Keresés

Részletes keresés

Csempa Creative Commons License 4 napja 0 0 173137

Köszi! Akkor megyek hétvégén ezt is megtapizni.

Előzmény: Mr Long (173133)
Csempa Creative Commons License 4 napja 0 0 173136

Megnéztem, köszönöm. 

Közben még egy ilyet raláltam a Dekás alternatívájaként megfizethető kategóriában:

http://hu.sportsdirect.com/karrimor-rp14-running-pack--765417?colcode=76541703

 

Hétvégén megpróbálom kézbe venni...

Előzmény: Ermak (173129)
gyuszmó2 Creative Commons License 4 napja 0 0 173135

Az tuti ;) 

Előzmény: emillesz (173134)
emillesz Creative Commons License 4 napja 0 0 173134

Garmin 310 -est használom 5 éve. az elözö is forerunner 305 bírja még :)

Előzmény: gyuszmó2 (173124)
Mr Long Creative Commons License 4 napja 0 0 173133

A dekasomat en is utalom pakolni, mert kicsi a szaja es nehezen megy bele egy osszetekert nadrag.

Ajanlom ezt, multkor probaltam egyet a boltban es kenyelmes volt ugralva is es normalisan cipzarozhato, viszont a zsebeire nem emlekszem. http://www.mountex.hu/termek/30101-321-0/osprey_talon_11_ultrakonnyu_hatizsak/co%3Anarancs-feh%C3%A9r%7Csi%3AM-L

Előzmény: Csempa (173127)
Mr Long Creative Commons License 4 napja 0 0 173132

Tetszik ez a hozzaallas, nekem is vannak ilyen dilijeim!

Előzmény: Spenót (173130)
Spenót Creative Commons License 4 napja 0 0 173131

Ahogy rrroka is írrrta,  aszfalt. Nem szeretem a rekortánt. Vagyis a térdem nem szereti. A Hoka pont az ilyen betonkodásra van kitalálva. Jól is működött. 

Előzmény: Ogf_Soron (173115)
Spenót Creative Commons License 4 napja 0 0 173130

Valaki írt a tórol a Facebookon,  aztán én meg leautóztam és körbefutottam. Nem tudtam a közösségi futásról,  de én jobban is szeretek egyedül futni.  Pont szebe futottam velük. Furcsa is volt az a sok ember hirtelen,  de jól jött,  mert éppen kezdtem elpilledni. 

Előzmény: Mr Long (173113)
Ermak Creative Commons License 4 napja 0 0 173129

A terepfutás topikban érdeklődtem futómellény felől, nézd meg júni 14-én meg utána pár napot. A summa kb. az volt, hogy ha kényelmes a dekás, akkor érdemes megvenni.

Előzmény: Csempa (173127)
Mr Long Creative Commons License 4 napja 0 0 173128

En egy draga salomon hasitasit neztem, ezt http://www.climbers-shop.com/10904113/products/salomon-s-lab-advanced-skin3-belt-set.aspx csak ebbe nem fer olyan sok folyadek, mint amit te szeretnel. meg 20e a multinavigatorban, ami azert draga, de szerintem meglepem magam a kovetkezo fontos megmerettetesemhez. :D

Előzmény: Csempa (173127)
Csempa Creative Commons License 4 napja 0 0 173127

Télre szeretnék egy háti vizes zsákot némi csomaghellyel. Már most is el szoktam kóborolni 2 - 2.5 órát a környező hegyekben, és reményeim szerint ez csak nőni fog ezen a télen is, ehhez meg már nem lesz elég egy fél literes kulacs.

Olyan kéne, amibe belefér egy váltás póló, 1 pár zokni, 1 váltás sapka, némi energia, egy széldzseki, 1.5 -2 liter folyadék, meg a telefon olyan helyre, amiből nem veszítem el menet közben, de könnyen elő tudom kapni, ha fényképezni vágyom. Meg az is jó lenne, ha a széldzsekimet valamilyen könnyen elérhető zsebben tudnám tartani, mert időnként hosszabb időre is meg szoktam állni fotózni, és olyankor megvéd a téli széltől.

 

A dekás zsákokat néztem, de a kisebbiknek nincs olyan megfelelő méretű zárható zsebe, amit a levétele nélkül el lehetne érni, és igazából a nagyobbiknak sincs, ráadásul azt még pakolni is nagyon nehézkesnek tűnik.

 

Van valakinek ajánlása ilyesmire vagy jó a Dekás, csak meg kell szokni?

Csempa Creative Commons License 4 napja 0 0 173126

Akkor már ketten is gyorsulást tapasztaltunk...

Az nekem is nagy tapasztalat volt, hogy az első eszetlen vágtatásom alkalmával alaposan odavertem a talpaimat az aszfalthoz és ez által a lábam minden részét, amit utána éreztem is 1-2 napig. Azóta sokkal óvatosabban trappolok még az eszetlen vágtatások alatt is...

 

Én is mindig vicces lenyomatra vágytam, de az enyém semmi extra... :(

 

Amire még nagyon kell vigyázni ezekben terepen, hogy ne rúgj bele semmibe, mert az hosszan tartó és szapora káromkodásokat eredményez (meg egy sajgó, lila nagylábujjat).

Előzmény: Mr Long (173125)
Mr Long Creative Commons License 4 napja 0 0 173125

Meg futottam benne, jogy pontosabb valaszt tudjak adni. Gyorsabb, de mar nem annyival :)

Alapban gyorsultam kicsit, meg visszabb kell fognom magam, mert 5km folott szetesik a futasom benne egy kicsit es konnyebben odaverem a labam.

https://www.amazon.co.uk/Inov8-Bare-X-Lite-Running-Shoes/dp/B00962IEM4 ilyet vettem.

 

Az elet apro orome, hogy a cipo talpan a minta egy csontvaz talp es ha kicsit vizes lesz utana olyan nyomot hagyok, mintha egy csonvaz futna. :)

Előzmény: Csempa (173092)
gyuszmó2 Creative Commons License 4 napja 0 0 173124

Átlagos használat mellett kb mennyit bír egy gps futó óra polar. 2-3 évet? 

rrroka Creative Commons License 4 napja 0 0 173123

kerti munka, kutyasétáltatás, de már annyi van, hogy gondolkodtam rajta, hogy kimosva bedobom ruhagyűjtő konténerbe.

Előzmény: bandineer (173120)
Ermak Creative Commons License 4 napja 0 0 173122

Kerti munkára, szintén szakadásig.

Előzmény: Roger Preed (173121)
Roger Preed Creative Commons License 4 napja 0 0 173121

Utcaiként hordom, amíg szét nem szakad.

Előzmény: bandineer (173120)
bandineer Creative Commons License 4 napja 0 0 173120

Sziasztok! Nem pont technikai kérdésem van.

Mit csináltok a leselejtezett futócipővel? Kuka, vagy odaadjátok a szegényeknek? Jól jönne valami ötlet, sajnálnám kidobni a lefutottamat.

Köszi!

Ermak Creative Commons License 5 napja 0 0 173119

Kattints a képre, akkor látszik az egész táblázat.

Előzmény: Ermak (173118)
Ermak Creative Commons License 5 napja 0 0 173118

Hétvégén lemértem egy 600 m-es szakaszon a gyors gyalogló és a kényelmes kocogótempómat, és kiszámoltam a hozzá tartozó lépéshosszt.

Futásnál nő a lépéshossz, de - ennél a tempónál - még csak egy kicsivel.

 

 

rrroka Creative Commons License 5 napja 0 0 173117
rrroka Creative Commons License 5 napja 0 0 173116

kb 29 km aszfaltos bringaúton, évente többször is van ingyenes közösségi futás (nem verseny, nincs díjazás), áprilisban éremmel, rajtkapuval, kajával-piával, többi alkalommal kicsit szerényebben. 

tök jó ahangulat, annyira soka jelentkező, h az áprilisira általában elfogy a hely. érdekes, decemberben sokkal kevesebben vannak. :)

Előzmény: Ogf_Soron (173115)
Ogf_Soron Creative Commons License 5 napja 0 0 173115

Ha jól tudom, versenyt is rendeznek ugyanitt. Egyik ismerősöm mintha mondta volna, hogy körbefutotta a tavat. És milyen? Aszfalt, netán rekortán? 

Előzmény: Spenót (173112)
Ogf_Soron Creative Commons License 5 napja 0 0 173114

Én megfordítanám a gondolatmenetedet, mert azt hiszem, így helyesebb: szerintem nem lehet komolyan gondolni a futást addig, míg nincs rendes futócipőd. Ugye nem holmi agyonhasznált, a szekrény mélyéről előhalászott régi cipőt fogtál be? 

Mindenképp ruházz be egyre, és figyelj oda, hogy az tényleg rád való legyen! Ergo futóboltot kellene felkeresned. 

Előzmény: Kismacs34 (173108)
Mr Long Creative Commons License 5 napja 0 0 173113

Akkor vannak beteg emberek :D

Szervezett volt, vagy tultoltad a hetvegi hosszut?

Előzmény: Spenót (173112)
Spenót Creative Commons License 5 napja 0 0 173112

Hát,  én ma életemben először körbefutottam a Velencei tavat. 

Jó volt. Utána a masszázs már nem annyira. :-)

Csempa Creative Commons License 5 napja 0 0 173111

Visszatérve a feszülő részekhez:

Milyen cipőben futsz?

Hogyan érsz talajt futás közben?

Megfogadtad a nyújtásról szóló tanácsokat? :)

 

 

Ezt utóbbit figyeld meg jól! Sarokra, középtalpra vagy előtalpra érkezel?

Talán a legtöbben sarokra érkeznek, és a futóknak szánt cipők többsége is erre koncentrál, vagyis arra, hogy csillapítsa a sarokra érkezés következtében a láb különböző részeire mért ütésből eredő károkat.

 

Én nem sarokra érkezem (általában), hanem középtalpra vagy bizonyos esetekben előtalpra (ezt hogy hívják szakszerűen). Ennek elsajátításához kell pár hét, mert a vádlinak is hozzá kell edződni, ráadásul a sarokra érkezős cipőkben nem is könnyű ezt művelni, mivel lejtésük (drop-juk) van, azaz a sarkuknál a talp akár 8-14 mm-rel vastagabb az orr részhez képest. Ezért nehezebb bennük nem sarokra érkezni, mint egy direkt erre kialakított cipőben. 

 

 

Előzmény: Kismacs34 (173108)
Csempa Creative Commons License 5 napja 0 0 173110

Erre sem lehet biztos választ adni. Elmondjuk, hogy hogyan csináljuk, meg hogy mikor és hogyan sérültünk le utoljára. :|

 

Nem nagyon találsz két hasonló embert, így biztos tanácsot sem fogsz kapni arra nézve, hogy neked mit szabad és mit nem. Ezt neked kell kitapasztalnod. Egy jó tanácsot azért adhatok: figyelj oda a tested minden jelzésére, és ne tekintsd normális állapotnak, ha valamid fáj!

Ha valami fáj, akkor az azt jelenti, hogy valami nincs rendben, s azt is jelentheti, hogy ha nem változtatsz a dolgaidon, akkor holnapra még kevésbé lesz rendben... 

 

Nyújtod a vádlid a futások után? Hogyan, mennyit?

 

Én minden héten tartok egy pihenőnapot. Ez nálam a hétfő. Ilyenkor semmi sport, se futás, se úszás, se súlyzó, maximum egy könnyed séta.

De ez is csak babona, nem tudom megindokolni, hogy pontosan miért kell, és hogy pontosan ennyi kell-e. Különösen azt nem tudnám megmondani, hogy neked kell-e ilyesmi. Azért csinálom, mert megnyugtat, és mert mióta csinálom, azóta nem volt sérülésem. De persze az is lehet, hogy ha ehelyett minden reggel fél órát hare krishnáznék, akkor is pont ilyen jól lennék...vagy még jobban :)

 

A lényeg, hogy figyelj magadra és vedd komolyan, ha a tested üzen valamit! Idővel majd egyre jobban fogod érteni az üzenetet, de addig valószínűleg neked is el kell követned ezt-azt, amire évekkel később visszagondolva majd csak a fejedet fogod csóválni. Ez van.

Előzmény: Kismacs34 (173108)
Mr Long Creative Commons License 5 napja 0 0 173109

Szerintem a kezdok toltsenek le egy kezdo edzestervet, mondjuk a futanet oldalarol es azzal aljanak neki. Vagy az angolul tudok es okostelefonnal futok keressenek ra a C25K-ra es tegyek a telojukra, Couch to 5K-t takar a rovidites. En az elmult par evben 3szor nyomtam vegig a futanetes 6heteset es mindig osszejott az 5km a vegere, igaz altalaban 40 perchez kozeli idovel. Na nem vagyok egy vagtazo lo, inkabb a tavot birom.

Kismacs34 Creative Commons License 5 napja 0 0 173108

Egy- két hete kezdtem a futást a nulláról. Az elmúlt héten minden nap kocogtam 5 vagy 10 vagy 15 perceket, 8 km/h alatti sebességgel. Picit feszül a vádlim és lábfejem a bokarészhez közel. Ma ezért csak 6 perc kocogás volt. 

 

Elképzelhető hogy ilyen kis távnál is túlerőltetthettem? Vagy ez csak izomláz? Nincs még futócipőm mert nem tudtam mennyire fogom komolyan gondolni a futást. 

Most valahogy nekem elképzelhetetlen hogy fél órát egybe lefussak.

Nyugtassatok még hogy eljön ez az idő és ezért érdemes is beruháznom egy futócipőre.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!