Nagyobb nyomatékhoz kell tervezni, és az anyagok bazi sokat fejlődtek.
De a bajom akkor is az, hogy a teljesítmény paramétereken kívül minden egyéb téren a "csökkentésről" szól az élet.
Csökken a köbcenti, csökken a fogyasztás, csökken a motor mérete.
Aztán eszembe jut, hogy mennyire szörnyű (nekem) egy 3 hengeres motor hangja.
Mennyire fals adatokat adnak a csökkenő fogyasztásról.
Mennyire sok autógyártó szívta már meg a túlzottan lecsökkentett méretek miatt...
Off audi-s listán írta egyszer valaki, aki BME-n gépésznek tanult, és Győrben is dolgozott sokat. Asszem az egyik 2.5V6TDI-ről volt szó, és nem most, hanem vagy 10éve. Ott az volt neki a döbbenet, hogy a marketingesek határozták meg, hogy milyen hosszú lehet a motor. Nem azért, mert nem fért volna be, ha 20mm-rel hosszabb, hanem azért mert így volt egy megkülönböztető adat, egy unikum, hogy az övék a legrövidebb V6-os dízel.
De a 20mm-en pont a jó kenés múlott, és az a motorszéria nagyon problémás is lett...
Aztán ott vannak a nagyteljesítményű sport BMW-k, amiknél viszont kényszer volt a minél több dolog egy helyre zsúfolása, és persze mindegyik olyan motor, ami (méretéhez képest) nagy teljesítményt ad le, ott bazi nagy hőveszteség is van, amit a kompaktság miatt nem tudnak jól elvezetni.
És ha túl sok a hő, akkor végzetes gondok adódnak...
A Renault VelSatis 3.0 dízelei is ilyenek voltak ugye?
Lehet, hogy fölöslegesen félek, de szerintem az ilyen 1.6 dízel, aminél szintén fontos a kompaktság, de ugyanakkor nagy erőt is várnak tőle, az mind esélyes a korai halálra...
Segítség van szükségem . 1 hónapja van Scenic II 1,6 16v 2005-s autóm. Idáig tök jól működött. Ma reggel nem indult. Kormány kiold AC búg, olaj szint rendben,0 km mutat a kijelző csak a motor nem jár.Minden más működik rádió, ablaktörlő,lámpák . Van valakinek ötlete,Kiszedtem az aksit, töltőre tettem. Du Piliscsabára kellene mennem .Várom a jó tanácsokat. Üdv Géza.
>viszont tény, hogy a közlekedési szokásaimból következően igen keveset kellett dugóban autóznom.
Na akkor a te körülményeid pont annyira általánosak, mint a mieink (csak a másik véglet).
Akkor most én is mondjam, hogy minek írod ide? Hiszen nem releváns, mert kb. senki sem fogja úgy használni...
Nem írom, mert a fórumban általában az újonnan jövők 1-2 oldalt se olvasnak vissza, és (mint most is), igen gyakran megismétlődnek a kérdések.
És ha a kérdező nem kapja meg ugyanazt a választ még egyszer, akkor a mégis beeső fél infókból fog építkezni.
Pl. ha nem írom ide, hogy 11 fölött is tud enni, te meg leírod, hogy 8.4 (és még csökkenthető is!), de nem teszed mellé, hogy dugó nélkül annyi, akkor a kolléga mi alapján fog dönteni? És vajon mennyire lesz csalódott, ha neki 9-10 közt fog enni, mert ő egy harmadik felhasználási mintát képvisel?
Viszont amit félelmetesenek találok: az új Espace-ba 1.6-os dízel van... papíron letol mindent és mindenkit, de vajon meddig fog élni az a motor?
Méretezés kérdése.
A kisköbcentis turbómotorok "trükkje," hogy a kisebb térfogatú hengerekben kevesebb üzemanyag ég el, viszont nagyobb hatékonysággal, így állítják elő ugyanazt a nyomatékot, amit régen egy nagyobb motorban.
Arról van szó, hogy az üzemanyag elégése során keletkező energiát mozgási energiává kell alakítani, és az ehhez szükséges alkatrészeket (dugattyú, hajtókar, hengerfal, főtengelycsapágy, stb) ehhez a nagyobb nyomatékhoz kell méretezni.
Régen az "Ezeröcsi" 75 lóerös volt, ma egy 1.5 dCi meg akár 110 is. De nem is ugyanolyan erősségű motoralkatrészekből épül fel.
a mienk nem Grand, 2.0 benzin, és láthatod az írásokból, hogy nálunk ovijáratban 11 fölött eszik.
Kár ezt ide folyton beírnod. Ovijáratban minden autó sokat eszik. Mivel nem melegszik át a motor, folyamatosan megy a szívató.
Akitől vettük, az esküdött rá, hogy ha nagyon odafigyelt a lendületből autózásra, és a lámpák előtti fékhasználat minimalizásra, akkor BP-n belül is képes volt 8 körülre lemenni.
Mint említettem, három Lagunában is volt ilyen motorom, és a városi átlagom 8.4 volt. De ezekben ötfokozatú volt a váltó, így a hatsebességes váltóval ez simán lejjebb szorítható.
Ehhez az átlaghoz nem kellett különösebben odafigyelni sem a kigurulásra meg ilyesmikre, viszont tény, hogy a közlekedési szokásaimból következően igen keveset kellett dugóban autóznom.
szerintem ha benzinesben van 2ős tömegű, akkor azok inkább a modern turbós jószágok lesznek.
Az ontopik autók benzinmotorjaihoz biztosan nem jár kettős tömegű lendkerék. Amúgy valóban, egyre több sima benzineshez is beépítik. De benzines autóknál nem jelent olyan gondot a szerkezet, mert a motor sima járása miatt a rugalmas elem csak a töredékét kapja annak a terhelésnek, amit egy dízelben.
És ha a 2.0-ban nincs gond az okoskerékkel, mivel van? Illetve gondolom a 2.0-nak kicsit nagyobb a fogyasztása.
A 2.0-ban is van okoskerék, és azzal is szokott bajság lenni, de nem olyan gyakran, és a javítás is olcsóbb. (Egyszerűbb a szerkezet.)
A 2.0 motor nyomatéka lényegesen nagyobb, ezért hosszabb váltó áttételeket kapott. Ugyanakkora sebességnél kevesebbet forog a motor, azaz ugyanannyi idő alatt kevesebbszer történik befecskendezés. Ez ellensúlyozza a nagyobb fizikai méretekből adódó veszteségeket, így a két motor fogyasztása kb ugyanakkora.
A 2.0 16V motor egyetlen objektív hiányossága az 1.6-hoz képest, hogy tizedannyi autó közül lehet válogatni.
Viszont amit félelmetesenek találok: az új Espace-ba 1.6-os dízel van... papíron letol mindent és mindenkit, de vajon meddig fog élni az a motor?
az idő eldönti
céges Doblók 1,3Mjet-ek bírják igaz nem nagy súllyal járnak, de homlokfelület az van durván Cw értékről meg kár beszélni, városba kis távon országútra jó a pálya már halála, szóval ilyesmi lehet az Espace 1,6 is
A VW/Audi féle 1.8T-ben igen, de az nem tűnt sportosnak picit sem.
A Scenic sima 2.0 benzinese (nekem) szintén egy "alapmotor". Nem megy durván, nyomatékot csak nagyon magason tartott fordulatnál érezni, induláskor inkább turmixgép fíling.
Lehet megkövezni
:)
A dízeleket pont ezért szeretem jobban. Van nyomaték bőven, és lehet, hogy gyorsulási versenyen nem nyerne, de sokkal élvezetesebb városban autózni vele. Még a pici dízelekkel is...
Viszont amit félelmetesenek találok: az új Espace-ba 1.6-os dízel van... papíron letol mindent és mindenkit, de vajon meddig fog élni az a motor?
1-2 oldalt olvass vissza, vannak it "élő" fogyasztási adatok.
a mienk nem Grand, 2.0 benzin, és láthatod az írásokból, hogy nálunk ovijáratban 11 fölött eszik.
Ha tud pályán-autóúton menni, akkor persze csökken a dolog.
Akitől vettük, az esküdött rá, hogy ha nagyon odafigyelt a lendületből autózásra, és a lámpák előtti fékhasználat minimalizásra, akkor BP-n belül is képes volt 8 körülre lemenni.
Nekem is van barátom, aki régi szivar Audi 100 2.2i-vel képes volt 9l alatt közlekedni, de az nem hétköznapi embernek való :)
Szóval a fogyasztás nagyon függ a vezető személytől és a használati körülményektől.
Egyébként szerintem az 1.6 is eszik ~annyit, mint egy 2.0, ha nem "lappangást" vár el tőle az ember, hanem haladni akar vele...
szerintem ha benzinesben van 2ős tömegű, akkor azok inkább a modern turbós jószágok lesznek. De eddig még egy cikkben sem tűnt fel ilyesmi, igaz, nem is "kerestem" az infót.
kettőstömegű lendkerék a dízelekben van, a nagy nyomaték és a rángatás elkerülése miatt.
Ha nagy autó kell, akkor vegyél Grand-ot, 2.0 benzinessel.
Egy előnye biztos van: az okoskerék nem romlik el benne, mint az 1.6-okban.
És ha nem is lesz sportos, de legalább nem fog szenvedni a kasznival.
Úgy hallottam hogy már benzinesekben is van kettős tömegű lendkerék, bár azt nem tudom hogy melyik tipusokban és évjáratban... És ha a 2.0-ban nincs gond az okoskerékkel, mivel van? Illetve gondolom a 2.0-nak kicsit nagyobb a fogyasztása.
Amúgy motor+váltó kérdésre visszatérve. Nekem mindegy hogy 5 vagy 6 fokozatú a váltó. nem vagyok egy száguldozós alkat. Jelenlegi autómmal is megtehetném, de úgy vagyok vele hogy inkább 10-szer becsüljem le magam és az autóm, mint hogy egyszer túl...
Pedig jelenlegi autómmal is megtehetném....
Dinamika hiányát igazából leginkább akkor tartom problémának ha kereszteződésből kell kihajtani. Bár gondolom megszokás kérdése a dolog.
Viszont család miatt már kellene egy újabb megbízható nagy autó, praktikus sok pakolási lehetőséggel. Hátam mögött van jó pár kisebb nagyobb költözés és a mostanival szenvedés van :)
csak akkor lehet előny, ha az ember minden tankoláskor félreteszi azt a különbség-pénzt amit amúgy benzinesbe tankolna.
Ismered a viccet: (?)
A szorgalmas és takarékos nyuszi összegyűjtött sok pénzt, és vett egy autót. Meglátta ezt a részeges róka: összeszedte a sok üres üveget, visszaváltotta és az árából vett magának egy új autót!
Szóval ezért kár lenne plusz pénzt fizetni, meg a külső ráncfelvarrásért is, ami szintén ekkor jött (optikás első fényszórók, ledes hátsók), viszont a 2007 utáni Renault-k (mindegyik) látványosan jobb minőségűek, mint az elődeik.
Miben érződik ez a jobb minőség?
Mindkettőben kettős tömegű lendkerék van amúgy?
Azért nézegetem inkább a benzineseket mert többnyire városi használat lenne, és évente csak párszor lenne hosszabb út.
És igaz hogy írják mennyivel gazdaságosabb a dizel, viszont az csak akkor lehet előny, ha az ember minden tankoláskor félreteszi azt a különbség-pénzt amit amúgy benzinesbe tankolna.
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy miben különbözik a 2005-2006-os 1,6-os 5 sebességes benzines a 2007-es 1,6-os 6 sebességestől? Ezek a különbségek megérnek kb 1000 Eurós árkülönbséget?
Ez egy érdekes dolog volt, szerintem 2007-ben lett Euro 5-ös a motor (az Euro 5 2008-ban lépett életbe), és ennek köszönheti a hatodik sebességet. Viszont majdnem minden versenyszámban rosszabb lett az "új" motor, főleg fogyasztásban, a 6-sebességes váltó ellenére is. Feltehetően csak így tudták az ősöreg K4M motort átpasszírozni az Euro 5-be....
Szóval ezért kár lenne plusz pénzt fizetni, meg a külső ráncfelvarrásért is, ami szintén ekkor jött (optikás első fényszórók, ledes hátsók), viszont a 2007 utáni Renault-k (mindegyik) látványosan jobb minőségűek, mint az elődeik.
Nekem 2x mütött a térdem, ezért jobb magasabbon ülni (szóval nem félig fekve = nehezebb kiszállni).
Nagy raktér egy pillanat alatt (1,7 m3) ha valamit szállítani kell.
A II.-esnek tetszik a karosszéria dizájnja.
Elektromos kézifék (2003ban ennek volt elsőként). Még emlékszem az osztrák -szlovén alpokban 30%-os emelkedőnél a határ előtt, amikor a sorban fél méterre ragadt rám a mögöttem levő ... és 4-5 métereket araszoltunk előre, hegynek fel.
Fogyasztás (nekem kitünő, a 4,4 most kb. 30 ezer km átlaga)
Áruházak parkolójában kimagaslik a tőbbi közül (kevésbé kell keresgélni, hová parkoltam)
- magasabb a scenic mint a szemelyautok ezert jobb a kilatas belole( foleg egy nonek;))masreszt elore jobban tud focusalni a kozlekedes ritmusara.
- nalunk 2 gyerek(az egyik beteg)nekunk kell bekotni az ovet naponta tobbszor s ezt lehajolva sokkal macerasabb egy alacsonyabb autoban.
- napi 2-5-7 km oda vissza s miert dizel?.. mert a vegelszamolasnal lehet a szerviz miatt tobbe faj de a napi hasznalati erteke mint elozesnel dinamika, "nyomatekbol autozas"stb sokkal elvezetesebb.
- a gyerekek sokkal tobbet latnak ki a nagyobb ablakokon es a teton mint egy szemelyautoban. De picit hosszabb varakozasnal fel tud allni az autoban es nagyobb a hely a nyujtozkodasra isss;).
- gyerekcuccok mint kismotor, bicaj, szerszamok vagy eppen mosogep stb egyszerubb szinten egy egyteruben.
S reggelig sorolhatnam miert egyteru az ovi- isi jaratu auto de talan eleg lesz.
Már megint a hangok kínoznak. Az autónál 1500 környékén, kb 2000-ig jelentkezik egy idegesítő kattogó hang. Én inkább valami kis elektromos kütyü hangjának vélem, mintha valami relé vagy kapcsoló kattogna, másodpercenként többször. Az autóban ülve azt mondanám, nem hidrotőke, de felnyitott motorháztetőnél gyakorlatilag nem is hallom, mert a motor zajába úgy összességében beleolvad, így akár a tőkék is lehetnek. Alapjáraton semmi, csak akkor jön elő menet közben, ha kb 1 cm-re be van nyomva a gáz, ha tovább nyomom, terhelem a motort, akkor csendesedik, ha visszaengedem az 1 cm-re, akkor megint hangosabb. Ha a gázt teljesen visszaengedem, hirtelen megszűnik. Ha újra gázt adok, nem is jelentkezik egyből, kell hozzá jó néhány másodperc.
Vannak nyomok fogalmazunk úgy, hogy valami történt a motortérbe és lehet hogy vízzel kapcsolatos. Holnapi terv a biztosítéktábla összes csatlakozó meg ami az ecutól jön átnézése. Kókányolááás? Honnét gondolod te ezt, itt mindenki hozzáértő mesterember! Szeptemberi vásárlás. Autószerelőtől de szerintem az is szabadulni akart tőle. Nem félek simán belepiszkálok. Hibái orvosolva lettek csak ez az egy maradt de szerintem találni fogok még.