Nyolcan sérültek meg, ketten súlyosan vasárnap késő este a 74-es főúton, amikor egy menetrend szerinti autóbusz és egy teherautó összeütközött.
Az első orvosi vélemény szerint egy nő és egy férfi állapota súlyos - ők az autóbuszon utaztak -, hat férfi pedig könnyebb sérüléseket szenvedett. A baleset Zalaegerszegen, a 74-es főút botfai elágazójánál történt.
A menetrend szerint közlekedő autóbuszba oldalról hajtott bele egy pótkocsis teherautó. A buszon a sofőrrel együtt négyen ültek, a kétüléses teherautóban pedig - egyelőre tisztázatlan okból - szintén négyen utaztak.
A nem sokkal 23 óra előtt történt baleset helyszínelése és a műszaki mentés miatt a 74-es főutat teljes szélességében lezárták.
Talán valamelyik őstermelő hagyta el a spóráit...Ha ez valóban megtörtént szégyenletes a gkv-k számára.Viszont más szemszögből nézve a dolgokat kérdezném a mozdonyvezető kitakarítja a szerelvény?A villamosvezető kitakarítja a szerelvényt?A pilóta leszállás után kitakarítja a repülőt? Az autóbusz-vezetötöl természetesen a takarítás elvárt,mindazok ellenére,hogy nemritkán napi 4-5 órát is kivesznek a munkaidejéből járatok között.Tehát a nem munkaidőben elvárjuk azt hogy subickolja a buszt! A többség,igen ezt csinálja.A kép tanulsága szerint nem mindenki. Módjuk én nagyon szégyelleném magam a gombás buszban. Szaros pelenkát már találtam az ülés mellé dugva,kaja maradék mindennapos.
Na ja. Ez már a takarítás súlyos elhanyagolása!Ha csak hetente egyszer feldomesztossza (máskor csak tiszta vízzel) a padlót, akkor azért ilyesmi nem fordulhatna elő.
Nagyobb büntetés, ha maradnak, és kapnak egy hónap udvarseprést, úgyis jön a hószezon! Azután majd a kollégák gombás Pistának vag gombás Jóskának fogják őket szólítani!
A többi megyében ezek szerint szívesebben eszik a gombát az emberek, ahelyett, hogy fölriadóznák a médiát, örülnek, hogy jut kaja az asztalra. Az a baj, hogy egyes mélyszegénységéről híres helyekről még el is tudom képzelni. :/
Én személy szerint csak mohatenyészettel találkoztam - évekkel ezelőtt.
Ez érdekes. Ott anno (1 hónapja) melóra jelentkezve bárhol próbálkoztam elküldtek, nem kell ember. Nem budapesti lakhellyel viszont folyamatosan erre a helyre vonatkozólag keresnek pilótát. Most akkor hogyisvanez?
Egyetértek vértesvolánjoe-val: az idézett példában az életkortf felfelé hazudták (állítólag). A felújításokkal meg lefelé csalnak.
Miért?
Nyilván ilyen-olyan okokból. Slendriánságból, vagy mert többnek akarják láttatni (beszerzések érdekében?), esetleg kevesebbnek a járműpark életkorát. Ugye ismerünk olyat is, hogy selejtezett kocsiról hirtelen átvándorol a rendszám egy másik kocsira.
Szvsz ez hazugság. Az életkor az életkor, ne magyarázzanak már mindent félre. A járműpark általános állapotát meg állapítsák meg másból. Elég egy egyszerű táblázat, ennyi éves a busz, ennyi és ilyen felújításon esett át és kész. A felújítás is lehet többféle, nem mindegy hogy kicserélnek pár alkatrészt, vagy lefújják kívűlről illetve egy vázcserés komplett csomag.
Köszönöm,sztem ez lesz a helyes megfejtés(bár azért hibák még mindig vannak így is benne)
Viszont,hogy ha ilyen adatokkal számolják a cégek a járműparkjuk átlagéletkorát,akkor az elég nagy csúsztatás és a valóságban jóval magasabb a Mo.-i autóbuszok átlagéletkora,mint amit a cégek meg szoktak adni.
Szerintem nyilvánvaló, hogy egy tizen egypár éves még nem felújított és egy teljes felújításon átesett autóbusz között azért lehet némi színvonalbeli különbség. Nem mindegy, hogy egy adott VOLÁN társaság mondjuk régi elavult, vagy régi, de zömében felújított eszközzel szolgáltat.
Innen is látható, hogy ilyen esetekben önmagában pusztán az átlagéletkor nem alkalmas a járműpark általános állapotának jellemzésére, ezért lehet szükség bizonyos korrekciók bevitelére. Nem azt mondom, hogy ez a tökéletes megoldás, de általánosságban szükség lehet valami egyszerűen használható módszerre.
"... a '95 körül beszerzett 415-k 2008-ban biztos nem lehettek 7-8évesek ..."
Mivel állami cégek a Volánok, ezáltal bármit megtehetnek amit fentről megengednek. Szomorú de igaz, ezek a buszok lehetnek 7-8 évesek. Részlet az egyik Volán szerződéséből: "A felek az autóbuszpark állapotát és annak életkorát - a teljes felújításra került jármű esetében 6 éves életkorcsökkenéssel számolva - évente kiértékelik..."
Ugyanis egy volán osztályvezető egy minisztériumi tisztviselőnel nem szól, ne ír, hanem jelent.
Ha az illetékes, kicsivel többet figyelne munkájára vagy többet birizgálná a KI-k autóbuszreferenseit, hogy méltóztassanak már odafigyelni a munkájukra, akkor ilyenek nem fordulnának elő.
Immár 4-6 éve kapatják el a Volánok adatszolgáltatásért felelős referenseit :
- a saját igazgatóik,
- a területileg illetékes KI-k autóbusz referensei,
- a területileg illetékes KI-k igaugatói,
- az országos KI autóbusz referense,
- a minisztérium autóbusz ügyekért felelős osztályvezetője.
Ennek az öt embernek a kezén évente átmennek a jelentések.
De láthatóan a feltűnő hibák se szúrnak nekik szemet.
Sajnos.
Ennyit a hozzáértésükről, a fegyelmük és a figyelmük hiányáról.
Én még arra is kiváncsi lennék,hogy bizonyos dolgokat hogy számolnak ki.Mert pl. a Pannonéban a 2008.év végének járműállományi adatai vannak,de az életkornál "érdekes" dolgok szerepelnek:ugyanakkor beszerzett buszok többször különböző életkorral vannak feltűntetve vagy pl. a '95 körül beszerzett 415-k 2008-ban biztos nem lehettek 7-8évesek,ahogy a táblázatban szerepelnek.Vajon hogyan jöhettek ki ilyen eredmények?
A levélírás = jelentés az elöljárónak (itt minisztérium) - szerintem - nem opcionális hanem kötelesség.
Tehát valamelyik KI a hozzá beküldött közszolgáltatási éves jelentésben nem talál meg *** pár kötelezően ott lévőnek tekintett mellékletet, vagy azok tartalma hamis, elavult, stb. akkor nem az ügyintéző havi ciklusától kell függnie annak, hogy ezt megírja a minisztériumnak (jelenti) vagy nem ?
*** Ahhoz persze át is kell olvasnia - figyelmesen - azokat az éves jelentéseket.
Egy-egy ilyen KI területi autóbusz refensre azért - nyilvánosan - sok szemközt rákérdezhetne vagy Sopron szépe, vagy Tatabánya reménysége, hogy hogyan nem tűnik fel neki, a beküldött anyagban kettő-három-négy évvel ezelőtti adatok vannak ?
Komárom megyébenKamion ütközött autóbusszal - legalább 20 sérült
A Vértes Volán kommunikációs megbízottjának tájékoztatása szerint a társaság busza Úny és Dág között a lejtős úton a fékezés ellenére utolérte az előtte haladó járművet és összeütközött vele.