Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 37027

köszönöm

Előzmény: berva1 (37024)
troglodita Creative Commons License 2017.09.13 0 0 37026

Igencsak vicces, hogy most írták alá  szerződést, tíz hónapja van a kivitelezőnek rá, mire a miniszter blöfföl egy nagyot és beígéri áprilisra az átadást. Aztán majd jön jó román szokás a vakarózás, hogy ja, hogy a Szamos medrében víz is folyik, akkor húsz hónap a minimum. Késésben.

Előzmény: dimelo (37021)
troglodita Creative Commons License 2017.09.13 0 1 37025

"Útépítés, úttervezés -minden, ami utakkal kapcsolatos"

Én személy szerint használni is szoktam ezeket az utakat, évente legalább egyszer-kétszer, de ha valakinek nincs is személyes érintettsége, azért a tranzitforgalom szempontjából sem éppen mellékes, hogy melyik útvonalon éri el hamarabb a magyar országhatárt a balkáni kamionáradat ;-)

 

Előzmény: trizs77 (37023)
berva1 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 37024

Én úgy gondolom, hogy csak az erdélyi szakaszokkal foglalkozunk... Egyébként olvastam ottani kommenteket, ahol az itteni autópályák építéséről volt szó pozitívan.

Előzmény: trizs77 (37023)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.13 -2 0 37023

 

 

A romániai, román, útépítő topik, foglalkozik annyit a magyarországi útépítésekkel, mint amennyit a magyarországi, magyar útépítő topikban az olvtársak a romániai útépítésekkel foglalkoznak ?

 

 

berva1 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 37022

Gyalu melletti Szamoson átívelő 320 méteres híd építése, ha minden a tervek szerint halad, 2018 áprilisáig tartana majd, és csak ezt követően lehetne hozzácsatolni a Magyarnádas-Gyalu szakaszt (16,85 km) a már meglévő Gyalu-Aranyosgyéres autópályához. 

Tapasztalatom szerint utóbbinak most elég gyér a forgalma, valószínű annak rövidsége miatt.

 

Előzmény: troglodita (37020)
dimelo Creative Commons License 2017.09.13 0 0 37021

A határidő ígértekben nagyot alakítanak.

Majd ha látható a munkatempó, akkor lesz hihető.

(Solymosnál is lemaradás látszik a drónvideón.)

Előzmény: troglodita (37020)
troglodita Creative Commons License 2017.09.13 0 0 37020

apdét: A1-en Marossolymos (Soimus) - Marosillye (Ilia) 22 km-e idén decemberig; A3-on az a bizonyos hiányzó Szamos híd tíz hónapon belül (és nem 19, csak 9 km lóg a levegőben emiatt, bocsánat)

Előzmény: troglodita (37017)
dimelo Creative Commons License 2017.09.13 0 0 37019

Nem gondoltam, hogy Nagyvárad megyeszékhely jelöléséből akkora történelmi vita kerekedik.

 

Ezzel együtt is Várad Szent László városa.

Ami a 79-es utat illeti, nem zárom ki, de a 19-esről is szó volt, Szatmár felé.

A Debrecen - Nagyvárad szakasz több, mint gáz.

 

A megyeszékhelyeknek a nemzeti érzésben csak a határig van súlya?

Előzmény: Komlósfecskés (37012)
troglodita Creative Commons License 2017.09.12 0 0 37018

Ha van egy csöpp eszük, akkor nem építenek semmit keresztül a hegyen, csak ott, ahol reménytelen a Kárpátokat kikerülni. Az én felvetésemben is az szerepelt, hogy lent a síkságon, Arad környékén csatlakozhatnának a magyar úthálózathoz. De ez tiszta elméleti okoskodás volt, semmiféle idevágó terv nincs erre odaát, az A11 (Arad-Nagyvárad) marad a maga 3 km-ével...

Előzmény: Hírfigyelő (37011)
troglodita Creative Commons License 2017.09.12 0 0 37017

Na igen, három év alatt kész is egy 19 km-s új szakasz, csak épp a hozzátartozó hidat felejtették el megépítetni. Közröhej, nem más.

Előzmény: Hírfigyelő (37007)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.12 -2 0 37016

bemásoltam a terveket, amik a förmedvény nélkül is jó lett volna oda.

 

azért fura lesz, amikor jön a 2*2 sáv, ami belemegy egy körforgalomba,

ami amúgy is csak lassítja a forgalmat....

 

nagyzási hóbort semmi több, ami oda épült a pusztába,

pont úgy mint a tram train Vásárhely és Szged között, cirka 60 milliárdért

 

hány km lepusztult harmad/negyed rendű útat lehtett volna abból a pénzből felújítani

Előzmény: Pompiere (37015)
Pompiere Creative Commons License 2017.09.12 0 2 37015

megmagyarázza, hogy miért kellett ezt a szart megépíteni...

Nem vagy te egy kicsit irigy...? :-))))

 

az eszébe se jút, hogy legyen Szegedhez közelebb és akkor nincs útbana  tó

Ki lett már vesézve!

 

az eszébe se jút, hogy mi lesz ha a 47-es 2x2 sávos lesz Debrecenig....

Mi lenne? Majd a felüljáró után szélesítik az utat. Egyébként is pl. az M5-ösről az M43 felé is csak egy sávon lehet lehajtani és fordítva. Utána lesz csak két sáv. Itt sem látom, hogy gondot okozna.

 

erre írtam megoldásnak, hogy majd épül egy déli elkerülő is

Nem akarlak elszomorítani, de egy része már 2009-ben elkészült. A 47-4414-4415-ös utakat összekötő déli rész. Hamarosan meg tényleg épül a zárószakasz a 4421-es és a 47-es út között.   Ezzel tényleg lesz egy gyűrű Hódmezővásárhely körül. Igaz, hogy a déli szakaszt inkább ipari útnak nevezném mert tele van éles kanyarokkal és az egészen 70-es korlátozás - a kanyarokban 50-es - van.

Előzmény: Mash_bakter (37000)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.09.12 -1 0 37014

1/2 OFF

Mr Reacher Creative Commons License 2017.09.12 -1 2 37013

Tőlem ne kérdezz olyat, hogy mi a véleményed.

Előzmény: Hírfigyelő (37011)
Komlósfecskés Creative Commons License 2017.09.12 0 0 37012

 Nagyváradot pedig mindig is a Szatmárnémeti-Nagyvárad-Arad-Temesvár útvonal határozta meg, azaz amit ma a románok 19-es és 79-es főútként tartanak nyilván.

 

Mindig is? Trianon után legfeljebb. A 79-es leánykori neve egyébként Debrecen - Fehértemplom országút. (Debrecen - Nagyvárad - Arad - Temesvár - Fehértemplom)

 

Előzmény: Hírfigyelő (37011)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.12 -1 1 37011

Igen, de csak miután Hajdú vármegye központja lett, azaz miután Bocskai létrehozta a Hajdúkerületet és a hajdúvárosokat városi rangra emelte.

Azelőtt volt idő, amikor Debrecen Bihar vármegye részét képezte (annak legészaknyugatibb szegletében feküdt), aminek pedig mindig is Nagyvárad volt a központja. Nagyváradot pedig mindig is a Szatmárnémeti-Nagyvárad-Arad-Temesvár útvonal határozta meg, azaz amit ma a románok 19-es és 79-es főútként tartanak nyilván.

 

De mi a véleményed, ha volna a románoknak pénzük, akkor nekik is jó lenne megépíteni egy Gyula és Gyulavarsánd felől Vaskohsziklás, ill. onnantól Torda, ill. Gyulafehérvár felé futó 2×2 sávos gyorsforgalmi utat (mondjuk autóút szinten)???

Előzmény: Mr Reacher (37010)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.09.12 0 0 37010

Debrecen központi szerepét a kálvinista Róma elnevezés is tükrözi. A dualizmus alatt, amikor a modern ipar, és úthálózat kialakult, Debrecen lakossága kb. másfélszerese volt, mint Nagyváradé.

Előzmény: Hírfigyelő (37008)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.12 -1 1 37009

régióközpont

Előzmény: Hírfigyelő (37008)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.12 -1 1 37008

Szabadka helyét valóban Szeged vette át.

 

De Debrecen Nagyvárad helyébe lépett, miután bekövetkezett a trianoni "béke". Előtte Nagyvárad volt a valódi régióközpnt(!!!).

Előzmény: Mr Reacher (37005)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.12 -1 1 37007

A tempójuk mást mutat... .. :)))

Előzmény: troglodita (37003)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.12 -1 1 37006

Volna hová vinni, csak ott nem akarják... .

 

Ha én román ésszel gondolkodnék, az M44 romániai folytatását Gyulavarsánd felől Belényes és Vaskoh felé vinném tovább, mert az a Nagyvárad-Déva (76-os) főútvonalon van.

Az ideális csatlakozópont Vaskohsziklás (Stei) lenne, mert ott ágazik ki belőle aq 75-ös út, amely Topánfalva (Campeni) felé megy tovább, és onnan részben Torda felé visz tovább (75-ös út), részben pedig Gyulafehérvár felé ágazik ki belőle egy másik főút (a 74-es főút).

És akkor ebből lehetne pl. egy Gyula-Gyulavarsánd-Vaskohsziklás-Torda, ill. egy Gyula-Gyulavrsánd-Vaskohsziklás-Gyulafehérvár kapcsolat. Egy jó kapcsolat az Alföld pereme, és Erdély középső vidékei között.

Előzmény: dimelo (37004)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.09.12 0 0 37005

Történelmileg Debrecen és Szabadka voltak a régióközpontok. Szabadka helyét pedig Szeged vette át.

Előzmény: dimelo (37004)
dimelo Creative Commons License 2017.09.12 -1 1 37004

A határforgalom hiányának nem az útfejlesztés az egyetlen oka.

Alapvetően nincs hova és miért "kishatározni" sem.

 

A történelmileg kialakult úthálózat is bizonyítja, ott nincs potenciál.

 

Ugye érzed, hogy az M44 éppen ellentétes logika szerint épül.

 

Ha igaz volna a nagy magyarszeretet, akkor a történelmi traumát az úthálózat építéssel is lehetne enyhíteni.

Szolnok után következő megyeszékhely Nagyvárad...

 

Belegondolva: nagy kegy lesz az M35 a székely atyafiaknak, akik nem Miskolcra akarnak menni,

hanem Bp, Bécs és egész Európa felé...

 

Ez tehát olyan ajándék, amit senki nem kért a határon kívülről...

Amit kérnének, azt meg nem teljesítik.

 

Előzmény: Hírfigyelő (37002)
troglodita Creative Commons License 2017.09.12 0 0 37003

Ez súlyos tévedés és tudatlanság, a románok igenis hajlandók utat építeni eu-pénzből, de még így is totál sz@rul csinálják ;-)))

Előzmény: Hírfigyelő (37002)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.12 -1 1 37002

"Ezzel együtt nincs erős határforgalma a 44. úton.

Nagyobb személyforgalom van Méhkerék - Szalonta felé. (De ez is csak 500/nap)"

 

 

Ezzel együtt te nagyon jól tudod, éppúgy mint itt a többiek, hogy ennek az okát a határ túloldalán kell keresni, mert a románokat bikacsökkel sem lehet rávenni semmilyen útfejlesztésre, és az M44-nek emiatt nincs érdemi folytatása Romániában.

Ettől függetlenül azonban Békéscsabánál eléri a 47-est, ami a Debrecen-Szeged kapcsolatot adja, így az M44 ehhez még hozzá tud kapcsolódni.

Függetlenül a románok lustaságától, a békési megyeszékhely jó bekötésének még megoldottnak kell lennie. Pécstől dél fele sem közlekedik a fene sem Horvátország és a Balkán irányába a mostani migránshelyzet miatt, de Pécset mégis bekötötték a gyorsforgalmi hálózatba az M60-assal, mert ez egy megyeszékhely és/vagy egy regionális székhely esetén így van rendjén. És ennek Békéscsaba esetén is így kell(ene) [!!!!!!] lennie. Egyszerűen azért, mert a fontosabb városok vérkeringésbe való bekötésének határforgalomtól függetlenül mindenhol rendben kell lennie, és mert forgalom csak ott generálódhat, ahol ezt a jó út lehetővé is teszi.

Előzmény: dimelo (36994)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.12 -1 1 37001

Hát ja. meg nem minden a forgalmi adatok/számok, ahogy a nemrég linkelt cikk alatt írják a helyiek.

Rengeteg a lassú jármű a 44-sen, traktor, kombájn és társai....

Erre írta ott valaki, hogy úgy kellene csinálni, mint a sógorok

A fő út mellett mindenhol megy föld út/szervíz út ahol mehetnek a traktorok

Sőt nem egy helyen le is van aszfaltozva az az 1 sávos út, ahol a helyi bringa út megy...

Előzmény: Fradista Utazó (36993)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.12 -2 1 37000

megmagyarázza, hogy miért kellett ezt a szart megépíteni...

az eszébe se jút, hogy legyen Szegedhez közelebb és akkor nincs útbana  tó

az eszébe se jút, hogy mi lesz ha a 47-es 2x2 sávos lesz Debrecenig....

erre írtam megoldásnak, hogy majd épül egy déli elkerülő is

Előzmény: Pompiere (36986)
troglodita Creative Commons License 2017.09.12 0 0 36999

Hát igen, az az átkozott terep... Mindenesetre jó ijesztőre sikeredett a mű, az egyszer biztos ;-)))

Előzmény: Pompiere (36998)
Pompiere Creative Commons License 2017.09.12 0 1 36998

Azt azért szívesen meghallgatnám, hogy miért nem Kopáncstól nyugatra épült az elkerülő...

 

Ezért, meg gondolom azért mert a kopáncsi állomásnál már két vasúti vágányt kellett volna keresztezni. (Az állomási terület szerintem majd 1 km hosszan nyúlik el.) Meg végül jóval hosszabb lett volna mint a városon átmenő út és akkor már éjszaka vagy hétvégén nem is lett volna kérdéses, hogy merre is megy az átlagautós.

Előzmény: troglodita (36991)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!