Keresés

Részletes keresés

Carina_S Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35944

"És az a román oldalon is követhetetlen.

Ezzel együtt 79A 2x2 sávjáról beszélni kb. ugyanaz mint a vármegyeszékhelyekről."

 

A románoknak a Nagyvárad-Arad elsőrendű főútig vezető 79A-t csak kb. 22 km-es szakaszán kellene ehhez 2×2 sávosítaniuk, mert ez a Gyulavarsánd-Kisjenő útszakasz hossza. Ez a nyúlfarknyi útfejlesztés pedig nem lehet annyira megerőltető összegű beruházás, hogy a pénz oldaláról ne valósulhasson meg... . :)!

Másfelől magyar részről nézve a dolgot, Békéscsaba az egyik olyan megyeszékhely, amelyiknek jelenleg nincsen elsőrendű főútvonalú bekötése, csak másodrendű főútvonal összeköttetési szinten. (Mint ahogy nincsen elsőrendű főútja még Zalaegerszeg, Eger, Kaposvár, Szombathely megyeszékhelyeknek sem. Egyszóval: volna itt mit fejleszteni... .. .)

Előzmény: dimelo (35943)
dimelo Creative Commons License 2017.06.04 0 1 35943

Mint ugyanabban a posztban jeleztem: nem kell újra feltalálni a spanyol viaszt.

 

Ez nem topográfiai kérdés, az evidencia.

Ez gazdaságpolitikai kérdés, még inkább protekcionista szándék.

 

És az a román oldalon is követhetetlen.

Ezzel együtt 79A 2x2 sávjáról beszélni kb. ugyanaz mint a vármegyeszékhelyekről.

 

Minthogy az osztrákok sem fognak a határig 2x2 sávot építeni, az M8 "kedvéért"

 

Szállj le a földre, mert keserű ébredni a vágyálmokból...

Előzmény: Carina_S (35940)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.04 -2 0 35942

Nem Magyarországon múlt hogy ez csak egy álom "maradt" (pontosabban 4 éven át nem álom volt ez, hanem valóság!); jobban mondva változtatták vissza külföldi hatalmak erővel 4 év elteltével. Ez nem rajtunk magyarokon múlott, hanem a külföldieken.

 

De ha Magyarország saját magának akar(*1), vagy nem akar(*2) jobb utakat építeni, azzal már a saját sorsát formálja pozitívan(*1), vagy negatívan(*2). De ez viszont (azaz a magyarországi útfejlesztések jövője!), csak rajtunk, magyarokon múlik. Akkor pedig a fejlesztési lehetőségeket ne szalasszuk el.

((Éppen pár napja mondták a TV-híradókban egyes magyar kormányemberek, hogy Magyarország az EU-tól már csak 3 évig, 2020-ig kaphat olyan EU-támogatási pénzeket, amelyek vissza nem térítendő EU-támogatásoknak számítanak. És ez az utakra adott EU-pénzforrásokra is érvényes! Addig kell élni vele, amíg még lehet!!!))

Előzmény: hegyaljai3 (35933)
dimelo Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35941

Ezért már 5-6 éve nem találkozom a "szakma" képviselőivel.

 

Ha valakik közülük itt a fórumon olvashatják véleményemet, akkor ennyi a "szakmai" kapcsolat.

Előzmény: trizs77 (35939)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.04 0 1 35940

 

"Az I. rendű úthálózat 2x2 sávra átépítése minden más szempontnál előbb való, mégis M44-et építenek faltól-falig előbb, és most a 47-et is fontosabbnak tartja?[...]

[...]Egy megyeszékhely bekötéséért 80-110 km 2x2 sávot építeni brutális pazarlás, ha nem folytatódik-kapcsolódik a hálózat sehová."

 

Ha valóban nem vezetne sehová sem az M44-es, ha nem folytatódna valóban sehová sem a hálózat, akkor valóban így lenne. De az M44-est lehet csatlakoztatni a Gyula_[HU]-Gyulavarsánd (Varsand)_[RO] határátkelőn át a romániai Szatmárnémeti-Nagyvárad-Nagyszalonta-Arad főútvonalhoz, ami szintén elsőrendű főútvonal. Az mostani 44-es út határon túli része 79A-ként csatlakozik ebbe bele Kisjenő (Chisineu-Cris) városánál.

Amiből egyrészt következik, hogy ez az út román oldalon továbbmegy Aradig, onnantól pedig Dél-Erdélyben Déván át Nagyszeben, Fogaras, és Brassó irányába, tehát a távolsági folytatás már megvan.

Másrészt pedig következik belőle az, hogyha a forgalom egy részét a 44[Mo]--79A[Ro] felé írányítjuk, akkor le lehet valamennyit venni a 43[Mo]--7[Ro] nyomvonal túlterheltségéből.

Előzmény: dimelo (35938)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.04 -1 2 35939

A szakma ehhez szalutál?

 

 

---------------

 

Mit ígértél a 15 éves fiadnak? Mehet jövőre angol nyelvű informatikai szakkörbe ?

 

Mit ígértél a 13 lányodnak ? Folytathatja a lovasklubban a serdülő II-as bajnokságban jövőre, ahol idén III. lett ?

 

Mert ha ezt, ezeket ígérted, akkor fogd be a száz, és szalutálj.

 

A később születetteknek minden féle kígyót-békát kiabálnal az átkosról.

Könnyen lehet, hogy az akkor, a felső politikát játszó b. 2000-4000 főnél ez így is vot.

 

De a szakmákban (sokfajtában) dolgozó 200.000-400.000 fő bizony szakmai alapon dönthetett.

 

Ma olyan korban élünk, hogy egy falusi járdaszegély építéshez ne követ végy először, hanem tudd meg, ki melyik párt befizetője, kifizetője?

 

 

 

 

Előzmény: dimelo (35938)
dimelo Creative Commons License 2017.06.04 0 1 35938

Túlnyomó részben nagy tiszteletem Berg Tamásnak!

 

Ez volt az utolsó konzultációs kísérlet amiben részt vettem és még naivan reméltem: lehet társadalmi egyeztetés.

A fórumon azóta is egyeztet  mindenki mindenkivel.

 

Ezért most csak annyit szolidan: nem kell feltalálni újra és újra a spanyol viaszt.

 

Az elvekben létezik konszenzus (sugaras-gyűrűs-hálós, kinek hogy tetszik) a veszedelem az, hogy a kormány önkényesen felülírja a prioritási sorrendet.

Olyanokat hoz előre, vagy legalábbis ígérgeti, amelyek indokai nem helytállóak, de az még nagyobb gond, hogy nem intézkedik létfontosságú elemek befejezéséről.

Csak egy példa, így kampányban: Ha Mr. Laser bejelenti, hogy M47 Szeged-Berettyóújfalu közé, akkor először is nevezzük R47-nek,

de fontosabb, hogy, majd azután ha az M4 megépül Törökszentmiklós-B. újfalu között. Ez már bűn, amit az M4 körül elkövetnek!

Az I. rendű úthálózat 2x2 sávra átépítése minden más szempontnál előbb való, mégis M44-et építenek faltól-falig előbb, és most a 47-et is fontosabbnak tartja?

Igen, hazabeszél. Fazekas és Varga meg sehova sem beszél...

A szakma ehhez szalutál?

 

Egy megyeszékhely bekötéséért 80-110 km 2x2 sávot építeni brutális pazarlás, ha nem folytatódik-kapcsolódik a hálózat sehová.

 

Ilyenek: M44 Békéscsaba, M4 Szolnok, R67 Kaposvár, de sorolható még S.tarján, Ózd, Pápa

ugyanakkor hidak a semmibe Kalocsánál, vagy Mohácsnál.

A hiányzó M0 Nyugat, a lyukas M9, a sehogy sem haladó M8.

 

Néhány poszttal ezelőtti térkép-kiegészítésem erről szólt.

 

Előzmény: mash.69 (35937)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35937
trizs77 Creative Commons License 2017.06.04 -1 2 35936

 

  Ha ennyire felhevültek az urak a mai naptól, akkor tegyék már be színes térképen a Budapest-Etelköz-Levédia-Káma kanyarulat  2x2 néhol 2x3 sávos út elgondolásának látványtervét is.

 

Különös tekintettel a Kercsi kiszögellésésre.

 

 

mash.69 Creative Commons License 2017.06.04 0 1 35935

Tedd már be ugyan ilyen színezéssel a magyar úthálozatot.

tehát legyen sötét narancs, minden autópélya, autóút és 2 számjegyű főút.

aztán hasonlítgasd

Előzmény: Carina_S (35929)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2017.06.04 -2 0 35934

Sajnos. De ez itt off.

Nem. Nem. Soha!

 

Előzmény: hegyaljai3 (35933)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.06.04 -1 0 35933

Ez is egy álom volt.

Előzmény: Carina_S (35925)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35932

Ehhez egy gondolat: ez szerintem kevés, egyrészt, mert az országban több megyeszékhely van, mint amennyi megyei jogú város,

 

------------

 

Nem nyert.

 

De fordítva igaz.

 

Van 19 megye, 19 megyeszékhellyel.

 

Van 23 megyei jogú városunk.

 

 

Előzmény: Carina_S (35902)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.04 0 2 35931

Az elvesztett körút felvidéki nyomvonalát helyettesíteni lehetne egy "Vác-Rétság-Balassagyarmat-Salgótarján-Ózd-Zádorfalva-Szendrő-Krasznokvajda-Hernádszurdok-Hidasnémeti-Gönc-Sátoraljaújhely-Kisvárda-Vásárosnamény-Mátészalka-Csenger" nyomvonallal.

 

--------------

 

 

Nem rossz gondolat.

 

Szerintem  ma, a magyar úthálózat fejlesztési feladatok sorrendjében valahol az 584. és 598. legfontosabb feladat között található.

 

Előtte a másik 583 fontos úthálózat fejlesztési feladatot oldjuk meg.

Ha azok készek, térjünk vissza erre az ötletre.

 

 

Carina_S Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35930

Ezt az útrendszert Magyarország is teljesen átvehetné Csehországtól, mert annak térszerkezete lényegében nagyon hasonlít a magyarországi térszerkezethez. A Cseh főúthálózat-modell Magyarországon is nagyon jól működhetne, annál is inkább, mert a nálunk meglévő sugaras rendszert csak ki kellene egészíteni, hogy a sokkal előnyösebb sugaras-hálós útrendszer válhassék belőle.

 

Előzmény: Carina_S (35929)

Előzmény: mash.69 (35926)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35929

A sugaras útszerkezet kötöttségeit (a vidéki városokat mindig csak a főközponton (főváros!) át lehet jól megközelíteni, direkt-kapcsolatban nem) a hálós útszerkezet oldja fel. Ha a kettőt összeötvözöd, akkor kapod a sugaras-hálós útszerkezetet, ami egy pókháló szerkezetére hasonlít. Középen vár a pók, de a központból a sugarak mentén a szélek irányában bárhová gyorsan eljuthat. De ha a háló szélén van az "A" pontban, akkor nem kell a háló közepe felé egy nagyot kerülnie, hogy a háló másik szélén lévő "B" pontba (ami az "A" ponttól 90o-kal van a kör mentén odébb) könnyedén és gyorsan eljusson. Ez a sugaras-hálós útrendszer lényege.

 

A sugaras-hálós útrendszerre példaként nézd meg Csehország példáját, amelynek főút-hálózata eme rendszer iskolapéldája. (Lásd az 1. Képet!):>>

 

1. Kép.: Csehország főút-hálózata (sugaras-hálós útrendszer). Mind a sugárutak, mind pedig a körutak nagyon jól megfigyelhetők a térképen

 

 

Előzmény: Carina_S (35925)

Előzmény: Carina_S (35928)

Előzmény: mash.69 (35926)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.03 0 0 35928

"ami kell az az M8 Eger-Szolnok-Kecskemét-Újváros-Veszprém városokat érintve..."

 

Igen, erre is nagy szükség van. Csakhogy eredetileg ennél tovább építették volna. A Dunántúlon Székesfehérvártól Komárom felé, a Duna-Tisza közén pedig Szolnoktól Hatvan és a 21-es út felé, és tovább Salgótarjánon át a határig. És ez is egy sugaras-hálós útrendszernek lett volna az egyik hálós részeleme. Ez lett volna középső körvonal. A belső körút az M0-ás. A külső körút pedig az előbb említett határmenti körvonal, amiből az M9-est már el is kezdték tervezgetni és építgetni... .

Előzmény: mash.69 (35926)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.03 -3 0 35927

Ezekre a körutakra azért van szükség, hogy a főutak és a gyorsutak ne csak Budapestről vidékre (Szombathely, Pécs, Miskolc, Debrecen, Győr, stb. ...) vezessenek, tehát hogy a sugaras szerkezetet oldják, hogy aki Szegedről akar Debrecenbe menni, annak is meglegyen a rövid gyorsútja.

 

És van egy másik, sokkal(!!!) fontosabb szempont is, a hadseregé. Az említett külföldre szakított körvonal azért került az akkori Csehszlovákiához (amiben még Kárpátalja is benne foglaltatott), és Romániához, mert a trn.-határ megvonásakor az említett két ország igényt tartott egy határ menti katonai felvonulási útvonalra, hogy ha netán még többet akar később leszakítani rólunk, akkor ehhez legyen egy stabilan az ő kezükben lévő határközeli felvonulási útvonal. ((Ne feledd: Románia még mindig a Tiszai határról álmodozik, és csak az alkalmat lesi ehhez!!!))

Magyar szemmel erre csakis egyetlen helyes(!!!) válasz lehetséges: ha a trn.-határokon belül mi is kiépítenénk egy határmenti katonai felvonulási útvonalat, ami a határvédelem aktív védekező-támadó munkáját jelentősen megkönnyíthetné!!

Előzmény: mash.69 (35926)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.03 0 1 35926

tehát azért kellene új útak, hogy körbe lehessen útazni az országot a határ mellett?

nem inkább oda kell építeni útat, ahol forgalom van?

 

ezek az agymenések-re remélem sose lesz pénz....

ami kell az az M8 Eger-Szolnok-Kecskemét-Újváros-Veszprém városokat érintve...

itt mehetne az út két irányba Győr és Szombathely

Előzmény: Carina_S (35925)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.03 -1 0 35925

Visszatérve az utakhoz, ugye tudod, hogy mekkora jelentősége volt/lenne a (35918)-ban említett közúti és vasúti körvonalnak (Pozsony-Losonc-Kassa-Ungvár-Szatmárnémeti-Nagyvárad-Arad-Temesvár)? Ennek a határon belüli pótlására az illetékeseknek már rég ki kellett volna eszelniük egy helyettesítő határközeli körvonalat, nyugat-keleti irányban egy Sopron-Győr-Komárom-Vác-Salgótarján-Ózd-Sátoraljaújhely-Mátészalka-Nyírbátor-Biharkeresztes-Gyula-Battonya-Makó-Szeged irányt kijelölve egy ilyen gyorsforgalmi útnak. <-- A körút déli és nyugati folytatása pedig lehetne pl. az M9-es tervezett Szeged-Baja-Szekszárd-Kaposvár-Zalaegerszeg-Szombathely szakasza, hogy a Szekszárdi híd is értelmet nyerjen végre... .

Előzmény: mash.69 (35920)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.03 0 0 35924

OFF

-- Ja, látom, kösz, tehát (X) a képen, és a topikba vissza gomb. Oké! :)

ON

Előzmény: Kandel Láber (35922)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.03 0 0 35923

Abban én is igazat adok, hogy a munkahelyek hiánya is a hátramozdító tényezők között van. Viszont ahhoz hogy egy-egy munkáltató megtelepedjen, önmagában nem elég a nagy város, hanem emellett ott kell még másik feltételül állnia annak, hogy az a város jó utakon legyen megközelíthető.

 

A JABIL is nem akárhol van B.A.Z. megyében, hanem Tiszaújvárosban van a 35-ös főúttól alig 150 m-re, mert a főúthoz ilyen nyúlfarknyi bekötőút köti be, ami szintén széles és jó út.

 

Játsszunk csak el a gondolattal: valakinek eszébe jut pl. Emődtől északra haladva egy olyan gyorsforgalmi utat építeni, amely észak felé Edelényt, Szendrőt, és a határon túl pedig a szlovákiai Rozsnyót és Poprádot, majd a lengyel határt célozza meg. Utána máris megjelenhet egy JABIL-hoz vagy LEGO-hoz hasonló nagy cég pl. Edelényben, és az addig elmaradott térségben lesz egy olyan munkáltató, aki 60 km-es körzetben a helyi lakosságnak munkát tud adni. De ennek a cégnek is az első feltétele a jó út, ami oda vezet.

 

Ebből pedig azt lehet leszűrni, hogy jó megközelíthetőség és jó utak nélkül sehol nem lesz semmi sem, mert a sáros-göröngyös vagy lepukkant utakon senkinek nincs kedve megközelíteni egy várost vagy falut sem.

Ózdon például csodálkoznak azon, hogy hiába van kész az ipari park, mégis hatalmas nagy a munkanélküliség. Miért? Mert ehhez az odavivő 25-ös utat (Eger felől) és 23-as utat (Salgótarján felől) kellene gyorsforgalmi úttá felbővíteni, Dormándtól Bánrévéig (a 25-öst, végig). Aztán lenne ott utána ott is magas foglalkoztatottság!!

Előzmény: mash.69 (35920)
Kandel Láber Creative Commons License 2017.06.03 0 0 35922

Carina drága, régi hódolód vagyok, véletlenül láttam a kérdésed a moderációs topikban. Ott viszont nem válaszolhatok, mert fórumozóknak nem szabad egymással kommunikálni, tehát inkább nem kockáztatnám az összetűzést valamelyik moderátorral.

 

Kérdésedre a válasz (ha jól értettem):

 

 

Egyébként a topikok címében szerepel az azonosítószám, ami az említett URL-ben is megtalálható:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9205868

 

Elnézést az offtopikért, de nem találtam jobb lehetőséget.

 

 

Előzmény: Carina_S (35918)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 35921

az ne zavarjon, hogy a GDP 40% itt képződik...

http://www.portfolio.hu/gazdasag/budapesten_termeljuk_az_orszag_gdp-jenek_40-at.167708.html

 

napi 20 milliárd ft felett van...

és akkor tarlósnak kuncsorognia kell, hogy legyne elég pénz az M3-as metró felújítására...

vicces, na...

Előzmény: klimakiraly (35916)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 35920

a képzetlen munkaerő sokkal inkébb, mint az útak hiánya

egy nagy cég egy nagy város mellé települ szívesen és nem a pusztába

mert sanszosan talál magának képzett munkaerőt..

 

nem véletlen, hogy Audi-Győr, Merci-Kecskemét, a lego-Nyíregyháza, stb..

 

http://index.hu/gazdasag/2017/05/07/hol_dolgozik_a_magyar/

 

Előzmény: Carina_S (35914)
dimelo Creative Commons License 2017.06.03 0 0 35919

A realistákkal szivesebben vitatkozom.

Főleg, ha az nem is vita, inkább csak vélemény-különbség.

 

Az SSC-n találtam Aladárnak egy "rajzolgatását"

(Kár, hogy Aladár el-el tűnik a fórumról.)

A térképén a piros vonalak 2022-ig, a sárgák 2026-ig deklarált fejlesztéseket jelölnek.

Én úgy bővítettem, hogy a sárga nyíllal jelöltek a legfontosabbak.

A fekete szaggatottal a szükséges kapcsolódó hálózati elemek,

a magenta színű utak hiányoztak a térképről, ugyanúgy., mint a 83. út (Ide sorolható lenne az ózdi ígéret is)

A kék ellipszisek jelentik a hiányzó, de logikus hálózati összekötéseket,

a kék x-ek a prioritási sorrendben hátrább sorolható utakat.

 

Tömör véleményem: az ígéret még nem építés.

Előzmény: hegyaljai3 (35906)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.02 -1 0 35918

"A Cserehát déli része megközelítési szempontból nincs érdemi hátrányban akár olyan településekkel szemben sem, amik 80-100 kilométerrel közelebb vannak Budapesthez."

 

Csakhogy a baj nem a Cserehát déli részével van -- az kimerül a Miskolc-Szikszó-Sajószentpéter háromszögön belüli kis területtel -- , mert ez Miskolchoz még közelre esik.

A nagyon nagy baj az Észak-Csereháttal(!) van, ami a Szikszó-Sajószentpéter vonaltól északra esik. Ezen a részen egy komolyabb város sincsen, csak vidéki kisvárosok (EdelényEncs, és a még csak fejlődőfélben lévő kisebb Szendrő, amely csak pár éve nyerte el a városi rangját). Az érintett terület csak girbegurga rossz utakkal "ellátott", és a kistelepülések gondját viselni képes fejlettebb városokban hiányt szenvedő vidék.

 

Ez a terület, és az ehhez hasonló hátrányos helyzetű kistérségek a határszéli és a határral párhuzamosan futó főutak hiányának isszák meg a levét. <<[*1.]

 

Ahhoz, hogy egy terület ne néptelenedjen el, több dolog szükséges együtt:>>

1. Iskolák és templomok (oktatás és vallási nevelés intézményei);

2. Kórházak és orvosi rendelők (egészségügyi intézmények);

3. Rendőrőrsök és rendőrkapitányságok (közbiztonsági szervek);

4. Tűzoltólaktanyák (katasztrófavédelmi szervek);

5. Postai intézmények (információ és hírszolgáltatási szervek);

6. Katonai laktanyák (ország,- és területvédelmi szervek a külső támadások ellen);.

 

Egyvalamiben azonban mind a hat "feltétel" közös: nem működik jól akkor egyik sem, ha a rossz úthálózat miatt nem tudnak időben szolgáltatást és segítséget nyújtani a területen élőknek (azaz ha nem ér ki időben az orvos, a tűzoltó, vagy a rendőr komolyabb baj esetén, ha az iskolába és a postára csak az ötödik falu után lehet eljutni a különféle kerülőutak miatt, mert közelebb egyáltalán nincsen(!!) hozzájuk vivő jó út, stb. ...).

 

Azaz minden ilyen "feltétel" a hetedik alapfeltételre épül rá, ami nem más, mint a normális és egészséges úthálózat(!!!).

 

[*1.]>> A jelenlegi trianoni határ az országhatáron kívülre zárta az a főútvonalat, aminek az ide eső szakasza az érintett területet bekötötte, ez pedig az akkori Észak,- és Kelet-Magyarországon átfutó közúti és vasúti decentralizációs körvonal volt, mégpedig a "Pozsony-Nyitra-Léva-Ipolyság-Losonc-Osgyán-Rimaszombat-Tornalja-Rozsnyó-Szepsi-Kassa-Gálszécs-Nagymihály-Ungvár-Munkács-Nagyszőlős-Szatmárnémeti-Nagykároly-Érmihályfalva-Nagyvárad-Nagyszalonta-Kisjenő-Kürtös-Arad-Temesvár" nyomvonallal. <--- A térképen ennek felvidéki része piros vonallal van bejelölve.

 

Mármost mivel ennek visszaszerzésére egyelőre nincs lehetőségünk, marad a másik megoldás: a hiányzó körvonalat egy, a trianoni határon belülre eső új nyomvonalú körútvonallal kellene pótolnunk. <-- A térképen ennek Észak-Magyarországi szakasza narancssárga vonallal van bejelölve.

 

Jelmagyarázat:>>

A térképen a zöld kerületű és sötétvörös belsejű körök jelölik a fontosabb városokat (neveik aláhúzva!), amelyekre egy-egy járást és kistérséget irányításilag már rá lehet bízni.

nyomvonalak színével egyező körök azokat a falvakat és városokat jelölik, amelyeken az adott nyomvonal áthalad (vagy áthaladna ha megépülne).

A még megépítendő nyomvonalak színe az egymást váltogató narancssárga-lila színkombinációjú szaggatott vonalú "útvonal".

Vastag barna szaggatott vonal jelöli a súlyosabban elmaradott kistérségek határát.

 

Az elvesztett körút felvidéki nyomvonalát helyettesíteni lehetne egy "Vác-Rétság-Balassagyarmat-Salgótarján-Ózd-Zádorfalva-Szendrő-Krasznokvajda-Hernádszurdok-Hidasnémeti-Gönc-Sátoraljaújhely-Kisvárda-Vásárosnamény-Mátészalka-Csenger" nyomvonallal. (A Romániához került szakasz egyszerűbben pótolható lenne, az ehhez való utak összekötő utak formájában végig megvannak, csak éppen elsőrendű főútvonallá kellene fejleszteni és szélesíteni őket. Ennek nyomvonala a "Csenger-Mátészalka-Nyírbátor-Nyíradony-Nyírábrány-Vámospércs-Létavértes-Biharkeresztes-Biharugra-Zsadány-Sarkad-Gyula-Elek-Lőkösháza-Battonya-Mezőhegyes-Makó-Szeged" nyomvonal lehetne.)

Persze minkét nyomvonal -- az Észak-Magyarországi és a Kelet-Tiszántúli nyomvonal -- esetében is jelentős összegekbe kerülne a főútvonallá történő felfejlesztés, de komoly szándékok esetén az érintett útvonalakra a ráfordítandó összegeket komolyan rá is kellene szánni(!!!!). Hosszú távon a fejlesztés megtérülne, mert a keleti szakasz esetén a Gyuláról Nyírbátorra és Mátészalkára menő forgalom el tudná kerülni a forgalmilag már most is túlterhelt Debrecen-Nyíregyháza-Kisvárda-Záhony (4-es főút!!!!) útvonalat, esetleg még le is vehetne belőle, ami még a 4-es út baleseti statisztikáját is(!!!) feljavíthatná. Más megközelítésben pedig ugyanakkor könnyebben elérhetővé tenné Hajdú-Bihar és Békés megyék határszéli vidékeit. Az északi nyomvonal pedig Balassagyarmat, Nógrád megye, Pétervására, Ózd, Putnok környéke, Aggtelek környéke (idegenforgalmi,-és turista-célpont!!), Edelény és Szendrő környéke, az Észak-Cserehát (Encs, Rakaca, stb. ...), Telkibánya, Hollóháza (híres porcelángyára van!!), Sátoraljaújhely(!!), és Sárospatak megközelítést javíthatná. És egy csomó olyan falu elérését is megjavítaná, ahová ma csak gondok bajok árán jut el időben az orvos vagy a mentő!!!!

Előzmény: hbe (35915)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.02 0 0 35917

Hogy a Budapest-környéki fejlesztések hová vezethetnek, arról egyszer olvastam egy könyvtári könyvet, amit egy közlekedésmérnök úr írt.

 

Ebben leírja: "A Budapestet körbefogó új körgyűrű -- hiába a forgalomnak a fővárosból való kiterelésére találták ki! -- nem enyhít a centralizáláson, mivel a forgalmat ráhúzza Budapestre, és előbb-utóbb a főváros területe rá fog nőni erre a körgyűrűre. A megoldás az lenne, ha egy ilyen körgyűrű a fővárostól nagyobb távolságban jönne létre, aminek a Duna-hídjai Dunaújváros és Vác környékére esnének, azaz a körgyűrű kb. 40-50 km-re legyen távolabb a fővárostól. Másfelől ki kell építeni egy külső határ menti körgyűrűt is, hogy a sugaras úthálózatot kellően decentralizálni lehessen." <-- Kb. ez a mondandója egyik részének a főbb lényege.

 

A mai tervekben egy ilyen gyűrű egy darabja a Szolnok-Dunaújváros-Székesfehérvár nyomvonallal tervezett gyorsút, aminek Dunaújvároshoz esik a Duna-hídja.

Előzmény: klimakiraly (35916)
klimakiraly Creative Commons License 2017.06.02 -1 1 35916

Hát.

 

Én is azt mondanám, hogy fejlesszünk inkább Budapesten kívül. Nonszensz hogy minden pénz oda folyik. Visz oda elég pénzt a magán tőke, a közösből oda kevesebb kellene.

 

Persze a másik oldal hogy 20 perc a felhajtás a 11-es útról az M0-ra Szentendre irányából se normális. (Nem tudom hogy oda való-e ez a körforgalmas bohóckodás, de érzésem szerint nem.)

 

Elég nagy tömeg van már BP-en így jobb lenne szerintem szétteríteni az ország javait.

Előzmény: hbe (35915)
hbe Creative Commons License 2017.06.02 0 3 35915

A Cserehát déli része megközelítési szempontból nincs érdemi hátrányban akár olyan településekkel szemben sem, amik 80-100 kilométerrel közelebb vannak Budapesthez. Illetve némely más Kelet-Magyarországi részhez képest előnyben van. Ez nem indokolja elsődlegesen a lemaradást, pedig máshol sem rózsás a helyzet.

 

Az autópályától való távolság mellett a lakott területek aránya, a népesség és a domborzat is befolyásolja, hová kerül beruházás.

 

Ha valami váratlan nem történik, akkor az egész országban a dombos-hegyes, aprófalvas, közepes vagy nagyvárostól messzebb eső részek el fognak népteledni 20-30 éven belül. Én személy szerint sajnálom, mert én is ilyen vidékről származom, de abban nem vagyok biztos, hogy racionális, hogy sajnálom.

Előzmény: Carina_S (35914)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!