Keresés

Részletes keresés

Alexfux Creative Commons License 2018.12.20 0 0 21433

Sziasztok!

 

Van Valamelyikőtöknek már tapasztalata a POLAR Vantage V-vel?

 

Üdv!

AF

Alexfux Creative Commons License 2018.12.07 0 0 21432

Nem mondtam, hogy bringázz ott. :-)

 

Én személy szerint nem sok értelmét látom, kivéve, ha valóban karbantartják, illetve, ha olyan környezetben vezetik, ahova autósok által használt utakat nem akarnak építeni.

 

Sportolóknak meg kifejezetten nem jó a kerékpárút.

 

Én inkább az országút kicsit megszélesítésében és bringasáv létrehozásában látom a megoldást.

 

 

Előzmény: luiapple (21431)
luiapple Creative Commons License 2018.12.07 0 0 21431

Akkor is nagyobb biztonságban érzem magam az úttesten. A kerékpárutakat kevés kivétellel nem tartják karban, tele van szeméttel, hibákkal, belógó ágakkal.

Előzmény: Alexfux (21430)
Alexfux Creative Commons License 2018.12.07 0 0 21430

Egy 4x-es nagyatádi finisher ismerősöm egyszer úttesten bement egy olyan körforgalomba, ahol kerékpárút is volt. Egy autós ezen annyira meglepődött, hogy fellökte, ahogy azt kell. A jó kis időfutam Cannondale karbon kerekei bánták, más baj nem történt. Volt helyszínelés és a rendőrök megbüntették az ismerőst, mert szabálytalanul, nem a kerékpárúton ment be a körforgalomba.

 

Az autós is erre hivatkozott a maga védelmében, mire mondták a rendőrök, hogy oké, hogy szabálytalan, de azért nem kellene elgázolni. :-)

Előzmény: luiapple (21429)
luiapple Creative Commons License 2018.12.06 0 0 21429

Nekem meg semmi nincs az előírtakból, sőt a kerékpárutakat is hanyagolom. Eddig még nem volt gondom belőle.

Előzmény: Ati_66 (21428)
Ati_66 Creative Commons License 2018.12.06 0 0 21428

Nekem csak egy piros hátsólámpa van az előírtakból. Néha felteszem az elsőt is. Az első sem azért van, hogy lássak, mert kerülöm a sötétséget. Egyébként ilyenek, tudnak villogni vagy folyamatosan világítani.

Csengő és első hátsó prizma utoljára a 80-as években használt kerékpáromon volt.

 

Közzétették az eXtremeMan verseny sorozat időpontjait.

Korábbi években ha mindháromra neveztél akkor volt kedvezmény, most még a nevezési díjakról nincs infó.

Székesfehérváron tavaly is lehetett bolyozni a rövid távon és ennek ellenére lehetett indulni könyöklős kormánnyal.

Előzmény: O/O (21427)
O/O Creative Commons License 2018.12.04 0 0 21427

Na, itt is vagyok :) állítgattam próbálgattam, hideg van, most esik, de azért tekertem kicsit. Kalibráltam a sebesség szenzort, van egy pontosan kimért szakaszom. A legtöbb gondot a könyöklő okozta, szerintem azt csak rárakták a boltban, nagyon kényelmetlen volt. Szűkre és nagyon előre volt állítva. Most már jobb, de még a télen megyek bikefitting-re (van ismerős) Mivel kezdő biciklis vagyok és csak egy régi Puch-hoz tudom hasonlítani így nem merülnék bele a színvonaltalanan tapasztalataim taglalásába. A váltás egy csoda, fantasztikus, hangtalan gyors és pontos, 2 fokonként még a gyenge izmaimnak is elviselhető :) Azt érzem, hogy könnyen és szép egyenesen akar haladni az úton, minden erősebb pedálnyomást egy határozott gyorsulás jelez, még emelkedőn is, ilyet még nem éreztem :) Jó tudom, ez csak nekem új, de nagyon tetszik! Folyamatban van még a kerékpár felszerelése, hogy megfeleljen a közúti közlekedés szabályainak. A Puchnál ez nem okozott gondot, ráaggattam mindent ami előírás volt. Itt azért nem szeretném elcsúfítani ezt a szép biciklit. Lámpáim vannak, van egy pici csengőm, küllőprizma helyett 2db fényvisszaverő csövet pattintottam a küllőkre. Első hátsó prizma kéne még, de az nem tudom hová rakjam. Itt tart a dolog, és lehet beszerzek egy görgőt is télire...... 

Előzmény: Ati_66 (21426)
Ati_66 Creative Commons License 2018.11.30 0 0 21426

Vigyázz meg ne fázz!

Én nem tudnám megállni, hogy ne fagyjak rá:-)

Előzmény: O/O (21425)
O/O Creative Commons License 2018.11.29 0 0 21425

Már van mivel :) Köszi a segítséget!

 

O/O Creative Commons License 2018.11.27 0 0 21424

Remek👍 Köszi! 

Előzmény: luiapple (21423)
luiapple Creative Commons License 2018.11.27 0 0 21423

Limitek itt vannak http://www.extrememan.hu/oldals/9 , bőven beleférsz. Depóban ha van neoprén akkor levesz, ha triatlonos ruhád van akkor sisak, zokni, cipő felvesz, törölközés opcionális, ha nincs akkor vagy fürdőgatyára veszed a bringás ruhát, vagy váltasz alsót és úgy a bringás ruhát, sisakot, zoknit. Depó 2 ha van triatlonos ruhád, akkor zokni cipő csere, de ez is opcionális, ha nincs akkor a ruhát is cseréled. A bringát elveszik Atádon nem kell betolnod a depóba. Figyelned kell még hogy hol lehet felszállni, meg hol kell leszállni.

Előzmény: O/O (21421)
O/O Creative Commons License 2018.11.27 0 0 21422

Köszi Ati, lementettem, megnyugtatásnak jó lesz a felkészülés alatt, vagy idegeskedni :) A futással kapcsolatban hízelgő amit írsz, ha így van remélem sikerül kihasználnom majd:)

Előzmény: Ati_66 (21420)
O/O Creative Commons License 2018.11.27 0 0 21421

Köszi! Igazából a teljesítés a cél, nagy időtervem nincs, vagy még nincs :) 1,5 hónapja úszom előtte csak oviban, mikor megtanítottak :) ezért csak mellúszás megy :( 2:30-2:40-es 100 méterekkel úszom 3-4 km-t kb annyit fejlődhetek, hogy ez nyílt vízen is menni fog.  Ez akkor 1 óra 45 perc úszás, szerintem bringán 26-28-as átlagot tudok tekerni 180 kilin az mondjuk 6 óra 45 perc, maratonra 4:30-4:45 öt számolok akkor ez 13-14 óra közé bejöhet a depókkal, bár ott fogalmam sincs mit kell csinálni. :) Még a szintidőket se néztem meg, remélem ezek beleférnek.

Előzmény: luiapple (21419)
Ati_66 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 21420

Én úszni esetenként szoktam csak.

Bringázni akkor kezdek amikor a hőmérő kb 15-ot vagy magasabbat mutat, görgőzni nem szoktam.

Úgy gondolom futáshoz kedvezőbb adottságaid vannak mint nekem bár a magasság súly arány hasonló én 178cm 84 kg voltam az IM-ek idején, de annyit mint te soha nem futottam, szóval hozzám hasonló edzés idő elég lehet.

A tavaszi hónapokban nálam a kerékpáron van a hangsúly és a versenyig igyekszem 2000km körül bringázni.

 

Itt  két utolsó IM felkészülésre szánt edzésidőm januártól a verseny hónapjának végéig, heti bontásban. 2017-ben az 1000km többlet az bringán jött össze és a verseny egy hónappal hamarabb volt.

 

2006:

 

2017:

 

Előzmény: O/O (21418)
luiapple Creative Commons License 2018.11.27 0 0 21419

Én télen van úgy hogy bringán kihagyok 3 hónapot (tavaly), van amikor meg végig görgőzök. Úszni hetente 3 * 2000 métert szoktam, Futni 3, 4-szer egy héten 10-25 km. Amit írtál távokkal simán teljesíthető egy IM, kérdés a tempó, azt kell jól megválasztani.

Előzmény: O/O (21418)
O/O Creative Commons License 2018.11.27 0 0 21418

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy téli időszakban kb. hogyan oszlik meg százalékban a három sportágban tartott edzésidők, távok nálatok? Havi szinten amíg csak futottam, általában 200-250 km volt a havi adag, ennél sokkal több időm nem lesz, így ebbe kéne beleférnie az úszásnak és a biciklinek. Október közepétől úszom októberben 17 km, novemberben eddig 22 km-nél járok. Futás november 170 km eddig. Bicikli az júliustól megy  júl. 393 km  aug. 224 km  szept. 445 km okt. 480 nov. 320 km. Persze ahogy van időm nyomom, de lesznek kihagyások, gondolom ez a többségnél így működik. Hogyan osszam el? Köszi!

Ati_66 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 21417

Még pár IM-en és féltávon szeretném használni ezt a bringát a következő 10-15 évben.

Remélem a kormány is így akarja és bírja, mert nagyon kráteres lett néhol a korrózió miatt.  

Előzmény: goyko14 (21415)
goyko14 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 21416

A bicikliversenyek meg a bolyozós triatlonversenyek jók, de nem feltétlenül a legjobb felkészítők egy IM-re. Teljesen más a dinamikájuk, a legfontosabb kérdésekre nem biztos, hogy választ kapsz - arra féltáv vagy bármi más nem bolyozós verseny jobb (ha van még ilyen). Az úszás-bringa, bringa-futás izomzati meg keringési váltásokra persze jó tájékozódást ad.

Előzmény: O/O (21413)
goyko14 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 21415

Nehéz döntés mert a hibrid megoldás a leginkább költséghatékony, de sajna nem igazán jó - például az említett üléspozíció miatt. A Merida outi geos, könyöklővel sem lesz az igazi.

Ha hosszabb táv és IM a fő cél, akkor mindenképp az Orbea lenne kényelmes és jó (megszokni edzésen is), max a bolyozós versenyekre mész a mostanival. A kormány végén lévő váltás könnyen megszokható, a fékezésre kell majd inkább figyelni :)

Könnyebb talán a kettő bringa között váltogatni mint átszerelni, és legalább külön öröm lesz az Orbeára ülni egy versenyen is.

 

Nem vagyok versenybíró, de egy normális bolyozós vagy outi versenyen szerintem kizárt hogy beengedjenek az Orbeával.

 

Mondjuk Ati, ettől a Scott II-től, meg a fordított nyeregcsőtől mindig elérzékenyülök :)

Előzmény: O/O (21413)
Ati_66 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 21414

Az ember mindig a jobbra vágyik.

De okos ember marad a realitások talaján.

Próbálj ki a Meridánál egy 105-ös és egy Tiagra szettes bringát. Ha jól van mindkettő beállítva és nem érzel különbséget a váltásban, akkor szerintem engedd el a 105-ös felszerelést. A Tiagráról azt olvastam valamikor, hogy már a korábbi 105 szintjét hozza.

(könnyű nekem okosnak lenni 91-ben én is 105-ös váltóval és hajtóművel építettem bringát, de a 105-ös fékre már sajnáltam az alatta lévő 500XE fék árának dupláját. Most viszont már Ultegra van, igaz használtan vettem) 

De megértelek mert én is nehezen engedem el az elképzeléseimet és ha megteszem, akkor már nem olyan fehőtlen az örömem az új cuccal kapcsolatban. 

Előzmény: O/O (21413)
O/O Creative Commons License 2018.11.22 0 0 21413

Köszi Ati! Merida lenne könyöklővel a nekem tetsző, csak már lassan olcsóbban megkapom az Orbeát ezért kevert bele az elképzelésembe. nem az az ember vagyok aki a rendezőre bízná a versenyzés lehetőségét, nem tudnék sumákolni, vagy az utolsó pillanatra bízni az indulást. A könyöklő végén soha nem használtam váltót, el se tudom képzelni milyen lehet. Az biztos, hogy sok egyszerű bicikliversenyre is szeretnék menni, meg pár triatlonra majd az IM-re. De még közben mindig ott tartok, hogy ennyi pénzt kiadni egy bicóra baromság. 200-250 volt az első terv 300 álom plafon. Most meg 400 körül járok, igaz eladtam pár objektívet, így megvan a pénz rá, de a feleségem is bolondnak néz mostanában, ez elbizonytalanít :) 105-ös Simano miatt szaladt így el az ár, ha lene jó váltó alatta szerintem nekem elég lenne az is :(

Előzmény: Ati_66 (21412)
Ati_66 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 21412

Az ORBEA egyszerű könyöklő mentessé tételére megoldás lehet, hogy végleg lemondasz a könyöklő végén lévő váltóról és erre a kormányra teszel egy fékváltókart (csak nagyon otrombán nézne ki rajta ) és akkortól csak a könyöklő részt kell le fel szerelgetni meg az ülés pozíciót állítgatni (esetleg stucnit cserélni). De a villanyak + magassága akkor is kellhet a megfelelő kormány magasság beállításhoz a két eltérő üléspozícióban.

 

Az ORBEA előnye az lenne, hogy a hosszútávú versenyeken sokkal optimálisabb pozícióban tudnál bringázni.

 

Előzmény: Ati_66 (21410)
Ati_66 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 21411

Ami az versenyről elküldött sporttárs esetét illeti. A kiírásban egyértelműen benne volt, hogy tilos a könyöklő illetve bringás szövetség versenyszabályzatában mezőny versenyre engedélyezett, a fékkarok első pontján nem túl nyúló könyöklő adapter használható csak.

 

Előzmény: Ati_66 (21410)
Ati_66 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 21410

Szia!

 

Nehéz dilemma.

Az ideális megoldás mindkét bringa lenne :-)

Ahogy a korábban linket cikkben is volt, vegyes használatra a koskormányos országúti az utólagos könyöklővel a legjobb kompromisszum.

 

Az ORBEA a geomeria miatt könyöklő nélkül nem túl ideális de használható. Éppen úgy ahogy a másik könyöklővel nem az ideális megoldás.

 

Az  ORBEA könyöklő nélküli átalakításra viszont kell fékváltókar a hozzá való bovden hosszakkal. 

A leggyorsabb megoldás az átalakításra egy koskormány fékváltókarral a megfelelő bovdenezéssel és megfelelő hosszú stucnival felszelve. Én is így használom a bringámat hol koskormánnyal hol könyöklővel, így kb 30 perc az átalakítás.

 

Viszont az ORBEA vázon az ilyen cserét nehezíti a rejtett bovden vezetés.(Bringás fórumon most volt arról szó mekkora macera)  

 

Ami a könyöklő használatát illeti. A triatlon szabálykönyv szerint tilos használni, ahol lehet bolyozni. De ez van az országúti versenyeken is.

Szóval vagy csak olyan versenyre mész ahol biztosan lehet ilyen kormánnyal menni vagy rábízod magad az aktuális versenybíró/verseny rendező jóindulatára és vagy tudsz versenyezni vagy nem.

Voltam már olyan amatőr kerékpár versenyen ahol nevezéskor (rajtszám átvételnél) be kellett mutatni a bringát és ilyen kormánnyal elküldték a sporttársat.  

 

 

 

Előzmény: O/O (21409)
O/O Creative Commons License 2018.11.22 0 0 21409

Sziasztok!

Még mindig kerékpár vásárlás az aktuális idegbaj nálam. Két konkrét bicaj van, ami kicsit más kategória, de különböző kedvezmények után, árban már azonosak számomra. Az Merida Reacto 400 2019 alu vázas az Orbea Ordu M30 karbon, mindkettő Simano 105-tel van szerelve. A merida jobban tetszik, de az Orbea jobb lehet a jóval magasabb induló ár miatt is. Kérdésem az lenne hogy az Orbea a képen látható felszereltséggel, (könyöklő) indulhat bolyozós versenyen is? Ismerősömnek ilyen van és azt mondta neki még soha sem szóltak, engedik így indulni. Viszont én úgy tudom a könyöklő használata korlátozva van. Na, most ennél a könyöklő végére van szerelve a váltó ezzel mit lehet csinálni, ha le akarom szedni a könyöklőt? Ami marad a kormányból az használható normális versenyzésre. Vagy maradjak a rendes oúti kormánynál (merida) és szereljek rá külön könyöklőt? Ti mit javasolnátok? Melyik bicó, milyen plusszal esetleg.

Köszönöm!

O/O Creative Commons License 2018.11.16 0 0 21408

Na, pont ez az emlegetett kényelem aggaszt engem is. Bár ha országútira ülök sosem a kényelem dominál. Minden edzésem szól valamiről, pulzus pedálfordulat 1-2 szegmens stb.  erre figyelek ezzel versenyzem, nem a komfortot méregetem :)

A szabad görgőm mivel házi, így egész más mint elméletben a gyári. Tudom állítani a két hátsó görgők távolságát, ezzel lehet fokozni a nehézséget, ráadásul az első görgő meghajtása is sok energiát vesz el, így komolyan azon kellett dolgozom, hogy megtudjam rendesen tekerni :) Egyelőre könnyítenem kell, hogy érdemi időt tudjak rajta tölteni. Jó lesz ez! ;)

Előzmény: Ati_66 (21407)
Ati_66 Creative Commons License 2018.11.15 0 0 21407

Ha a könyöklőd ennyit emel a magasságon akkor biztosan jó lesz. (Már ha azt rá tudod tenni majd az új bringa kormányára )

A könyöklős kormányt is lehetne alacsonyabbra pozicionálni, de akkor jobban összenyomódik a tüdő jobban fárad a nyak a hát. Aki 2500 bringás km-rel megy IM-re mit én, annak a kényelem fontosabb mint pár % további légellenállás csökkenés. 

 

Szabad görgőn még nem próbáltam kerékpározni, de az alapvetően a technikai tudás, körkörös hajtástechnika szimmetrikus erőkifejtésű hajtás javítására való, mert minimális az ellenállása.

Szabadtéri bringázást helyetti, kondíciót fenntartó görgős edzésre fékezhető görgő kell.

 

 

Előzmény: O/O (21406)
O/O Creative Commons License 2018.11.15 0 0 21406

Köszi! Én abban bízok, hogy ez mégsem annyira más geometria. Mintha csak lejjebb lenne a kormány. Egyébként a mostanin is van könyöklő, bár elég régi darab, a kormányra szerelve vagy 5-8 cm-t emel a magasságán, meg érdekes ha lent fogom a kormányt alacsonyabb vagyok, jobban le tudok hajolni, mint amikor a könyöklőt használom. De se én, se a mostani biciklim nem mérvadó :) 

További kérdésem, van valaki aki szabad görgőt használ télen edzeni? Nekiálltam házilag csinálni egyet, még vannak problémák, de már működő képes. 

 

 

Ati_66 Creative Commons License 2018.11.15 0 0 21405

Én is úgy gondoltam a kormány magasság miatt kedvezőbb lehet a Ride geometriája.

 

A hagyományos országúti geometriánál a megfelelő üléspozíció esetén a középcsapágyhoz viszonyítva hátrább ülünk így a karokra csuklókra a testsúlyból kisebb terhelés jut. A triatlonhoz és a könyöklő használatához kedvező üléspozíció esetén a középcsapágy tengelyén átmenő függőlegeshez viszonyítva akár 5 cm-rel is előbbre kerülhet a nyereg (már ha van olyan üléscső ami ezt lehetővé teszi). Ez azzal jár, hogy a nyereg kicsit magasabban megfelelő.   Így viszont ha rövid a villa nyak a könyökős kormány vagy a könyöklő adapter nem emelhető elég magasra.

Viszont személy szerint nekem nem tesztszenek az ilyen sutcni síkja fölé kiálló villanyakú bringák:

https://apro.bikemag.hu/static/images/classifieds/surgos-285e-csucs-56-scapin-etika-sl-aero-carbon-NO.570.jpg

 

 

Előzmény: O/O (21403)
luiapple Creative Commons License 2018.11.15 0 0 21404

Szerintem nyugodtan megveheted, csak ne vágják le a villanyakat, hogy tudj játszani a magassággal. 

Előzmény: O/O (21403)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!