Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BZoltan Creative Commons License 2 napja -1 0 685780

"a profi pilóta tudja megmondani hogy mire van szüksége ahhoz hogy gyorsabban tudjon körbeérni, hogy neki mi kell még."

Szerintem ez részben misztikum. Vagy tucat mérnök guvaddja a telemetrikus adatokat és a szektoridőket meg a tucatnyi kameraállás HD képeit meg kikockázott videóit. Biztos vannak egyéni igények és testreszabott beállítások. De a pitwallnál és a klimatizált szobában egymás mellett csendben guvadó kockafejű analitikusok a legfontosabb dolgokkal már akkor tisztában vannak amikor a versenyző még a sisakját sem vette le.

Ezzel együtt persze biztos értékes információ az amit a pilóta mond, de szerintem túl van egy kicsit tolva ez a "XY építette az autót" meg az hogy Schumacher tette naggyá a Ferrarit mert csuklóból tervezte az autót. Ez azért durva túlzás amit csak a technológiá nem szagolt naív nézők esznek be.

Előzmény: Aki mer az (685778)
Hooshee Creative Commons License 2 napja 0 0 685779

Egyelőre R2D2 még nem pirít nagyon a versenypályán. Nem is olyan régi, pár hetes hír, hogy még elég "darabosan" ér körbe. De legalább már körbeér, a köridő egyelőre nem idézi a nagyokat. Nem kétséges, hogy hamarosan meglesz az, de perpill még nem tartunk ott.

Előzmény: BZoltan (685768)
Aki mer az Creative Commons License 2 napja 0 0 685778

senki sem mondta hogy nem lehet mérni az adatokat,

 

de egy igen lényeges szempont hogy leginkább a profi pilóta tudja megmondani hogy mire van szüksége ahhoz hogy gyorsabban tudjon körbeérni, hogy neki mi kell még.

 

nyilván egyik nem zárja ki a másikat, a kettő együtt működik.

 

de kb ugyanazt mondjuk csak okoskodunk egymással szemben.

Előzmény: BZoltan (685768)
BZoltan Creative Commons License 2 napja 0 0 685777

hatalmas kapacitás hever még ebben a sportban kihasználatlanul :D

Előzmény: Jam Clerk (685776)
Jam Clerk Creative Commons License 2 napja 0 0 685776

Csak az van. Az a kis gyösz egy guruló reklámoszlop, csak még senki nem jött rá :)

Persze végső esetben az egész cucc eladható, kicsiben, nagyban, LEGO-ként, papírpoháron, stb... ahogy a "másik" Lucas is csinálta :)

Előzmény: BZoltan (685772)
Inner Circle Creative Commons License 2 napja 0 0 685775

Állítólag a HALO erőltetésében szerepe volt annak is, hogy Vettel egy kör után ledobatta a bubit az autóról, annyira szar volt. Nyilván ettől csak jobban fogod szeretni :D

Előzmény: Bateman (685774)
Bateman Creative Commons License 2 napja 0 0 685774

ez igaz, de kívülről is lehet menteni és leoldani, ha aszalagkorlát már nincs 40 cm-rel a bubi felett. itt a védelem a fontos. a bubi jobb, mint ez a szar, ha már.

Előzmény: Inner Circle (685758)
LUCAS Creative Commons License 2 napja 0 0 685773

Még meggondolom... :-)

Előzmény: Jam Clerk (685770)
BZoltan Creative Commons License 2 napja 0 0 685772

Miért R2D2-n van eladó reklámfelület? :D 

Előzmény: Jam Clerk (685770)
BZoltan Creative Commons License 2 napja 0 0 685771

Pedig komolyan mondtam :) De tényleg. Én 25 éve vagyok az iparban. 15 éves korom óta dolgozom pénzkereső módon fejlesztőként. Orvosi műszerek, telkó hálozatok, okostelefon platformok, PC operációs rendszerek, beágyazoptt rendszerek és egy ideje konkrétan az automotiv iparban dolgozom mint fejlesztőmérnök. Nagyjából tisztában vagyok azzal, hogy milyen mérnöki háttere van egy F1 autó klaiberű rendszernek.

De valóban a mérnökökmotivációját mint faktort tényleg nem számoltam bele. Ez tényleg jelentős.

Előzmény: Jam Clerk (685769)
Jam Clerk Creative Commons License 2 napja 0 0 685770

Az utolsó mondattal szerintem Lucas nem ért egyet :)

Előzmény: BZoltan (685768)
Jam Clerk Creative Commons License 2 napja 0 0 685769

Csöppnyi iróniát érzékelek a soraid mögött :)

Előzmény: BZoltan (685766)
BZoltan Creative Commons License 2 napja 0 0 685768

Ez egy kicsit olyan "értem én, hogy gőzmozdony, de mi hajcsa" érvnek tűnik :)

A gyors körnek bizony telemetrikus adatai vannak. Az F1-et időre játszák. Az idő pedig egy mérhető valami. Pontosan tudják, hogy milyen leszorítóerő és milyen tapadás van milyen motorállapotban és teljesítménynél.

Mondom, naívak vagyunk... cak azért ül ember és nem R2D2 az F1 autókban mert az emberrel jobban el lehet adni reklámfelületet.

Előzmény: Aki mer az (685767)
Aki mer az Creative Commons License 2 napja 0 0 685767

"A pilóta egy nagyon fontos szenzor, az emberi test és érzékszerek sok szempontból komplexebb és jobb visszajelzést tudnak adni mint akár többszáz mikrokontroller ezer szenzorral."

 

kétlem, inkább arról van szó hogy hiába gyűjtesz 5csillárd adatot, akkor is csak egy versenyző fogja tudni megmondani hogyan fogja tudni gyorsabban körbetekerni az autót, mire van szüksége.

Előzmény: BZoltan (685766)
BZoltan Creative Commons License 2 napja 0 0 685766

"A csapat "arcaként" is funkcionáló pilóta emberi hozzáállása, esetleges rokonszenvessége nem jelent egy pici katalaizátorszerepet sd. Sem szervezeti szinten? "

De, ebben egészen biztosan igazad van. A fejlesztő mérnököknek egészen biztosan motiváló faktor az, hogy a csapat versenyzője egy jó arc aki néha bemegy a laborba pacsizni és megveregetni a mérnökök vállát, esetleg meghívja az egész gárdát egy jó vacsorára. Ez egyértelmű.

"Ha szenzornak tartod a versenyző visszajelzéseit, abból az a rakás mérnök nem tud következtetni arra, .ilyen irányba módosítsanamk az adott hardverkonfiguráció egyes részein?"

De, egyértelműen hasznos forrás a versenyző visszajelzése. A pilóta egy nagyon fontos szenzor, az emberi test és érzékszerek sok szempontból komplexebb és jobb visszajelzést tudnak adni mint akár többszáz mikrokontroller ezer szenzorral.

Előzmény: Jam Clerk (685728)
BZoltan Creative Commons License 2 napja -2 0 685765

"A pilotanak nem is kell fejlesztomernoknek lenni, neki egyszeruen meg kell tudni mondani hogy melyik valtoztatas mit eredmenyezett az auton. "

Ezt az iparba field testingnek hívják és a minőségbiztosítási területhez tartozik. Ez is lehet mérnök munka, de messze nem egy kaliber a fejlesztéssel. Persze manapság már a fejlesztésnek szerves része a QA (quality assurance), de ez nem tesztelést jelent, hanem az egyes fejlesztés alatt álló modulok unit és automatikis funkcionalitás tesztjeinek a fejlesztését. A fejlesztés területén mindenhol és mindig szakképzett mérnökemberek dolgoznak.

A versenyzőknek _SEMMI_ köze nincsen a fejlesztéshez. Egyszerűen nem értenek hozzá, nincsen képzettségük, nincsen meg a kellő elméleti tudásuk.

"ha valaki erdeklodik a mernokok munkaja irant, sok idot tolt el a korukben, tisztaban a fejlesztesi iranyokkal es a tervezesi filozofiakkal, akkor sokkal hasznosabb tagja tud lenni a csapatnak, "

 

Nem tudom, hogy mi a te szakmád, de azokban a technológiai fejlesztésekben amik manapság az F1 nagy részét kiteszik... hát szóval, hogy is mondjam... na szóval ott a kompetencia az nem nátha amit el lehet kapni ha sokat szagol az ember egy levegőt a mérnökökkel. Ha valaki nem ért az áramlástanhoz, mikroelektronikához, petrokémiához, finommechanikához akkor dörgölőzhet naphosszat a fejlesztőmérnökökhöz akkor is fűmarad hozzá.

Szóval, nem, nem lehet csak úgy műszaki tudást szerezni, hogy odamegy a fejlesztőkhöz és nézegeti őket. A csúcstechnológa területén 5-8 éves egyetemi képzés után lehet a szakmai tudást megszerezni.

Az autószerelői képzettsének annyi köze van az F1 szintű automotív fejlesztésekhez mint a hűtőszerelőnek a szupravezetéssel működő MRI fejlesztéshez. Végülis hideg-hideg.

Előzmény: shadowbull (685729)
F1 Hierro Creative Commons License 2 napja 0 0 685764

A mclarenes közös évekből mindenesetre ő jött ki jobban.

Előzmény: Aki mer az (685762)
Helter Skelter Creative Commons License 2 napja 0 0 685763

Ahhoz hogy valaki jó tesztpilóta legyen vagy értékes visszajelzéseket adjon és ezáltal segítse a fejlődést nem kell mérnöknek lenni. Sőt! :)

A rommá tesztelős és naggyá tevős vonal sem igaz nyilván, hiszen itt sem a mennyiség számít, hanem a minőség... valahol félúton lehet az igazság a két álláspont között.

Előzmény: BZoltan (685727)
Aki mer az Creative Commons License 2 napja 0 0 685762

előbb eszek kefét minthogy kimi jobb montoyánál, Monti jópárszor rendberakta Schumák ábrázatát. itt meg kimiét rendezi el:

 

https://www.youtube.com/watch?v=9dEJD-GNrFY

Előzmény: F1 Hierro (685755)
Helter Skelter Creative Commons License 2 napja 0 0 685761

Na ez egy jó hír! :)

 

McLarens added to complete line-up of F1 2017 classic cars

By Glenn Freeman

 

 

http://www.autosport.com/news/report.php/id/130857/mclarens-complete-f1-2017-classic-car-list

 

 

FULL F1 2017 CLASSIC CAR LIST
1988 McLaren MP4/4
1991 McLaren MP4/6
1992 Williams FW14B
1995 Ferrari 412 T2
1996 Williams FW18
1998 McLaren MP4-13
2002 Ferrari F2002
2004 Ferrari F2004
2006 Renault R26
2007 Ferrari F2007
2008 McLaren MP4-23
2010 Red Bull RB6

 

Helter Skelter Creative Commons License 2 napja 0 0 685760

Hát nem tudom de én inkább bubi párti vagyok vagyis inkább olyan megoldást támogatnék ami kevésbé tűnik idegennek.

Ez majdnem olyan mintha beburkolnák a kerekeket, az is nagyon furcsa lenne, bár el kellene fogadnunk hogy biztonsági okok miatt szükséges a változás.

Előzmény: Bateman (685722)
Inner Circle Creative Commons License 2 napja 0 0 685759

Vagy úgy lesz Stroll a jövő szupersztárja, ahogy Coulthard volt évekig a jövő év bajnoka.

Előzmény: Cold Heart (685754)
Inner Circle Creative Commons License 2 napja 0 0 685758

Viccelsz, kuzin? A vadászrepülő a levegőben van, ha a fülke fölött 40 centivel lenne egy szalagkorlát, ott se lehetne olyan simán katapultálni :D

Előzmény: Bateman (685757)
Bateman Creative Commons License 2 napja 0 0 685757

a vadászrepülőknél megoldották a fülkeleoldást minden helyzetre való tekintettel. ez már létező technológia. nem lehet ez az akadálya. ráadásul a buborék fülke nem torzít úgy és nem zavaró, mint a Vettel által próbált karéj szélvédő.

Előzmény: Aki mer az (685753)
F1 Hierro Creative Commons License 2 napja 0 0 685756

Hmm, ugyebár Claire gyereket vár... ;) :P

Előzmény: Cold Heart (685754)
F1 Hierro Creative Commons License 2 napja 0 0 685755

Amúgy meg Rajkó kit vert meg? Senkit.

 

Pl. Montoya? Coulthard? Grosjean? Meg az egyik közös évükben Massát is - igaz, éppen csak annyira hogy világbajnok lett.

 

Ja persze, erre majd jön az, hogy Coulthard a három közös évből az elsőben jobban szerepelt, tehát őt már nem (hogy akkor viszont miért is nem mondhatjuk, hogy Massát megverte?), Grosjeant meg azért nem, mert 2013 második felében jobban szerepelt, Montoyának meg biztos az a két futam kihagyás meg a montréali fekete zászló hiányzott (hiszen aranyszabály, hogy Kimi ellen bármi elfogadható indok, mellette semmi).

Előzmény: fitosi (685734)
Cold Heart Creative Commons License 2 napja 0 0 685754

nem lehet, hogy elütés, és valóban Claire Williams's troll beszélt?

Előzmény: Inner Circle (685751)
Aki mer az Creative Commons License 2 napja 0 0 685753

egy ilyen szép lenne, de 10 éven belül lenne egy baleset ahol nem tudna kiszállni, és akkor meg azabajjj :)

Előzmény: Bateman (685748)
Jam Clerk Creative Commons License 2 napja 0 0 685752

A (szuper)sztárságról hirtelen ez a magyarázat jutott eszembe:

 

https://youtu.be/UmWuSDfPRjQ

Előzmény: Inner Circle (685751)
Inner Circle Creative Commons License 2 napja 0 0 685751

"Az igazat megvallva egyáltalán nem számítottam rá, hogy már az idén felállhat majd a dobogóra, de miután sikerült neki, kijelenthetjük, hogy a jövő igazi szupersztárja versenyez nálunk."

 

Claire Williams Stroll-ról. Ha ő a jövő igazi szupersztárja, akkor tényleg semmi kritika nem érheti Kimbót ;)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!