SUPER CAN-BUS trafóÁr/darab:11.488 Ft + ÁFA Megjegyzés: A legújabb rendszerekbe is, még olyan extrém can-bus rendszerrel működő autókba is mint pl a BMW E90. Indítási karakterisztikája megegyezik egy sima izzóval, így bármilyen rendszerben működik. 12V és 24V-os rendszerekkel is működik. Digitális 55W-os
Tudtok nekem jó minőségű xenon trafót ajánlani mellyel nem produkál hibát az autó? Van egy 2006-os saaS 9 3, halogént szeretném hid xenonra cserélni, viszont amit rendeltem hozzá azt csinálja hogy lekapcsolás után folyamatosan vibrál az izzó, illetve be is irja hibának az autó.
Az, h nálad nincs állító, elképzelhető a légrugó miatt...
De kötve hiszem, h más autókban ne lenne, hisz' előírás. Nagyon erős a LED. Bár a fényárama tuti az én xenonom 3200 lm-je alatt van, én is észrevettem nem egy autón, h kenterbe veri azt. Kollégám X-Trail-jén sima mezei 1 lencsés LED van, hát az nagyobbat terít és fényesebben, mint a xenonom. És az is biztos, ha beülnek hátra hárman, nem fog az égre világítani :)
A xenonnak vége van, mint a botnak, halogén van meg LED.
Azért a halogén még (sajnos) meg fog maradni egy darabig, egészen egyszerűen túl olcsó, és még mindig nagy a haszon rajta, meg nem beszélve az állandóan kiégő izzó pótlásáról :)
Olyan meg nem lesz, nem lehet, h egy izzó helyére LED-et rakjál. Egészen más a fény sugárzásának a szöge. Nem véletlen, h teljesen más rendszerű egy LED-es lámpa, mint egy halogénes.
A mosóval kapcsolatban jól tudod, de az automatikus állítás kötelező LED-nél...
"Egyéb előírások ECE-R48 § 6.2.9 LED-fényszórók esetén automatikus fényszóróállító eszközt kell beszerelni. Ha a fényszórók > 2000 lumenes fényforrásokkal vannak felszerelve (általában Xenon), akkor automatikus fényszóróállító eszközt és fényszórótisztító berendezést kell beszerelni. 2 kiegészítő kanyarfény engedélyezett."
De azt te is tudod hogy ez nem ilyen egyszerű. Agyon van bürokratizálva minden, és a jó dolgok is lehet tilosak. Sok ember meg pont leszarja mint az utólagos xenon esetében is. Ha nem vakít akkor miért ne használná, csak mert valami fasz kitalálta a szabályt tizen évvel ezelőtt. Látod azért finomítják, ez se volt régen, a 2000lumenesnél hogy nem kell se mosó se állító. LED-nél egyáltalán nem kell állító, se mosó, nekem sincs az a8-ban állító, igaz mosó van, de szerintem nem akartak olyan lököst gyártani ami eltér és a másik lámpa xenon amihez kell a mosó.
Végülis mindegy mert az új autóknál lassan kihal a xenon, led lesz mindenben, már egyre olcsóbb autóknál van ledes első fényszóró és ez így van rendjén.
Csak jó lenne ha a halogén helyére is lehetne ledet rakni mert akkor nem égne ki pár havonta és kevesebbet is fogyaszt, ha technikailag megfelelnek már az újabbak akkor ideje lenne engedni.
Pedig sokkal jobb lenne ha utólagos ledekkel szaladgálnának az emberek halogén helyett, ha nem vakít, mert a szar halogén állandóan kiég emiatt egy rakás 1 lámpával világító autó közlekedik.
Az agyatlan szabályokon meg lehet változtatni ami megengedné a ledet.
Átment a vizsgán, sőt vizsgán kérésemre be is állították a fényszóró beállító berendezéssel, ugyanolyan vetített képe van mint bármelyik halogénnek. Senkit nem vakít, van 1 új autóm is sima H7-el és azzal jobban lehet látni, ugyanis nem projektoros.
LED-nél kötöttem ki, végre látok is a tompítottal, sokkal jobb mint a márkás pl.+ 90%-os izzóval (5 izzót próbáltam). Így lehet használni este az autót, még most sem annyira acélos, de legalább használható (előtte semmilyen izzóval nem lehetett látni, baleset veszélyes volt, de nagyon). Most volt műszaki vizsga, ahol nézték a vetítési képet, lámpabeállítóval is. Ezt a mérnöki tévedést, zsákutcát, nevezetesen a projektoros tompított lámpa használhatósága, a led oldotta meg.
"akkor most az van, hogy mérnek fényáramot és 2000 lumenig okés vagy hogy?!"
Nem okés, de átmehet a műszaki vizsgán. Ettől még nem lesz legális. A féket is lecserélheted motorbicikli fékre, amit a vizsgán esetleg nem vesznek észre, de attól még nem lesz legális.
Viszont: a 25W-os Xenon csak 1 szabályt sért, jelesül, hogy halogénhez gyártott lámpatestbe nem lehet fénykisüléses izzót tenni. A 35W-os rendszer rögtön 3 szabályt sért :)
Azert az elotted levo hszben szerintem leirtam, de elmondom megegyszer :)
Nem csak az a hiba, h 2000 lumen folott van, es nincs hozza se magassagallitas, se moso, hanem az, h nem E jeles a fenyforras es nem rakhatsz be halogenes lampatestbe xenont. Se ledet. Csak es kizarolag halogent.
Hatso lampatestbe sem tehetsz ledet, Sot, sehova, mert nincs bennuk E jel.
Az utobbi idoben szerencsere kevesebb a kendacs xenon, viszont lassan terjedni fognak a halogen helyere teheto ledek. Lattam mar Accord projektorban ledet, igazabol nem volt rossz, szort fenye tobb volt, mint a halogene. A gond itt is ugyanaz, mint a xenonnal, h se E jel, ki tudja mennyi lumen, es halogennek tervezett vetitesi kep. Full illegal...
Jó, tegyük fel. Ez Esetben akkor ez Magyarországra is érvényes.. Nálunk most mi ezekkel a helyzet, én még ott tartok, hogy pár éve nagyon ráálltak, és olyanokat lehetett hallani, hogy forgalmi elvétel, rendszám le, meg műszakira küldés... És mérlegelés nélkül nem lehet "kandácsxenon" a kocsiban, különben nem kap műszakit.. akkor most az van, hogy mérnek fényáramot és 2000 lumenig okés vagy hogy?! ....
Persze, emiatt is alltak at a 25 wattos xenonra a gyartok, mert megsporoltak ezeket a cuccokat.
De olyan E jelzesu fenyforras a vilagon nincs, h halogen fejelessel kisulo cso. Nem veletlenul vannak a kulonbozo fejelesek. Meg van egy olyan eloiras is, h mimden lampatest csak a rajta feltuntetett fenyforrassal hasznalhato. Mivel nincs E jeles H7 foglalatos xenon, bukta az egesz. :)
Gepjarmu vilagitasban nincs legozas, mint a haztartasi vilagitasban. Nem veletlenul van az a rengeteg fejeles, meg izzotipus ( mondjuk kicsit tul sok is van), h csak es kizarolag azzal csereszabatos, amire terveztek.
Még egy érdekesség, hogy a TÜV szerint nagy eséllyel átmegy így a műszakin (2000 lumen, jó beállítás mellett), viszont ha baleset történik, és kiderül az engedély nélküli változtatás, a biztosító elutasíthatja a kár kifizetését.
2000 lumenig nem kell mosó és automata szintállítás, a lámpatest csere viszont kötelező Xenonra, tehát valóban nem lehet szabályos, de mindenesetre érdekes, hogy árulhatják, és nem zárják be a hatóságok a boltot.