Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2018.06.26 -1 6 230026

Szerintem meg nyitottál egy topikot (nem fórumot), amit a jelek szerint csak te tartasz jó ötletnek, ahogy csak te tartod offolásnak ebben a majdnem 20 éve fennálló általános kerékpározási topikban a keréknyomás kérdését. És ezt elég agresszíven juttatod kifejezésre (pl. szemet kiverő formázás). Megnéztem azt a topikot, holtan született, csak te nem fogadod el. Engedd el ezt a témát.

Előzmény: XNC (230017)
henngergely Creative Commons License 2018.06.26 0 0 230025

Az első kilométerek alatt előjövő nyolcas elfogadható, az első szervizen megigazítják. A gyárban a kerékfűzés után igaz van centrírozás, de a normaidő nem elég a bejáratásra. Csak a valós terhelés alatt állnak be a küllők, ekkor kijön egy kis egyenetlenség. Ez még nem feltétlenül hiba. Gond akkor van, ha később is előjön. Ugyanígy, a bowdenek is helyükre kerülnek, kicsit elállítódhat a váltó és a fékek. Az első garanciális szerviz alatt ezeket korrigálják.

 

Hogy hívják a biciklit? Nagy segítség lenne, több problémádra gyorsabban kaphatsz választ.

Előzmény: Törölt nick (230018)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.26 0 0 230024

Köszi, én elsőre úgy láttam, hogy kb. igazad lehet ami a váltó nyeregcsövön elfoglalt pozícióját illeti, de kicsit bizonytalan is vagyok, mert ha feljebb teszem, akkor esélyes, hogy a majdnem keresztbe váltásnál, amikor elöl a kis tányéron van a lánc, hátul meg a legkisebb fölött eggyel, akkor esetleg az átdobó alsó részéhez fog hozzáérni.

 

Én úgy láttam, hogy az átdobón van egy kis "bütyök" belül, amihez rossz esetben hozzáérhet a lánc, így most kellőképp el van *****ve, de ezek után hogy bízzak a szervizben? :(

Ők simán húztak kicsit a bowdenen, amitől az elöl nagy, hátul kis kerék esetében elmúlt a zörgés, helyette jött az elöl kicsi-hátul nagy párosnál, ami persze csak ma derült ki, miután hegyet másztam. 

Egyáltalán: normális dolog, hogy a középső agynak, ebből következően a pedállal az első fogaskeréknek is van némi holtjátéka? Mert valójában ez a probléma, üresben/állványon tekerve nem volt vele ilyen gond.

Előzmény: Nemo (230022)
Nemo Creative Commons License 2018.06.26 0 0 230023

Van még egy lehetőség, de ezt már csak érintőlegesen írom ide. Ha az első váltónak a normál üzemben, azaz egyetlen váltáskor maximálisan kigyötörhető mozgása kisebb, mint a szomszédos lánckerekek távolsága, akkor az iménti ötletem nem működik. Ilyenkor vagy új első váltót kell szerezni, vagy valami olyasmit tenni, amiről én nem tudok.

Előzmény: Nemo (230022)
Nemo Creative Commons License 2018.06.26 0 0 230022

Szervusz!

 

Közvetlen megszemlélés és szerelői képesítés híján csak tippelni tudok, mitől kerreg az első váltó bizonyos fokozatokban. Láthatod, hogy a láncterelő keret belső profilja (a "rés") lefelé keskenyedik, fölfelé szélesedik. Azaz van benne egy "befelé szűkítő" elem alul. Ha a láncterelő túlságosan fönt van a lánchoz képest, akkor előfordulhat, hogy akármennyire igyekszik az ember beállítani, mindig valahol súrlódni fog a láncon.

 

Ha tényleg ez a hiba oka, akkor érdemes a váltót a nyeregcsövön lejjebb költöztetni (ez egyben a bovden kioldását és más helyzetben való újraszorítását is igényelheti), hogy ne a befelé szűkítő elem terelgesse a láncot a nagy és a közepes lánctányér között, mert annak az a dolga, hogy a közepesről a kicsire letegye a láncot.

 

Az első váltóra egy fölszerelést segítő nejloncímkét szoktak néha tenni, ami jelzi, milyen távol érdemes elhelyezni a váltót a nagy lánckerék fogaitól. Emlékezetem szerint a fogak és a láncterelő felső lemeze között 3-4 mm-nek illik lennie, de ha valaki tud pontosabb leírást, majd kijavít.

 

Amit mondtam, azt trekking szerelésekor tapasztaltam meg, de szerintem országútin is hasonló az elv.

Előzmény: Törölt nick (230018)
Pinyo Creative Commons License 2018.06.26 0 0 230021

Nekem jó bármelyik nap. Hogy a találkozási időre odaérek-e, arra a válasz egy határozott talán.

Előzmény: dhpage (230007)
Mr Long Creative Commons License 2018.06.26 -13 4 230020

Egy bringás fórumon miért offolás a keréknyomásról beszélgetni?

Előzmény: XNC (230017)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.26 0 0 230019

Két dolog lemaradt: 

- valamivel 100kg felett vagyok, ezt többször is hangsúlyoztam vásárlás előtt, de azt mondták, ebből nem lehet gond

 

- a korábbiaktól független: honnan lehet megtudni, hogy a felnim peremes vagy perem nélküli?

Előzmény: Törölt nick (230018)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.26 0 0 230018

Sziasztok! Van egy új országúti gépem, alig egy hetes.

Normális dolog, hogy ennyi idő után nyolcas került mind az első, mind a hátsó kerékbe, miközben viszonylag lassan megyek vele, kerülöm a nagyon rossz mindőségű utakat, amennyire Budapesten ez lehetséges?

 

És az mennyire normális, hogy ha elöl a nagy tárcsán, hátul a négy legkisebb fogaskeréken van a lánc, akkor a jobb oldali pedál nem túl erős taposásakor a lánc hozzáér az átdobóhoz, majd mikor ezt elmondom a boltban, állítanak rajta valamit, ettől kezdve elöl kis tárcsa, hátul a négy legnagyobb fogaskerék használatakor ismétlődik a jelenség, immár taposás nélkül, akár a hátsó kereket felemelve megforgatva a pedálokat??

 

 

XNC Creative Commons License 2018.06.26 -7 1 230017

Ha látom valahol, hogy OFFolnak, akkor minden esetbe át szoktam terelgetni az embereket a megfelelő helyre.

Szóval az csak 1 véletlen, hogy azt a fórumot én nyitottam.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (230011)
marcony Creative Commons License 2018.06.26 -1 0 230016

Nyugodtan túlnyomhatod egy bárral.

 

Ez csak 25 % , dinamikus igénybevételre ennél jóval nagyobb biztonsági tartalékkal terveznek meg  egy szerkezetet. 2-2.5 minimum!

Előzmény: SzeZo (230015)
SzeZo Creative Commons License 2018.06.26 0 0 230015

"Tárcsafékes" felni és új. Nem ilyet akartam, de ez lett.

Előzmény: Mr Long (230014)
Mr Long Creative Commons License 2018.06.26 -13 0 230014

Nekem valami olyasmit mondott bringás haverom, hogy a felni max akkora nyomásértéken bír belekapaszkodni a külső peremébe. Szerintem ha nincs nagyon kifékezve/elkopva a felni külső fele akkor nem lehet baj a városban.

Előzmény: SzeZo (229998)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2018.06.26 0 0 230013

Jaj, már megint az ostobaság! :-(

dhpage Creative Commons License 2018.06.26 0 0 230012

egyszer oda is el kéne látogatnom :)
viszont júliusban jön a vérhold!!! :D


https://24.hu/elet-stilus/2018/06/26/vilagvege-apokalipszis-holdfogyatkozas-verhold-2018-julius/

Előzmény: Vilard1 (230009)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2018.06.26 -1 4 230011

Megnéztük, maradunk itt, egyetértve a korábbi hozzászólásokkal, amiket ott kaptál. Légy szíves, ne erőltesd itt tovább.

Előzmény: XNC (230000)
bátyó Creative Commons License 2018.06.25 0 0 230010

Naná.

A 178. Sijófoki telihód 2018. június 27-én szerdán, 21:00 órai kezdettel lesz a Viztoronytól.

Előzmény: Vilard1 (230009)
Vilard1 Creative Commons License 2018.06.25 0 0 230009

Jaja biza szerdán Telehold!

 

Én meg pont Siófokon leszek és Bátyóhoz szeretnék majd csatlakozni ha megtartja. ;- )))

 

Vil.

Előzmény: dhpage (230007)
Mentat Creative Commons License 2018.06.25 0 0 230008

Na kapott csavarlazítót, eltelt egy nap, de továbbra sem moccan. Viszont a csavarlazítótól mintha elmúlt volna a nyikorgás :) Szerintetek így összerakhatom, a csavarlazító nem mossa ki ilyenkor a kenőanyagot is? Vagy vegyek valamilyen zsírzó spray-t? Be tud az menni ezen a kevesebb mint egy tized mm résen?

Előzmény: *Iguana* (229996)
dhpage Creative Commons License 2018.06.25 0 0 230007

hú, most nézem, hogy szerdán telehold...nekem nem lesz jó. :(
egy opcionális csütörtök? :)

Karel1983 Creative Commons License 2018.06.25 0 0 230006

Igazad van! De én is jól benéztem, mert 40-622-es van rajta.

 

Akkor ez a párosítás?

https://www.kerekparcity.hu/DEESTONE-700X38C-40X622D1006-kopeny

https://www.kerekparcity.hu/Longus-622x33-37-AV-belso

Előzmény: henngergely (230004)
XNC Creative Commons License 2018.06.25 -2 0 230005

Az általad mutatott belső NINCS RAKTÁRON!

Előzmény: Karel1983 (230003)
henngergely Creative Commons License 2018.06.25 0 0 230004

A gumi átmérője nem lesz jó, 590 helyett 559 mm ETRTO-t (26" MTB) keress. De ellenőrizd a biciklin. Szélességben sem tennék nagyon mást helyette.

Előzmény: Karel1983 (230003)
Karel1983 Creative Commons License 2018.06.25 0 0 230003

Hali! Anyám Csepel BP biciklijén gumit kell cserélnem. Ezt néztem ki:

https://www.kerekparcity.hu/Continental-City-Ride-II-26-retro-meret

Ez a belső jó hozzá?

https://www.kerekparcity.hu/Longus-belso-26

Ugye autó szelepes?

SzeZo Creative Commons License 2018.06.25 0 0 230002

Három éve egy rosszul vett vasúti átjáró miatt fűzhettem új felnit az országútiba, pedig akkor majdnem 9 bar figyelt a gumikban. Szerencsére nem ment tönkre a kerék, de további utakat nem kockáztattam vele.

Előzmény: dhpage (230001)
dhpage Creative Commons License 2018.06.25 0 0 230001

szerintem nem, azért +1 bar nem egy őrült nagy nyomás, egy padkázás nagyobb veszélyeket rejteget a felnire. :)

Előzmény: SzeZo (229998)
XNC Creative Commons License 2018.06.25 -4 1 230000
XNC Creative Commons License 2018.06.25 0 0 229999

IGEN!

Előzmény: SzeZo (229998)
SzeZo Creative Commons License 2018.06.25 0 0 229998

Eddig nem hallottam olyasmit, hogy felnire megadnak maximális nyomásértéket. Egy DT felnivel szereltek kereket és otthon láttam, hogy mákszemnyi betűkkel ráírták: max. 4 bar. A külsőim viszont 5 bar-on érzik jól magukat. Okozhat gondot városi használatnál ez a plusz 1 bar?

dhpage Creative Commons License 2018.06.24 0 0 229997

a héliumos lufiknál szokták azt a trükköt, hogy egy kevés szilikon olajat nyomnak bele, összerázzák és úgy fújják fel.

lehet itt is segítene...

Előzmény: bilek (229985)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!