Ennél nincs gyszerübb, a magyar nyelv ebben következetes, "hőcserélő "próbád külön "hő cserélő", "hő cserélés"... stb ha egy kicsit játszadozol a szavakkal és azt magyarul akkor biztosan össze fog állni a dolog :))
Szia Jenát jól ismerem meg a fap működését is , meg a problémát is, ez az összes 1.6hdi nél gond , nem autó márka specifikus , a c5 is , a 307 is ezt csinálja , volt már dolgom mindegyikkel , de jég hideg motornál akkor sem regenerál ,ha van pps -ed nézd meg ,hoyg beindítás után van e regeneráció.
Lehet látni mikor regenerál legalábbis az enyémnek a pillanatnyi fogyasztása megnő! Egy kérdésem lenne a kijelzőt lehet javitani vagy csak a csere segit rajta?
Ez elég nagy hiányossága a 407-nek, hogy nem láhet látni mikor kezd regenerálni. Ha ezt tudnám, akkor nem állok meg, míg tart. Elvileg van szűrő feltelésre utaló jelzés a műszerfalon, de gyújtás ráadáskor sem látszik egy önkontroll, hogy jók-e az izzók. Még izzítani sem láttam soha, pedig elvileg van jelzése.
Tart a FAP regeneráció. Magas fordulaton (~3000) jól hajtsd meg az autót (10-15min). Ilyenkor biztos azt is észreveszed, hogy mikor alacsonyabb fordulatról kezdesz gyorsítani, a motor hangja is mélyebb. Ez a városi dízelek keresztje... :-)
Régi szűrő ki, a lehető legnagyobb tisztító flakont vettem azt csővel a hőcserélőre fújtam (az a büdös), a maradékot az összes létező járatba bele, az kitöltötte az összes légcsatornát mind a purhab, zárt ajtó minden zsilip nyitva, kis ventillátor fordulaton 10 perc járatás, majd nyitott ajtoknál max vent. fordulaton 5 perc átszellőztetés, be az új aktívszenes szűrő. és kész nem büdös, jó.
Bár én télen nyáron hagyom autómatán dolgozni, gondolom az is segíti, h ne tudjon bebüdösödni.
A "csak saját felelősségre" azt jelenti, hogy a PUG által gyárilag beépített biztonsági feltételek kerülnek megszüntetésre. Egy baleset esetén nem hivatkozhatsz rá, hogy ezt xy szüntette meg, ezért történt a baj. Szerintem.
A 2. verzió esetén be kell tartani a gyártói utasítást, miszerint x percig nem szabad áram alá helyezni a rendszert a teljes kiszáradásig. Biztos van többféle is, a gázolaj illatút nem javaslom :o). A hosszabbítószár végéről szedd le azt a kis bigyót a végéről, mert könnyen bentmaradhat a szellőzőjáratban.
Erről pont tegnap konzultáltam a 307-es fórumon Jena307-tel. Egy idő után, sajnos megkergülhet a regenerálási funkció a PUG-nál és ekkor folyamatosan is regenerálhat. Ennek hátulütője a többlet fogyasztáson túl, hogy megjelenhet a motorolajban a gázolaj, mert a regenerálás során a többlet gázolajat a munkaütemet követően fecskendezi be a hengerbe a motorvezérlő és így jut el a részecskeszűrőbe. PUG tanács, hogy a mai FAP-os motorokat dinamikus vezetési stílusra tervezték, mert csak így tud hatékonyan működni a részecskeszűrő rendszer. A "papás" vezetési stílus ideje lejárt, mert könnyen egy részecskeszűrő csere/ tisztítás lehet a következménye. Inkább fogyasszon 1 literrel többet a verda.... :o)