Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.02.23 -1 0 71155

.Ő egy ilyen típusú városban lakik és váltig állítja,hogy az önkormányzat egy csomó pénzt fizet a VB-nak a lentebb tárgyalt típusú szolgáltatásért( gondolom az önkormányzati képviselőjétől vette,mert voltak a közelmúltban komoly gondok a szolgáltatással és ez a fickó most azzal kampányol,hogy vegye át az önkormányzat a VB-tól a terület ellátását. Az önkormányzat persze válaszra sem méltatta a dolgot)

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Nem csodálom, hogy nem válaszoltak neki az önkormányzattól.

Alsó hangon háromszor annyiba került ha saját cég csinálta mint ha a VOLÁN.

Február 29-ig.

 

Március 1-től ez valószínűleg 4x vagy 5x ár lenne.

Nem az utasnak.

A városnak.

Előzmény: JLW-470 (71152)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 71154

Tehát akkor ezeket az állam finanszírozza és az önkormányzatoknak nincs beleszólásuk.

Jól értem?

 

-----------------------------------------------------

 

Nem jól érted.

 

Az önkormányzatnak mindenhol meghatározó szava van ahol az önkormányzat a megrendelő.

A ma hatályos törvényeink szerint Magyarországon egyetlen városban (Budapesten) kötelező önkormányzati feladat a helyi közösségi közlekedés megszervezése.

 

Az összes többi hazai településen a helyi önkormányzat önként vállalt feladata.

Vagy vállalja vagy nem.

Nem kötelező.

 

Aki fizeti a cigányt az rendeli a zenét.

De adhatsz pénzt a zenésznek anélkül is rendelnél tőle nótát.

 

A helyközi járatok éves menetrendi előkészítő, egyeztető ülésére mind a 3172 önkormányzatot meghívják a területileg illetékes KTI Irodák.

Kb. 90-95% nem megy el.

 

Előzmény: JLW-470 (71147)
sosiforda Creative Commons License 2024.02.23 0 0 71153

az önkormányzat egy csomó pénzt fizet a VB-nak a lentebb tárgyalt típusú szolgáltatásért

 


Ilyenről csak abban az esetben hallottam/olvastam eddig, ha az adott városban van helyi díjszabás is.

Ekkor a helyi jegyek és bérletek bizonyos helyközi buszjáratokon való elfogadásáért valóban fizet az önkormányzat.

 

Egy példa: Nagykanizsa - lásd itt a 19. oldalt:

 

https://nagykanizsa.hu/letoltesek/2023-05/280_219_25._beszamolo_2022._evi_szemelyszallitasi_kozszolg._tevekenysegrol.pdf

Előzmény: JLW-470 (71152)
JLW-470 Creative Commons License 2024.02.22 0 0 71152

Igen,ezt tudtam,hogy van(mondhatjuk véleményezésnek).

Igazándiból azért kérdeztem,mert az egyik kollégámmal volt egy érdekes beszélgetésem.Ő egy ilyen típusú városban lakik és váltig állítja,hogy az önkormányzat egy csomó pénzt fizet a VB-nak a lentebb tárgyalt típusú szolgáltatásért( gondolom az önkormányzati képviselőjétől vette,mert voltak a közelmúltban komoly gondok a szolgáltatással és ez a fickó most azzal kampányol,hogy vegye át az önkormányzat a VB-tól a terület ellátását. Az önkormányzat persze válaszra sem méltatta a dolgot). Én hiába mondtam az ellenkezőjét.

Előzmény: sosiforda (71151)
sosiforda Creative Commons License 2024.02.22 0 1 71151

>Tehát akkor ezeket az állam finanszírozza és az önkormányzatoknak nincs beleszólásuk.Jól értem?

 

A Városi és elővárosi közlekedés topikban volt szó róla nemrég, ezért egy részt onnan átmásolok.

 

A dolog nem ennyire sarkos.

 

Szokott lenni a helyközi menetrendről menetrendi egyeztetés és ettől függetlenül is a települések is javasolhatnak menetrendi változásokat. Ezeket - ha nem jár teljesítmény növeléssel - gyakran figyelembe is veszik, ha pl. tanulószállításról van szó, nem egyszer rövid időn belül korrigálják a menetrendet.

 

Itt egy példa:

 

https://paty.hu/styles-data/images/content/KanyarGo/%C3%96sszefoglal%C3%B3_Budakeszi-J%C3%A1r%C3%A1s_2023-2024.-%C3%A9vi-menetrendi-egyeztet%C3%A9s%C3%A9r%C5%91l_v%C3%A9gleges.pdf

 

Lehet, hogy van olyan település, aki kevésbé aktív a javaslatokban, de helyiben is jellemző, hogy a megrendelői szerepük abban merül ki, hogy a Volánbusz javaslatát elfogadják.

Előzmény: JLW-470 (71147)
sosiforda Creative Commons License 2024.02.22 0 0 71150

>Vajon az üzletszabályzat meghirdetést visszadátumozzák?

 

A MÁV-Start üzletszabáylzatot ma éjfélig lehet véleményezni.

A Volánbusznál nem láttam ilyen lehetőséget.

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/dokumentumok/uj-szemelyszallitasi-uzletszabalyzat-es-az-uzletpolitikai-kedvezmenyek

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (71136)
NickUser Creative Commons License 2024.02.22 -1 0 71149

Gödöllő – március 1-jétől új vonalszámokkal közlekednek a helyi autóbuszok: https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/42097

Vác – március 1-jétől új vonalszámokkal közlekednek a helyi autóbuszok: https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/42096

Ercsi – menetrendi változás a helyi közlekedésben március 1-től: https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/42090

 

ÉRDekes, hogy Érd esetén még nincs ilyen hír...

Előzmény: NickUser (71145)
LSU 106 Creative Commons License 2024.02.22 0 1 71148

Igen. Érdnél pedig  a 738 és a 746 helyi, a többi helyközi, ott a helyi bérleteket sem fogadják el.

Előzmény: JLW-470 (71147)
JLW-470 Creative Commons License 2024.02.22 0 1 71147

Köszi.Tehát akkor ezeket az állam finanszírozza és az önkormányzatoknak nincs beleszólásuk.Jól értem?

Előzmény: NickUser (71146)
NickUser Creative Commons License 2024.02.22 0 0 71146

Szigethalom esetén helyközi busz helyközi tarifával, még akkor is, ha a busz nem hagyja el a települést. De más egyéb települések esetében is így van a "helyi" közlekedés.

 

Szentendre esetén helyközi tarifa és helyközi buszok, de városon belül az ott lakóknak mégis helyi tarifa.

Előzmény: JLW-470 (71144)
NickUser Creative Commons License 2024.02.22 0 0 71145

Gödöllő, Vác és Ercsi esetén márciustól újra helyi járati számozást vezetnek be. Érd esetén jó kérdés, hogy ott mikor lesz a módosítás.

Gödöllőn (márciustól) az R-el kezdődő helyi járatok valójában helyköziek, amelyekre a helyi díjtételek is érvényesek.

Előzmény: JLW-470 (71144)
JLW-470 Creative Commons License 2024.02.22 0 1 71144

Kérdeznék valamit: Pest megyében vannak olyan települések,ahol helyközi vonalszámmal mennek olyan járatok,amelyek tulajdonképpen helyi járatok(Gödöllő,Érd, Szigethalom stb.).Ezek akkor helyközinek minősülnek?Azaz ezeket az állam finanszírozza és az adott önkormányzatok nem fizetnek ezekért és így beleszólásuk sincs a járatokba(útvonal,sűrűség)?

Előzmény: trizs77 (71140)
egybefasírt Creative Commons License 2024.02.21 0 0 71143

4. Az említett hármon túl még Tornakápolna.

 

Előzmény: kristoof (71137)
VodkaTam Creative Commons License 2024.02.21 0 0 71142
Előzmény: trizs77 (71140)
VodkaTam Creative Commons License 2024.02.21 0 0 71141

Iborfia, és Nemesmedves pl. kiesik a tömegközlekedésből.

Előzmény: kristoof (71137)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.21 0 0 71140

https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_legkisebb_telep%C3%BCl%C3%A9sei_lak%C3%B3n%C3%A9pess%C3%A9g_szerint

 

Csalóka.

Mert sok kicsi faluba be van jelentve 20 fő, de állandóan csak 3-5 ember lakik ott.

A többi városi gazdag aki csak hétvégén jön, s akkor is autóval.

 

siófoki35 Creative Commons License 2024.02.21 0 1 71139

Kaszó ilyen. 

Előzmény: kristoof (71137)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.21 0 0 71138

Évekig mindíg kiadták, hogy az adott évben melyik volt az a 6-9 (?) település ahová nem járt busz.

 

Most már sok éve hol kiadják, hol nem.

Attól függ, hogy :

 

 - A mindenkori VOLÁN Vezérigazgató egyáltalán tart e nyilvános éves beszámolót valamikor tavasszal az elmúlt évről?

 

 - Ha tart akkor a prezentációját készítő ifjú mérnöknek milyen kedve van.

Beleteszi ezt vagy nem?

 

 

Előzmény: kristoof (71137)
kristoof Creative Commons License 2024.02.21 0 0 71137

Akkor ez mit jelent? Tólápára nincs nincs autóbusz járat egyáltalán?

 

Apropó! Ha már itt tartunk. van oylan település hazánkban, ahová se busz se vonat nem jár? Melyek ezek?

 

Köszi!

Előzmény: sosiforda (71135)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2024.02.21 -1 0 71136

Miközben még csak a "társadalmi egyeztetés" zajlik. De minek bohóckodnak, ha a karmelitában már mindent eldöntöttek?

Vajon az üzletszabályzat meghirdetést visszadátumozzák?

Előzmény: sosiforda (71134)
sosiforda Creative Commons License 2024.02.21 0 1 71135

Ugyancsak 2024. március 1-től a Csokvaományhoz tartozó Tólápára nem járnak ki a menetrend szerinti buszok:

 

https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/42103

 

sosiforda Creative Commons License 2024.02.21 0 2 71134

Elindult a hivatalos kommunikáció is:  www.ujtarifa.hu

 

 

Előzmény: kbn (71133)
kbn Creative Commons License 2024.02.20 -1 1 71133
trizs77 Creative Commons License 2024.02.18 0 1 71132

Ebből se lett semmi.................

Előzmény: f_k (71131)
f_k Creative Commons License 2024.02.17 0 4 71131

1982 Közületi buszok bevonása menetrend szerinti közlekedésbe:

 

"A KÖZÜLETI BUSZOK BEVONÁSA A KÖZFORGALOMBA Az első „fecskék" Veszprémben Az országban több mint 12 ezer autóbuszt üzemeltetnek a közületek. Ez év elejétől e buszok után 20—35 személyes befogadóképességig évi 30 ezer, az ennél nagyobb utasterveik után pedig évi 60 ezer forint járulékot kell fizetni. A járulék alól csak néhány meghatározott üzemeltető mentesül, valamint azok a közületek, amelyek előírt havi kilométerértékben a közcélú személyforgalmat is szolgálják. Miként lehet célszerűen alkalmazni személyszállításra aközületi buszokat?Erről volt szó nemrég Veszprémben, a KPM megyei Közúti igazgatóságának székházában megtartott megyei szállítási bizottsági ülésen. Dr. Cseh Lajos,a KPM osztályvezetője tájékoztatta a mintegy 90 vállalat, intézmény és szövetkezet meghívott képviselőit a változásokról. A közületi buszok közforgalomba történő, meghirdetett menetrendszerinti bevonásának koordinálása érdekében hatósági jogkörrel ruházzák fel a megyei tanácsok értékes osztályait az érintett járművek üzemeltetési, illetve beszerzési engedélyének megadására. A felkészülés során nyolc megyében kísérleti járatokat indítottak. A Veszprém megyei tapasztalatokat Borbáth Károly,a 15-ös Volán személyforgalmi főosztályvezetője összegezte az ülésen, s a legfontosabb részletekről mi is vele beszélgettünk. Már tavaly részt vettünk abban a felmérésben, amely a megye közületi buszállományának megismerését szolgálta. Afelől érdeklődtünk: kik hajlandók közforgalmi célokra egy, vagy több járművet felajánlani? Személyesen, vagy levélben tárgyaltunk a lehetséges partnerekkel, s arról is tudakozódtunk, hogy a nap mely szakában, s milyen útvonalon lehetne autóbuszaikat menetrendszerinti személyszállításra alkalmazni mondta a főosztályvezető. — Kiderült, hogy a megyében 121 közület több mint 500, különféle autóbuszt üzemeltet, — alig kevesebbet, mint mi! —ezek közül azonban elvileg is csak 85-öt tarthattunk alkalmasnak tömegközlekedési feladatokra. Az első időben erre nem nagy hajlandóság mutatkozott, de amikor megjelent a VolánTröszt állásfoglalása, amely szerint , a buszok igénybevételéért kilométerdíjazás fizethető, megjelentek az „első fecskék”. A nemesszalóki tsz dolgozóit Pápa és Nemesszalók között a badacsonytomaji Szolgáltató Vállalat embereit Badacsonytomaj és Balatonszepezd között, valamint a tanulószállítást Monostorapáti és Talliándörögd között már zületi buszokkal oldják meg a nap bizonyos, a Volán menetrendből kieső időszakokban. Bekötöttük az itt közlekedő 3 Ikarus 255-ös közületi busz útvonalába Vigándpetend községet is, tekintve, hogy így tapolcai üzemegységünk mentesül a buszok Talliándörögdre vezénylésétől. Ezen kívül megegyeztünk a megyeszékhelyen az ATI-val,hogy a reggeli csúcsforgalom levezetésébe besegít az oktatóbuszuk Pénzesgyőr—Zirc—Veszprém útvonalon, s legújabb partnerként a noszlopi termelőszövetkezet is jelentkezett, iskolások szállítására. Mit jelent ez a 15-ös Volánnak? A busztípustól fügően 10 —12 forintot fizetünk kilométerenként, s bár a nagy többség nyilván bérlettel utazik, menetjegyet is árulnak e ratokon a buszokat üzemeltető közületek nálunk külön erre felkészített dolgozói. Az igazi hasznunk, hogy nem kell üres kilométerrel kiküldeni üzemegységeinkből saját buszainkat, olyan időpontokban és útvonalon, amely menetrendünkben eddig nem szerepelt. A tanácskozáson egyébként Vajda Miklós,a tröszt személyforgalmi főosztályvezetője a megkötendő szerződések alapos átgondolására, a biztosítással, pénzügyietekkel kapcsolatos esetleges gondokra hívta fel a figyelmet, Demény Zoltán,a 15-ös Volán igazgatója pedig megyei szállítási bizottsági titkári minőségben határozati javaslatot terjesztett elő. Eszerint a megyei tanács mellett működő testületet szállítási szakemberekkel bővítik, s a tennivalók koordinálására személyszállítási bizottságot alakítanak. (S) 

rm40 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 71130
lazar Creative Commons License 2024.02.11 0 0 71129

Meg gondolom utasszám tekintetében sem mindegy, hogy mekkora városokat érint menet közben.

Előzmény: htibor (71128)
htibor Creative Commons License 2024.02.07 0 0 71128

Sosiforda által írtakon kívül nézd meg a menetidőt a másik útvonalra is - egy emberes a járat - és a vezetési idő megszakításokat is, hol lehetne megfelelően kiadni ami jó utasnak és a személyzetnek Kecskemét és Siófok között.

Előzmény: nidsz (71126)
sosiforda Creative Commons License 2024.02.07 0 2 71127

A korábban az 1820-as mezőben közlekedő (Békéscsabáról ugyanígy 6.00-kor induló) Békéscsaba-Szentes-Kecskemét-Dunaújváros járatpár került meghosszabbításra Zalaegerszegre.

 

Feltételezem, hogy ezen a vonalon a dunaújvárosi kapcsolatot sem akarták feladni (az 1820-as vonalon a korábbi Albás Dunaújváros-Békéscsaba-Gyula járat így is megszűnt korábban).

Előzmény: nidsz (71126)
nidsz Creative Commons License 2024.02.07 0 0 71126

eléggé hülyeség, hogy Dunaúj felé viszik a járatot, a Dunaföldvár-Simontornya-Enying útirány miért nem jó?

Előzmény: bárány (71123)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!