Igaz-e hogy a Vaillant Vu-280-5 plus kombicirko rendelekzik beépített szénmonoxid érzékelővel, és ha igen akkor ez lekapcsol ha gond van?
Kéményseprő szerint igen.
A másik hogy a kéményseprő szomszédban ugyanilyen kazánnál a kaminlukba be se nézett(kaminajtó kicsit be lett vakolva és lusta volt kifeszegetni) mondván elég ha egy műszerrel a kazánnál kívülről megvizsgál valamit. Jó ez így?
KalásziM: Egy kb. 20 éves FÉG átfolyós kombi cirkót cserélnénk egy 24kW körüli turbós Junkersre vagy Saunier Duval-ra ( bár ez utóbbiról páran megpróbálnak lebeszélni, viszont sokan azt mondják, hogy igazából elég hasonlóak a készülékek. Nekem a megbízhatósága a fontos és pl. az nem, hogy mennyi meleg vizet tud dt=30C-nál, mert indirekt fűtésű tárolót is akarok. Ez esetben, gondolom, kell gázterv. Meg persze kéményesekkel is beszéltem már ez ügyben, tőlük is várom az árajánlatokat.
kr0650: Az árban nincs benne a készülék. Amit kinéztünk, az olyan bruttó 160-200 ezer forint lenne még. igen, én is gondoltam arra, hogy a gázárakat a számításban kettővel megszorozhatom, mert nem sokáig lesz ilyen olcsó, de az a baj, hogy pontosabb számmal nem rendelkezem, hogy vajon mekkora megtakarítást érhetek el egy kondenzációs készülékkel éves szinten.
enginer: "Ez a dupla méretű radiátoros téveszme meg csak ijesztgetés." Ez mit jelent pontosan? Elég lenne esetleg egy-egy megfelelően tervezett helyre egy plusz radiátor és máris jöbban kijönnék egy kondenzációs dologgal? Azt már megnéztem, hogy egy 90*120 centis radiátor 15-30 ezer forint.
Ezt így nehéz lenne kiszámolni. Korszerű fűtési rendszerek már alacsony hőmérsékleten üzemelnek. Gőz, 90/70 meg egyéb rendszereket ideje lassan lejár.
Kondenzációs készülékeknek "nagyobb" hőátvevő (hőcserélő) felülete van, mint a "hagyományos" készülékeknek, így "normál" űzemmódban is gazdaságosabbak. Kondenzációhoz "hagyományos" rendszerekben nagy hőleadó felület szükséges (hogy képes legyen kellőképpen lehűteni a visszatérőt) vagy eleve kondenzáció alatti előremenőt kell beállitani, de akkor meg állandóan kell mennie a kazánnak. (Az alacsony hőmérsékletü elöremenő eleve gazdaságosabb.) Ez a dupla méretű radiátoros téveszme meg csak ijesztgetés.
A fogyasztó készülék cseréje és minden gázkészülék cseréje MEO ÁTADÁS KÖTELES.
Ha ugyanolyan típusú és teljesítményű készüléket cserél ugyanolyanra, akkor nem kell gáztervet készíteni. (pl. konvektort-konvektorra, 24 KW-os cirkót- 24 KW-os cirkóra, vízmelegítőt-vízmelegítőre, viszont független az, hogy pl. a cirko Vaillant vagy Junkers) Csak az elkészült gázszerelést kell a kivitelező gázszerelőnek meo-műszaki ellenőrzésre bejelentenie. Kéményes készülék esetén minden esetben kérünk kéményseprő szakvéleményt is. A meo alkalmával a meo-s kollega a helyszínen műszaki-biztonsági ellenőrzést tart. Erről jkv-t állít ki. Ha a szerelés szabályos akkor az új felszerelt gázkészülék garancia jegyét lebélyegzi, a garancia csak ebben az esetben érvényes. Tájékoztatjuk arról, hogy a gázszerelő a teljes fogyasztó vezeték gáztömörségéért felel. A meo-s kollega a teljes fogyasztói vezetéken végzi el a tömörség vizsgálatot, és ha a vezeték nem tömör, akkor annak kijavítása a kivitelező-gázszerelő feladata. Tehát téves az az információ, hogy csak a gázkötés tömörségéért felel a kivitelező. A gázkészülék beüzemelése, beszabályozása az illetékes szakszervíz feladata, akik legelőször meggyőződnek arról, hogy a készülék garancia jegyét meo-s kollegánk lebélyegezte. Ez a bélyegző igazolja azt, hogy a meo-s kollegánk átvette a szerelést.
Ha azonban teljesítmény változás történik, és/vagy ehhez a gázkészülék cseréhez még a gázvezeték (fogyasztó vezeték) átalakítása is szükséges, úgy erről már gáztervet kell készítetni egy épületgépész tervezővel és a gáztervet felül kell vizsgáltatni osztályunkkal. (gáztörvény előírása). A jóváhagyott gázterv alapján végzett gázszerelés a fentiek szerinti meo-átadás köteles.
Az 5 évenkénti felülvizsgálat KÖTELEZŐ. Ezt szintén a gáztörvény írja elő. A felülvizsgálat kiterjed a teljes fogyasztói vezeték hálózatra, a készülékre, valamint a légellátásra is.
Én 25 max . 30 -ból megoldom.
Természetesen nem az előírt szerelővel, hanem ismerőssel -- engedélyes - nem márkaszervizes.
Mint ahogy az Opel Astra is csak egyszer volt a márkaszervizben , mikor vettem.
Sima gáztüzhely üzembehelyezés -- kijelölt szerelővel 10 -12 eft, sima szerelő megcsinálja 6 ért.
Télen egy cirkó hőcserélő csere, karancs termoelem csere és egy PB. tüzhely beszabályozás 6500 ft -- csomagban és még számlám is van róla. Természetesen az anyagot én vettem.
Inkább a visszatérő a lényeg és tud az akármekkora előremenőt is és akkor is egy nagyonjó hatásfokú hagyományos készülékként üzemel, max nincs kondenzáció. (Folyamatos üzemnél általában alacsonyabb hőfok is elég a radiátorokba.)
Ebben az árban van készülék is ? Szerintem készülékcserekor( azonos müszaki megoldás, teljesítmény)nem kell gázterv, de Bp-en nem tudom hogy megy. Baranyában a készülék ára nélkül: kb 65-70 ezer.(bruttó) benne van a le-fel szerelés, csövek összekötése, feltöltés, uj füstcső, termosztát bekötés, probafűtés,készülék beszabályozás, garanciajegy kitöltése. A régi készüléket el szoktuk hozni, szétbontjuk és ugy visszük a méhbe.
A kondenzációs kazán igazából akkor takarit meg, ha a fűtési rendszer illeszkedik hozzá. Akkor tud kondenzálódni, ha a visszatérő (!!!!) hőmérséklet kb.55 fok alatt van. Az előremenő akármekkora lehet, de ha a visszatérő magas akkor nem takarit meg a hagyományoshoz képest. Igen szereti a részterhelési állapotot, ebből következik, hogy a régen nagyon elrontott túlmérétezett fűtési rendszerek, most egycsapásra takarékossá válnak ha kondenzációs kazánt kapnak.;)))) A dolog persze nem ennyire egyszerű!. A megtakaritás mindenképpen jelentkezik, hiszen az év jelentős részében részterhelés van. Egy fütési rendszer szakember álltal történő átalakitása, ( időjárákövető szabályozás, fűtési program, veszteségek csökkentése, másik kazán, hozhat 20-30 százalék megtakarítást. Ki kell számolni, a mai gázárat nyugodtan szorozd meg kettővel.
a menetes rész csak védőhüvely. magában az órán lévő rudban egy csavart bimetál van.nagy hibát nam okoz a hüvely. nagy pontosságot ne vár egy ilyen primitiv szerkezettől !
Ez a termosztát, honnan tudja, hogy a kazán nem fűt? Gondolom be kell valahova kötni. De hova? Erre van valami kimetent a kazánon?
Vajon miért "spórolták" ki ezt az elemet tőlünk? (kb 1 milla volt a teljes költség. Ehhez képest ez elhanyagolható.) Nekem azt monták, hogy olyan minimális a szivattyú fogyasztása és olyan hosszú az élettartalm, hogy nem érdemes lekapcsolgatni. Igaz lehet ez?
Kondenzációs kazánnal nem érsz el semmit, mert ott max 40-50 fokos előremenőt lehet produkálni, az kevés a radiátoros fűtéshez, ahhoz a radiátorok méretét növelni kellene. Szóval csak ráfizetnél...
Plusz még egy kérdésem lenne. Radiátoros fűtéshez, tehát nem padlófűtéshez használt kondenzációs kazánnal éves szinten mekkora megtakarítást lehet elérni? Én úgy látom a weben, hogy kb 10%. Jól látom? Mert ha igen, akkor ilyen esetben nem igazán érdemes kondenzációs kazánt vennem.
Eddig az éves gázfogyasztásom kb. 2000 köbméter volt, ami mondjuk 100 ezer forint. Ha ennek a 10%-t megtakarítom, akkor évente 10 ezer forintot jelent. A kondenzációs kazán meg legalább 60-70 ezer forinttal drágább, vagyis 6-7 év alatt térülne meg a befektetés. Ez soknak tűnik.
Szerintetek mennyi pénzért reális egy cirkócsere Budapesten?
Több árajánlatot is kértem, az első szerelő 130 ezer forintot mondott. Ebben benne van a régi cirkó lebontása, az új felrakása, egy indirekt tárolóba bekötés és az egészhez szükséges gázterv ( ez utóbbi kb. 35 ezer ).
Az elmondása alapján a munkadíja 60 ezer forint lenne, 35 körül az anyagköltség és 1 napos a munka. Ha számlát is kérek, akkor persze plusz ÁFA. Leosztva a 60 ezer forintot az egy nap mondjuk 8 órájára, kicsit vad szám jön nekem ki.
Tényleg ennyiért dolgoznak? Ha igen, akkor visszaadom a diplomámat és megyek gázt szerelni :-)
Helló! Köszi! Megnéztem a boltban, tényleg ilyen a menet :) Viszont ilyen kovácsolt karmantyújuk nem volt, csak sima.
Az normális, hogy a 40mm hosszú hengeres érzékelője csak úgy rá van dugva az óra csonkjára? Korábban azt hittem, hogy az fixen van és nem lehet leszedni róla. Amiatt érdekes, hogy megfelelő így a kapcsolat a két alkatrész között? Nem szeretném, ha nem a 40mm-es belógó "rúd" hőmérsékletét mérné. Azt meg végképp nem, hogy eltünjön róla a mérő. Abban a rúdban van valami egyébként vagy csak tömör sárgaréz?
nem metrikus, a menet kupszöge 55 fok. a régi nyomás és hőmérök M20x1.5 metrikusak voltak, és kajakra vett svédfogóval, több kevesebb sikerrel bele lehetett gyötörni őket a 1/2"-os menetbe. meg is tették, ezért a gyártók átáltak inkább a collmenetre.
az esetek 99.9 százalékában sima 1/2"-os külső menet. átmérő:20mm menetemelkedés kb 1.5 mm jobbmenet. igazából az egy collra jutó menetek száma értelmezhető, de gyakorlati értékek a fentiek.
Van olyan szobatermosztát, ami automatice tudja ezt a funkciót. Ilyenkor persze nem lehet kikapcsolni a fűtést, csak a szobatermosztátnál. Érdemesnek meg azért édemes, mert a sokáig álló szivattyú képes beragadni, aztán télen nem indul. Ilyenkor elég kellemetlen szétszedni. Az is hozzátartozik, hogy vannak szivattyúk, amiket úgy árulnak, hogy "beragadásmentes". aztán vagy igaz, vagy nem.
Be kell csövezni. Úgy lesz egyenletes a padló hőeloszlása.
Ha spórolni akarsz, nem ezzel kezd. Különben is, mennyit lehet ezzel megtakarítani? 5-10e forintot! Aztán meg a nejed lába fázni fog, ha a konyhaszkrénynél áll.
Miért érdemes a szivattyút (csak 1 van) bekapcsolni havonta 1-2 percre?
Ekkor a vissza kapcsolás is csak annyi lesz, hogy állandóra kapcsolom és a kazán a csak melegvízről fűtésre kapcsolaom? Radiátorokat vagy padló körök szelepeit nem érdemes zárni?