Még az eredeti betét van benne. Fogalmam sincs hogy nézhet ki, mert hőtükrös polifoammal körbe van tekerve az átlátszó műanyag ház. 2 évente veszem ki, mikor cserélem az olajat. Az árát megtaláltam: 9735 ft volt, 4db tartalék betét a ház,és a posta. 2db kötegelő tartja függőlegesen. Kb. 130mm hosszuságu csövet vágtam ki a gyári szívócsőből.3/4" ról 10mm-re festo műanyag csatival van összerakva. A szűrőháznak fontos a függőleges helyzet, igy nem biztos,hogy el fog férni a kerékdob mögött.
Mikor én rendeltem, csak 10"-os kivitelben volt 1 mikronos betét,és tekercselt pamutszerű anyagból. Az 5"-os az 20 mikrontól indult. Az jobban elfért volna, csak nem ért volna semmit.
Megkerestem üzletben a szűrőt, ez egy közönséges vízszűrő amihez lehet többek között 1-80 mikronos betétet kapni. Ahol én néztem ott 3200 Ft a szűrőház ára, a betét 800-1200 Ft-ig van. Lehet 5"-t is venni, az sokkal szélesebb mint a 10"-os, viszont jóval rövidebb.
Nézzél körül a NETEN, mert sok helyen kínálnak vízszűrőket az a lényeg, hogy amit a kollégánk is vásárolt az egy 10"os kb 250 mm-es szűrőház a betét szintén egy méretes darab benne.
Ki kell találni egy helyet a számára, de ez még a jövő zenéje.
Minden esetre ez egy nagyon jó és megfontolandó szerkezet, mert ilyen tisztaságú szűrő gyárilag nem létezik.
Én egyszer kérdeztem egy szakitól, aki kimondottan dízelekkel foglalkozik, hogy miért nem lehet nagy finomságú szűrővel szerelni, már gyárilag az autót és ő azt mondta, hogy nagyon hamar eltömődne a szűrő. Megjegyzem, az a gyári szűrő méretét tekintve az 1/5-e ennek a vízszűrőnek.
Igen, megértettem és elnézés, hogy türelmetlen voltam.
Közben én is utána néztem ennek a szűrőnek és találtam is ilyet a közelemben egy üzletben.
Jó, hogy leírod azt, hogy hova "rejtetted" el ezt a csudabogarat, mert igen nagydarab az egész, szóval az a lényeg, hogy már láttam és van már elképzelésem a dologról.
Még egy kérdés, a szűrőbetét az a pamutfonálból feltekert változat? Nekem mutattak a boltban olyat, ami úgy néz ki mint egy csőszigetelés, de fehér. Gondolom nekem az a fonalas változatot kell vennem.
Az elhelyezéssel kapcsolatban, van olyan elképzelésem, hogy bedugom a dobbetét alá egy védett helyre.
Most hallottam egy fórumtárstól hogy kb. két hónapja valaki itt próbált talán engem besározni.A "beszélgetés" elfajult és hamar törölve lett. A lényeg hogy köszönöm hogy volt aki megvédett és kiállt mellettem.
Ha olyan kialakítású, hogy ott van a helye akkor magad is meg tudod csinálni. Szedd le a szélvédő előtt a műanyag borítást, és csinálj egy képet róla. Utána ha feltöltöd akkor el tudjuk mondani hogyan tovább.
Köszönöm a válaszaitokat. A márkaszervizben nem vállalták az átalakítást (ha kell). Kihez lehetne fordulni?Szerintem kell a pollenszűrő,mert fulladok,ha megy a klíma.
Ez nem teljesen igaz. Csak annál lehet kivágni amelyiknél olyan a ventillátor. Valamelyiknél nem lehet mert eleve semilyen pollenszűrő hely nincs kialakítva.
Azt szeretném kérdezni,hogy 2002-es diesel Thaliánál lehet-e a klímához pollenszűrőt ill.pollenszűrőtartót beépíteni,mert állítólag ebben a típusban még ilyen nincs? Köszönöm a válaszokat!
Üdv ! 12 órában dolgozom,ezért nem válaszoltam, ráadásul éjszakás voltam, de ez nem fontos. Szóval ez 1 10"-os műanyagházas folyadék, vagy víz szűrő,amiben 1 mikronos betét van és a tank, valamint a gyári gázolajszűrő közé van beépítve,már igen régóta. A szűrőház pont befér a hűtő,és a motor közé,ráültetve az olajszűrőre. ( a kisebb tipusú olajszűrő kell, mert a nagynál nem tudod lecsukni a motorháztetőt) 3/4" os ki-illetve bemenete van a szűrőháznak,ami festo csatlakozóval van összekötve a tankból jövő üzemanyag vezetékkel. ( a folyásiránya a szűrőnek kötött, erre figyelj). A netről rendeltem 11 éve a gyártó cégtől postán,sajna a cég nevét már nem tudom.
Amit a szűrővel és annak a papírjával kapcsolatban kérdeztél, nekem egyszer volt ilyen problémám az ARMAFILT szűrővel. Igaz, hogy az egy CITROEN BERLINGO volt, aminek csak a szűrőjét kell cserélni, a szűrőház az marad, ezért volt szembetűnő, hogy "szétázott". Igaz, hogy csak a külső részén látszódott ez és így nem kerülhetett be az üzemanyag ellátó rendszerbe. ARMAFILT soha többet !
Korábban egy DELPHI szűrőt szétvágtam ( ez az első Thalia dízelem volt) , abban egy erős, papír alapú anyaga volt a szűrőnek, de ez semmi szín alatt nem oldódott a gázolajban.
A segítségeteket szeretném kérni.A problémám a következő alacsony fordulat számon erősen rángat az autó és az alapjárat is egyenetlen.Cseréltek gyertya sort és gyújtókábelt de nem igazán oldódott meg a probléma.A szerelő szerint gyújtótrafó csere a megoldás.A napokban sokat használtam városban és erős égett szag volt a motortérben és némi füst is látható volt de nem tudtam megállapítani mi vagy honnan füstölt.Az autó 2001 évjáratú 1.4 8 szelepes.Ha valaki tudna segíteni vagy tapasztalt már hasonlót nagyon megköszönném a segîtsèget.Nem akarnám hogy feleslegesen megvegyek olyan alkatrészeket amelyek nem oldják meg a problémát.Előre is köszönöm a segítsègeteket.Üdv
Aksival kapcsolatban érdeklődnék:A hat cellából egyben nem pezseg a sav akkor valószínűleg aksit kell,hogy vegyek.Milyen márkájú lenne a jó és tartós?Köszi.
Azt szeretném kérdezni, hogy az a bizonyos előszűrő amiről írtál, mijen márka és egyébként melyik autótípusba való? Esetleg a gyári számát is le tudod írni?
Egy nem-sürgős nem-probléma, azért írom, hogy bekerüljön a köztudatba:
Keresek egy mestert Bp-n vagy környékén, aki valamikor az ősz folyamán átnézné a Kis Öreg Járgányt (2003.12, 1.4, 16v), és ami rossz és fontos, azt megjavítaná, ami rossz és nem fontos, azt felírná, hogy tudjunk róla (azt pl. tudjuk, hogy a bal hátsó központi zár évek óta rossz...), ami meg jó, azt békén hagyná, mindezt vállalható áron. Decemberben meg vizsgázna is az autó.