A gond csak az, hogy ha a törvényt nézed, a vasútszakmai oktató nem a fán terem, hanem 3 év gyakorlat van mögötte, főiskolai diploma a zsebében, és elvégezte a vasútszakmai oktatói képzést is.
Gyakorlati oktató lehet diploma nélkül is. Ugyanis az oktató járművezetők is vasútszakmai (gyakorlati) oktatók.
Akiket fel fognak venni ők vajon mennyire voltak addig vonat közelben? Tegyük fel HÉV-et tanít majd és megfelel a kritériumoknak, de előtte nem nagyon látta még. Előfordulhat ez a szitu?
Azért van szükség ilyen "hirtelen" sok-sok vasútszakmai oktatóra, mert most már mindenkit ilyen oktatónak kéne rendszeresen oktatnia, aki egy picit is a vasút közelébe kerülhet. Távközlős, biztberes, vonalbejáró, pályamunkás, járműszerelő, felsős, valamint ezeknek a főnökeit, egészen főmérnöki szintig. Akik eddig a forgalmi dolgozókat oktatták, ugyanúgy megvannak, csak a kapacitásuk véges.
A gond csak az, hogy ha a törvényt nézed, a vasútszakmai oktató nem a fán terem, hanem 3 év gyakorlat van mögötte, főiskolai diploma a zsebében, és elvégezte a vasútszakmai oktatói képzést is.
Amúgy meg pl. állok be a megállóba villanyfékkel, valaki/valami bejön elém, nem nyúlok a légfékhez, hanem a villanyfék 4-es, kilincs elenged, homok....
Azért azt vélelmezem, hogy nem lesz élve eltemetve az a jv. aki ilyen stresszhelyzetben azért a D2-t is reflexből betolja a sarokba. (nekem ugyan hál'Istennek még nem volt 'eseményem', de gyanítom hogy én is egyszerre húznám a vezérkontrollert fékre, meg a fékezőszelep is repülne V-ös állásba...)
Az 1978-as eset konstrukciós sajátosságokból és a szabályzat durva megszegése következtében, emberi hibából történt. Lehetnek kivételek, pl. ha vészfékezés közben beszarik a villanyfék, sarokba vágom a D2-t, vagy feltépem a vészfékszelepet. Amúgy meg pl. állok be a megállóba villanyfékkel, valaki/valami bejön elém, nem nyúlok a légfékhez, hanem a villanyfék 4-es, kilincs elenged, homok....