

De kerek, alany+állítmányos magyar mondattá szerkeszteni egy-egy sorodat, maga a rémálom.

Közben milliószor találgatok...................:-(((

Előzmény: dimelo (38506)
dimelo Creative Commons License 2018.01.07 -1 0 38506

Még egy kicsit a tranzitforgalomról:

 

Az  ünnepek között kiböngésztem a DARS 2016. évi forgalmi adatait (Máskor korábban közzéteszik, vagy csak nem figyeltem egy ideje)

 

Lényeg, hogy összegyűlt az osztrák, szlovén, magyar, cseh 2016-os adattömeg. (Szlovákok 2015-ben mértek, de még mindig nem kompatibilis a többivel)

 

Elkezdem elemezgetni a határon átmenő útvonalak adatsorait.

Tettem ez először az M70/A5 útvonallal.

 

Összehasonlítás 2010, mert az A, CZ, H, SLO így összehasonlítható.

Szóval 2016/2010

2016   Összes gépjármű   szgk  kisteher  busz  közép  Nehéz   Pót   Nyerges  Összes teher

M70           7295      3021  1390   73  167   190  271  2152    2793    OKA

A5                7.428       3.632   1.373  115   128       32    185  1.943     2288     DARS

2010

M70              6229        2196    1060    55    219    119    431   2130     2901      OKA

A5                6289        2581    1075   122   155      52    259    2035     2501     DARS

Ami ebből érzékelhető: néhány metodikai/számlálási eltérés.

Több szgk, kevesebb tehergk. a szlovén közlés szerint

 

De akár hazai, akár szlovén az adatsor, CSÖKKENT a tehergépkocsi tranzit!

 

Ez úgy történt (2010-2012-ig válság, 3013-tól E-útdíj), hogy eközben 

a 42. főúton Ártándnál

2016        6799      3585    892   96   180   105   86     1838           2210

2010        3900      2444      0   122       0       0     0     1329           1329

 

Jelezni kell, mint már korábban is, hogy a szgk. forgalmat Ártándnál nem mindkét irányban rögzítették ( EU folyosó)

Ez a szokás 2015-től lassan múlik...

A 2x1 sávon több a személyforgalom Ártándnál, mint a pályán Tornyiszentmiklósnál.

 

A teherforgalom rögzítése korábban is pontosabb volt.(De járműosztályonként nem különítették el a tgk-kat)

A forgalomfejlődés felerősödött az E-útdíj bevezetésével

 

Kérdés?

Ha román oldalról érkezik +881 tgk,

de Szlovénia felé -108(-213) tgk. halad át, azt nem nevezhetjük dübörgő tranzitnak...

Előzmény: Fradista Utazó (38465)
adiaboli Creative Commons License 2018.01.07 0 2 38505

nyuszihoz kiegészítés gyanánt:

 

1. Az etnikai összetételt illetően a Föderációról: https://hu.wikipedia.org/wiki/Bosznia-hercegovinai_F%C3%B6der%C3%A1ci%C3%B3

    Ergo joggal nevezi a köznyelv "bosnyák-horvát föderációnak". (Ld. még: "hitehagyott kereszténység")

2. Az átadást illetően (ismét): http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=128577871&postcount=6

 

Oszt gyűljön a mínusz!

Előzmény: dimelo (38489)
dimelo Creative Commons License 2018.01.07 -1 0 38504

Köszi!

Tehát az ördög ismét a részletekben van...

 

A hangzatos - klikkvadász cím szempontjából mellékkörülmény, hogy milyen közigazgatási és finanszírozási okok befolyásolják az építést.

 

Az eredeti hírt így fordítani a "nemzeti hírgyár"-nak,  na az gáz...

 

Előzmény: bnyuszi (38503)
bnyuszi Creative Commons License 2018.01.07 0 0 38503

Neked válaszolok, mert értelmesen szóltál hozzá. Először is: nem a (G-vel fordított) MTI közleményből kell kiindulni, hanem keresni eredeti (bosnyák) nyelvű cikket.

"A befejező mondat nem pontos: ... az 5C folyosó boszniai részéből ez idáig pedig egy kilométer sem készült még el."

Ehhez egy kis háttér: Bosznia-Hercegovina két föderációból áll: a Boszniai Szerb Köztársaságból és a Bosznia-Hercegovinai Föderációból. Ezt a belső határvonalat feltünteti a G térkép is. A Svilaj-Odzak autópályarész már kész van, használatban van, és pont a határvonalon van az odzaki vége. DE az a szakasz a Bosznia-Hercegovinai Föderációban van! Ahol még nincs 5C, az a Boszniai Szerb Köztársaság. (ezt fordította rosszul a G fordító Boszniai részébe).

A Banja Luka felé vezető autópálya még hiányzó része kerül átadásra idén (Drugovic – Prnjavor).

 

A 30 km-re a bosnyák cikkben semmilyen utalást nem találtam. Hacsak nem megint a G fordító adja a magyarázatot: ha beírod a keresőjébe, hogy 30 km, akkor kiírja, hogy =48.28032 km. Az eredetiben van még egy mondat, hogy két csomópontot fognak építeni - Johovac és Rudanka. Rudanka meg Doboj környéke.

https://www.blic.rs/vesti/republika-srpska/bevanda-i-braun-za-izgradnju-puteva-u-srpskoj-80-miliona-evra/t9hklg7

Előzmény: dimelo (38489)
gyoparOHs Creative Commons License 2018.01.06 0 0 38502

Alulról megnézve ez egy közmű híd,  volt.  Két távvezeték mehetett át rajta a tartókból itélve.

Előzmény: neofrix baszmacs (38501)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2018.01.06 0 0 38501

Sziasztok!

Nem tudom, jó helyen kérdezem-e, de megpróbálom.

1. Mire való ez a hídféleség a Lurdy Háznál?
2. Miért van előtte közlekedési lámpa? Húsz méterrel arébb ott a lámpás kereszteződés, kit zavarna, ha az autók elgurulnának odaáig?

Köszönöm!

dimelo Creative Commons License 2018.01.06 0 0 38500

Hozzáférési mód?

Előzmény: sirdavegd (38499)
sirdavegd Creative Commons License 2018.01.06 0 0 38499

EKAER-ből ezeket amúgy nem kellene látni? Vagy útdíj-adatbázisból?

Előzmény: troglodita (38477)
adiaboli Creative Commons License 2018.01.06 0 2 38498

Ugyan közvetlenül nem a témához tartozik, de ezek az MTI-közlések valójában nem cikkek, hanem - már csak a teljesen magyartalan szövegezésükből is kitűnően - gugli-fordítóval (talán távmunkában) összefércelt, szakmailag ellenőrizetlen betűhalmazok. ON

Előzmény: dimelo (38494)
adiaboli Creative Commons License 2018.01.06 -1 4 38497

A Budapest-Casablanca autópálya gyakorlatilag kész van, csupán két részlet hiányzik:

  • M70, 2*2 (ez esélyes)
  • Gibraltár, Tarik-vezér, más néven Ferdinánd-Izabella híd (ez kevésbé valószínű)
Előzmény: troglodita (38491)
adiaboli Creative Commons License 2018.01.06 0 0 38496

Tegnap este csak ránéztem a G-térképre,...

Amúgy a "MichiH-rovatokról" kattintható térképek is a leginkább naprakészek.

Előzmény: dimelo (38494)
dimelo Creative Commons License 2018.01.06 0 0 38495

Indítottál adatigénylést?

 

Mindenesetre a "hőtérkép" eltérő kalibrációja 10:7 magyar-külföldi arányt sejtet.

De a magyarból mennyi mehet külföldre - az kérdés.

Minthogy egy Szeged-Győr, vagy Debrecen - Nagykanizsa fuvar "tranzitnak" minősül-e.

 

Ne kínozd magad, ami biztos, csak az, hogy:

"sajtból van a Hold..."

 

Előzmény: troglodita (38492)
dimelo Creative Commons License 2018.01.06 -1 0 38494

Köszi.

 

Tegnap este csak ránéztem a G-térképre, azon még nem volt 100%,

de a lényeg, hogy ez a 10 km már üzemel 4 hete.

 

Tehát az MTI ebben is kamuzott.

Előzmény: adiaboli (38493)
adiaboli Creative Commons License 2018.01.06 0 3 38493

Folyamatosan (havonta minimum kétszer) frissülő forrás: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1866060

 

Ld. Bosznia-Hercegovinát, de bármi mást is.

Előzmény: dimelo (38489)
troglodita Creative Commons License 2018.01.06 0 0 38492

A lényeg, hogy végül csak nem tudtuk meg az országot érintő tranzitforgalom nagyságát. Miért is nem csodálkozom?

Előzmény: dimelo (38483)
troglodita Creative Commons License 2018.01.06 0 4 38491

Persze, meg Budapest-Asztana, Budapest-Vlagyivosztok meg Budapest-Casablanca autópálya is épül, a minap adtak át egy igen fontos, öt kilométeres szakaszt belőlük Jakutföld szívében ;-)))

Előzmény: bnyuszi (38488)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.05 -2 0 38490

Kamu, szenzáció hajhász, bulvár médiás...

egy szakasz épül belőle, ennyi, nem több

Előzmény: bnyuszi (38488)
dimelo Creative Commons License 2018.01.05 -1 0 38489

A megfogalmazás nem egyértelmű, mert a cikkben meg sem említik Odzak-ot.

De ha tudod, elfogadom, csak hogy a 30 km sem jön ki.

Odzak - Doboj kb. 50 km.

 

A Banja Luka felé vezető pálya Johovac-i csomópontja is több, mint 35. A csomópont készülne el ebben az évben?

Biztos van valami rövidítés a nyomvonalban a kiserdőn, vagy a dombokon keresztül. 8Alagút viszont drága és lassabb kivitelezés.

 

A finanszírozás többi forrása és volumene ismeretlen?

 

A befejező mondat második fele nem pontos:

A határon való átkeléshez szükséges, a Száva folyóra tervezett híd még nem épült meg teljesen, az 5C folyosó boszniai részéből ez idáig pedig egy kilométer sem készült még el.

 

Svilaj-Odzak közt kész van, bár még nem tűnik üzemi állapotnak.

Előzmény: bnyuszi (38488)
bnyuszi Creative Commons License 2018.01.05 0 0 38488

Én ezt a cikkcímet nem igazán nevezném kamunak! Nyilván nem egy teljesen új autópálya építéséról szól a cikk, hanem (DE!) a Vc folyosó építéséról! Mégpedig az Odzak Doboj szakaszról. Ennek része lesz a Banja Luka felé épülő autópálya csomópontja is. A 10M EUR-t erre és annak az autópályának a befejezésére hagyták jóvá.

 

Hogy a kapott pénz elég-e ennek az autópályának a megépítésére? Az útépítésnél az eu-s pénz nálunk is csak egy része a teljes összegnek.

Előzmény: dimelo (38486)
dimelo Creative Commons License 2018.01.05 0 0 38487

Svilaj, bocsi...

Előzmény: dimelo (38486)
dimelo Creative Commons License 2018.01.05 0 0 38486

 

https://autopro.hu/szolgaltatok/Autopalya-epul-Budapesttol-Ploceig/24089/

 

Semmi új, csak a szokásos klikkvadász kamu cím. A szerző: MTI

 

Nem az V/c-ről szól, hanem a Banja Luka felé összekötő szakaszról.

 

Mindenesetre, ha összeadogatjuk, akkor 30 milliárd Ft (95 millió Euro)

elég lenne 30 km autópálya megépítésére?

 

Ebből 20 év múlva lesz Vilaj-Doboj-Sarajevo-Mostar-Ploce...

troglodita Creative Commons License 2018.01.04 0 1 38485

Előzmény: troglodita (38484)
troglodita Creative Commons License 2018.01.04 0 3 38484

Közben kicsit vigadjunk a mások balfaszságán is: néhány napon belül talán átadásra kerül a román A10-es 3-as szakasza (naranccsal jelölve), amely Marosdécse és Nagyenyed között húzódik komoly 14 km-en. "Természetesen" a szakasz déli végénél nincs csomópont tervezve, ezért csak Nagyenyed északi részéig lesz használható még jó ideig, mert a négyes szakasz (zölddel) átadása is csak idén májusra várható, míg a déli csatlakozás (kékkel és pirossal) talán jövőre ha elkészül...

dimelo Creative Commons License 2018.01.04 -1 0 38483

Egyetértek.

 

Ez a "hőtérkép" legfeljebb pontszerűen igazolja a létező forgalmat.

1000 db és 700 db felett már nincs érzékelés?

 

Milyen rendszer ez?

 

Vagy csak okosan kalibrálták a prezentációhoz?

 

Előzmény: Fradista Utazó (38474)
dimelo Creative Commons License 2018.01.04 -1 0 38482

Ne add a naívat!

napi 60 ezer egységjármű, vagyis személygépkocsi értékre átszámított (szgk-kistgk-tgk-busz)

Az OKA mindig napi forgalmat jelez.

ehhez képest van ez a "hőtérkép" éves adattal.

Nem nagy ügy, oszd el a HU-Go-t

vagy szorozd fel az OKA adatsort.

Előzmény: troglodita (38473)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.04 -1 3 38481

https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1gi_hat%C3%A1r%C3%A1tkel%C5%91helyek_list%C3%A1ja

 

Számba veszed, hány közuti határátkelőd van.

Mondjuk legyen 200, de csak a példa kedvéért.

 

Számba veszed hány országgal vagyunk határosak.

Ez ma 7.

 

Kiválasztasz hét színt, országonként más-más színűt.

A korongokat megszámozod.

 

Kezdjük mondjuk Záhonynál, mert lusta is vagyok és az ukrán határunk egyszerű.

Ott van 5 közuti határátkelő.

 - Záhony,

 - Lónya,

 - Barabás,

 - Tiszabecs,

 - Beregsurány.

 

Legyen mondjuk a magyar-ukrán határ színe a kék.

Ok ?

 

akkor minden Záhonynál belépő valami kap egy kék-1-es korongot ragasztva a szélvédője jobb felső sarkába.

Az, hogy mit akarsz számolni azt Te döntöd el.

Ha variálni akarsz, akkor :

 - Kék 1-1 = kamion, 20 tonna felett,

 - kék 1-2 teherautó, max 20 tonnáig,

 - kék 1-3 autóbusz.

 

Ha csak általánosságban vagy kíváncsi akkor Záhonynál mindenki aki 2 tonnánál nehezebb kap egy kék-1 matricát.

 

-----------------------

 

Lónyánál ugyanaz Kék-2 satöbbi.

 

----------------------

 

Barabásnál ugyanez kék-3 satöbbi,

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

Menjünk tovább.

Románia felé most van kb. 15 közuti határátkelő.

Romániából érkezők sárga korongot fognak kapni.

 

Ebből következően

 - Garbolcnál Sárga-1 satöbbi korongokat ragasztgatunk,

 - Kiszombornál Sárga-15 satöbbi korongokat ragasztgatunk.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Menjünk tovább.

Szerbia felé most van kb.7 közuti határátkelő.

Romániából érkezők zöld korongot fognak kapni.

 

Ebből következően

 - Tiszaszigetnél  Zöld-1 satöbbi korongokat ragasztgatunk,

 - Hercegszántónál  Zöld-7 satöbbi korongokat ragasztgatunk.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

S így körbe Magyarországon.

 

Minden országból más-más színnel lép be.

 

A kilépő oldalon 197x-ben még megállították az autókat, és levettük/leolvastuk a korongot.

Ma már vannak olyan módszerek amivel meg se kell állítani.

 

Akkoriban hetes váltásokat csináltak, tehát egy kijelölt 168 órában, minden belépő jármű kapott kicsi ragadós korongot.

Túlvégen leolvastuk.

 

így a tranzit forgalomról - szerintem - kb. 90%-os pontosságú információja volt az akkori, KSH-nak, KTI-nek, és a KPM-nek.

 

 

 

 

 

Előzmény: troglodita (38480)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!