Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40663

Jól hangzik, csak mellékutakra ennyit sem fognak költeni, mert szerintem ez sem olcsó megoldás. A talajsüllyedést nem tudom mennyire állítja meg. De ugyebár az egész útpályát gyakorlatilag fel kell szedni. Na, ilyen nagy áldozatot nem fognak hozni. Lehet, ahol tényleg nagyon rossz ott bevetik, hacsak nem valami kísérleti módszer volt. De nem hinném, hogy ezt a technológiát a mindennapokban alkalmaznák.

Előzmény: Hírfigyelő (40660)
dimelo Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40662

Ne aggódj, őket nem zavarja.

Fő, hogy a pénzt elteszik,

ki fog rajta járni, az már mindegy.

 

Majd mennek továbbra is a 42-esen Ártánd-Bors-Várad.

 

Hiszen ott sem épül meg az elkerülő.

Vagyis nincs miért észak felé kanyarodni. (A3-M4 határmetszés)

Előzmény: puntooo (40652)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40661

Az út töltésének megtámasztása beton-támfallal (a kőműves mester szerint)

Előzmény: Hírfigyelő (40660)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40660

Egyszer régebben leírtam, hogy milyen nagyszerűen javították meg a 3502-es utat (Hajdúnánás-Hajdúdorog-Hajdúböszörmény-[35]). Azelőtt állandóan kátyúsodott és töredezett az útburkolatnak a padkával határos széle. A totál felújítással járó nagyjavítás (ami valamikor 2012-ben volt elvégezve) után viszont teljesen ép állapotú azóta is, és azóta sem kellett hozzányúlni, pedig a felújításnak már 6 éve is van!! Egy kőműves ismerősöm feltárta előttem a javítás szakmai titkát: markológépekkel kiásták az út töltésének a 45 fokos szögű oldalában lévő földet fél méter szélesen, majd ennek a helyét erős minőségű betonnal töltötték fel, azaz kibetonozták a töltés oldalát. Még egyszerűbben szólva: az út töltésének az oldalát egy fél méter vastag betonfallal megtámasztották. Emellett az új aszfaltrétegbe egy geo-hálónak nevezett, nem rozsdásodó műanyag térhálót építettek bele, ami a tonnaterhelhetőségét növelte meg igencsak jelentősen!!

Előzmény: Landsmann_ (40659)
Landsmann_ Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40659

Talajszerkezetben lehet és van is eltérés. Azt konkrétan nem tudom, hogy Nyíregyháza és Debrecen környékén mennyire eltérő egymástól. De gondolom túl nagy nem lehet a viszonylag kicsi távolság miatt, de ki tudja. De vannak területek, ahol egyszerűen olyan rosszak a talajszerkezetek, hogy igen nagy anyagi ráfordítással lehetne tartós utat építeni. Gondolom, ez is belejátszik, hogy az M4 nyomvonalát egészen Püspökladányig felvitték és úgy kanyarodik majd délkelet felé. Karcag, Füzesgyarmat, Körösladány, Dévaványa, Gyomaendrőd környékén olyan ramaty a talaj, hogy az utakra is már csak akkor költenek, amikor járhatatlanokká válnak. Mivel ezek mellékutak, nem akarnak annyit rákölteni, hogy pár évtizedig ne kellejen hozzájuk nyúlni. Ha alapjaiban nem újítják fel, akkor 10-15-20 év alatt mindig járhatatlanokká válnak. Persze, megy a taknyolás, de az csak arra elég, hogy úgy-ahogy járható egy ideig. Hiába húznak új aszfalt réteget, az ide már nem elég. Az út alatti talaj süllyed, csúszik-mászik jobbra-balra. Nekünk maradnak a 40-es táblák. 

Előzmény: M tiszteletes (40658)
M tiszteletes Creative Commons License 2018.08.09 0 1 40658

ezt leírod, leírjátok 2-3 havonta

majd amikor megírom, hogy Nyíregyháza környékén 1,1 milliárd volt 2011-ben a km költség, akkor csend van

de gondolom Szabolcsban sziklás az altalaj, míg Debrecen környékén futó homok

 

Előzmény: puntooo (40657)
puntooo Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40657

Nem értek hozzá;  az építkezésen dolgozó ismerősöm mondta, hogy a laza altalaj miatti alapozás jobban megdrágítja az építkezést, mintha sziklát kéne robbantani, de szilárd alap lenne....

Előzmény: M tiszteletes (40656)
M tiszteletes Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40656

ne gondolod...

a most épülő szakasz 3,5 milliórd/km áron épül...

amikor jött a G-nap, akkor arról harsogtak, hogy 4 milliárd a Szolnok környéki szakaszok árai

igaz ebben van legalább 2 híd, ami nem olcsó, megdrágítja a sima szakaszok árat, ha egyben átlagolunk

Előzmény: Landsmann_ (40654)
M tiszteletes Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40655

tetszettek volna gondolkodni, amikor a nyomvonalat kijelölték...

Előzmény: puntooo (40652)
Landsmann_ Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40654

Nem tudom, épült-e már ilyen keservesen autópálya mint ez a nyomorult M4. Ha valamire, hát akkor erre már tényleg régen szükség lett volna. Itt nem kell alagutat és viaduktot építeni. Vagy éppen azért? Kevesebb pénzt lehet kilopni belőle?

puntooo Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40653

:-(

Előzmény: dimelo (40651)
puntooo Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40652

Te még új visszakötést is szeretnél?

 

Szeretni nem szeretném, de esetleg évekig nem használhatjuk ki az M4-esünket. Mit csinálunk akkor?  

Előzmény: dimelo (40647)
dimelo Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40651

Kapcsolódó:

 

http://www.haon.hu/valtozott-a-keresztmetszet-at-kell-terveztetni-az-utat/3946141

 

Változott???

 

Megváltoztatták!

Ezért csak ketyeg az óra és pörög az infláció.

Mire bármi megépülne többe fog kerülni a 20 m-es 2x2 sáv, mint a 26,60-as autópálya.

 

Az M4 lesz az az út, ahol a forgalom durva, de 3 féle műszaki paraméterrel jön létre. (Ökörh*gyozás szerű nyomvonalon)

 

Lehet, hogy mire a BMW gyártósor elindul, még áttervezik egyszer???

Ha léteznek felsőbb érdekek és egyéb szempontok...

Előzmény: puntooo (40645)
dimelo Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40650

Mosolygok... Már 10 évvel ezelőtt is ilyen cikkek születtek.

 

Beszéljünk róla 2022-ben... ha elkészült.

Előzmény: adiaboli (40649)
adiaboli Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40649
adiaboli Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40648

A jelenlegi állapot szerint:                1. 2020. január 31.            2. nem tudjuk               3. nincs

Előzmény: puntooo (40645)
dimelo Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40647

Erre mondtam már 10 éve, az akkori államtitkárnak, hogy a határmetszéspont hibás.

Az lenne a gyalázat, ha vissza kellene menni Ártándhoz, mellékutakon.

 

Te még új visszakötést is szeretnél?

 

Nagylaknál is káosz van, pedig ott van román ap. folytatás.

 

Az alkalmatlan kormányzók így vesztik el a közbizalmat...

Előzmény: puntooo (40646)
puntooo Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40646

vagyis tervezünk-e 47-es-M4-es bekötőutat= (természetesen) 42-es- M4-es bekötőutat

Előzmény: puntooo (40645)
puntooo Creative Commons License 2018.08.08 0 0 40645

Azt szeretném megkérdezni, hogy van-e valahol olyan összefoglalása az infóknak az M4-esnek az M35-határ szakaszát, illetve főleg a romániai folytatását nézve, hogy: 1: mikor várható a mi szakaszunk megépítése 2: mikorra várható a román csatlokozás 3: rendelkezünk-e vészforgatókönyvvel a román csúszás esetére (vagyis tervezünk-e 47-es-M4-es bekötőutat-ha már sikerült ilyen északra elvinni az M4-est:-( )  

dimelo Creative Commons License 2018.08.08 0 0 40644

...és ,ég sok-sok mérnöki tényező...

 

Vasvári Pál ennek ellenére szépen szabályozta a Tiszát, például.

 

De ha az ilyen problémákat nem képesek a román mérnökök megoldani, helyette

több millió m3 sziklát vájkálnak, akkor az idő pénz és óriási beruházási veszteség!!!

 

Lásd: BMW, pedig Déva és Lugos is reménykedett...

 

https://privatbankar.hu/vallalat/orbanek-voros-szonyege-emiatt-jott-debrecenbe-a-bmw-320619

 

A befektetőknek fontos, hogy "Magyarország nagyon jól össze van kötve a Nyugattal”idézte a Deutsche Welle egy osztrák gazdasági elemzőintézet,

a Wiener Institut für internationale Wirtschaftsvergleiche szakértőjét...

 

Ja, minden szentnek maga fele hajlik a keze...

Még ha az egyik görbébb, a másik hosszabb, akkor is!

 

Az egyéb tényezőkről a cikkben...

Előzmény: GOLAZ111 (40642)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.08.08 0 0 40643

Elég durva, és volt másodlagos robbanás is.

Előzmény: Fradista Utazó (40641)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.08.08 -1 0 40642

A Föld mágnesessége is hat a folyókra, nem olyan egyszerű.

Előzmény: dimelo (40639)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.08.06 0 1 40641

Hát, itt egy darabig le lesz zárva az autópálya, sokáig fog tartani a helyreállítás...

https://youtu.be/xQsYL0LOTQU

M tiszteletes Creative Commons License 2018.08.06 0 0 40640

na most néztem az Eurosport2-ön a lengyel kört és a vadi új autópályán vitték őket...

dimelo Creative Commons License 2018.08.06 0 0 40639

A mérnökök dolga...

 

Elég nagy vízierőműveket építettek már világszerte.

Támfal és mederkiképzés kérdése.

 

A Maros nem lehet olyan bonyolult.

Biztosan mérlegeltek, de rosszul döntöttek.

Előzmény: van_Persil (40638)
van_Persil Creative Commons License 2018.08.06 -1 0 40638

Az ilyen új mederbe tereléseknél csak az a gond, hogy ha jön az árvíz, akkor a víz visszavágyik a régi mederbe, azaz akár tömegkatasztrófát is okozhat. egészen addig müködik a dolog, míg nem jön egy hatalmas zuhé. Drezdában a Weißeritzet egy éles kanyarral kivezették a városközpontból, aminek az lett a következménye, hogy többször elöntötte a belvárost, miután "megtalálta" a régi medrét. Legutóbb 2002-ben, annyira, hogy a drezdai föpályaudvart, ami 4 km-re van az Elbától, árvíz miatt le kellett zárni... Szóval, csak óvatosan azzal a folyóeltereléssel.

Előzmény: dimelo (40636)
troglodita Creative Commons License 2018.08.06 0 0 40637

Aranyosgyéres-Marosvásárhely sem úgy néz ki, mint ami 2020 előtt elkészülne, aztán a m-vásárhelyi elkerülőről ne is beszéljünk...

Előzmény: dimelo (40636)
dimelo Creative Commons License 2018.08.06 0 0 40636

A kalapod a helyén maradhat...

 

Hihetetlen az a tökölés, ami a Denevér-dombnál (hegynél?) látható.

 

Egyszerűbb lett volna a Marost 700-800 méteren új mederbe terelni 60 méterrel dél felé,

úgy elfért volna a 2x2 sáv a rég út mellett, rövidebb híddal.

 

https://www.google.com/maps/dir/45.9260839,22.869362/45.9288621,22.8572358/@45.9272631,22.8580085,3039m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Olcsóbb, gyorsabb, Bat-hill érintetlen marad...

Előzmény: troglodita (40634)
dimelo Creative Commons License 2018.08.06 0 0 40635

A végkövetkeztetés egy irányba mutat. Nekem ez megnyugtató:)

 

A relatív érzet és az objektív kapacitásadat közül az utóbbit tartom lényegesnek...(A fejlesztéspolitika kevésbé...)

ha 30-300 napos méréseken alapul és nem felszorzásokon, amelyeket 1-2-3 napos 12 órás strigulázások előztek meg.

 

Nagyon súlyos probléma, hogy a számláló automaták nem mindegyike képes szétválasztani a járműtipusokat.

A ritka "kiegészítő" kézi mérésekkel nagyokat lehet tévedni, ha nem megbízható a "strigulás".

 

Kevés és sok esetben hibás adatból felszorzott számsorok jellemzik az adatbázist.

Bár évről-évre bővül a mérőhelyek száma, de a többi mérőhely a múlt hibáit továbbra is magával vonszolja...

Előzmény: Fradista Utazó (40631)
troglodita Creative Commons License 2018.08.06 0 0 40634

Azért én nagyon-nagyon emelném a kalapomat, ha a Marossolymos-Marosillye szakasz idén elkészülne... Inkább 2019 lesz az is, az A10 meg 2020...

Előzmény: adiaboli (40617)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!