Elnézést kell kérnem az érintettektől a sarkos fogalmazásért, valóban vannak, akik értenek hozzá, és csinálják. Minden tiszteletem az övék, és ezt őszintén írom! Ők valóban tesznek valamit, akár önkéntesen is... Gondolom, a civil vasútbarátoknak sem ez a dolga!
Ha felgörgetsz, ez egy Vasutas fórum. Ha legörgetsz akkor ilyeneket olvashatsz magadtól:
"Mond, te már láttál csövezési munkát gőzmozdonykazánon? Mer a hozzászólásaidból úgy tűnik, hogy nem."
Mivel engem szólítottál meg, válaszoltam. Érdekes módon én nem tartottam észosztónak a hozzászólásod, bár így újraolvasva nem kicsit "fennhéjázó"(hogy a Te kifejezéseddel éljek). Szerinted mit kellett volna tennem ahhoz, hogy ne legyek "észosztó"? Hallgatni? Vagy megköszönni, hogy kétségbe vontad a hozzáértésem teljesen ismeretlenül?
Lássuk be őszintén, az a baj, hogy nem erre a reakcióra számítottál, mert nem ezt szoktad meg!!!
És igen, akkora vasutas vagyok, hogy még a harmadik szomszédom is hülye :D (Remélem, nem olvassa...)
Nem, nem fogok bebújni a kazánba elmélkedni, mert nem az én munkám. Nem fogok főleg sem bebújni, mert nem férnék be a tüzelőajtón :D
A korábbiakat illetően: kijelentetted a következőket:
"Ma már senki sem tud csövet peremezni kézi szerszámokkal, de szerszámok se nagyon vannak, maximum a múzeumokban. Senki sem akar 40-50 cm-es búvónyílásokon bebújva kuporogva dolgozni, senki sem akar "elejét húzni", tűzszekrényt, lángboltot samottozni."
Ezzel szemben most így alapból meg tudok neked nevezni úgy 4-5-6 embert, közülük kettő éppenhogy 20 éves körüli, aki ezt megteszi.
Bizony, vannak ilyen "őrültek", mint civil vasútbarátok.
És vannak azok a gőzmozdonyszerelő szakmunkások, akik Istvántelken végzik ugyanezt, mert ez a munkakörük.
Az egész "vita", ami most már a fennhéjázó észosztásodba ment át, hogy mekkora vasutas vagy, ebből indult ki.
Az attól függ, milyen minőségben kérdezed! Ha kíváncsiságból, akkor nagyon szívesen leírom. Ha vizsgáztató céllal, hogy utána majd jól odavágd a fejemhez a tutit, akkor hadd kérdezzem meg, hogy milyen módon kötődsz a vasúthoz? Mert ha csak érzelmileg, de egyébként kívülálló vagy, akkor nem hiszem, hogy bármilyen jogod lenne vizsgáztatni egy szakmabelit. Ha pedig jogilag, akkor majd beszámolok a bizonyítványaim kíséretében a tárgyról abban az esetben, ha ez szükségessé válik!
Ez utóbbi esetben pedig már biztos tudod az alapigazságot (amit sokan hajlamosak figyelmen kívül hagyni), hogy ebben a "szakmában" szép lehet bárki, de elég okos senki! Szerintem ne akard, hogy bebizonyítsam.
Akkor ideje bebújnod néhány tűzszekrénybe, megnézni a tűz- és füstcsöveket, ha már ott vagy, a támcsavarokat, elmélkedni benn 20 percet. Mindezek után célszerű felülvizsgálni a lekezelő, ám alaptalan ítéleted, hogy ki mit látott, és mit nem...
Javaslom kezdetnek a nagyobb mozdonyokat, és a hosszúkéményeseket pedig hagyd a végére.
A pneumatikus peremező eléggé gépinek tűnik... És igen, korábbi kérdésedre visszatérve,ma is van, aki a tüzelőajtón bemászik, ha kell, mert pl. lángboltot építeni másként nem lehet.
Te komoly gépesítésnek neveznéd a görgős csősajtolót, vagy a hegesztőpisztolyt? Nem hiszem, hogy mióta utoljára láttam ilyet a tűzszekrényajtó külső oldaláról, mint tanuló, aki adogatta ezeket az eszközöket, sokat fejlődött volna a magyar gyakorlat ebben a tekintetben...
Vagy történt valami fejlődés az elmúlt kb. 30 évben, amiről még nem tudok?
Pedig a hozzászólásaid alapján külső-vasutas lehetsz...
Az agyonszabályozott vasúton a kézi homokoló berendezés működtetése is szabályozva van. Hadd ne idézzek most szó szerint, de a lényege, hogy a kézi homokoló berendezést a kerékperdülés megelőzésére kell használni. A megperdült kerék alá kézi működtetéssel homokolni tilos! A kerékperdülést a vonóerő csökkentésével kell megszüntetni. A homokolót még egy esetben kell használni...
Szerintem sem kellene jobban értened ezekhez a dolgokhoz azoknál, akik több évtizede nap mint nap ezt csinálják!
Igazad van a gőzmozdony kezelését illetően, nagyjából én is erre akartam kilyukadni. A kompaund mozdonyok indítóberendezéseiről is írnak részletesen a szakirodalomban. Arról viszont nem, hogy ezeknek a mozdonyoknak tartozéka volt a másfél-kétméteres acélrúd, és arról sem, hogy ezzel mit és hogyan kell csinálni...
Hogy mindenki tudja, miről van szó, ajánlom figyelmükbe Beles Lajos-Francz József: Fejezetek a dombóvári fűtőházak történetéből c. könyv 144. oldalán található történetet.
Ezt a hozzászólásod nem értem! Abból, hogy érzékeltetni szeretném, mekkora egy tűzszekrény, ahová be kell bújni, be kell vinni a szerszámokat, úgy kell használni a stekklámpát, hogy ne égessen meg, ne világítson a szemedbe, de mégis lásd, hogy mit csinálsz, Te arra következtetsz, hogy nem láttam ilyet? Nos, nem egyszer, és melós ruhában. A többit a fantáziádra bízom...
Azért azt nem tartanám oktalanságnak hogy a "szakértői" véleményeket azok tegyék akik utaztak gépen és vagy üzemeltettek.És nem a "nosziban" 300 métert.A kézifékes közlekedésről pedig jó lenne halgatni, pláne rossz légszivattyúval való vonat továbitásról.
Nem is azt írtam hogy a rozsdától bármilyen anyag elhajlik,hanem azt hogy a rozsdásodás folytán az anyag megdagad és ha nincs hova tágulnia akkor befelé tágul vagy szétnyomja a kerék abroncsot(mivel nem az abroncs ment szét ezért befelé fog tágulni és össze roppantja a küllőzetet ami először úgy néz ki mintha meghajolna aztán el is törik)de messzemenő következtetéseket nem akarok levonni mert mostanában nem láttam de tíz éve még semmi baja nem volt és azóta nem futott túl sok kilométert,úgyhogy csak valami ilyesmi történhetett vele.