Heol.hu : Előállították az a fiatal férfit és nőt, akik szombaton délelőtt verekedtek össze egy helyközi autóbuszon.
Bejelentés érkezett a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság ügyeletére, miszerint 2013. július 13-án 9 óra 20 perckor a Tiszanánáról Sarud irányába közlekedő távolsági buszon két utas előzetes szóváltást követően összeverekedett tájékoztatta a Heol.hu-t a megyei rendőr-főkapitányság sajtóügyelete.
A menetrend szerint közlekedő busz a következő, sarudi buszmegállóban 9 óra 35 perckor megállt, ahol a rendőrök már várták a két fiatalt és előállítottak őket a Füzesabonyi Rendőrkapitányságra.
H. Dániel 23 éves sarudi és S. Szabina 20 éves dormándi lakosok ellen - szabadlábon hagyásuk mellett - garázdaság bűncselekmény elkövetésének megalapozott gyanúja miatt indult eljárás.
Oké, hogy Te direkt a beállást írtad, de jeek kolléga nem azt kérdezte, hogy mikor tudja őket fotózni, hanem hogy mikor kell ott lennie, ha fel akar szállni-:)))
Erre írtam, hogy nekem 20 perc rémlik, de az is lehet, hogy ezt levitték 15-re.
Látni fogja a listánján a jegysorszámokat a sofőr és ha egyezik a kinyomtatott jegyemen lévő sorszámmal akkor minden rendben van? Nem is rossz rendszer ez :) Sokkal jobb meg egyszerűbb, mint a MÁV-Startos QR kódozás, amit sokszor szegény jegyvizsgáló csak percek múlva tud beolvasni...
Nem úgy van, hogy 30 perccel hamarabb beáll, s 15-tel (20-szal?) hamarabb kezdi meg a beszállítást? Végülis épp az előreváltott jegyekről szóló kimutatást is akkor kapja kézhez.
"Olvastam a tájékoztatóban, hogy 15 perccel indulás előtt oda kell érni, mert először a netes/előre váltott jeggyel rendelkezőket engedik fel a buszra. Ez működik a gyakorolatban is a Népligetnél?"
Utasítás szerint indulás előtt 30 perccel be kell állni a kocsiállásra.
Népligettől szeretnék majd Veszrpémig utazni és néztem, hogy a járatok 80-90%-ra meg lehet venni neten a jegyet, ezért gondoltam, hogy így kényelmesebb, egyszerűbb.
Olvastam a tájékoztatóban, hogy 15 perccel indulás előtt oda kell érni, mert először a netes/előre váltott jeggyel rendelkezőket engedik fel a buszra. Ez működik a gyakorolatban is a Népligetnél?
Illetve számít az, hogy melyik társaság közlekedteti az adott járatot (Bakony, Somló, Volánbusz stb.) vagy ha benne vannak az interntes jegyvásárlási lehetőségben, teljesen azonosak a feltételek (jegy kinyomtat és felszállok vele) minden társaságnál?
Ha olyan jegyed van, amin helyfoglalás is szerepel, nyugodtan hessegesd el az illetéktelen helyfoglalót onnan, hogy "bocsi, de ide szól a jegyem". Pláne, ha saját magad foglaltad/kérted a pénztárban, hogy hová szeretnél ülni. Nekem egy-két alkalommal pampogtak csak vissza, akkor meg vagy másik utas vagy a sofőr intette rendre az illetőt.
Teljesen korrekt és teljesen jól müködik! Annyira érdemes, mint elővételben a pénztárban megvenni!
Ha olyan járaton utazol amin kötelező az elővétel akkor mindenképp meg kell venni formában. + netes jegynél nyugodt szívvel választhatsz magad ülőhelyet is. (Az már más kérdés, hogy az utazáskor valóban oda tudsz-e ülni! :D)
Sziasztok!
A Volánbusz belföldi, távolsági internetes jegyvásárlási lehetőséget használja valaki?
Mik a tapasztalatok? Megbízható? Jól működik? Hasznos neten megvenni a jegyet előre?
Miért parasztság? Ki van fizetve a jegyár végig, a busz amúgy is megáll, az illető leszáll róla és pont. Senki nem sérül meg, és még több hely is marad. Azért, mert a sok felesleges, piactorzító szabály egyik hozadéka, hogy belföldi utazásra nem lehet igénybe venni a nemzetközi buszt, nem válik egy ilyen "kiskapu" parasztsággá. Nem az autópálya közepén állítod meg kamu rosszullét miatt, hanem a nagykanizsai pihenőidőben/megállóidőben.
Amúgy zárójelben: megfelelő indokkal szólsz a sofőrnek, (nyilván nem a hazugság esetét ideértve, mert mondjuk tényleg rosszul vagy, vagy bármi más indokolt eset van) általában azért megáll, és "elenged".
Aki valamilyen oknál fogva ezzel akar Kanizsáig utazni, mondja a sofőrnek, hogy rosszul van, vagy csak szálljon le "WC-re", és akkor el is köszöhet utána.
Pár ismerősöm csinált már ilyet, egész jól működik (autópálya mellett pihenőnél nem szálltak vissza, oda meg kijött a cimbora kocsival, mert közeli helyen laktak). Nagy csomagot nem szabad vinni, csak hátizsákot, h ne legyen hiszti a kinyitom/nem nyitom ki a csomagtartót téma körül.
Persze visszafelé ez sajnos nem működik, de odafelé egy plusz gyorsjárat nyílik/nyílhat meg ezzel!
A Körös Volán máris közzétette, hogy szeptember 1-től megszűnik az 1079-es vonalon közlekedő Gyula-Sarkad-Zsadány-Szeghalom-Gyomaendrőd-Mezőtúr-Szolnok-Budapest viszonylatú - kiegészítő jegyes, alvállalkozó által üzemeltetett távolsági járatpárja.
Helyette Gyula-Gyomaendrőd között regionális buszjáratpár indul, de így Szeghalom, Zsadány, Okány. Vésztő, Mezőgyán, Dévaványa, stb. naponta közlekedő egyetlen budapesti közvetlen eljutási lehetősége megszűnik:
Zágrábba 6.900, Ljubljanába pedig 9.900 forintba kerül egy retúr menetjegy.
A buszjáratok megállnak Nagykanizsán, de belföldi utazásra nem vehetők igénybe.
Budapestről Nagykanizsára bruttó 8.610 Ft-ba kerül egy retúr menetjegy - mivel a nemzetközi személyszállítás ÁFA-mentes, a korrekt összehasonlítás a nettó ár, ami 6.780 Ft.
Tehát államilag támogatott közszolgáltatás keretében 220 km hatósági tarifája nettó 6.780 Ft, míg ugyanennél az üzemeltetőnél 340 km piaci alapú menetrend szerinti személyszállítás ára nettó 6.900 Ft.
Ebből fajlagosan kb. 50%-kal túl van árazva a belföldi hatósági tarifa még akkor is, ha az alkalmazttait teljes mértékig legálisan foglalkoztató, szakszervezetekkel és egyebekkel terhelt állami mamutcég árait vesszük.
A magánszolgáltató piaci árait nézve ennél is nagyobb a differencia.
Korábban olvastam, hogy volt szó a balatoni buszjáratokról.
A hónap végén egy keddi vagy szerdai napon tervezek utazni Balatonfűzfőre. Láttam, hogy a Népligettől indul 11:00-kor egy Balaton Volános busz Füredig, ami megáll Fűzfőn is.
Sajnos nem lehet rá előre jegyet venni, neten sem. :( Van valakinek tapasztalata, hogy ez a járat egy átlagos hétköznapi napon mennyire lehet zsúfolt? Előfordulhat az, hogy indulás előtt ha odaérek 15-20 perccel esetleg már nem férek fel a buszra és ott ragadok? Vagy ez nem valószínű egy hét közepei napon? Soha nem utaztam még a Balatonra busszal, ezért kérdezem az esetleges tapasztalatokat.
2013.7.4 09:00 A Volánbusz Zrt. közvetlen járatokat indított a horvát és szlovén fővárosba.
Az új szolgáltatással lehetőség nyílik a horvát és szlovén főváros egyszerű és olcsó elérésére - közölte a cég felett tulajdonosi jogot gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. csütörtökön.
A vagyonkezelő tájékoztatása szerint a Volánbusz Zrt. engedélyt kapott a Budapest-Zágráb-Ljubljana viszonylatú nemzetközi menetrendszerinti autóbuszjáratok közlekedtetésére, Horvátországnak az Európai Unióba történt 2013. július 1-i belépését követően.
Egész évben hetente kétszer, csütörtökön és szombaton indítja menetrendszerinti járatait a horvát és a szlovén fővárosba, amelyek ezeken a napokon indulnak vissza.
Márton Péter, az MNV Zrt. vezérigazgatója, kiemelte, hogy a zrt. tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó társaságok folyamatosan keresik azokat a megoldásokat, ahol a szolgáltatások bővítésével a lakosság igényeit minél magasabb színvonalon tudják kielégíteni.
Zágrábba 6.900, Ljubljanába pedig 9.900 forintba kerül egy retúr menetjegy.
Rendben, csak azért kérdeztem, mert azért lehet néha hallani olyasmiről is, hogy egyik-másik buszpályaudvaron csak a "saját" járatokat szokás bevárni, társcégét nem feltétlenül. Ha neked nem nagyon van ilyen tapasztalatod, annak örülök.
Az a baj, szerintem itt nem egyik vagy másik cég a kifejezetten hibás, hanem a megrendelő. Lehetek ugyanis én a vasútnál az a vezető, akinek ez a kérdés a szívügye. Mert végül is, ha tudok átszállást biztosítani (zömmel ugye közepes vagy nagyobb távolságra utazók részére), akkor azzal nyerhetek a cégem számára, mivel adok egy utazási alternatívát az autóbusz, illetve az egyéni közlekedés mellett.
A busz esetében viszont úgy érzékelem, inkább ellenérdekeltség áll fenn: ezek a ráhordó járatok egyfajta alkalmazkodást igényelnek, rövid távot tesznek meg, veszteséget jelentenek (legalábbis: cég szinten).
Ha buszos cégnél vagyok hasonló feladattal megbízva: akkor pedig az általad említett, vasúton belüli rugalmatlanságon bukhat legkönnyebben a dolog. És az is valószínű, hogy mindkét alágazaton belül lenne olyan, aki belülről igyekezne megfúrni a dolgot - rosszindulatból, szakmai féltékenységből, megbízásból.
Biztosan meg lehet nevezni a főfelelőst, de azért alapvetően emberi nemtörődömségről van szó. És hát le lehet írni, hogy nem az emberség a munkáltató - de akkor mi a szolgáltatás alapja?
És direkt írtam, hogy ez az egyetlen funkciója az egész fordának, hogy ne is próbálkozzunk megmagyarázni, miszerint a másik végen bősz utasok várják a késlekedő járatot. Nem várja ott senki.
"Azt hogy tapasztalod, ha mindezt különböző Volán-társaságok között kell ezt lejátszani, akkor ez mennyire zökkenőmentes?"
Nagyatád-Siófok-M7-Bp járat. Nagyatádon nem indult az E95-ös, végül 20-25 perces késéssel elindultunk. Böhönyénél előrejött egy utas, hogy neki Marcaliban lenne csatlakozása, aznap az utolsó. Hogy meg tudnánk-e oldani..? Telefon fel a Népligetbe, majd onnan letelefonáltak Marcaliba. 20 perc késéssel beértünk Marcaliba, a járat ott várt ránk. Átszállás után (kb 10 perc késéssel) indult is tovább. Ugyanez simán megoldható lenne vasút-busznál is, csak mindenki ismeri a MÁV hozzáállását a dolgokhoz...
Vonatról vonatra ugyan, de volt már többször, hogy kértem a kallert, szóljon Bajára, hogy a Baja - Dombóvár vonat lesz szíves megvárni, mert 25 percet késünk, de Dombóvárra ma már nem közlekedik más. Volt pár méltatlankodó utas, de megvárt. Mondjuk ez egykocsis Bzmot volt...
Busz:
Az ügyeletes felhívta a buszsofőrt Győr - Kaposvár gyorsított, vasárnap este, hogy térjen már be Siófokra, mert van felszálló. Valami olyat mesélt ott nekem az ügyeletes, hogy ez a busz nem megy be sehova, csak Sióra, de oda is csak akkor, ha szólnak neki, de akkor mindenképpen, mert ilyen a menetrendje. Persze a sok utas elment a lassújárattal picit előbb. Ezt akkor nem értettem, hogy ez micsoda. Kint volt a menetrendben, de azt mondták nem jön be, csak ha szólnak.
Azóta sem tudom, mi lehetett e jelenségnek a neve...
Van ahol ez szokásjog alapon bevett dolog. De ehhez kisebb állomás kell, ahol átszálló törzsutasok vannak.
A vasút belső információáramlása pedig, mondjuk ki, kritikán aluli. Szóval az észrevételedben van igazság...de itt nagyon hiányzik, hogy felülről nincs egy ráhatás: gyerekek, ezt oldjátok már meg hogy működjön!
Azt hogy tapasztalod, ha mindezt különböző Volán-társaságok között kell ezt lejátszani, akkor ez mennyire zökkenőmentes?