Az összecsukási méret is meg van adva, de kalauzfüggősen. 30×50×80cm-es kézioggyász, azaz nagyböri méretbe kell lehetőleg beleférnie, ha nagyobb fizetős.
Töltögetni tilos, de a kijelölt helyeken engedélyezett. (gondolom a direkte bringaszállítós kocsikon)
"Bizonyos vonatokon (jellemzően InterCity és expresszvonaton) történő utazás esetén a kerékpárjegy mellé kerékpárhelyjegyet is szükséges váltani. Árai:
100 Ft (helyi sajátosság, bőséges kapacitás esetén)
300 Ft általánosan
650 Ft és 990 Ft csak a Balaton térségében az elő- fő- és utószezoban a közepes és kis kerékpáros kapacitású vonatokon"
Nekem is van egy "vasárnapi bringa" sportcélra (no sárvédő, no csomagtartó, spéci gumi), meg a hétköznapi, városi közlekedős, de néha már hétvégén is azt használom, ha csak egy kicsit levegőzők a környéken. A sportbringát meg autóval viszem - most már egyre ritkábban - a városon kívülre.
Próbáld meg még egyszer újra indítani. Ha úgysem jó, akkor nézd meg a jegyeknél is. Próbálj meg valami viszonylatra csak kerékpár jegyet venni először. Ha az se megy, akkor a jegyeknél töröld ki a kerékpárt. Indítsd újra. Add hozzá a kerékpárt megint. Megint kerékpárjegy. Ha nem megy, megint újraindítás. Nem tudom, az alaphelyzetbe állítás elég-e. Ha maradt másik utas, mindet töröld ki. Nyisd meg az utas szerkesztést a kerékpárra, és mentsd el még egyszer, ne a vissza gombra menj. Húsz percet én is elszórakoztam, de most hajlandó már kihozni.
Mármint vonatra kerékpár bérletet? A Máv alkalmazásban lehet venni, de nem egyszerű. A vármegyei bérletet kell kiválasztani, és aztán utasként a kerékpárt kell megadni. Másik utas nem lehet, csak a kerékpár egyedül, legalább is nekem csak úgy volt jó. Ha már korábban volt a kerékpár utasként rögzítve, akkor nekem ki kellett törölni, bezárni az alkalmazást, és újra hozzáadni.
Eddig a kamaraerdei ifj.park mögötti Susulyka út volt a szinte mindennapos jelenség, de újabban a BuBa Kamaraerdő-Törökbálint közötti szakaszán is vannak halmok.
Szaporodik a lócitrom (kevésbé finnyásaknak: lószar) a bicikliutakon. Útvonalaimon legalább négy kupaccal találkozom mostanság - de ki számolja.
Tudom, hogy a "ride" lovaglást is jelent. De nem lenne jobb ezeket a patásokat inkább a füvön, földúton terhelni? Vagy, ha már mindenképp a bringaúton kell lovazni, nem kéne összeszedni a potyadékot, mint a kutyások az eb végterméket?
Jó, kicsit nagyobb zacskó kéne. De mégis! Milyen szar érzés lenne egy ilyenen átgázolás után röviddel defektet javítani?
Á, egyszerűen vonat nem lesz amire felszálljanak majd a népek. Kivesznek 1-1 kocsit hogy máshová berakják mint a kórházak közt tologatott orvosokat-nővéreket, vagy megszüntetnek újabb vonalakat. Nem cél, hogy 2024-ben korszerűen, kulturáltan utazhasson a pórnép.
Ezer éve, amikor először láttam Németországban kerékpár szállítást az S-Bahn-on teljesen aléltem, hogy ez igen, mennyire fasza, stb. Milyen jól egyesül a városi kerékpározás és a gyors, nagytávolságú utazás.
Akkor még szerelmes voltam a saját bringámba, de ez már elmúlt.
Most simán külön tudom választani a kerékpáros közlekedést és a szabadidős kerékpározást.
Én már nem ragaszkodok a saját bringa hurcolásához közlekedés terén. Simán ott hagyom az állomáson (direkt olyan, hogy ott lehet hagyni, de azért üzembiztos és kényelmes!)
Szerintem ha minden vasútállomáson lenne BUBI, plusz két kilométeres körzetben állomások sokan rákapnának a kombinált közlekedésre.