Tart a FAP regeneráció. Magas fordulaton (~3000) jól hajtsd meg az autót (10-15min). Ilyenkor biztos azt is észreveszed, hogy mikor alacsonyabb fordulatról kezdesz gyorsítani, a motor hangja is mélyebb. Ez a városi dízelek keresztje... :-)
Régi szűrő ki, a lehető legnagyobb tisztító flakont vettem azt csővel a hőcserélőre fújtam (az a büdös), a maradékot az összes létező járatba bele, az kitöltötte az összes légcsatornát mind a purhab, zárt ajtó minden zsilip nyitva, kis ventillátor fordulaton 10 perc járatás, majd nyitott ajtoknál max vent. fordulaton 5 perc átszellőztetés, be az új aktívszenes szűrő. és kész nem büdös, jó.
Bár én télen nyáron hagyom autómatán dolgozni, gondolom az is segíti, h ne tudjon bebüdösödni.
A "csak saját felelősségre" azt jelenti, hogy a PUG által gyárilag beépített biztonsági feltételek kerülnek megszüntetésre. Egy baleset esetén nem hivatkozhatsz rá, hogy ezt xy szüntette meg, ezért történt a baj. Szerintem.
A 2. verzió esetén be kell tartani a gyártói utasítást, miszerint x percig nem szabad áram alá helyezni a rendszert a teljes kiszáradásig. Biztos van többféle is, a gázolaj illatút nem javaslom :o). A hosszabbítószár végéről szedd le azt a kis bigyót a végéről, mert könnyen bentmaradhat a szellőzőjáratban.
Erről pont tegnap konzultáltam a 307-es fórumon Jena307-tel. Egy idő után, sajnos megkergülhet a regenerálási funkció a PUG-nál és ekkor folyamatosan is regenerálhat. Ennek hátulütője a többlet fogyasztáson túl, hogy megjelenhet a motorolajban a gázolaj, mert a regenerálás során a többlet gázolajat a munkaütemet követően fecskendezi be a hengerbe a motorvezérlő és így jut el a részecskeszűrőbe. PUG tanács, hogy a mai FAP-os motorokat dinamikus vezetési stílusra tervezték, mert csak így tud hatékonyan működni a részecskeszűrő rendszer. A "papás" vezetési stílus ideje lejárt, mert könnyen egy részecskeszűrő csere/ tisztítás lehet a következménye. Inkább fogyasszon 1 literrel többet a verda.... :o)
Üzemmeleg volt a motor. A reggel jelen esetben munkába menetet jelent, és már volt mögöttem 20 km. :-). Koromgyár? Ergo az autót talpalni kell, ha jót akarok hosszú távon? :-)
Ez érdekes ugyan is hideg motornál nem regenerál , a regenerálásnak megvannak a feltételei a motorvezérlő ez alapján indítja el a regenerációt , ez hideg motornál nem lehetséges.
A turbó nyomás túlszaladhat egy meghatározott mértékig , de ritkán előfordulhat hogy ezen is túlszalad ekkor jön az üzenet hogy fáj a feje , okozhatja egy elkoszolódott geometria , az 1.6hdi sajnos egy korom gyár.
2013.03.05 napi élmények summázása az 2004-es, 1.6HDi motoros, 163E km-es kocsimmal:
Reggel hallható volt, ahogy elindult a regeneráció, így igyekeztem magasan tartani a fordulatot.
Mikor kiugrott elém egy macska, fékeztem egy közepesen erőset, majd közepesen erősen igyekeztem visszanyerni a korábbi sebességem/fordulatom. Mire sikerült, kigyulladt a régi és új autóknál egyaránt rettegett check-engine lámpa, a következő üzenettel:
"Motor abgasentgiftungsystem defect"
Semmi különbséget nem éreztem, a motor ugyanolyan kellemesen húzott. Mert erre a motorra semmi más jelzőt nem lehet akaztani, csak hogy kellemes... Egyből szervízbe mentem - nem Peugeot-.
Ott mikor elmeséltem a történetem, azt a választ kaptam, hogy a jelenség már onnantól gyanús, hogy a regeneráció folyamatosan zajlik, nekem azt soha nem lenne szabad észrevennem. Vadállatmód történő -értsd: füllel hallható, szemmel látható- kiégetés csak szervízben végezhető el, gépre csatlakoztatva.
Otthagytam az autót. Mikor visszamentem, a következőt kaptam:
Ezek kis, de kihegyezett motorok (1.6HDi), sokminden pengeélen táncol.
Turbofeltöltő túltöltött (?), és ezt jutalmazta egy hibakóddal. Állítólag ezeknél előfordul. Mivel műszaki ember vagyok, számomra értelmetlenül hangzott, de mivel ezt cáfolni nem tudtam, nem is bocsátkoztam vitába, letudtam egy kevésbé feltűnő vállrántással. Azt gondolom, nem állt elő olyan vis mayor helyzet, amin egy számítógép-vezérlés ne tudta volna magát hibakód nélkül túltenni.
Mindenesetre a hibakód törölve lett, azóta mentem 100km-t, nem jött vissza. Remélem ez másoknak tanulság lesz, nekem emlék marad...
Én meg nem találom a hátsó isofixes rögzítési pontokat, csak az anyós ülésen van. Lehet, hogy az ülőlap mozgathatóság miatt nem tettek bele? Pedig a kézikönyv írja, de semmi találat a részemről.