Nem kötelező,de amekkora változások voltak a Dél-Dunántúlon,annál azért illett volna azoknak is kikérni a véleményét,akik ténylegesen használj(t)ák is ezeket a járatokat.És akkor talán nem alakulnának ki olyan konfliktusok,mint pl. ma Pécsett a Zalaegerszeg-Szeged járatnál.
Az a baj, hogy soha nem utaztak még távolsági /helyközi buszjáratokon.
Inen a gép mellöl én is szép dolgokat tudok alkotni mondjuk Cseh városok közötti közlekedési renden, de nem biztos, hogy jól jön ki belöle bárki az ottaniak közül.
Szekszárd elég kisváros ahhoz, hogy a távolsági/helyközi buszok a város egy részén áthaladjanak, netán valahol a áros közepe táján (Szekszárd gimnázium) meg is álljanak!
Jó, akkor nézzük onnan a dolgot, hogy vannak, akik esetleg nem koleszosok, hanem pl. Fehérvárról vagy töktuggya honnan ingáznak naponta, és a hídfőhöz közeli épületekben vannak az előadásaik. Meg aztán ott van a nyelvvizsga-központ is a hídfőhöz legközelebbi épületben...
Na de hiába kényszerít, ha nem érem el a helyijáratot. Én azzal utazom például, de a buszok Szekszárdon elsősorban a K-Ny tengelyre épülve lettek átszervezve 2008-ban, egész nap minimum 20 percenként járnak. Benyomom a demagógot: Nem értem, hogy ha akkora szakemberek találták ki a menetrendet, akkor erre miért nem figyeltek.
Nem tudom ki találta Szekszárdon ki ezt a minden a pályaudvarra megy hobbit. Most kutyagolhatok gyalog haza, mert a helyis buszbérlet ára nekem számít.
Szóval ez valami dúrva kényszerítés a helyi járatra.
Az, hogy VB ezt csinálja, azon nem lepődtem meg de, hogy a Gemenc Volán is a Budapesti járatain, azon már igen.
Mindössze három kollégiumnak jó? Fáj megállítani? Mit veszítesz vele? Sosem értettem ezt a megállítjuk, nem állítjuk meg dolgot.
Szekszárdon az emberek falnak mennek, mert most nem állnak meg a buszok újvárosban, ezért a K-Ny tengelyre épülő helyi buszhálózatra nem tudnak átszállni. Persze tök gyors lett, 5 perccel hamarabb kint vannak a város szélén, a buszállomáson.
Az senkit sem zavart, hogy akik ezekkel a buszokkal járnak, azok Újvárosban szálltak át helyijáratra két irányba is.
Bp, városszerte megjelentek Új Széchenyi terv hirdetőtáblák miszerint új buszok álltak forgalomba eme program keretén belül. háttérben egy elmosódott vt-s citaroval. Kérdésem, az elmult években mely városok/volánok vettek új buszt a széchenyi terven keresztül? Mert picit megdöbbenve álltam a tábla előtt.(de lehet csak elkerülte valami a figyelmemet)
"Az jó kérdés, hogy a Kosztolányi környékének tömegközlekedési hálózatában ez milyen változást fog eredményezni, várhatóan ez csak akkor, meg utána jó idő alatt és több lépcsőben fog kialakulni. Emiatt kissé tartózkodnék a rögtön mindent kalapáljunk újra típusú nekiugrástól, bár szerintem kétségtelen, hogy a újbudai megállásnak lenne létjogosultsága."
Valószínűleg a BKK sem tudja még pontosan... de az biztos, hogy a Kosztolányin átmenő két gerincvonal meg is marad, jelentősen ritkulni fog.
A metrónál nem megállítani a buszokat mindenképp nagy hibának tartanám. Két távolsági megálló egymástól 450 méterre pedig feleslegesnek tűnik.
BME-nek 7 kollégiuma van az egyetem közelében. 4-hez most a Bocskai úton érdemes leszállni - ebből 3 egyértelműen jobban járna Újbuda-központtal, 1-nél nagyjából egyforma a távolság. Mindössze 3 kollégiumnak jobb a Petőfi híd.
Az, hogy sokan a hídnál szállnak le, azért van, mert rengetegen laknak albérletben a Nagykörút és a Klinikák környékén, és a Közgáznak is van 2 nagy kollégiuma a híd túloldalán (de ők is villamosoznak a Borárosig, nem gyalogolnak át a hídon késő este nagy bőrönddel).
Ha egy utcasarokkal arrébbteszed a megállót, a lényegen nem változtat. Az egyetemistáknak akkor is szükségük lesz a hídfőnél a megállóra. Gondolom, Te sem kutyagolnál 1200 métert nagy pakkokkal...
Komoly megtakarítást érnél el azzal, hogy ha az egész vasárnapi kollégiumi forgalmat átpakolnád Újbudán a 4-es villamosra. A BKK biztos támogatná a plusz bevételt :)))
A metró miatt várhatóan Újbuda központ mindenképpen fel fog értékelődni. Az jó kérdés, hogy a Kosztolányi környékének tömegközlekedési hálózatában ez milyen változást fog eredményezni, várhatóan ez csak akkor, meg utána jó idő alatt és több lépcsőben fog kialakulni. Emiatt kissé tartózkodnék a rögtön mindent kalapáljunk újra típusú nekiugrástól, bár szerintem kétségtelen, hogy a újbudai megállásnak lenne létjogosultsága.
A Petőfi híd, Budai hídfőjével kapcsolatban viszont óvatosabb lennék. Egy hatalmas egyetemváros kvázi közepében lévő megálló - még, ha kb. 1200 méterre lenne is egy másik - nagy érték.
Van már terv arra, hogyan fognak módosulni az M1-M7 távolsági járatok megállói?
A Bocskai út hálózati szerepe a 7-es buszcsalád és a 49-es villamos ritkításával nagymértékben csökkenni fog, ezt mindenképp indokoltnak tartanám áthelyezni Újbuda-központhoz, ahol lényegesen kevesebb gyaloglással lesz elérhető a metró, mint Őrmezőn.
Ekkor viszont a Petőfi hídi megálló megszüntetésén is el kell gondolkodni, hiszen nagykörúti kapcsolatot Újbuda-központ is ad - önmagukban az egyetemek és az Infopark nem biztos, hogy jelentenek akkora potenciált, hogy 1 km-en belül kétszer meg kellene állítani egy-egy távolsági járatot...
Azt nagyon remélem, hogy nem marad úgy, mint most van.
És változtatott érdemben a megyei sorrenden ahhoz képest, hogyha csak a Volánt nézik? Mert a magánbuszok kb. 80%-a ótvar kohószökevény - a kérdés csak az, hogy Nyugat-Európából vagy Mo-ról menekült-e meg. (A kérdés mondjuk nem lényegtelen, mert min. 10 év korkülönbség van az előbbiek javára.) A többi magánbusz lehet nagyjából új, ami meg jellemzően megoszlik az ország középső és nyugati megyéi között.
Szóval legfeljebb a Hajdú, a Körös és a Szaabolcs Volán megyéje teljesítene sokkal jobban, ha nem az összes buszt néznék.
Helyszín valahol a Madách tér környéke. A busz 16,30-kor indult az Engels (Erzsébet) tér 9-es kocsiállásáról.
A Szöveg :
...."....Tisztelt utasaim !
Köszöntöm Önöket A Volánbusz 819-es járatán. Autóbuszunk a Budapest-Dabas-Kecskemét-Kiskunfélyegháza-Csongrád-Szentes-Orosháza-Tótkomlós-Mezőhegyes útvonalat járja be. Hosszabb pihenőt (7-9 perc) Gátéren a vendéglőnél tartunk.
Az autóbusszal vagy útvonallal kapcsolatos kérdéseikkel forduljanak a buszvezetőhöz. Köszönti Önöket gépkocsivezetőjük X.Y......."
Azt persze még mindig nem sikerül megoldani, hogy a bpesti buszokra Gyöngyösön meglegyen a normális ráhordás...
A 3660/4-et figyeltem, hogy lehetetlen elérni vele az utolsó budapesti járatot. Még egyszerű dolguk is lenne. Beírnak néhány útirányt a keresőbe és kidobja, hogy hol kellene 5 perccel megkönnyíteni az átszállási lehetőséget.
Legyünk büszkék a magyar tömegközlekedésre! Hajrá!