Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2015.09.13 0 0 18848

Forgalomképesnek tekinthető-e egy olyan autóbusz, amelyen az utastájékoztató kijelző nem működik, és az első ajtó nem nyitható?

 

-----------------

 

Attól függ mire ?

 

szerződéses vagy különjáratra - ha van másik működő ajtó - még kiváló.

 

 

Előzmény: eric35 (18845)
bolhalovas Creative Commons License 2015.09.12 0 0 18847

Ma a 22-esen közlekedő csuklós Volvonak pedig a 2-es ajtója volt rossz...

Előzmény: eric35 (18845)
eric35 Creative Commons License 2015.09.10 0 0 18846

Az egyik fehérvári helyi járatos MAN eseménybe keveredett a Hosszúsétatérnél. 

Ha minden igaz, elütött/elsodort valakit.

Jelenleg az út közepén ácsorog.

eric35 Creative Commons License 2015.09.10 0 0 18845

Forgalomképesnek tekinthető-e egy olyan autóbusz, amelyen az utastájékoztató kijelző nem működik, és az első ajtó nem nyitható?

MZF-205 most így közlekedik a fehérvári 22-esen.

(A viszonylatra még egy cetli sem utal sem a szélvédőn, sem másutt!)

D 20 Creative Commons License 2015.09.08 0 0 18844

Pár éve lett pedig átépítve EU szabvány, stb szerint, hogy jó legyen...

Előzmény: corsa-b (18843)
corsa-b Creative Commons License 2015.09.07 0 0 18843

Ma a reggeli órákban jártam a piactéri busz.pu(Székesfehérvár) amit ott láttam az katasztrófa.

Az autóbuszokból özönlenek a leszálló utasok,melletuk autóbuszok haladnak el.Csomagokat az út közepén pakolják a csomagtartóból,emberek szaladgálnak a járművek között,a buszok tolatgatnak csoda hogy nem történt baleset.Lehet hogy csak én láttam veszélyes helynek? 

AOA-412 Creative Commons License 2015.09.03 0 0 18842

Olvastam itt, hogy az AOA-304 nemrégiben el volt tűnve. Nem tudom, előbújt-e már, de nem tudja valaki, hogy mostanában melyik busz csinálja sulis napokon az 5:50-es Dunaföldvár-Dunaújváros másodrészt?

Előzmény: tic-tac-busz (17665)
AlbaCivitas Creative Commons License 2015.08.31 0 0 18841

Én se tudom akkor, hogy melyikre gondoltam :)

A 33-34-esen és 18:35-kor a 38-ason szokott járni a kocsi, aminek úgy emlékeztem, hogy a rendszáma KCH-520, de mivel ilyen nincs...

Szóval a "KCH-520" helyett már az 522-t szoktam látni, és érdekelne, hogy mi van az általam 520-asnak gondolt elődjével.

Előzmény: bis1one (18839)
D 20 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 18840

Még a hónap elején történt lakat+fény utáni szerencsés kimenetelű forgalmi "beavatás":


bis1one Creative Commons License 2015.08.29 0 0 18839

Elméletileg tudnék abban is segítséget nyújtani esetleg. Feltéve, hogy a KCH-521-esre gondoltál netán?

Előzmény: AlbaCivitas (18838)
AlbaCivitas Creative Commons License 2015.08.29 0 0 18838

Köszönöm. A KCH-520-asét is le tudnád írni?

Előzmény: bis1one (18833)
HumbiZozo Creative Commons License 2015.08.29 0 0 18837

Megkezdődik a Százlábú híd felújítása, közben ideiglenesen megszűnik az ott lévő megálló.

http://www.dunaujvaros.hu/hir/14063

HumbiZozo Creative Commons License 2015.08.28 0 0 18836

Minő meglepő, a honlapon értelmezhetővé váltak a menetrendek. Köszönet a javítást végzőknek/végeztetőknek.

Előzmény: HumbiZozo (18767)
bis1one Creative Commons License 2015.08.25 0 0 18835

* (N. B. Mindvégig gazdás, járati lévén MZN-718 érkezéséig, azaz idén – szűk hét hónapja – került le a feladatáról, s utódját állandósítván a börgöndi „42”-es helyi vonalon.)

Előzmény: bis1one (18833)
htibor Creative Commons License 2015.08.25 0 0 18834
bis1one Creative Commons License 2015.08.25 0 0 18833

Tartalék, ha minden igaz.

Tehát ott bukkan fel, ahol, a' helyett, ami helyett (szóló vagy akár csuklós éppen)…

 

(N. B. Mindvégig tartalék lévén MZN-718 érkezéséig, azaz idén – szűk hét hónapja – került le a feladatáról, s utódját állandósítván a börgöndi „42”-es helyi vonalon.)

Előzmény: AlbaCivitas (18832)
AlbaCivitas Creative Commons License 2015.08.25 0 0 18832

Valaki meg tudná nekem mondani a KCH-522 kocsi beosztását?
Köszönöm.

Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.08.25 0 0 18831

Az egyik Edétek a KXW-195-ös Alfával párban most haladt el Tatabányán a régi buszvégnél Győr vagy Pest felè.

htibor Creative Commons License 2015.08.24 0 0 18830
D 20 Creative Commons License 2015.08.24 0 0 18829

Roppant szórakoztató ez az AIJ-355 c. "gumicsont".

Remélem a végére egy kommentben össze lesz szedve az összes lehetőség %-os valószínűség szerint. :)

Igazán megeshetne rajtunk a szíve egy fotós/komoly képgyűjtő jóembernek, s mehetne az örömködés egy 1992-3-as fotóra... :)

 

HumbiZozo Creative Commons License 2015.08.23 0 0 18828

Szerintem egy ilyen járat ilyen rövid útvonallal nagyon csekélyke kihasználtságú lenne ha a város egyéb részei nincsenek komolyabban bekapcsolva.

 

A fórum egyik lényeges pontja volt, hogy Újtelep-TESCO-InterSpar-Békeváros mindegyike között legyen járat. Az újtelepi iskolások Békébe/Békéből utaztatására éppen jó a rövid járat, időpontok praktikusan hangolhatók. A többi kérés szerintem viszonylag kis utazóközönségnek szólna, így kihasználatlanság miatt nem látom hosszú életűnek. Emiatt másik járat hosszabbítása a szinte üres kihasználtság miatt ésszerűtlen lenne. Ha a 13-as visszatérne, akkor a 12-es visszaállítása sem látszik kihasználtnak egyik útvonalon sem. Az is igaz viszont, hogy a belvárost nem érintő járat nem igazán életképes. Ezt az ellentmondást nem nagyon lehet feloldani.

 

A 18-as 05-ös és 35-ös indulásával...

 

Ha az érkező fővárosi vonat késik, akkor a 35-ös indulást nagy valószínűséggel lekésed. Az induló vonathoz is menned kell a 35-össel, mert a 05-ös nem ér oda. Egyébként főleg a Római kiszolgálására célszerű lenne 20 perces követési idő, ekkor lehetne 15, 35, 55 az indulási idő, ez a vasúthoz is jobban illeszkedne.

Előzmény: M41 2180 (18827)
M41 2180 Creative Commons License 2015.08.21 0 0 18827

Ami itt érdekes még, hogy a 12-es járatot 1997-ben azért hozták létre, hogy a Békéből a Rómaira könnyen el lehessen jutni. Majd a TESCO megnyitásakor oda is betért, a járat megszűnésekor pedig csak a TESCO kapcsolatot hiányolták a Békében lakók, a Római szóba sem került. Nyilván átrendeződtek a szokások, Rómais kapcsolat egyik fórumon sem merült fel

 


Már olyan rég volt...?

Ha a Római kapcsolat nem annyira fontos akkor lehetne 12-es Békeváros Szabadság út- TESCO- Baracsi út (Evangélikus Templom másik oldali megálló?)- Békeváros Hajnal utca- Kertváros- Bocskai út- Liszt Ferenc kert- Dózsa György út (régi 12-es megálló)- Kertváros- Békeváros Szabadság út viszonylatként. Hétfőtől Szombatig félóránként.

 

Emiatt azt is át kellene gondolni, hogy a 11-es kell-e ilyen formában, valószínűleg nem.

 

Az biztos, hogy ebben a formában semmi értelme.

 

 Ha a 11-es Hajnal utcától indulva a TESCO után a Venyimi úti 3 megállót érintve Újtelepi végállomásig járna, akkor egy irány 12 perc alatt megtehető, tehát csúcsidőben 30 perc (15-15 oda-vissza) követéssel 1 kocsi elég, csúcsidőn kívül lehet ritkábban, 60 perc. 

 

 

Szerintem egy ilyen járat ilyen rövid útvonallal nagyon csekélyke kihasználtságú lenne ha a város egyéb részei nincsenek komolyabban bekapcsolva.

 

13-as járat visszaállítása: Ez a kérés azt igazolja, hogy a leginkább a belváros és a lakhely közötti leggyorsabb utazás a legnagyobb igény. A 13-as visszaállításával valószínűleg a Béke körúti megállót használók ezt részesítenék előnyben, így a 40-es és 45-ös végig vitele nem lenne célszerű kihasználatlanság miatt. Azokat vissza lehetne vágni 19-es és 15-ös járatra. Ezzel viszont az Interspar válna nehezebben elérhetővé az új Vasmű út, Római és a Technikum belső részeiből. A 13-as és 19-es egész nap 1-1 kocsi, a 15-ös pedig a jelenlegi 45-ös üzemidejében 1 kocsi, nem számoltam, de futott km-ben kevesebbnek tűnik a jelenleginél. Az kérdés, hogy munkanap délután kell-e 15 percenként 13-as, ha a leállítás előtti időszak kihasználtságát nézem, akkor nem indokolt. Indulási idők összehangolva a 18-as járattal: 18-19 járatok minden óra 15 és 45 perckor, 13-15 pedig minden óra 00 és 30 perckor (esetleg a 13-as 5 perccel korábban). Ekkor a 15-18 között és a 13-19 között némi ütemesség lehet.

 

Ez jó ötletnek tűnik, de a 13-as besűrítése luxusnak tűnik szerintem is.

 

A 18-as 05-ös és 35-ös indulásával kapcsolatos értekezésemet pedig már leírtam. Ehhez képest kéne a 15-öst, 19-est is alakítani hogy a Kertváros-Kertváros körben a negyedórás ütem megvalósuljon. Ha már a 16-ost nem lehet visszahozni...

 

 

 

 

Előzmény: HumbiZozo (18804)
BPO-105 Creative Commons License 2015.08.20 0 0 18826

Ui: valamelyik VIN-fetisiszta majd feloldja ezt az NDK-s kérdést is, ha megerősít vagy megcáfol engem az eredeti AIJ vázszámának ügyében. Legalábbis reménykedem benne...

Előzmény: bis1one (18825)
bis1one Creative Commons License 2015.08.20 0 0 18825

U.i.: D 20 kollega úrra hivatkozva (# 17168), íme, tessék, látassék egy felvétel akkor a '90-es évekből is az autentikusság kedvéért.

 

Egyébiránt én nagyon kedveltem ezt a buszt, nekem igazán különlegesnek tűnt valahogy; okként talán, az akkoriban egyetlen szóló főjárati ráncajtós kocsiként. Motorikusan sem volt utolsó gépezet állítólag. (Ti. nem magyar piacra készült, elvileg…)

Onnantól, hogy nem volt már gazdás jármű, hanyatlani kezdett persze, ahogy ez Fehérváron lenni is szokott egyébként.

Az utóéletű AIJ-355 meg számomra már jóval semmitmondóbb, átlagosabb jármű volt.

Előzmény: BPO-105 (18824)
BPO-105 Creative Commons License 2015.08.20 0 0 18824

Akkor én eldobom az agyam.

Az 1986-os év végén valaki kitalálta (és sajnálatosan nem folytatták), hogy a rendszámokat nagyjából a vázszámhoz társítva adják ki. Így a BY 23-as sorozat szigorú rendben megy elejétől a végig, pl. a BY 23-23 (azaz a későbbi BPV-034) a 3243-as végű, a BY 23-32 (azaz a későbbi BPY-119) a 3252-es végű, a BY 23-43 (azaz a későbbi AFF-574) a 3263-as végű lett - és még sokan mások is így lettek beszámozva. 43-ig van a sor, 44-től már 260.32-esek jönnek - és a vázszámok sora is pont így folytatódik. (Nincs meg mindegyik gépé, csak a nagy részéé, de kiugrás eddig nincs köztük. Ha viszont mégis van - a 280.17/27/52/54 esetében van egy-kettő - akkor aki tud erről, sürgősen informáljon.) Ezek alapján valószínű, hogy az AIJ a 3261-es végű, ha pedig az, akkor bizony 260.06-os, és nem lehet 260.02-es. Egyszerűen nincs a mezőben.

Viszont az is biztos, hogy nem átlagos gép. Sem az általam felsoroltak, sem pedig a többi busz nem volt ráncajtós. Sem a pannonosok, sem a borsodiak, sem a hajdúsok, vagy mit tudom én. Hogy ez miért lett ilyen, arról ötletem sincs, de az biztos, hogy az NDK exportot a ráncajtaja miatt mondhatták rá.

Előzmény: bis1one (18823)
bis1one Creative Commons License 2015.08.20 0 0 18823

Persze, mindig is ráncajtós volt, hogyne! – A '90-es években is… :)

Igen, ez lehet az eredeti kivitele. Hallomásból keletnémet exportra készülhetett, de aztán itthon maradt, és albás helyi állományba lépett.

Itt egy kép róla, 2001-ből, amikor még gazdás autóbuszként járt (egészen az említett első fehérvári Ik. 412-es forgalomba állásáig). Ezen megfigyelhető még minden, megfigyelni remélt akkori sajátossága.

 

Időrend szerint tehát 2001. az első nagy váltás, amikor kikerül a járati járművek sorából; és én személy szerint szem elől is tévesztem, vagy csak összemosódtak így már az évek/emlékek.

Szerintem ez idő tájt, mikor visszatérhetett tartalékként az utakra, az egyedüli váltás, amit én fölfedezni vélek, az a hűtőrácsa dupla lámpákkal, ezt talán már egy másik járműről emelhették át rá – de lehet, hogy más, apró változások is bekövetkeztek már. 2003–2004 táján tehát biztosan közlekedésben volt.

Kronologikusan a 2004-es esztendő második felében, vagy vége felé eltűnhetett a rendszám, és úgy egy évre rá kijött egy szemre újszerű, eddig ismeretlen – vagy legalább jócskán felújított, akár teljesen átépített – autóbusz AIJ-355 rendszámmal.

Hogy ez ténylegesen kettő autóbuszból lett, vagy a régi AIJ-355-ből plusz az Ikarus gyár „maradványaiból”, azt nem tudom, de ami ekkor született, 260.50 típusvázon, erősen (közép)zöld színű kapaszkodókkal, nos ez elvileg közlekedik még mindig, Kiskőrös helyi közösségi közlekedésében.

 

Legendárium vége, és csak csatlakozni tudok, várjuk szívesen az élményeket, ismereteket, ötleteket még… :)

Előzmény: BPO-105 (18822)
BPO-105 Creative Commons License 2015.08.20 0 0 18822

Na várjunk csak.

Hű, de jók ezek a képek, mert így már összerakhatok valami újat! Vagy mégsem...?

Naszóval. Ezen képek tanúsága szerint az AIJ már a 2000-es évek elején is ráncos volt. (Eredetileg is ez a kivitel volna? Ugyanis eddig ez az egyetlen, amit ráncajtókkal láttam a 260.06.1986.32xx sorozatból.) Lehet, hogy azt kell mondjam ezek alapján, hogy a két busz ugyanaz, és a csere már 2001-ben megtörtént, 2005-ben pedig egy felújítást kapott a busz. Viszont nem teljesen tiszta még így se a dolog...

Pro: ráncajtók, ködlámpa nélküli lökhárító, fehér ablakközök belül és tippre botváltó.

Kontra: eltérő híd, régi ablakok (1994-ben már az új ablakokat építették be), fém legfelső esőcsatorna.

Most várok néhány további ötletet, visszaemlékezést, és csak azután szólalhatok meg megint. Vannak ötleteim, de ki tudja...

Előzmény: bis1one (18821)
bis1one Creative Commons License 2015.08.20 0 0 18821

Helyesbítem magamat;

A képek tanúsága szerint (pl. 1, pl. 2, pl. 3, pl. 4) ugyanis javában közlekedett még 2004-ben is, habár már egy kis változás történt rajta (dupla lámpás hűtőrácsot kapott – s ezzel már némileg emlékeztetett is „későbbi önmagára”). Nekem olybá tűnt, mintha HSX-426 2001-es érkezését követően – és így tehát azután, hogy lekerült járati közlekedésről – lényegében eltűnt volna a városból. De a jelek szerint valóban tovább szolgált még egy darabig tartalékként, bár minden bizonnyal nem lehetett gyakori jelenség, ha ez nem maradt meg egyértelműen bennem. Ám az rémlik, hogy az ominózus felújítás, átalakulás előtt jó idővel, tényleg ~legalább fél/háromnegyed évvel eltűnt a rendszám a városból.

 

Nem akarok totális vitát indítani,… :) …de mindezen eddigiek alapján, nem lehetséges mégis, hogy (új vagy teljes át-)épülés történt?

Minthogy, nos, amennyiben minden igaz, a következőképpen összegezhető most a helyzet:

Van egy 1994-es alváz, alvázszám; kész autóbuszról, komplett járműről azonban nincs semmi tudomás a 2005-ös évig.

Az valószínűtlen és valószerűtlen is, hogy 11 évig álljon benn egy akkor már egyébként is bezárt gyár raktárában egy (exportra készült, de ki nem vitt) autóbusz.

Gyárilag zöld fogódzkodókkal elvileg amúgy nem is készült oroszországi szállításra autóbusz. Az pedig megint csak nem lenne életszerű, ha egy évtized után a fogódzkodó színével bajlódjanak. – Márpedig, határozott sejtésem szerint a fogódzkodók ezen állapotukban 2005-ösek voltak.

Egy érdekes észlelés, észrevétel: hogy a régebbi narancssárga és zöld fogódzkodók normál, közepes erős árnyalatúak voltak, így AOA-350, GMY-398, GSR-172, HPR-725 esetén stb.

Viszont több megújuló jármű is, kiváltképp a 2005/2006-os környéki felújításból kijövők, mint CCP-500, AOA-328, sötétebb színárnyalatú fogódzkodókat kaptak, és ebbe a sorba illik be a második nemzedék AIJ-355 is.

Csak ekképp, laikusként, felmerül, nem lehet-e eshetősége annak, miszerint AIJ-355 élt volna tovább egészen megújhodott köntösben? 1994-es alvázon, egy része biztosan szintén gyári lehetett, a dupla lámpájú hűtőrácsa maradhatott is, front, lökhárító egészen egyeznek a képek alapján. Új oldalsó táblatartó; kapaszkodók ugyancsak újak /vagy újonnan festettek/ zölden, esetleg valóban 2005-ből. Mintha két autóbuszból építettek volna egyet.

(Egyébként miért is pont ezt a rendszámot kapta volna meg az új? Voltak jócskán selejtezések akkoriban Ik. 260 terén helyiben.)

 

Azóta, 2007-es itteni kivonását követően pedig, legkésőbb 2009-től Kiskőrösre került városi forgalomba, ha így igaz. 2013-ban még biztosan ott szolgált. Fedőneve már JOY-369, amit volt BKV-s elődjétől örökölt meg, szintén. Úgy fest, ez a sors számára, a levetett rendszámok tovább használata. :))

Viszont lehet, hogy tényleg érdemesebb nem 1986-tól számolni vele, hanem 1994-től, hogyha egyszer még mindig közlekedik – vagy talán még inkább 2005-től.

Előzmény: bis1one (18820)
bis1one Creative Commons License 2015.08.20 0 0 18820

Nem, pontosan 2001-et akartam írni.

2001-ig közlekedett Fehérváron egy AIJ-355, ennek helyét HSX-426 érkezésével ezen Ikarus 412 vette át, „az eredeti” AIJ-355 pedig eltűnt, selejtezés gyanúval.

Eszerint mintegy négy esztendeig tárolták a rendszámot – vagy valahogy megvolt még nekik (majd akkor ráakasztották egy típushasonló gépezetre). Érdekes… :)

S mi lőn a ʻmásodikʼ AIJ-355-össel? Biztosan nem kerülhetett el máshova? – Lehet, hogy alig voltak évei; ha előtte nem közlekedett volna sehol.

Előzmény: BPO-105 (18819)
BPO-105 Creative Commons License 2015.08.20 0 0 18819

Bizonyára 2005-öt akartál írni 2001 helyett, de itt most nem is az évszám a lényeges. Figyelembe véve, hogy hasonló korú 260-sokat abban az időben, és még évekkel később is mindenfelé eladogatott az Alba, van egy olyan érzésem, hogy az a busz is elkerült valahova.

Van egy hajmeresztő történet pár évvel ezelőttről, azt juttatta ez eszembe. Sokan részletesebben is ismerik annál, mint ahogy azt felületesen, összefoglalóan le fogom írni, akit pedig jobban érdekel, az biztosan talál még anyagot ezzel kapcsolatban valahol a fórumon.

Érkezett egyszer egy 260.50-es kelet felől, az eredeti elképzelés szerint felújításra. Ritka, de nem példa nélküli eset. Eltelt egy kis idő, a felújítás megesett, a busz pedig visszaindult volna oda, ahonnan jött. Azaz mégsem. A rendszám még egyértelmű, de a két plakett között akkor már egy echte 260.32-es figyelt, bolygóajtókkal, gyári bukókerettel, meg mi egyébbel. A 260.50-es itt maradt egy bontóban, a másik meg eltűnt innen, mint a kámfor. (Olyannyira, hogy még az oroszok se látták mindmáig...) Hát így lehet kicserélni orosz buszokat.

Előzmény: bis1one (18815)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!