Bocs, a lényeget kifelejtettem. Az izzító működik, ha direkt áramot viszünk az aksiról. Be is gyújtja az üz.anyagot, relé behúz, és indul is a motor. Csak a kábelkorbácsból (20-25 szál) kéne kiválasztani a sérültet. Ehhez kellene a vezetékelési rajz. Köszi a segítséget. Attila
Az nem psa fejlesztés hanem Ford-Psa,ugyan is a két cég 50-50 százalékban tulajdonosak abban a motorgyárban ahol készülnek ezek a motorok.Ezért a sok közös megoldás. De ez mindegy,nekem sem kellene tdci,pdi meg mz/x meg tdichkjlimnrtg tököm motorok.
Mindig az kell amit a gyári leírás előír,szerintem benne van a használati utasításban. Acea szabványnál valóban a nagyobb szám az korszerűbb,a B1 diesel olajnál a B5 újabb,de ez nem jelenti azt hogy a B1 nem jó neked. Ha 5w30 kell a motorodba a gyár szerint akkor jó az,Mobil jó márka. Amúgy az az 1,8 as motor nem egy mai darab,már a nyolcvanas évektől faragja a Ford,szóval mechanikailag nem egy High tech szerkezet szvsz.
én is pont mértem a kocsit "okosan" és jöttek ellenőrizni ráadásul nem is ismerősök, hanem két uj ember volt. nézik, aszondja, nálatok is ez a "műszer" van? és nem a füstölésmérőre gondolt :) kicsit zavarban voltam, de aszondja, ez a legjobban bevált cucc mosolyogva...egy olyan ember aki ezért az én jogosultságomat is felfüggeszthetné illetve a műhelyét is.
tudják azt ők is nagyon jól, hogy ha nem lennének ezek az okos cuccok, az autók 80%-a otthon állna a garázsban. (csak egy hasraütéses számot irtam)
ugy egész kevesen lennének az utakon....és lehetne közlekedni rendesen:D ez azért bizti feltünne mindenkinek :DDD
Szerencsére nincs ilyen gondom,a tranyóm simán teljesítette az értékeket,az öreg benzinesnél meg is kérdezték hogy: Van katalizátor rajta?Pedig csak minden jól be van állítva.
Amúgy ilyen okosba csinálós dolgokat nem szerencsés nyílvános fórumon kitárgyalni.
Ponyvás 7,5-tonnás Iveco-n voltam sofőr, amikor a főnök elküldött műszakira. Minden le volt dumálva, fizetve, egy másikat is akkor hoztak, csak az nem füstölt...... Azt megmérték kétszer, egy zöldkártya neki, egy nekem. A tranyómra amikor csinálták a kártyát, a pasas kihozott a lakásából egy "kütyüt" rádugta a mérő szerkentyűre, tekerte ide-oda, vissza vitte, és megkaptam a zöldkártyát, igaz 400 Km-en egy liter olajat eszik a drágám. (4-5000 Km-t megyek vele egy évben)
Vannak benne hasznos dolgok,de nem egy mindent kimerítő írás.Nem tudom honnan lehet letölteni.Én még ezer éve vettem,illetve bármi ilyen irodalom kell megnézem alexandrában vagy rendelek Marótiból.
Persze hogy ki van.De nem torziós lengésekre.A kiegyensúlyozás amire gondolsz az a dugattyú és hajtókar súlya miatt szükséges,mert minél közelebb kerül a súlypont a tengely középvonalához annál simábban fut a motor.
Egyébként egyszerű ez,pörgess fel egy motort maximális fordulatig üresen,majd ugyan ezt menet közben terhelés mellett.Mikor van szebb hangja szerinted?
Hát hogy érdemes lenne-e megvenni, tehát hasznos lenne-e nekem. Vagy le lehet valahonnan tölteni? Akár fizetek is érte de kellene egy leírás hogy itthon is meg tudjak csinálni ezt-azt....
Érdeklődnék, hátha valakinek megvan érdekelne a Ford Transit Szervíz könyv meg van-e valakinek? 1992-es NB32284-es motorszámú 2.5 dízelről van benne info? Köszönettel: Boldizsár
A lényeg nem ez.Nyilván való hogy aki tervezte a zöldkártya rendszert vagy nem ért a motorokhoz vagy leszarja.A politikánkat nézve az utóbbi. Nem a hűtés a nagy gond a zöldkártyamérésnél.A nagy motorfordulat terhelés nélkül iszonyat káros.Nem így vannak tervezve ugyanis.Persze van olyan ami biztos jól bírja,pl stihl meg a 2 köbcentis modell motorok.Csak autóba nem ilyet raknak... Szóval ez egy extrém terhelés,amire a hivatalos válasz hogy ha mechanikailag jó állapotú a motor akkor bírja.Sajnos ez nem igaz.De itt madzsarisztánban semmin nem kell csodálkozni. Az én transitom zöld matricás,úgyhogy mehetek Pestre furikázni :)
ebben taljesen igazad van! Ha minden ok, akkor zugathatod még van benne brenya:D -nem fog forrni
de honnan tudhatnám én minden kocsiról ami bejön, hogy jó e a termosztátja, kapcsole a venti, esetleg nem e hengerfejes...max a vizet megnézhetem benne. Ezt ujabban meg is tettem mérés előtt.
Meghát ugye bejön papa, aki csak a bótba meg a temetőbe jár a kocsival, neki szinte fel sem melegszik, annál pl csak ilyen helyzetbe derül ki hogy mizu van a hűtőrendszere körül...vagy aki nem jár bp-én nap mint nap....mi kis város vagyunk, se egy lámpa, de még igazán nagyobb kereszteződés sincs...itt nagyon sok ember el sem tudja képzelni milyen az mikor nyáron 35 fokba 300 métert mész 40 perc alatt :D
nem akarom nagyon cizellalni mert offtopik auto, de nagyon zsufolt a motortere, es hat benzines, es sok kobcentis. ugyhogy meg a minuszokban is orakig tartja a joidot, aminek most kimondottan orulok.
a mondas magyarul ugy hangzik hogy 'a feltetelezes minden elbaszas szuloanyja'. abbol pedig nem indulhat ki senki hogy a hutes elegendo lesz menetszel nelkul is, mert abbol motorfozes lesz...
> Egy jól működő rendszernél ez nem fordulhat elő. azert egy dolgot megtanultam: 'assumption is the mother of all fuck-ups'. ezt az iroda falara kituztuk, hogy soha ne felejtsuk el. :)
a nyari 40 fokos araszolas - legalabbis nalam - nem tartozik a 'normalis uzemeltetesi korulmenyek' koze. es valoban, nem orul neki az auto, 30-40 perc alatt mar lathatoan feljebb kuszott a vizhomerseklet iden nyaron amikor kanikula volt es valami jo kis baleset miatt dugo volt. ez egy ilyen auto, tudomasul vettem hogy ezt tudja. nem veletlen hogy letezik belole 'tropusi' felszereltseg gyarilag, nagyobb teljesitmenyu hutessel.
igen, hibak elofordulnak, es ezt is figyelembe veve: nem orulok hogy az autot negyed orat kinozzak hutes nelkul ugy, hogy nem tudom ki az aki csinalja, rapillant-e a muszerekre.