Keresés

Részletes keresés

mash.69 Creative Commons License 2018.04.02 -1 1 39453

azért viccest azt olvasni, hogy 6-7 alagút helyett nem lehet megépíteni 3 év alatt a másik verziót...

azt már nem is írom, hogy az alagút miatt kitermelt földet is elkellett szállítani...

valamint az alagút falaház felhasznált beton, mehetett volna az útalapba

Előzmény: trizs77 (39449)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.04.02 0 1 39452

Mindettől függetlenül baszogathatjuk az m7-re viaduktot, az m6-ra pedig alagutat álmodóakat akkor is, ha azok a szocialista-liberális éra haszonélvezői.

Előzmény: trizs77 (39451)
trizs77 Creative Commons License 2018.04.02 -1 2 39451

Pontosan.

 

egy mérnöknek lehet bármilyen jó ötlete, lehet gazdaságos, hatékony és előre mutató is a gondolata, ha a pályavonalazó emberke azt írja ki, hogy hidat kér Balatonkenese és Fenékpuszta közé, 10 km-ként 20 méter vízszint-pályaszint szabad magassággal, akkor a mérnök úr ne hápogjon, hanem tervezzen és építsen egy olyan hidat, akkorra amikorra a megrendelő kérte.

Pont.

 

 

Van joga a barátainak, magány emberként azt mondani, hogy ez hülyeség (mert tényleg az) de a cég nevében, ahol dolgozik, még ezt sem teheti meg.

 

 

Előzmény: Mr Reacher (39450)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.04.02 0 4 39450

Az üléspontod határozza meg az álláspontod.

Előzmény: trizs77 (39449)
trizs77 Creative Commons License 2018.04.02 -1 0 39449

Minden mérnökjelöltnek megtanítottam füzeteikbe felrajzoltattam ezt :

 

 

 Ő a pályavonalozó.

Esetünkben ő a politika.

 

Ha Ő felrajzolta a pálya szélét, se Messi, se C.Ronaldó nem mehet oda a bíróhoz, hogy Ő tudna egy gyönyőrű elfutást produkálni, ha az Ő oldalán, a csíkon kívül, még 1 métert a bíró sporttárs pályának, játszótérnek tekintene.

 

 

Ha a politika meghúzta ezzel az eszközzel,  a 2010-es átadási határidőt az M6-nál, akkor emberi butaság azt leírni, hogy az emberi gondolatokban amúgy tényleg létező, másik 5-6 változatot, nem alaposan vizsgálták meg, mert arra már nem lett volna idő kiértékelni.

 

Nem is kellett.

Ha 2010-re át kell adni, mert ez a parancs, akkor még az építési terület közeléből is el kell zavarni azt 2007 év végén, akinek olyan gondolatai támadnak, melyek miatt 6-7-10 hónappal csúszhatna az átadási határidő.

 

trizs77 Creative Commons License 2018.04.02 -2 1 39448

ezeket én káváházi kondrádoknak hívom.

 

Példa :

A köröshegyi ügynél a végén 8=nyolc változatot, azaz 4 alternatívát kínáltak fel.

Pont.

 

Az érintett önkormányzatok (4- vagy 5 önkormányzatról beszélünk) ebből hetet elutasítottak.

Az akkor hatályos magyar törvények szerint, ehhez joguk volt.

Maradt a nyolcadik.

Pont.

 

S ekkor jön a kávéházi kondrád, aki a presszó fél négyzetméteres asztala mellett, bután, de harsányan és hangosan kijelenti :

...."....Akkor rossz a törvény, változtassák meg...."

 

Ő aki nemhogy egy falusi utcaseprési rendeletet se tud megváltoztatni, ott a kávéházi asztalnál négy perc alatt törvényt változtatna.

 

.....................:-((((

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

más

 

Tolnai alagutak.

 

A nyomvonalat politika határozza meg.

Nem a szakma.

 

A szakma kidolgoz pár javaslatot, mindegyik mellé ír egy mérnök árat.

Pont.

 

Utána a politika a mérnök árakat felturbozza az alkotmányos költségekkel, és kiválaszt egyet.

Onnan a szakmának kusss.

A szakmának az a dolga, hogy a politika által kiválasztottat megépítse.

 

Ha később, látva a köz felháborodását, a politika a szakmára kívánja tolni a felelősséget a döntésért az síma, kisstílű, háztömbkörüli gyávaság.

Vele kell élni.

 

 

Mash_bakter Creative Commons License 2018.04.02 0 0 39447

akkor ez Urban Legend???

 

  M6-os alagútcsata: 50 milliárdot akart spórolni, hülyének nézték!

 

  •  Geresdi-dombságban, Pósta Zoltán szerint teljesen fölösleges alagutakat fúrni. A szekszárdi mérnök más megoldást javasolt az M6-os kivitelezésére, sikertelenül.
  • ... 
  • Egy tanácskozáson, ahol felvonultatta számításokkal alátámasztott észrevételeit, költségkímélő ötleteit, valaki megkérdezte tőle: – Pósta úr, miért fáj önnek 50 milliárd? A megszorítások évében erre, indulatoktól mentes választ adni nem lehetett.

 

Előzmény: trizs77 (39445)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.04.02 0 3 39446

Az M6 alagutak tárgyában született ÁSZ anyagból idézek. A bold részek az anyagból kerültek át, nem én emeltem ki. Így én átfordítanám a megjegyzésedet: Ha útépítő vagy közlekedésmérnök is szükségesnek gondolja, akkor ott nagy a baj.

 

A NIF Zrt. az alagútépítési technológia választását alapvetően az elutasító határozatra építve, a környezetvédelmi szempontokkal, továbbá 7-8 millió m3 kitermelt  föld elhelyezési többletköltségével indokolta. A környezetvédelmi szempontokon túl az alagút megépítése melletti érvek között 2007. évben már az időkorlát vált meghatározóvá, amelynek alárendelték a költségszempontokat. (Pécs Európa Kulturális Fővárosa volt 2010. január 1-től.) A költségeket összehasonlító szakértői dokumentum szerint az alagút nélküli változatnál figyelembe vették az 50 km-es átlagos szállítási távolság miatti földelhelyezési többletköltséget, valamint az ilyen hatósugarú térségben a jogszabályok szerinti kötelezettséget az úthelyreállításokra 10 milliárd Ft-ot meghaladó értékben. Ugyanakkor nem vették számításba az alagutak üzemeltetési költségeit, sebességi és forgalombiztonsági jellemzőkre gyakorolt csökkentő hatását. A bevágások és töltések építésére maradt idő a talajmechanikai szakvélemény alapján az előkészítés és döntések késedelme miatt az alagútépítés szükségszerűségét mutatta. (Vagyis nem volt elég idő, hogy az alagút nélküli megoldást kivitelezzék 2010. január 1-ig.) A nyomvonalváltozatok kidolgozása és összehasonlítása nem volt teljes körű. Nemzetgazdasági szintű hasznosítási megoldásokat (például hulladéklerakók rekultivációja révén) nem alkalmaztak. Az alagútépítés szükségessége nem volt teljes körűen bizonyított, kiemelten a nyomvonal változatok építéstechnológiát és költségeket figyelembe vevő keresése és a költség összehasonlítások vonatkozásában. A nyomvonal és azzal összefüggő építéstechnológiára vonatkozó döntések meghozatalakor, a gazdaságossági összehasonlításkor megalapozatlanul mutatták ki az alagútépítési technológia és a vonatkozó nyomvonal előnyösségét más korábbi időszakban lehetséges műszaki megoldásokkal szemben.

Előzmény: trizs77 (39445)
trizs77 Creative Commons License 2018.04.02 -3 1 39445

Ha pedig netán lenne, úgy rögvest be is indulna a kőröshegyi és a tolna-baranyai alagutas effektus......

 

------------------------

 

 

 

A  Showder klubban mit mondanak, vagy a 8 elemi alattiak meddig jutnak el, az egy dolog.

Civilek, állampolgári joguk butaságokat beszélni.

 

Az útépítés topikban, még a felületeseknek, vagy a tőmondatos kommunikáción felnövőknek is illik annyit tudni (a cukrász topikban ezt nem kell tudni), hogy a :

 

       - Köröshegyi völgyhíd indokoltan épülrt meg és indokoltan ott, ahol ma is áll. Ugyanis a másik hét alternatív nyomvonalra a helyi önkormányzatok (akkor még volt ilyen joguk) nem adtak építési engedélyt.

 

       -A Tolna-Baranyai alagutak pedig azért épültek meg, mert így volt olcsóbb. Ezt ugyan már az építés alatt/után leírták a szakértők, de az Ő nyilatkozataikat, a humoristák előadásait néző közönség (talán??) 1% ha olvassa. Ugyanis olvasni+érteni nem annyira könnyű, mint az altesti humort hallgatni.

 

Összegezve.

 

Ha a  cukrász-cipész-fodrász feleslegesnek gondolja a köröshegyi völgyhidat vagy a tolnai alagutakat az nem baj.

Ha útépítő vagy közlekedésmérnök is feleslegesnek gondolja, akkor ott nagy a baj.

 

 

 

adiaboli Creative Commons License 2018.04.02 0 0 39444

Ha pedig netán lenne, úgy rögvest be is indulna a kőröshegyi és a tolna-baranyai alagutas effektus...

mash.69 Creative Commons License 2018.03.31 -3 0 39443

Ha gonosz lennék azt mondanám, ha a felét/harmadát nem lopják el 8 éve...

Előzmény: trizs77 (39442)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.31 0 1 39442

Nekünk mikor lesz ilyen nagyságrendű útépítésekre pénzünk?

 

-----------

 

Pont akkor, ha éves nemzeti jövedelmünk akkora lesz mint Kínáé.

 

 

Hírfigyelő Creative Commons License 2018.03.31 -1 0 39441

Szupermodern, és nyilván földrengésbiztos is. Nekünk mikor lesz ilyen nagyságrendű útépítésekre pénzünk???

Előzmény: Fradista Utazó (39440)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.03.31 -1 1 39440

A felhők felett mindig kék az ég.

(Longjiang-híd, Kína).

adiaboli Creative Commons License 2018.03.30 0 0 39439

Érdekes hajrá lesz. Nem mintha öt hónap ne lenne elég, de hát idehaza...

Előzmény: mash.69 (39437)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.03.30 0 0 39438

Majd akkor mondd hogy "végre", ha majd már át is adják, ui. ott van a hírben a kulcsmondat:

 

"A híd építése kb. egy évtizede húzódik."

 

Előzmény: trizs77 (39436)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.29 -1 0 39437

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/03/beemeltek-a-kecskemeti-elkerulo-autopalya-hidjanak-gerendait

 

Ezt írják:

Az elkerülő befejező, 3,3 kilométer hosszú része az 5-ös út és az M5-ös autópálya között a Duna Aszfalt Kft. kivitelezésében épül 2016 decembere óta. A projektből már csak három körforgalom, az említett autópálya csomópont és a két autópálya pihenő megépítése, valamint a főpályán a kopóréteg aszfaltozása maradt hátra.

 

Hát elnéézve a képeket a felüljáró környékén semmi sincs kész.....

 

trizs77 Creative Commons License 2018.03.29 0 0 39436
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.03.28 0 0 39435

Brazíliában tömegével adják át az utakat a napokban. 

Ennek fő oka, hogy a leggazdagabb államban, Sao Paulóban októberben választások lesznek, és a helyi törvények szerint választások előtt 180 napon belül tilos új utat átadni. 

drummond Creative Commons License 2018.03.28 0 3 39434

Én szivesen olvasom dimelo sorait az M4-el kapcsolatban. Ez akkora adóssága a magyar úttörténelemnek, hogy semmi kivetni valót nem látok abban, hogy elég gyakran meg van említve ez a topicban.

Előzmény: Mézgár (39430)
dimelo Creative Commons License 2018.03.28 0 0 39433

A híreket - egyelőre:) - nem én generálom.

 

De a mormogás joga mindenkit megillet!

 

 

2018.02.02-án még 100 milliárd Ft beruházási költségről is beszélt Lázár.

 

Az 1137/2018 (III.26.) kormányhatározatban nincs ilyen, csak a 8,4 M  előkészítési költség...

 

Ha kellően empatikus akarok lenni - akarok - akkor Ti is érzitek, hogy ez ultragáz,

csak egyszerűbb fikázni, "unom már, hogy minden héten"..., mint egyetérteni.

 

Az viszont igaz, hogy nincs beleszólásunk...

 

marad a ius murmurandi...

Előzmény: Mézgár (39430)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.28 -1 2 39432

Nem azzal van a gond, amit írsz, hanem azzal, hogy milyen sűrűn.

Nincs olyan hét, hogy ne kerülne szóba, feleslegesen...

 

Akik érdemben döntenek azok nem olvassák a fórumot. :)

vagy ha olvassák, akkor magasról leszarják, amit írunk....

 

Mint tudjuk vannak más szempontok is, mint a forgalom nagysága....

Előzmény: dimelo (39429)
Pompiere Creative Commons License 2018.03.28 0 0 39431

Jogos!

Előzmény: Mézgár (39430)
Mézgár Creative Commons License 2018.03.28 0 6 39430

Egyszerüen mar unalmas, hogy minden heten megvan az M4 napod. Semmi nem fog attol valtozni, hogy hetente kiborulsz, es kiirod magadbol. Egyszerüen unalmas. Semmi ujdonsag nincs abban, amit irsz. Egyszerü ismetelgetes papagaj modra. Ettöl senkinek nem lesz jobb. Es ahogy nezem, neked se.

Bocs, ha megsertettelek, de ez most kikivankozott belölem.

Előzmény: dimelo (39429)
dimelo Creative Commons License 2018.03.28 -1 0 39429

Irónia vagy diszlexia?

 

A szövegértéshez alaposabb olvasás szükséges...

Ha meglátod, hogy M4, akkor bedurran az agyad?

 

Mert jogos lehet olyankor, amikor emeletes baromságokat érzékelsz.

De ez esetben csak gyorsan olvastad a sorokat.

 

A Törökszentmiklós Berettyóújfalu szakasz is 1996. óta kormányrendeletben, 2003. óta Autópálya törvényben van.

Tehát 22 éve "előkészítik" és most megtudjuk, hogy még 4 évig csak ugyanúgy ...

Miközben Tsz.miklós-Püspökladány szakasznak már 2 éve építési engedélye van, vagyis "csak" 30 km-t kellene felzárkóztatni. (P.ladány-B.újfalu)

 

Ehhez 4 év kell?  (Tudom, tudom:kiviteli tervek, kisajátítás, régészet, lőszermentesítés, közbeszerzés etc, etc)

 

Az, hogy az M4 többi része épül, az  nem adu érv, mert a 2014-es IKOP-ban ezek a szakaszok is szerepeltek,

majd 4 évre figyelmen kívül hagyták a saját döntésüket!

 

Ja, hogy ezt is a G-nap miatt ...

 

Ha így lehet játszadozni emberek százezreinek sorsával, akkor semmi okom nincs elhinni: most ezek a határidők már biztosak lennének.

 

Kampányígéret, mint annyiszor már a múltban, most prolongálva.

 

Ezért úgy érzem, még 10-15 évig lesz miről írni...

 

Előzmény: Mézgár (39422)
adiaboli Creative Commons License 2018.03.28 0 0 39428

Ironia ON:Amugy nem tudom mi lesz veled, ha egyszer tenyleg megepül az M4. Bar meg van idöd uj hobbi utan nezni :)

 

Azért, ha nem baj, nem szeretném, ha egy 2030-as teljes hosszbani M4-átadást állva, vastapssal kellene köszönteni...

Előzmény: Mézgár (39422)
aladar644 Creative Commons License 2018.03.28 0 0 39427

https://www.vezess.hu/hirek/2018/03/27/az-egesz-orszagban-indulnak-az-utfelujitasok/

 

avagy kátyuzás országszerte.Látványos,az biztos,önmagában véve a számok is nagyoknak tűnnek,de kimondottan nem érezni,hogy valami is készül.

RadiX Creative Commons License 2018.03.27 0 0 39426

Pontosan, megépül Lőrinc kukoricafeldolgozójáig, de az elkerülő szakaszt nem szélesítik ki.

Előzmény: drummond (39424)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.03.27 0 0 39425

Elkészült az A57 hídja Dormagennél. Ez gyorsan ment, még nincs egészen hat éve, hogy az előző híd egy tűzesetben leégett. Ezalatt az idő alatt két ideiglenes katonai hídon lehetett közlekedni. 

drummond Creative Commons License 2018.03.27 0 0 39424

Szerintem a nyomvonal semmit nem vàltozik, csak egyszerűen 4 km  hamarabb vége lesz Törökszentmiklós keletnél.

Előzmény: mash.69 (39421)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!