Keresés

Részletes keresés

C50 Creative Commons License 2016.06.15 0 0 6245

Köszönöm!

Előzmény: Biborka23 (6237)
krikori Creative Commons License 2016.06.09 0 0 6244

Köszönöm szépen a segítséget!

Előzmény: Pályaőr (6243)
Pályaőr Creative Commons License 2016.06.08 0 0 6243

 A b�ny�kb�l kitermelt sz�nmennyis�get csill�kbe rakva lovakkal vontatt�k a sz�nnemes�t�h�z, ahol a lignitb�l kivont�k a v�ztartalmat, �s �gy sz�ll�tott�k k�t�lp�ly�n �t az apci vas�t�llom�sra. A sz�nnemes�t�n�l sokan dolgoztak, mivel h�rom harmados m�szak volt, �s a k�rnyez� falukb�l is j�ttek ide dolgozni gyalogosan.

 

http://rozsaszentmarton.hu/__rszmold/hun/kultura/irasok/faczan/egyesztendo_a_gyermekkorbol.html

1920-ban Apc-Zagyvaszántó között drótkötélpályát építettek ki, amely a szállítást tette könnyebbé és gazdaságosabbá. A termelés 1924-ben 34900 tonna. Új aknát mélyítettek a II. és III. akna között. A IV. sz. akna a völgy északi, az V. sz. akna a déli oldalon települt. Utóbbival a Kakas-tanya felé haladt.

http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/telepulesek_ertekei/Rozsaszentmarton/pages/100_ev/005_banyaszat_tortenete.htm


http://rozsaszentmarton.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1082753

Előzmény: krikori (6242)
krikori Creative Commons License 2016.06.07 0 0 6242

Rózsaszentmártoni bányában kitermelt ércet hogy juttatták el vasúthoz? Volt iparvágánya, vagy kötélpályán vitték le a petőfibányai iparvágányhoz?

Pályaőr Creative Commons License 2016.06.07 -1 0 6241

https://www.youtube.com/watch?v=tfp2O9ADwGk

 

Some people say a man is made outta mud
A poor man's made outta muscle and blood
Muscle and blood and skin and bones
A mind that's a-weak and a back that's strong

You load sixteen tons, what do you get
Another day older and deeper in debt
Saint Peter don't you call me 'cause I can't go
I owe my soul to the company store

I was born one mornin' when the sun didn't shine
I picked up my shovel and I walked to the mine
I loaded sixteen tons of number nine coal
And the straw boss said "Well, a-bless my soul"

You load sixteen tons, what do you get
Another day older and deeper in debt
Saint Peter don't you call me 'cause I can't go
I owe my soul to the company store

I was born one mornin', it was drizzlin' rain
Fightin' and trouble are my middle name
I was raised in the canebrake by an ol' mama lion
Cain't no-a high-toned woman make me walk the line

You load sixteen tons, what do you get
Another day older and deeper in debt
Saint Peter don't you call me 'cause I can't go
I owe my soul to the company store

If you see me comin', better step aside
A lotta men didn't, a lotta men died
One fist of iron, the other of steel
If the right one don't a-get you
Then the left one will

You load sixteen tons, what do you get
Another day older and deeper in debt
Saint Peter don't you call me 'cause I can't go
I owe my soul to the company store

Bányatörp Creative Commons License 2016.05.19 0 0 6240

Milyen jó gyerek ez a C50, hogy ennyi mindent kap. :-)

Előzmény: Biborka23 (6238)
Bányatörp Creative Commons License 2016.05.19 0 0 6239

Meglátjuk.

Előzmény: bodrostomi (6234)
Biborka23 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 6238

És még 1 ajándék C50 nek ! Az alagut  a 18- oldalon irnak rola 16 -os oldalon! Birodalmi összegü keresetekröl olvashatok.900 -2000 forint közötti bérek .http://atjarokhe.hu/wp-content/uploads/2010/10/volt-egyszer-a-perecesi-banyatelep.pdf

Biborka23 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 6237

Szia C50 ! Neked küldöm ezt a meglepetést :lyukobányai csicsimoon@gmail.comalagutról emléként .21:50 töl láthato az egykori lyukobányai alagut .

Előzmény: C50 (6210)
Woodyka Creative Commons License 2016.05.09 0 0 6236

Én is csatlakoznék...

Előzmény: bodrostomi (6234)
daruguru Creative Commons License 2016.05.09 0 1 6235

Engem is érdekelne egy ilyen túra, ha volna lehetőség csatlakozni. :)

Előzmény: bodrostomi (6234)
bodrostomi Creative Commons License 2016.05.07 0 0 6234

Jelenleg bontás alatt van. Ha többeket érdekel esetleg lehet szervezni valami túrafélét.. érintve más borsodi érdekességeket.

 

Bányatörp topiktárs tud intézkedni Esztramos ügyben? :) Össze lehetne hangolni.

Előzmény: Bányatörp (6233)
Bányatörp Creative Commons License 2016.05.04 0 0 6233

Úgy emlékszem átállt biogázra, de majd a Bodrostomi kijavít, ő szokott arra járni.

Előzmény: Biborka23 (6228)
Bányatörp Creative Commons License 2016.05.04 0 0 6232

Én nem tudok ilyesmiről. Csak az ellenkezőjéről...:(

Előzmény: Biborka23 (6215)
Biborka23 Creative Commons License 2016.05.02 0 0 6231

Szívesen!

Előzmény: kokusz191 (6230)
kokusz191 Creative Commons License 2016.05.02 0 1 6230

Nagyon jó a linken levő videó, köszi hogy feltetted!

Előzmény: Biborka23 (6229)
Biborka23 Creative Commons License 2016.05.01 0 1 6229
Biborka23 Creative Commons License 2016.04.30 0 0 6228

Valaki tud valamit a berentei höerömüröl valamit ? Tervezik ujra inditani vagy nem ?esetleg lebontják?

Biborka23 Creative Commons License 2016.04.30 0 1 6227

Borsod Megye Haricabánya 30:00 percnél látható ! 

Pályaőr Creative Commons License 2016.04.26 0 1 6226

 

                   
Mikor még volt valami belőle,      Pedig lehetett volna valami ehhez hasonlót csinálni... a Flying Dutchman, Cape Point,

ilyesféle volt a pálya...                 Dél-Afrika.


                    

  Zum Waldfriedhof, Stuttgart.  Jó, ezek személyszállításra készültek eleve, de egy teherpályából ki lehet hozni hasonlót...

  Na, húzzuk ki a kezünket a biliből...

 

 

Pályaőr Creative Commons License 2016.04.26 0 0 6225

                                                       

       Az egykori csillepálya, fel a hányóra (és vissza). Itt valamikor egy híd volt, hogy az úton lehessen közlekedni, később vagy a          bánya, vagy az erdészet betömette a hídnyílást, nem tudni, miért nem tetszett nekik. Vagy harminc éven át nem volt                átjáró. Csak gyalog lehetett átmenni, de figyelni kellett, mikor emelkedik fel a drótkötél a sínek közül, jelezve a csillék                  közeledését, ha szünet volt éppen, akkor pedig az indítást jelző csengőt.

 

               

      A pálya helye a hídtól a Központi Szögállomásig... a valamikori hídfő még megvan, sőt a betömés maradéka is, mert előtte itt       függőleges betonfal volt.

 

                

A meddőhányóra felvezető szakasz. Itt már nincs meg a hídfő. A csillék, kettesével kapcsolva felgördültek, körbehaladtak a hányón, ott kibillentették őket, azután visszajöttek. A kilátás gyönyörű volt, de a kezelők nem biztos, hogy mindig élvezték.
Nyáron negyven fok, télen mínusz húsz+szél (idefent ezek mind durvábbak), eső, hó, három műszak. Óránként tíz percet állt a vonókötél, aztán mehet tovább. Az ösvény cross-motorok nyoma...

 

Pályaőr Creative Commons License 2016.04.26 0 0 6224

Látom, mert egy csomó olyan dolog van a képeken, amik már rég nincsenek meg. Akkor ezek értek olyan  tizenhat évet, mint a jó bor a pincében.

 

Előzmény: C50 (6223)
C50 Creative Commons License 2016.04.24 0 0 6223

Nem csoda, frissen raktam fel.

Nincs mit.

A termelés leállítása után jártunk ott.

Előzmény: Pályaőr (6220)
Pályaőr Creative Commons License 2016.04.23 0 0 6222

                                                            

  Valamikor a gépház mellett volt egy betonbunker, ahova csak hétrét görnyedve lehetett lemenni.

  Innen lehetett volna tűz alatt tartani a lent elhaladó földutat, de se elég magas nem volt, hogy oda le lehessen belőle látni, se     olyan tágas, hogy hosszabb csövű fegyvert ki lehetett volna dugni a lőrésen, maximum egy pisztollyal bent kuksolni, amíg a         szocializmust építő hazánkat lerohanó  amerikai ejtőernyősök ki nem húznak...      

 

 

                   

                 

 

                      A polgári védelem (vagy a munkásőrök) bunkerei a patakparton, a hányó másik végénél.
                                                               Valamikor ilyen ládák voltak idelent.


                                                          

 

Pályaőr Creative Commons License 2016.04.23 0 0 6221

                                              


Annyi, hogy a Kisvasút.hu-n a Bányamúzeum van, az a Majki XX-as volt, ez meg ebből kifolyólag az "Öreg XX-as"

 

A majki XX-as 1974-ben épült kötélpályája az öreg XX-as és a meddőhányó mellett ment be a Központi Szögállomásra, ahogy a térképen látni. Az öreg olyan 1994-95-ben szűnt meg, a majki 2000 márciusában, a kötélpályáját akkor bontották le.

Ma, némi rekultiváció után zöldebb lett a meddőhányó, itt van róla egy album. A rengeteg kék virág vadlen, ki tudja miért, szeret bányameddőn nőni. A képek hol világosabbak, hol sötétebbek, mert a vonuló felhők miatt úgy változtak a fényviszonyok, hogy egy impresszionista festő itt töltötte volna a napját reggeltől estig.

http://jalbum.net/en/browse/user/album/1714600

Pályaőr Creative Commons License 2016.04.23 0 0 6220

A hétszázát, ezt még nem láttam, köszönöm!

Előzmény: C50 (6219)
C50 Creative Commons License 2016.04.22 0 0 6219
Előzmény: Pályaőr (6218)
Pályaőr Creative Commons License 2016.04.22 0 0 6218

             

     Meddőhányó, Oroszlány, XX-as akna.  A régi MTI-képen még egyesével érkeznek a Bleichert-csillék a Központi Szögállomásról,      később párosával kapcsolt billenőcsillék haladtak körbe a meddőhányó alsókötél-vontatású drótkötélpályáján. Ehhez hasonló,        odalentről vezérelt gépháza volt egy dombtetőn, csak annak be lehetett nézni az ablakán, és egy ilyesféle gép dolgozott                bent, innen ment fel a drótkötél meghajtása (4. kép: Babér Zoltán, 5.kép: Moór Attila).

                                       

Biborka23 Creative Commons License 2016.04.16 0 0 6217

2016 -TONNA FEKETESZÉN

Biborka23 Creative Commons License 2016.04.16 0 0 6216

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!