Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trafo2000 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 3241
Szerintem a reléd rossz.Nem hiszem hogy a kábelkorbáccsal lesz a gond.Teszt csatira mit reagált?
Előzmény: rwati. (3240)
rwati. Creative Commons License 2009.01.26 0 0 3240
rwati. válasz | megnéz | könyvjelző 2009.01.18 21:01:12 Š (3191)

Bocs, a lényeget kifelejtettem. Az izzító működik, ha direkt áramot viszünk az aksiról. Be is gyújtja az üz.anyagot, relé behúz, és indul is a motor. Csak a kábelkorbácsból (20-25 szál) kéne kiválasztani a sérültet. Ehhez kellene a vezetékelési rajz. Köszi a segítséget. Attila

rwati. válasz | megnéz | könyvjelző 2009.01.18 20:54:19 Š (3190)

Szép estét mindenkinek! Régóta olvasom a fórumot, de idáig még nem kellett beírnom. A nagy téli minuszokban

nagykunsági Creative Commons License 2009.01.25 0 0 3239

Na ezt se tudtam. De jó tudni. Kösz.

 

Mi a gondod az új fejlesztésekkel??

 

Ha új autót veszel vagy nem túl öreget, már nem is lehet kapni más motorokkal.

Előzmény: trafo2000 (3238)
trafo2000 Creative Commons License 2009.01.24 0 0 3238
Az nem psa fejlesztés hanem Ford-Psa,ugyan is a két cég 50-50 százalékban tulajdonosak abban a motorgyárban ahol készülnek ezek a motorok.Ezért a sok közös megoldás.
De ez mindegy,nekem sem kellene tdci,pdi meg mz/x meg tdichkjlimnrtg tököm motorok.
Előzmény: nagykunsági (3237)
nagykunsági Creative Commons License 2009.01.24 0 0 3237

Köszönöm szépen.

 

Én úgy hallottam, hogy a szakszervíz is Mobil olajat használ.

 

Tudom, hogy ez még a régi blokk, de mindenki dícséri, nem hallok panaszt rá.

Én nagyon még nem tudok nyilatkozni, még alig mentem vele 2.000 Km-et. De eddig tetszik.

 

Mivel én egy francia autóból ültem át ebbe, nem igazán örültem volna az új PSA fejlesztésű TDCI motornak.

 

Tudod az előítéletek.:)

 

 

Előzmény: trafo2000 (3236)
trafo2000 Creative Commons License 2009.01.24 0 0 3236
Mindig az kell amit a gyári leírás előír,szerintem benne van a használati utasításban.
Acea szabványnál valóban a nagyobb szám az korszerűbb,a B1 diesel olajnál a B5 újabb,de ez nem jelenti azt hogy a B1 nem jó neked.
Ha 5w30 kell a motorodba a gyár szerint akkor jó az,Mobil jó márka.
Amúgy az az 1,8 as motor nem egy mai darab,már a nyolcvanas évektől faragja a Ford,szóval mechanikailag nem egy High tech szerkezet szvsz.
Előzmény: nagykunsági (3235)
nagykunsági Creative Commons License 2009.01.23 0 0 3235

Egy kérdés.

 

Van a connectem 1.8 TDCI.

 

Vettem bele Mobil Super FE 5W30-as olajat.

Mindenki ezt ajánlotta állítólag a TDCI motorokra fejlesztették ki. / Duratorq/

 

Ami zavar.

Ez az olaj ACEA szabvány szerint A1/B1

 

Most a A/5 B/5 az jobb, vagy nem ilyen növekvő szabvány?? Hogy a kisebb számú az gyengébb olaj??

 

Most hülyeséget csináltam hogy beleöntöttem és gyorsan cseréljem le, vagy ennek a motornak jó ez az olaj??

 

Elolvastam az ACEA szabványt de számomra abból ez nem derül ki.

 

Kösz a választ előre is.

Előzmény: trafo2000 (3230)
cvf Creative Commons License 2009.01.23 0 0 3234

elég nyilvános ez már.....

én is pont mértem a kocsit "okosan" és jöttek ellenőrizni ráadásul nem is ismerősök, hanem két uj ember volt. nézik, aszondja, nálatok is ez a "műszer" van? és nem a füstölésmérőre gondolt :) kicsit zavarban voltam, de aszondja, ez a legjobban bevált cucc mosolyogva...egy olyan ember aki ezért az én jogosultságomat is felfüggeszthetné illetve a műhelyét is.

tudják azt ők is nagyon jól, hogy ha nem  lennének ezek az okos cuccok, az autók 80%-a otthon állna a garázsban. (csak egy hasraütéses számot irtam)

ugy egész kevesen lennének az utakon....és lehetne közlekedni rendesen:D ez azért bizti feltünne mindenkinek :DDD

 

trafo2000 Creative Commons License 2009.01.22 0 0 3233

Szerencsére nincs ilyen gondom,a tranyóm simán teljesítette az értékeket,az öreg benzinesnél meg is kérdezték hogy: Van katalizátor rajta?Pedig csak minden jól be van állítva.

Amúgy ilyen okosba csinálós dolgokat nem szerencsés nyílvános fórumon kitárgyalni.

Előzmény: pajaci (3232)
pajaci Creative Commons License 2009.01.22 0 0 3232
Ponyvás 7,5-tonnás Iveco-n voltam sofőr, amikor a főnök elküldött műszakira. Minden le volt dumálva, fizetve, egy másikat is akkor hoztak, csak az nem füstölt......
Azt megmérték kétszer, egy zöldkártya neki, egy nekem.
A tranyómra amikor csinálták a kártyát, a pasas kihozott a lakásából egy "kütyüt" rádugta a mérő szerkentyűre, tekerte ide-oda, vissza vitte, és megkaptam a zöldkártyát, igaz 400 Km-en egy liter olajat eszik a drágám.
(4-5000 Km-t megyek vele egy évben)
trafo2000 Creative Commons License 2009.01.22 0 0 3231

Vannak benne hasznos dolgok,de nem egy mindent kimerítő írás.Nem tudom honnan lehet letölteni.Én még ezer éve vettem,illetve bármi ilyen irodalom kell megnézem alexandrában vagy rendelek Marótiból.

Ha jól láttam a vaterán 3 ropi,annyit megér.

Előzmény: IBÉ (3229)
trafo2000 Creative Commons License 2009.01.22 0 0 3230

Persze hogy ki van.De nem torziós lengésekre.A kiegyensúlyozás amire gondolsz az a dugattyú és hajtókar súlya miatt szükséges,mert minél közelebb kerül a súlypont a tengely középvonalához annál simábban fut a motor.

Egyébként egyszerű ez,pörgess fel egy motort maximális fordulatig üresen,majd ugyan ezt menet közben terhelés mellett.Mikor van szebb hangja szerinted?

Előzmény: nagykunsági (3228)
IBÉ Creative Commons License 2009.01.22 0 0 3229
Hát hogy érdemes lenne-e megvenni, tehát hasznos lenne-e nekem. Vagy le lehet valahonnan tölteni? Akár fizetek is érte de kellene egy leírás hogy itthon is meg tudjak csinálni ezt-azt....
Előzmény: trafo2000 (3227)
nagykunsági Creative Commons License 2009.01.22 0 0 3228

Ez érdekes.

Mindíg tanul az ember.

 

Más nincs??

 

Elvileg ki lenne egyensúlyozva a főtengely. Vagy rosszul tudom??

 

 

Előzmény: trafo2000 (3226)
trafo2000 Creative Commons License 2009.01.22 0 0 3227
Nekem megvan.Mire vagy kíváncsi?A számok alapján 92 januári a motorod.
Előzmény: IBÉ (3223)
trafo2000 Creative Commons License 2009.01.22 0 0 3226
A főtengely terhelés nélkül nem fog egyenletesen forogni,olyan káros rezgések ébrednek a dugattyún,hajtókaron amik normál esetben nem.
Előzmény: nagykunsági (3220)
Transit91 Creative Commons License 2009.01.22 0 0 3225
Nah hogy egy kicsit nevessetek is......

1993 ból. Nemrég találtam.

IBÉ Creative Commons License 2009.01.22 0 0 3224
Kicsit értelmetlenre sikerült, de hát korán volt még....


erre gondoltam:
http://www.vatera.hu/ford_transit_javitasi_konyv_122182242.html
IBÉ Creative Commons License 2009.01.22 0 0 3223
Érdeklődnék, hátha valakinek megvan érdekelne a Ford Transit Szervíz könyv meg van-e valakinek? 1992-es NB32284-es motorszámú 2.5 dízelről van benne info?
Köszönettel:
Boldizsár
GGV Creative Commons License 2009.01.21 0 0 3222
Elrontottam:

Érdekes, APEH.
GGV Creative Commons License 2009.01.21 0 0 3221
Sziasztok, kicsit régen jártam erre...

De ezt érdemes megnézegetni:


Érdekes, APEH.
nagykunsági Creative Commons License 2009.01.21 0 0 3220
Miért káros??
Előzmény: trafo2000 (3219)
trafo2000 Creative Commons License 2009.01.21 0 0 3219
A lényeg nem ez.Nyilván való hogy aki tervezte a zöldkártya rendszert vagy nem ért a motorokhoz vagy leszarja.A politikánkat nézve az utóbbi.
Nem a hűtés a nagy gond a zöldkártyamérésnél.A nagy motorfordulat terhelés nélkül iszonyat káros.Nem így vannak tervezve ugyanis.Persze van olyan ami biztos jól bírja,pl stihl meg a 2 köbcentis modell motorok.Csak autóba nem ilyet raknak...
Szóval ez egy extrém terhelés,amire a hivatalos válasz hogy ha mechanikailag jó állapotú a motor akkor bírja.Sajnos ez nem igaz.De itt madzsarisztánban semmin nem kell csodálkozni.
Az én transitom zöld matricás,úgyhogy mehetek Pestre furikázni :)
cvf Creative Commons License 2009.01.21 0 0 3218

ebben taljesen igazad van! Ha minden ok, akkor zugathatod még van benne brenya:D -nem fog forrni

de honnan tudhatnám én minden kocsiról ami bejön, hogy jó e a termosztátja, kapcsole a venti, esetleg nem e hengerfejes...max a vizet megnézhetem benne. Ezt ujabban meg is tettem mérés előtt.

Meghát ugye bejön papa, aki csak a bótba meg a temetőbe jár a kocsival, neki szinte fel sem melegszik, annál pl csak ilyen helyzetbe derül ki hogy mizu van a hűtőrendszere körül...vagy aki nem jár bp-én nap mint nap....mi kis város vagyunk, se egy lámpa, de még igazán nagyobb kereszteződés sincs...itt nagyon sok ember el sem tudja képzelni milyen az mikor nyáron 35 fokba 300 métert mész 40 perc alatt :D

Előzmény: nagykunsági (3212)
bivanbi Creative Commons License 2009.01.20 0 0 3217
nem akarom nagyon cizellalni mert offtopik auto, de nagyon zsufolt a motortere, es hat benzines, es sok kobcentis. ugyhogy meg a minuszokban is orakig tartja a joidot, aminek most kimondottan orulok.

a mondas magyarul ugy hangzik hogy 'a feltetelezes minden elbaszas szuloanyja'.
abbol pedig nem indulhat ki senki hogy a hutes elegendo lesz menetszel nelkul is, mert abbol motorfozes lesz...
Előzmény: nagykunsági (3216)
nagykunsági Creative Commons License 2009.01.20 0 0 3216

Milyen autó ez??

 

Érdekes ez a trópusi felszereltség.

 

Anno még a dacia időben akinek nem jól hűtött, / elég kényes a hűtési rendszere/ kereste a "sivatagi hűtőt"

Ami ugye nem létezett, csak a 4x4 benzines ARO hűtő mivel nagyobb volt, azt hitték az sivatagi hűtő:)

De ott is bebizonyosodott, ha rendbetette az ember a hűtőt és a hűtőrendszert, akkor csodálatosan hűtött gond nélkül.

 

Nekem nem okoz gondot, ha pörgetik a motort, tegyék. Én is pörgetem úgy használom, tehát tudom, hogy bírja.

Persze vannak akik soha nem hajtják meg az autót azok féltik.

Öreg autókat meg nem csoda ha féltik.

 

És igazad van, az se mindegy ki csinálja, nézi e a műszert.

 

Én ismerős helyre járok, nem adom akárki kezébe az autót, csak akiben megbízok.

Ott nem hagyom, ott állok mellete.

Ha nem lehet, keresek olyan helyet ahol lehet.

Előzmény: bivanbi (3213)
nagykunsági Creative Commons License 2009.01.20 0 0 3215

'assumption is the mother of all fuck-ups'

 

Légyszives fordítsd le, én csak magyarul értek.

Előzmény: bivanbi (3214)
bivanbi Creative Commons License 2009.01.20 0 0 3214
> Egy jól működő rendszernél ez nem fordulhat elő.
azert egy dolgot megtanultam: 'assumption is the mother of all fuck-ups'.
ezt az iroda falara kituztuk, hogy soha ne felejtsuk el. :)
Előzmény: nagykunsági (3212)
bivanbi Creative Commons License 2009.01.20 0 0 3213
a nyari 40 fokos araszolas - legalabbis nalam - nem tartozik a 'normalis uzemeltetesi korulmenyek' koze. es valoban, nem orul neki az auto, 30-40 perc alatt mar lathatoan feljebb kuszott a vizhomerseklet iden nyaron amikor kanikula volt es valami jo kis baleset miatt dugo volt. ez egy ilyen auto, tudomasul vettem hogy ezt tudja. nem veletlen hogy letezik belole 'tropusi' felszereltseg gyarilag, nagyobb teljesitmenyu hutessel.

igen, hibak elofordulnak, es ezt is figyelembe veve: nem orulok hogy az autot negyed orat kinozzak hutes nelkul ugy, hogy nem tudom ki az aki csinalja, rapillant-e a muszerekre.
Előzmény: nagykunsági (3212)
nagykunsági Creative Commons License 2009.01.20 0 0 3212

Mint az előbb is írtam, csak azért mert nem volt jó a hűtőrendszer.

Elég ha koszos a hűtő 30-40% nem üzemel, és az olyankor jön ki mikor szükség lenne rá.

 

Egy jól működő rendszernél ez nem fordulhat elő.

Előzmény: cvf (3210)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!