Keresés

Részletes keresés

Mr Long Creative Commons License 2 napja 0 0 183942

Kicsit erős a talpmintája a gumira :)

Ha futsz közben szárad is a cipő a lábadon, fűtöd belül. Jártam úgy terepen, hogy bokáig merültem a vízben és egy óra múlva száraz volt a cipőm, délután abban mentem túrázni. (Az nagy buli volt, reggel kitűztem az erdőben qr kódokat feladatokkal legenybúcsúra, délután viszafele letúráztuk az útvonalat és kb úgy estünk be a kibérelt házba a pálinkától. Fejlámpa nélkül futottunk a sötét erdőben, csak a hold világított.)

Előzmény: gyuszmó2 (183940)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 2 napja 0 0 183941

Én nem vennék vízállót, max kemény terepre, hóba-sárba. Amúgy szerintem ebben a témában nehéz tanácsot adni, próbálgatni kell. Ha nincs probléma a lábaddal, akkor a neutrálison belül én a minél párnázottabb cipőket keresném, én azt kedvelem. Asics, Saucony, Nike - ezekben biztosan van olyan, ami majd tetszik. Meg még millió más márkában is.

 

Ami az árakat illeti: érdemes külföldről rendelni - Spenót a runningwarehouse-ra esküszik, nekem a sportsshoes-zal van nagyon pozitív tapasztalatom. Ha elnézed a méretet, ingyen kicserélik, postaköltség nélkül. 

Előzmény: gyuszmó2 (183940)
gyuszmó2 Creative Commons License 2 napja 0 0 183940

Köszi :)

 

 

https://www.hervis.hu/store/Cip%C5%91k/Fut%C3%B3cip%C5%91k/Fut%C3%A1s/Salomon/XA-Pro-3D-GTX/p/COLOR-2086325

 

Egy ilyen cipővel szemezek, esős időre. Nem tudom mennyire megfelelő, neutrálist hordok, jellemzően a szigeten, gumin futok.

Mit ajánlanátok ami membrános , nem túl drága és jó csillapítása van ? 

Csempa Creative Commons License 2 napja 0 0 183939

Úgy sejtem én is, hogy egy külső, hozzáértő edző tudná ezt csak hatékonyan és megfelelően korrigálni. Anélkül meg a sok futás és talán a futóiskola gyakorlása során lassan jó irányba alakul...

Előzmény: Ermak (183937)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 183938

...egy egyszerű franciakulccsal és a gravitáció segítségével is könnyen átállíthatóak ezek a paraméterek. ;) 

Előzmény: Ermak (183937)
Ermak Creative Commons License 2 napja 0 0 183937

Az a halvány sejtésem, hogy ezeket a paramétereket leginkább és legkönnyebben edző segítségével lehet javítani.

Valamint az is, hogy ez kevesebbet javít az időeredményen, mint a rendszeres, kitartó edzés.

Végül pedig, idővel a rendszeres edzés és a változatos terepen futás is javít a paramétereken.

 

Szóval nem színtiszta parasztvakítás, de csak emiatt nem érdemes megvenni.

Előzmény: Csempa (183936)
Csempa Creative Commons License 2 napja 0 0 183936

Szerintem pontosak, ha a mellkaspánt szolgáltatja az adatokat (nálam igen).

Aztán, hogy mit lehet kezdeni velük, azt nem tudom. A balanszom jó, az oszcillációm minimális, a talajérintési időm egy kicsit sok...

Előzmény: gyuszmó2 (183926)
amatőr Creative Commons License 2 napja 0 0 183935

MZ75
Hát én sem ajánlanám a maratont most még, de látom, már többen is ezt tanácsolták.
Pedig amúgy nagy híve vagyok az unortodox maratonfelkészülésnek. :)

Még a topik hőskorában, jó tizenpár éve sikerült egy új edzéstervet kitalálni és megvalósítani, amikor egész évben nem jött össze igazán a futás, max heti pár Europark oda-vissza (ez 4 km), illetve a kötelező (akkor még) NIKE őszi feles.
De aztán annyira pörgött itt a topik az épp aktuális Budapest Maraton kapcsán, hogy nagyon felvillanyozott, és kipróbáltam egy ötletet.
A hét elején futottam egy Europark oda-visszát, egy pihi nap után kettőt ebből, újabb pihenő nap, majd 4 Europark, pihenés, és a hétvégén meg 32 km-t, azt már azt hiszem, a szeretett Margitszigeten, talán. Ha ez a 4-8-16-32 km megy, akkor benevezek a maratonra, így terveztem. Ment, beneveztem, lefutottam. :) 
Volt még egy innováció, amikor hirtelen kellett félmaratont futni... Akkor a 12 km-t kellett valahogy elérni, aztán számcsere, és irány a verseny. :) 
De akkor is úgy véltem, hogy mindenkinek saját magának kell felelősen gondolkozni, és érezni, mi megy még sérülés nélkül, mi nem.

Előzmény: Spenót (183919)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 183934

A Csellengők c. műsorban tarolhatnál, ha van még olyan. Azt is megtalálnád, aki el se veszett. ;) 

Előzmény: Ati_66 (183930)
Ati_66 Creative Commons License 2 napja 0 0 183933

Ja és a fényképét is megkerestem :)

Előzmény: Ati_66 (183932)
Ati_66 Creative Commons License 2 napja 0 0 183932

Kíváncsi voltam sikerül-e a sikeres ifi versenyzői pályafutás feltételezésemet igazolni, de 2015 előttről nem találtam atlétikai eredményeit a hölgynek, de azóta nagyon aktív versenyző 10km alatti versenyeken is. 

Előzmény: Mr Long (183931)
Mr Long Creative Commons License 2 napja 0 0 183931

Hmmm... en csajok fenykepeit keresnem a neten, bar nem art tudni el birnek-e elole futni. :D

Előzmény: Ati_66 (183930)
Ati_66 Creative Commons License 2 napja 0 0 183930

Kíváncsiságból megnéztem, ki lehetett ez a szuper hölgy.

Ha minden igaz megtaláltam. Mert a Wizz valóban gyenge lett neki az 1:43-as idővel, tehát illik rá, hogy két hónapot kihagyott előtte. 

A 3ó33-as maraton előzménye csak annyiban pontatlan, hogy előtte soha nem futott 10km-nél többet. Edzésen lehet nem futott többet, de ha valóban jó hölgy eredményeit azonosítottam, akkor az illető a maraton előtti egy évben csak a BSI versenyei futott 4 félmaratont egyre jobb időkkel.

Idén , mert tavasszal is folytatódott a BSI félmaratonok eredményeinek javuló tendenciája , már 1:34 alatti időt futott félmaratonon.   

Előzmény: Spenót (183928)
Mr Long Creative Commons License 2 napja 0 0 183929

Aztat irta futott.

Előzmény: Spenót (183928)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 183928

Motorral ment. Nem olvastad, hogy sípcsont gyulladása volt? :)

Előzmény: Mr Long (183927)
Mr Long Creative Commons License 2 napja 0 0 183927

14:43 ez most perc:mp vagy ora:perc? :D

Előzmény: pom-pom57 (183923)
gyuszmó2 Creative Commons License 2 napja 0 0 183926

Üdv kollégák a Fenix 3-ban elérhető opciók érnek valamit,vagy csak paraszt vakítás :

 

 

 

A Garmin Fenix 3 repertoárjában is fellelhető a Futási dinamika névre keresztelt mérési csomag, ami a függőleges oszcilláció, a talajérintési idő és a pedálütem számát adja meg. Maga a függőleges oszcilláció meghatározza, hogy mekkora függőleges kimozdulást tesz a tested centiméterben kifejezve, mozgás közben. Minél alacsonyabb értéket jelenít meg a készülék, annál hatékonyabb az edzésed, ugyanis így kevesebb energiát fordítasz elrugaszkodásra. A talajérintési idő megadja, hogy az egyes lépések talajérintése között mennyi idő telik el. A megjelenített érték milliszekundumot foglal magában (1.000 ms = 1 mp), ez minél alacsonyabb, annál hatékonyabban teljesítünk futás közben. Maga a pedálütem az nem egy új fogalom a Garmin készülékek világában, mindössze nagyobb hangsúlyt fektetett a gyártó a percenkénti lépések kiemelésére. Ezek alapján a készülék grafikus skálán mutatja aktuális teljesítményünket futás közben, így megadva edzésünk hatékonyságát.

Ati_66 Creative Commons License 2 napja 0 0 183925

Az a most huszonéves lány feltehetően serdülőtől felnőtt korosztályig, amikor még fejlődik a szervezet, 10 évet szervezett keretek között, edzői irányítással, edzett és versenyzett.

Én úgy gondolom az ilyen korban végzett aktív sport olyan keringési rendszert épít ki amire hosszú kihagyás után is lehet alapozni, azaz viszonylag gyorsan lehet 0 edzésmunkából egy tisztes eredményre felkészülni.

Ha 10 évet atlétizált, akkor valószínűleg eredményes is volt, mert különben ott hagyta volna pát év után középiskolás korában, tehát a genetikai adottságai is kedvezőek az atlétikához, futáshoz.  

Nem kérdezted hány OB érmet nyert rövidebb távokon aktív korszakában?

 

Előzmény: pom-pom57 (183923)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 183924

Apa, kezdődik! :) 

pom-pom57 Creative Commons License 2 napja 0 0 183923

Ma beszeltem  egy huszonevés lánnyal. 14:43 alatt futotta le most WizzAír felmaratont .Előtte 2 honapig nem futott mert sipcsont  gyulladása volt.A maratont úgy futotta le hogy életében nem futott egybe 10 km-nel többet. Heti 50 km körül  pár hónapig edzett ra 3:30 alatt.Igaz atlétizalt 10 évig. De hol van az mar? Soha nem követett semmi tervet.Evett ivolt ami jolesett.

Előzmény: Ati_66 (183922)
Ati_66 Creative Commons License 2 napja 0 0 183922

Nekem is Ő jutott eszembe, azért nem írtam hogy esélytelen így maratont futni  :). 

De Amatőr már futott maratont és nem a szintidő teljes kihasználásával. 

 

Egyébkét nyilván vannak született őstehetségek, de lehet nekik is kevés lenne ennyit készülni.

Illetve lehet valakinek más sportágban szerzett olyan állóképessége és izomzata, hogy csak a futást kell megszoknia. Egy ilyen valakinek lehet elég lett volna augusztustól készülni. De sporttársunk nem ilyen sportolónak tűnik.

Előzmény: Spenót (183919)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 2 napja 0 0 183921

így jár az ember, ha nem olvas vissza - gyakorlatilag megismételtem, amit írtál :)

Előzmény: Ati_66 (183918)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 2 napja 0 0 183920

ha nincs túlsúlyod, akár három edzéssel is fel lehet készülni a maratonra, de én sem az októberit céloznám meg, hanem mondjuk valami márciusi versenyt. Érdemes edzéstervet keresgélni hozzá, és aszerint futni. 

 

De az ideális a négy futás lenne szerintem. És pont nem rövidekkel meg fartlekkel bíbelődni, hanem a hétközi futások távját növelni óvatosan.

Előzmény: MZ75 (183917)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 183919

Nekem tavaly augusztusban úgy fogalmaztak az Ensportban, hogy lehetséges, hogy maratont futok ősszel, de nagy összegben nem fogadnának rá. :) 

Szerintem is kevés ez a felkészülés. Amatőrnek persze menne ennyivel is, de nem mindenki Amatőr.

Előzmény: Ati_66 (183918)
Ati_66 Creative Commons License 2 napja 0 0 183918

Esély az van a célba érésre, mindenkinek. Más kérdés, hogy ilyen felkészüléssel legfeljebb akkor biztatnálak, ha már futottál volna valamikor régen néhány maratont, és akkor  sem a szintidő teljes kihasználásával.

 

Én is azt javaslom az ideit engedd el. Szép táv az a 30km is és rövidebb szenvedés lesz a végén :).

 

A tavaszi maratonra, pedig lehetőleg egy edzéstervet megnézve, ahhoz igazodva készülj fel.

Vannak 16-24 hetes edzéstervek, de általában az a kiinduló feltétel hozzájuk, hogy heti 3-4 futó edzést végeztél a megelőző 1,5-2 éveben heti 30-50 km-t teljesítve.    

Előzmény: MZ75 (183913)
MZ75 Creative Commons License 2 napja 0 0 183917

Igen, köszönöm a válaszod, heti három futás van, még be tudnék egyet hozni minden hétre a hátralévő időben, de én is úgy érzem ez már nem elég.

 

Talán jobb lenne rövideket meg fartlekeket futni a még hátralévő 1 hónapban és a 30-ra nevezni. Azt viszont szeretném ha meglenne.

 

 

Előzmény: Tompus999 (183916)
Tompus999 Creative Commons License 2 napja 0 0 183916

Ja, látom, háromszor futsz egy héten. Szerintem ez így akkor is kevés.

Tompus999 Creative Commons License 2 napja 0 0 183915

Ja, és ne fuss minden hétvégén ilyen baromi hosszúakat, az nagyon nem jó. 

Előzmény: MZ75 (183913)
Tompus999 Creative Commons License 2 napja 0 1 183914

Jól értem, hogy heti 2x futsz? Azt nagyonkevésnek tartom egy biztonságos és jóérzésű maratonhoz. A 28nál frissítettél? Ha 28nál elfogytál, mi lesz a maratonon, ami 32nél kezdődik igazán. Szerintem ezt engedd el, csinálj heti 3, de inkább 4 edzést és nézz ki magadnak egy tavaszi maratont.

Előzmény: MZ75 (183913)
MZ75 Creative Commons License 2 napja 0 0 183913

Sziasztok!

 

Előre is elnézést, lehet a kérdésem hülyeség vagy nem megválaszolható ennyi információból, de mégis felteszem, hátha tudtok segíteni:

 

Jó pár éve futok, kisebb nagyobb megszakításokkal (a nike run applikációban 1700 km-em van). Futottam sok évvel ezelőtt félmaratont. Augusztus elején döntöttem úgy, hogy megcélzom az októberi SPAR maratont, hátha lenne esélyem, bár hozzáteszem nem futottam rendszeresen hónapok óta. Ennek ellenére egy 10 km-t simán futottam elsőre nagyjából 1 óra alatt.

 

Hétközben egyszer futok  egy 10-est, meg egyszer egy gyors vagy fartlek 5-öst és közben fokozatosan toltam fel távban a hétvégi long runokat. Gond nélkül toltam ki 24-ig 4-5 km-es ugrásokkal, de most a legutolsó 28 km hosszú volt, amiben teljesen elfogytam a végére. 

 

Még van egy hónap október 15-ig, nem tudom, hogy mit tegyek, legyen csak a 30 km-es theodora futás? Egyáltalán azt se tudom, hogy érdemes-e minden hétvégén ugranom 4-5 km-et a longrunnal és meddig kell kitolni, mondjuk 35 km-ig?

 

Köszi előre is válaszokat.

 

V

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!