Az oktatófilmek teljes kollekciója bekerült a MÁV Központi Irattárba a filmek eredeti jogtulajdonosától. Az egyes fűtőházaknál itt-ott kidobott 16mm-es filmek nem relevánsak, a "tőpéldányok" a gyártó jogutódjánál voltak, az meg eladta a MÁV-nak, és így került az Irattárhoz, ahol HD minőség digitális feldolgozásátelvégezték.
MÁV 369,001 1875. StEG 1 gysz. TIIIa 3901 S. 1926.VII.12.
MÁV 369,002 1875. StEG 2 gysz. TIIIa 3902 - 1918. Dr. Lipták és tsa. Gépgyár, Budapest > 1939.IX.16. Mtr. pr. Dorog > 1950.V. vissza MÁV S. 1960.IV.
MÁV 369,003 1876. StEG 1438 gysz. TIIIa 3903 - S. 1927.VI.14.
MÁV 369,004 1876. StEG 1439 gysz. TIIIa 3904 - S. 1924.
MÁV 369,005 1876. StEG 1440 gysz. TIIIa 3905 - S. 1926.XI.2.
MÁV 369,006 1876. StEG 1447 gysz. TIIIa 3906 - 1917. Dr. Lipták és tsa. Gépgyár, Budapest > 192.. Nyékládháza - ?
MÁV 369,007 1876. StEG 1447 gysz. TIIIa 3907 - S. 1927.II.5.
MÁV 369,008 1876. StEG 1449 gysz. TIIIa 3908 - S. 1924.
MÁV 369,009 1876. StEG 1453 gysz. TIIIa 3909 - 1919. CSD ( CSD 311.501) S. 1924.
MÁV 369,010 1881. StEG 1594 gysz. TIIIa 3910 - S. 1927.VI.14.
MÁV 369,011 1881. StEG 1595 gysz. TIIIa 3911 - 1924.IX.16. Mtr. pr. Sarkad, SC 1 S. 1963.III.5.
MÁV 369,012 1881. StEG 1612 gysz. TIIIa 3912 - 1918. SHS S. 1933-ig
MÁV 369,013 1881. StEG 1613 gysz. TIIIa 3913 - 1918. SHS S. 1933-ig
MÁV 369,014 1881. StEG 1614 gysz. TIIIa 3914 - S. 1923.X.2.
MÁV 369,015 1881. StEG 1615 gysz. TIIIa 3915 - S. 1927.V.22.
MÁV 369,016 1886. StEG 1910 gysz. TIIIa 3916 - 1919. CSD (CSD 310.502) S. 1925.I.28.
Jobban jártak volna (vagy mi jobban jártunk volna)ha kidobálják az egészet és a hajlékonyak össze szedegettek volna belőle párat,akkor az ócska piacon talán találkozhattunk volna néhánnyal.Ötven évig porosodtak(bár hagyták volna tovább rohadni) és most husss....
Igen, valóban annak a képeslapnak a részlete. Gondolom, nem ő vitte a fővonalon a tehervonatot, talán a helyi tartalék volt és a fotózás kedvéért állították oda.
Úgy látszik, egyesek nem tudják értelmezni a tilos jelzőt! Most még csak takarítottam. A következő alkalommal már a mozdonyvezetői engedély kerül bevonásra, mert nem tartozik a gőzmozdonyok témakörébe egymás képességeinek vizsgálata, kétségbe vonása, stb.
Elnézést kell kérnem az érintettektől a sarkos fogalmazásért, valóban vannak, akik értenek hozzá, és csinálják. Minden tiszteletem az övék, és ezt őszintén írom! Ők valóban tesznek valamit, akár önkéntesen is... Gondolom, a civil vasútbarátoknak sem ez a dolga!
Ha felgörgetsz, ez egy Vasutas fórum. Ha legörgetsz akkor ilyeneket olvashatsz magadtól:
"Mond, te már láttál csövezési munkát gőzmozdonykazánon? Mer a hozzászólásaidból úgy tűnik, hogy nem."
Mivel engem szólítottál meg, válaszoltam. Érdekes módon én nem tartottam észosztónak a hozzászólásod, bár így újraolvasva nem kicsit "fennhéjázó"(hogy a Te kifejezéseddel éljek). Szerinted mit kellett volna tennem ahhoz, hogy ne legyek "észosztó"? Hallgatni? Vagy megköszönni, hogy kétségbe vontad a hozzáértésem teljesen ismeretlenül?
Lássuk be őszintén, az a baj, hogy nem erre a reakcióra számítottál, mert nem ezt szoktad meg!!!
És igen, akkora vasutas vagyok, hogy még a harmadik szomszédom is hülye :D (Remélem, nem olvassa...)
Nem, nem fogok bebújni a kazánba elmélkedni, mert nem az én munkám. Nem fogok főleg sem bebújni, mert nem férnék be a tüzelőajtón :D
A korábbiakat illetően: kijelentetted a következőket:
"Ma már senki sem tud csövet peremezni kézi szerszámokkal, de szerszámok se nagyon vannak, maximum a múzeumokban. Senki sem akar 40-50 cm-es búvónyílásokon bebújva kuporogva dolgozni, senki sem akar "elejét húzni", tűzszekrényt, lángboltot samottozni."
Ezzel szemben most így alapból meg tudok neked nevezni úgy 4-5-6 embert, közülük kettő éppenhogy 20 éves körüli, aki ezt megteszi.
Bizony, vannak ilyen "őrültek", mint civil vasútbarátok.
És vannak azok a gőzmozdonyszerelő szakmunkások, akik Istvántelken végzik ugyanezt, mert ez a munkakörük.
Az egész "vita", ami most már a fennhéjázó észosztásodba ment át, hogy mekkora vasutas vagy, ebből indult ki.
Az attól függ, milyen minőségben kérdezed! Ha kíváncsiságból, akkor nagyon szívesen leírom. Ha vizsgáztató céllal, hogy utána majd jól odavágd a fejemhez a tutit, akkor hadd kérdezzem meg, hogy milyen módon kötődsz a vasúthoz? Mert ha csak érzelmileg, de egyébként kívülálló vagy, akkor nem hiszem, hogy bármilyen jogod lenne vizsgáztatni egy szakmabelit. Ha pedig jogilag, akkor majd beszámolok a bizonyítványaim kíséretében a tárgyról abban az esetben, ha ez szükségessé válik!
Ez utóbbi esetben pedig már biztos tudod az alapigazságot (amit sokan hajlamosak figyelmen kívül hagyni), hogy ebben a "szakmában" szép lehet bárki, de elég okos senki! Szerintem ne akard, hogy bebizonyítsam.