Keresés

Részletes keresés

Főjelző Creative Commons License 2015.03.10 0 3 59351

Kéretik üstöllést befejezni egymás csesztetését!

 

Vasútiul: 

 

 

                                                     

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.10 0 4 59350

Elnézést kell kérnem az érintettektől a sarkos fogalmazásért, valóban vannak, akik értenek hozzá, és csinálják. Minden tiszteletem az övék, és ezt őszintén írom! Ők valóban tesznek valamit, akár önkéntesen is... Gondolom, a civil vasútbarátoknak sem ez a dolga!

 

Ha felgörgetsz, ez egy Vasutas fórum. Ha legörgetsz akkor ilyeneket olvashatsz magadtól:

 

"Mond, te már láttál csövezési munkát gőzmozdonykazánon? Mer a hozzászólásaidból úgy tűnik, hogy nem."

 

Mivel engem szólítottál meg, válaszoltam. Érdekes módon én nem tartottam észosztónak a hozzászólásod, bár így újraolvasva nem kicsit "fennhéjázó"(hogy a Te kifejezéseddel éljek). Szerinted mit kellett volna tennem ahhoz, hogy ne legyek "észosztó"? Hallgatni? Vagy megköszönni, hogy kétségbe vontad a hozzáértésem teljesen ismeretlenül?

Lássuk be őszintén, az a baj, hogy nem erre a reakcióra számítottál, mert nem ezt szoktad meg!!!

És igen, akkora vasutas vagyok, hogy még a harmadik szomszédom is hülye :D (Remélem, nem olvassa...)

 

 

Előzmény: fantal (59348)
vasútikuruc Creative Commons License 2015.03.10 0 1 59349

A vitában valóban az észosztásról van szó,csak az nem világos hogy ki osztja kinek. Gondolom a kolléga egy két megmondó operett vasutasra akadt ki.

A "nosziban" pedig, hajrá szakik,mi tudjuk mit melóztok és mennyiért.

Előzmény: fantal (59348)
fantal Creative Commons License 2015.03.10 -1 0 59348

Nem, nem fogok bebújni a kazánba elmélkedni, mert nem az én munkám. Nem fogok főleg sem bebújni, mert nem férnék be a tüzelőajtón :D

 

A korábbiakat illetően: kijelentetted a következőket:

 

"Ma már senki sem tud csövet peremezni kézi szerszámokkal, de szerszámok se nagyon vannak, maximum a múzeumokban. Senki sem akar 40-50 cm-es búvónyílásokon bebújva kuporogva dolgozni, senki sem akar "elejét húzni", tűzszekrényt, lángboltot samottozni."

 

Ezzel szemben most így alapból meg tudok neked nevezni úgy 4-5-6 embert, közülük kettő éppenhogy 20 éves körüli, aki ezt megteszi.

Bizony, vannak ilyen "őrültek", mint civil vasútbarátok.

És vannak azok a gőzmozdonyszerelő szakmunkások, akik Istvántelken végzik ugyanezt, mert ez a munkakörük.

 

Az egész "vita", ami most már a fennhéjázó észosztásodba ment át, hogy mekkora vasutas vagy, ebből indult ki.

 

 

Előzmény: Törölt nick (59346)
rezgaras Creative Commons License 2015.03.10 0 0 59347

5*

Előzmény: Törölt nick (59346)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.10 -1 4 59346

Üdvözlet!

Az attól függ, milyen minőségben kérdezed! Ha kíváncsiságból, akkor nagyon szívesen leírom. Ha vizsgáztató céllal, hogy utána majd jól odavágd a fejemhez a tutit, akkor hadd kérdezzem meg, hogy milyen módon kötődsz a vasúthoz? Mert ha csak érzelmileg, de egyébként kívülálló vagy, akkor nem hiszem, hogy bármilyen jogod lenne vizsgáztatni egy szakmabelit. Ha pedig jogilag, akkor majd beszámolok a bizonyítványaim kíséretében a tárgyról abban az esetben, ha ez szükségessé válik!

Ez utóbbi esetben pedig már biztos tudod az alapigazságot (amit sokan hajlamosak figyelmen kívül hagyni), hogy ebben a "szakmában" szép lehet bárki, de elég okos senki! Szerintem ne akard, hogy bebizonyítsam.

Szóval?

Előzmény: Mágus23 (59344)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.10 -1 0 59345

Akkor ideje bebújnod néhány tűzszekrénybe, megnézni a tűz- és füstcsöveket, ha már ott vagy, a támcsavarokat, elmélkedni benn 20 percet. Mindezek után célszerű felülvizsgálni a lekezelő, ám alaptalan ítéleted, hogy ki mit látott, és mit nem...

Javaslom kezdetnek a nagyobb mozdonyokat, és a hosszúkéményeseket pedig hagyd a végére.

Előzmény: fantal (59343)
Mágus23 Creative Commons License 2015.03.10 -1 0 59344

Üdvözletem !

Egy apró kérdést kérlek engedj meg . Milyen is mikor ki kell túlhevítőzni a masinát vagy esetleg a kónuszalapot javítani ?

Előzmény: Törölt nick (59340)
fantal Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59343

Hát, ilyet nem.

Előzmény: Törölt nick (59340)
fantal Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59342

Nem, a szakmunkás. Meg pár önkéntes fiatalember aki a Truman körül serénykedik.

Előzmény: vasútikuruc (59339)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59341

Rá is csodálkozom néha, hogy a Wikipédián a 377,-hez van berakva a fotója...   :-)

Előzmény: fantal (59337)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59340

Meggyőztél, a pneumatikus peremező komoly gépesítés, nem kell hozzá erőkifejtés, sőt kifejezetten pihentető...

Amit én láttam, annál csősajtolóval behengerelték a csővégeket a tűzcsőfalba, aztán körbehegesztették. Ennyi, nem volt peremezés...

Ilyet láttál? "Mer a hozzászólásaidból úgy tűnik, hogy nem."

 

Előzmény: fantal (59338)
vasútikuruc Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59339

De gondolom nem te az irodából.

Előzmény: fantal (59338)
fantal Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59338

A pneumatikus peremező eléggé gépinek tűnik... És igen, korábbi kérdésedre visszatérve,ma is van, aki a tüzelőajtón bemászik, ha kell, mert pl. lángboltot építeni másként nem lehet.

 

 

Előzmény: Törölt nick (59333)
fantal Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59337

Jó lesz az 381-esnek is :) A XIIh osztály 381-es sor. lett 1911 után. Valszeg az is jön át. De még semmi sem tuti, szinte naponta van vmi új ötlet....

Előzmény: krikori (59334)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59336

Biztos, hogy tíz évvel ezelőtt elég alaposan megnézted?

Előzmény: M.machinátor (59323)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59335

Hol van ott (a Közlekedési Múzeumnál) 377-es?

Előzmény: krikori (59334)
krikori Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59334

A 424-esről már volt szó korábban, de vajon a 377-essel és a büfékocsival mi lesz a közlekedési múzeum szétbombázásakor? 

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59333

Elgondolkodtatott a hozzászólásod.

Te komoly gépesítésnek neveznéd a görgős csősajtolót, vagy a hegesztőpisztolyt? Nem hiszem, hogy mióta utoljára láttam ilyet a tűzszekrényajtó külső oldaláról, mint tanuló, aki adogatta ezeket az eszközöket, sokat fejlődött volna a magyar gyakorlat ebben a tekintetben...

Vagy történt valami fejlődés az elmúlt kb. 30 évben, amiről még nem tudok?

Előzmény: fantal (59317)
Tiblalt Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59332

Sziasztok!

 

A Mávag 121-es szerkezetszámú gőzmozdonyairól van esetleg valakinek részletesebb információja attól, ami a www.kisvasut.hu oldalon fellelhető?

 

http://kisvasut.hu/jarmulista/view_jarmu.php?kod=1321,0011

 

http://kisvasut.hu/jarmulista/view_lista.php?kod=&hely=KKHB&psz=&pszm=n&allapot=&gyarto=&gysz=&gyev=&datum=

 

Esetleg egy fénykép vagy jellegrajz... bármi :)

 

Köszönöm

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59331

És a helyesírást szerintem ne kritizálja olyan, aki szerint x-szel írják az emlékszik igét :D

 

Előzmény: manhattani (59325)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59330

Pedig a hozzászólásaid alapján külső-vasutas lehetsz...

Az agyonszabályozott vasúton a kézi homokoló berendezés működtetése is szabályozva van. Hadd ne idézzek most szó szerint, de a lényege, hogy a kézi homokoló berendezést a kerékperdülés megelőzésére kell használni. A megperdült kerék alá kézi működtetéssel homokolni tilos! A kerékperdülést a vonóerő csökkentésével kell megszüntetni. A homokolót még egy esetben kell használni...

Szerintem sem kellene jobban értened ezekhez a dolgokhoz azoknál, akik több évtizede nap mint nap ezt csinálják!

Előzmény: manhattani (59325)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59329

Igazad van a gőzmozdony kezelését illetően, nagyjából én is erre akartam kilyukadni. A kompaund mozdonyok indítóberendezéseiről is írnak részletesen a szakirodalomban. Arról viszont nem, hogy ezeknek a mozdonyoknak tartozéka volt a másfél-kétméteres acélrúd, és arról sem, hogy ezzel mit és hogyan kell csinálni...

Hogy mindenki tudja, miről van szó, ajánlom figyelmükbe Beles Lajos-Francz József: Fejezetek a dombóvári fűtőházak történetéből c. könyv 144. oldalán található történetet.

Előzmény: _ANDRÁS_ (59321)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59328

Ezt a hozzászólásod nem értem! Abból, hogy érzékeltetni szeretném, mekkora egy tűzszekrény, ahová be kell bújni, be kell vinni a szerszámokat, úgy kell használni a stekklámpát, hogy ne égessen meg, ne világítson a szemedbe, de mégis lásd, hogy mit csinálsz, Te arra következtetsz, hogy nem láttam ilyet? Nos, nem egyszer, és melós ruhában. A többit a fantáziádra bízom...

Előzmény: fantal (59317)
vasútikuruc Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59327

Valaki helyesen ír vagy fordit ,valakik meg helyesen mozdonyon utaznak.

Előzmény: manhattani (59325)
vasútikuruc Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59326

Minden tiszteletem a vasútbarátoknak.

Előzmény: manhattani (59325)
manhattani Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59325

Egyik bejelentésed sem nyert :-) (és a helyesírásod sem).

Előzmény: vasútikuruc (59324)
vasútikuruc Creative Commons License 2015.03.09 0 0 59324

Azért azt nem tartanám oktalanságnak hogy a "szakértői" véleményeket azok tegyék akik utaztak gépen és vagy üzemeltettek.És nem a "nosziban" 300 métert.A kézifékes közlekedésről pedig jó lenne halgatni, pláne  rossz légszivattyúval való vonat továbitásról.

Előzmény: manhattani (59308)
M.machinátor Creative Commons License 2015.03.08 0 0 59323

Szervusz.

 

Nem is azt írtam hogy a rozsdától bármilyen anyag elhajlik,hanem azt hogy a rozsdásodás folytán az anyag megdagad és ha nincs hova tágulnia akkor befelé tágul vagy szétnyomja a kerék abroncsot(mivel nem az abroncs ment szét ezért befelé fog tágulni és össze roppantja a küllőzetet ami először úgy néz ki mintha meghajolna aztán el is törik)de messzemenő következtetéseket nem akarok levonni mert mostanában nem láttam de tíz éve még semmi baja nem volt és azóta nem futott túl sok kilométert,úgyhogy csak valami ilyesmi történhetett vele.

Előzmény: manhattani (59294)
Mágus23 Creative Commons License 2015.03.08 0 0 59322

Szia Szabolcs

 

csak szándék kell hozzá, meg persze nem ártanak jó oktatók.

 

Teljesen igazad van és még valami ,kezedben az érzés .

Nem egy masiniszta volt olyan aki sosem érezte a fékezőcsapot meg a szabályzót

Rokonságomban is volt ilyen még a 326 ost sikerült neki megköszörültetni .

Előzmény: _ANDRÁS_ (59321)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!