Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2018.11.05 -1 0 41481

"Recsegteted a propaganda lemezt?

 

A fedősztori nagyon átlátszó.

 

OFF

 

Ha bárkinek fontos volna az elmaradott térségek felzárkóztatása, akkor ez az évtizedes (több évtizedes) szabotálás nem történhetett volna meg.

Ha számítanának az elnéptelenedő falvak és a most már erőteljesen fogyatkozó kisvárosok, akkor nem kellett volna fúrni, akadályozni 2002-2010 között a nyomvonalat."

 

 

 

Nem, egyáltalán nem a propaganda lemezt recsegtetem; ---> de akkor viszont te nem érted, hogy milyen motivációból(!) tettem be ide ezt az írást. Nem értem, hogy mit nem értesz a gondolkodásomon, mikor te is az M4-es megépítése mellett kardoskodsz mindig, és amikor én is így látom ezt helyesnek, hogy épüljön csak meg már végre.

 

Amit ideírtam azt éppen azért írtam le, mert azt gondoltam, hogy az ilyen topikokat rajtunk kívül hátha olvassák a közlekedési miniszter beosztott munkatársai is -- még ha ők nem is írnak bele -- , és az emberek tapasztalatait olvasgatva, előbb-utóbb feltűnik nekik, hogy nekünk miért lenne fontos az M4-es kiépítése.

 

Nem fedősztorinak szántam amit leírtam, hanem mert magam is úgy látom, hogy az M4-est és az M47-est égetően szükséges(!!!) lenne megépíteni! Vagyis éppen úgy látom a dolgok fontosságát, ahogyan te magad is látod ezt a kérdést.

 

És mivel nekem éppen úgy nem tetszik ez a több évtizedes elszabotálás az M4-es megépítését illetően, mint neked, ezért írtam le amit írtam, hogy legalább a leszakadt térségek felzárkóztatása miatt építsék meg Biharkeresztesig, ha már a határon átvezetés úgyis éveket is csúszni fog még, a határmenti vidékek bekötése akkor is létkérdés marad az érintett vidékek számára!!!

Előzmény: dimelo (41480)
dimelo Creative Commons License 2018.11.05 0 0 41480

Recsegteted a propaganda lemezt?

 

A fedősztori nagyon átlátszó.

 

OFF

 

Ha bárkinek fontos volna az elmaradott térségek felzárkóztatása, akkor ez az évtizedes (több évtizedes) szabotálás nem történhetett volna meg.

Ha számítanának az elnéptelenedő falvak és a most már erőteljesen fogyatkozó kisvárosok, akkor nem kellett volna fúrni, akadályozni 2002-2010 között a nyomvonalat.

 

És ami még durvább: 2010-2016 között lehetett volna cselekedni is...

 

A 2006-ban az M35-M4-re jutó KözOP forrást nem kellett volna másra költeni 2010 után...

Az Üllő-Pilis szakaszt felnyomni Brüsszelben, és a forrást az M3-ra csoportosíttatni.

 

Már 10 éve pontosan így történt, most lelkesednek a Pest megyei polgármesterek.

Akkor síri csend volt...és még most is: Szolnok-Nagykun-Sárrét térségekben.

 

ON

Előzmény: Hírfigyelő (41476)
dimelo Creative Commons License 2018.11.05 0 0 41479

OMG!  Nem akarod érteni?

 

Ha 2018. szeptemberi közleményben 2015-ös adatok vannak, az kifogásolható.

Éppen olyan helyzetbe került az autópálya megyematrica bevezetésével a hálózat, hogy nagyon is fontos volna a legfrissebb adatokkal tájékoztatni az érintetteket. De éppen nem ez történt.

 

A tranzitutak forgalma is növekedett, így az elkerülő nélküli városok és falvak terhelése egyre durvább.

A belterületi szakaszokon bekövetkezett növekedésnek ezer más oka is van. (Ha bezár az utolsó bolt is a faluban, akkor a szegénység ellenére is közlekedni kell, az életben maradásért)

 

Bőven lehet, hogy hosszabb volna ez a lista.

De nincs rajta dátum, tehát a hivatalosságát is vitatom.

Előzmény: Hírfigyelő (41474)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.11.05 0 1 41478

Csak épült, de még nem készült el teljesen. Győrig lett teljesen kész, és a legutolsó Győr-Mosonmagyaróvár-Hegyeshalom szakasz csak a legvégén, amikor az osztrák A4-es már át volt a határig adva. Mindegy hogy mennyivel, de az osztrákok készültek el vele hamarább!

 

Nézzed csak meg a Magyarország Autóatlasza két kiadását, sorrendben előbb az 1988/89. 620010-18 évjáratú 18. kiadást (ISBN 963 351 343 X CM), azután pedig az 1994. 352501-05 évjáratú kiadást (ISBN 963 352 501 2 CM)!

 

És vessed csak össze a különbségeiket!

 

Mert amíg az 1988-as térképen az A4 már Wien-től 25 km-re DK-re nyúlik le egészen Fischamend Markt faluig, addig az M1 ugyanekkor még csak Tatabányáig volt 2×2 sávon készen, és a Tatabánya-Győr szakasza pedig még csak 1×2 sávos félautópálya volt, a déli sávja volt még csak készen, az északi sávja még épülőfélben volt a térkép szerint. Az osztrákok ekkor 70 km-re voltak a magyar határtól vele, de mi a miénkkel még mindig 103 km-re voltunk az osztrák határtól! Azaz, a mi hátrányunk volt nagyobb, nem az osztrákoké!!!

 

Ezt a lemaradást csak az 1994-es térképen látható módon hoztuk be, amikor az A4 már Parndorf-ig (Pándorfaluig) volt a határtól 25 km-re készen, az M1 pedig még mindig csak Győr utánig, Ikrény és Abda falvak közöttig volt csak még készen, még mindig 46 km-re az osztrák határtól, tehát még 1994-ben is az osztrákok kétszer közelebb értek a határhoz, mint mi magyarok!!! Ausztria: 25 km hiány; Magyarország: 46 km hiány. Azaz, még 1994-ben is mi voltunk késésben az osztrákokhoz képest. Az osztrákok csak azért vártak az utolsó szakasz kiépítésével, mert látták hogy a magyar fél csak kínlódva halad előre a saját szakaszával!

 

Pontosan úgy, mint ahogyan az M4-est is biztosan azért nem hajtják előre, mert itthonról látjuk a románok bénázását és pénztelenségét az A3-ast illetően!!!!

 

Az 1:360000 léptékű térképeket nézzed, azokra hivatkoztam!

Előzmény: Fradista Utazó (41477)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.11.04 -1 2 41477

Mondd, te tényleg ennyire buta vagy? Az osztrákok az A4 autópályát a határig 1994-ben adták át. Ekkor már épült az M1 utolsó szakasza a magyar oldalon. 

Előzmény: Hírfigyelő (41476)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.11.04 -1 1 41476

Akik esetleg arra hivatkoznak, hogy az M4 elkészítése azért csúszik, mert a romániai párja és folytatása, az A3 híján nincs értelme kiépíteni a határig, akik pedig ezt hiszik róla kívülállókként, azok mind rosszul gondolkodnak és tévednek.

 

Egy ilyen határra vezető autópálya megépítésének ui. nem csak az adhat értelmet, ha az autósforgalmat átviszi a határon túlra, hanem az is, ha beköti a határ mentén lévő magyarországi régiókat és azok településeit.

 

Példának okéért, az osztrákok sem foglalkoztak több évtizedig azzal, hogy nekünk magyaroknak miért nem volt pénzünk végigépíteni a határig (itt: Hegyeshalomig) az M1-est, hanem ők ott a túloldalon megépítették a határra vezető autópályájukat Nickelsdorf-ig (= Miklóshalmáig). Ezzel legalább egy részleges célt elért az ő osztrák autópályájuk. Aztán szépen kivárták, míg a magyar fél is végig elkészült az M1-gyel, de nekik addig is jó volt arra, hogy a határmenti részeket jobban bekösse. <--(Volt miért nekik, hiszen a Fertő-tó északi melléke ugyanolyan üdülőövezet nekik, mint nekünk a Balaton. ahová minálunk meg az M7-es vezet.) Aztán amikor a magyar fél is készen lett, onnantól kezdve aztán elérte az eredeti célját is, de addig sem értelmetlenül épült meg.

 

Nálunk pedig, itthon az M4-es addig is, amíg Romániában az A3-as nem készül el, szintén egy ilyen részleges célt érhetne el azáltal, hogy segít bekötni az M47-esen és a régi 47-esen keresztül Debrecent és Békéscsabát, tágabb értelemben véve ezáltal Hajdú-Bihar és Békés megyéket. És hogy ennek mi lenne a haszna? Hát az, hogy Hajdú-Bihar és Békés megyék a legleszakadtabb térségek a munkahelyteremtés és az érdemi foglalkoztatottság-növelés terén, és az M4-es autópálya pedig legalább elősegítené a két térség gazdasági felélénkülését mindaddig is, amíg a másik célját, a határon túlra menő forgalmat a romániai A3-as híján nem érhetné el. Mert a jó utak mindig feltételei voltak, maradnak, és lesznek is az ipar és az új gazdasági lehetőségek odavonzása terén.

Mash_bakter Creative Commons License 2018.11.04 0 0 41475

https://index.hu/belfold/2018/11/04/halalos_baleset_tortent_a_4-es_fouton_cegled_kozeleben/

 

Ha készlenne már az M4 2-3-éve  lehet ők se halnak meg...

Hírfigyelő Creative Commons License 2018.11.04 -1 0 41474

Ezen nincs mit csodálkozni, hogy a forgalomszámlálási mérések időről időre elavulnak, régiek lesznek. A forgalom mértéke állandóan változik minden útvonalon: ha az egyik olyan utat felújítják, ami konkurense egy másik útvonalnak, akkor a jobb minőség miatt már nemcsak a másik utat választják, de a neki konkurens egyik utat is, és a másik út terheléséből az egyik hirtelen levesz valamennyit. Részben ez is egyik módja annak, hogy addig balesetveszélyesen túlterhelt utat biztonságosabbá tegyünk. Ezért volna fontos a 4-es főútnak is, hogy a párja, azaz az M4-es autópálya megépüljön.

 

De más miatt is változhat egy-egy úton a forgalmasság mértéke: egy-egy adott városban megváltozik a munkalehetőségek száma, és ezzel az oda ingázók száma is megváltozik; vagy ha pl. egy országban megváltoznak a lakosság jövedelmi viszonyai, akkor utána más összeget költenek el benzinre és autózásra mint azelőtt, és ez pedig az általuk használt utak forgalmasságára is befolyásolólag fog kihatni. <-- (Ha elszegényedünk, kevesebbet, ha meggazdagszunk, többet autózunk.)

Előzmény: dimelo (41472)
adiaboli Creative Commons License 2018.11.03 0 0 41473

Jedlikek, Bánkik, Csonkák, Bíró Lászlók országában...

Előzmény: dimelo (41472)
dimelo Creative Commons License 2018.11.03 0 0 41472

És még az sem minden szakaszon pontos...

 

Akkor miért teszik most közzé?

 

Prof. Dr. megmiegymás ennyire "odafigyel" mit adnak ki a nevében?

Előzmény: Fradista Utazó (41471)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.11.03 0 0 41471

Ezek a 2015-ös forgalomszámlálási adatok. Mára eléggé elavultak.

Pl. az M0 csúcskeresztmetszete (az OKKF-ben 13668-as mérési pont) 2015-ben 78.025, 2017-ben viszont már 98.913. 

Előzmény: dimelo (41470)
dimelo Creative Commons License 2018.11.03 0 0 41470

Vessetek a mókusok elé, de nem találom meg a közleményben a kiadás dátumát:

http://www.kormany.hu/download/d/1c/71000/2018_09_06_ITM_kozlemeny-lista_nagyforg_kozl_letesitmeny_es_kozelezettek.pdf

 

A pdf címében van 180906, de az, hogy melyik év adataiból készült, az sehol nincs benne.

 

Jelezném, hogy pontosan nem is egyezik, sem a 2017, sem a 2016 OKA adatsorokkal.

 

Ja, és hová álljanak a belgák: A 2 900 ezer/év, az már nem számít?

 

 

Emlékszem régebbről, hogy az 1 millió feletti tehergépkocsi forgalmat is közölte a KTI.

adiaboli Creative Commons License 2018.11.03 0 0 41469
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.11.02 0 0 41468

Szlovén forgalmi adatok. Ott is úgy van: minél távolabb mész Ljubljanától, annál kisebb a forgalom. A ljubljanai körgyűrű viszont elég erős. Figyelem, ezek nem egységjármű, hanem sima darabszám-adatok.

dimelo Creative Commons License 2018.11.02 0 0 41467

M35 véghajrá...

 

Az egész arc rá sem fért a képre:)

dimelo Creative Commons License 2018.11.02 0 0 41466

Na ja, alagutak...

Azt nekik nagyon nem akarózik építeni....

 

Sosem lesz kész sem az A1, sem az A3 alagutak nélkül.

Előzmény: troglodita (41463)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.11.02 0 0 41465

Amúgy komolyara fordítva a szót, tavaly jártam Felcsúton és meglepődtam, hogy mennyire szar az út.

Tehát ráfért a felújítás, de gondolom találnánk még Fejér megyében is rosszabb állapotban lévő útat.

 

A minap néztem valami autós videót és Budapest felől mentek Bag/Túra felé

és olyan botrányos volt az út, hogy az átlagsebesség nem volt 20 km, 

miközben éppen fogyaasztási tesztet csináltak...

Tudom ez Pest megyében van

Előzmény: Mash_bakter (41464)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.11.02 0 0 41464

Az csak merő véletlen, ahogy a Puskás fc szopnorai is piaci alapon mentek oda...

 

https://www.pfla.hu/?q=static/supporters

 

Előzmény: RadiX (41460)
troglodita Creative Commons License 2018.11.02 0 0 41463

Alapvetően a vadátjárók/alagutak miatt.

Előzmény: dimelo (41459)
dimelo Creative Commons License 2018.11.01 0 0 41462

Köszi!  Légy óvatos, mert Te is megkaphatod, hogy hazudsz:(((

 

A Dart Vader trollok sohasem pihennek...

Előzmény: RadiX (41460)
dimelo Creative Commons License 2018.11.01 0 0 41461

4. A látványterven szép, és mennyivel könnyebb megrajzolni, mint megépíteni:)))

    Valaki beleszerelmesedett a rajzba,mielőtt engedélyt adtak az építésre?

 

2. Már független fórum sincs...

 

 

Előzmény: pentium10 (41454)
RadiX Creative Commons License 2018.11.01 0 0 41460

Az a 18 kilométeres útszakasz is pont a családi birtokokat köti össze, Felcsút-Csákvár-Gánt viszonylatben.

Előzmény: dimelo (41458)
dimelo Creative Commons License 2018.11.01 0 0 41459

2018 A1: Deva - Lugoj Lot 4 (Soimus - Ilia) In executie   22,14

2019 A1: Deva - Lugoj Lot 3 (Ilia - Cosevita)In executie  21,14

2019 A1: Deva - Lugoj Lot 2 (Cosevita - Margina)Partial in executie 4,39

 

Lot 4 már biztosan csúszik,

de az igazán nagy csúszás a Lot 2 lesz... (miért is részkivitelezés?)

 

Bőven összefüggenek a problémák.

Előzmény: adiaboli (41456)
dimelo Creative Commons License 2018.11.01 0 0 41458

Látom, nem hagy nyugton a radikális véred. Mély levegő...

 

A cikk nagyobbik fele részletesen felsorolja éppen a kisebb munkákat.

De mindenütt kiírva az azonos kivitelezői kört. Miért nem írták mellé: ez itt a reklám helye.

Csodálatos világ, még egy zebra festést is átadnak manapság.

 

Már a cím is sugall:

7 milliárd... fejleszti, az meg mi? Egy töküres stadion sem jön ki  belőle...

 

Előzmény: netuddkivogymuk (41457)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2018.11.01 -1 0 41457

A cikkben van egy csomó fontos bővítés, felújítás, te ezeket szerényen elfelejtetted, és most a reszlin csámcsogsz.

Tudsz máskor is így hazudni?

Előzmény: dimelo (41434)
adiaboli Creative Commons License 2018.11.01 0 0 41456

Tanulságos eszmecsere (mint ahogy a témakörben feltett képek is). Mindemellett sajnos: http://130km.ro/calendar.html

E pillanatban 153,53 km:(((

Valójában ez az igazi probléma, nem pedig a kipécézett szakasz kivitelezési technológiája és megvalósítási időtartama. (Bár lehet, hogy a kettő egy okból ered.)

van_Persil Creative Commons License 2018.11.01 0 1 41455

Magyarországon nem egyszerü drónfelvételt készíteni, ugyanis 30 nappal korábban légtérhasználati engedélyt(!)kell kérni...

https://infostart.hu/belfold/2018/08/04/keves-az-engedellyel-rendelkezo-dronhasznalo

Előzmény: pentium10 (41454)
pentium10 Creative Commons License 2018.11.01 0 1 41454

1. Nagyon sok az onkentes dron felvetel. En rairtam minden magyarorszagi illetore akitol valaha megjelent kis dron video 1-1 csomopontrol mert nyomvonalrol nem jelent meg, es feldobtam az otletet hogy filmezze az egeszet, es mindegyik kivetelesen finanszirozva kepzelte el csak, nem hobbybol. 

 

2. Es van fuggetlen sajto meg Erdelyben.
Magyarorszagon van meg fuggetlen sajto?

 

3. amugy sok video nagyon hasznos egyetemi kepzesen, hisz hiaba mutatod a kinai nagy falat amikor itthoni szituacioval jobban azonosulnak

 

4. kepek hogy kb hol lesz - mondjuk mindket kepen tul fentre sikerult a nyomvonal de kb 3-5 meterrel lejebb lesz.

 

radio100jozsi Creative Commons License 2018.11.01 0 1 41453

Ebből a videóból nekem az nem jön le, hogy miként vezet a két irányú autópályatest, mert hely még sehol sincs hozzá, mennyit kell még ebből a hegyből faragni?

Ami viszont érdekes, hogy az FB--n is követve az eseményeket, mely útépítés van hazánkban, ami ilyen szintű majdhogynem napi publikációt kap képekkel, és drón videókkal? Mert én nem tudok ilyenről.

Előzmény: gyoparOHs (41452)
gyoparOHs Creative Commons License 2018.11.01 0 0 41452
Előzmény: pentium10 (41450)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!