A hőmérséklet ok. Én pl. a faszenet gyújtom hőlégfúvoval. Azért nem alkalmazzák réz idom forrasztásra, mert nem lehet a forrasztani kívánt tokra korrektül koncentrálni a hőt.
Mivel a forrasztóón 300 fok körül olvad, ezért nem lehetelen, elektronikát én is forasztottam már így, de nem vagyok meggyűződve, hogy a rézcső átmelegítéséhez elég energiát tud adni, kikísérletezni meg így szeretném, hogy majd télen szétesik a falban :-)
Ja. Kapsz a kereskedelemben un. roppantógyűrűs toldót. meg kell mérni a cső külső átmérőjét, majd venni a fenti holmit, utánna csak némi kézügyesség és villáskulcs kell. Keményen meg kell húzni. A hőlégfúvó, meg főleg a gyakorlatlanság esélytelen !
Meg sem merem kérdezni, hogy a gépész terveződ mit tanácsolt? :-) A ház hőveszteségét jó lenne ismerni. Fenti ember megmondaná. Szerintem nem éri el a 20 kW méretezési állapotban. Azaz -14C külső hőmérsékletnél. Innen látszik, hogy a 24-es kazán elegendő. Persze a 35-ös is jó szám, de minek? A nagyobb kazán többletfogyasztást eredményez. A nagyob kazán olyan mintha a postás kamionnal hordaná ki a levelet. Célnak megfelel, de egy kicsit gazdaságtalan. Szerencsés ha a fűtési rendszer minden eleme igazodik a hőigényhez. Itt az első probléma. Nem ismerjük azt a számot ami az alapja a fűtési rendszerünknek. Mivel sötétben tapogatózunk az igényeket illetően, ezért minden berendezésből jó nagyot veszünk, mert az biztos, hogy jó lesz. A nagyobb készülékek jelentős többletkiadást, és egy gazdaságtalanul üzemelő rendszert eredményeznek.
Ha van egy kis számítógépes ismereted, a Winwatt programmal a hőszükségletet kiszámolhatod, és tisztában leszel a helyiségek s a házad hőigényével.
Buderus? Nem az indultak még kategória, nagyot nem csalódhatsz benne.
Ma egy polc felszerelése során rájöttem, hogy a réz fűtéscső nem akadály a fúrókalapácsnak :-) Fene gondolta, hogy ott is van cső...
Holnap majd hívok valaki mestert (esetleg ha valaki tud ajánlani, vagy ajánlkozni bp.-en: szapcsika kuk@c freemail.hu), de kíváncsi lennék, mi az eljárás ilyenkor? Sérült szakasz kivág és és beforraszt egy közdarab, gondolom.
Jól érzem, ugye, hogy egyszál hőlégfúvóval ne próbáljam megforrasztani? A falat már kivéstem. Kb. mire számíthatok javítási költségben? Köszi!
Inkább az elképzelhető, hogy a csonkok össze lettek keverve, és a tároló kapacitás csak néhány liter. Ha a hideg betáp és a meleg fel van cserélve, akkor ott vigyorog a jó sok melegviz a tárolóban, de nem lehet kivenni. Estleg csinálj fényképeket, és küld el a mail cimemre, hátha látszik a hiba.
Természetesen hibás működés esetén jöhet ki a kazánhőfokkal közel azonos hőfokú víz. A termomax állókazán alapból nem alakalmas indirekt tároló fűtésére. Kell hozzá egy külön vezérlés. Ugy tudod kipróbálni hogy van e, hogy a kazánon lévő fűtés termosztátot teljesen letekered. Ha ezek után nem lesz melegvíz, akkor nincs benne. Kell lenni egy téli-nyári átkapcsolónak is.
Van egy indirekt megoldású rendszered aminek a tisztességes működéshez több paramétert kellene tudnia. A rendszeredben több hiba is lehet. Mindig ilyen volt, vagy működött valamikor jól? A reszeten a kint lévő gombot érted, vagy a kupak alatti hőkorlátozót ?
80-90 fokos HMV??? Valamit szerintem elirtal. Egy modern kazan eloremenoje sincs ilyen magas. Masreszt viszont kerdes, mennyi ido alatt szabad 100l-nek lehulnie, ill. kerdes, van-e hmv-cirkulacio vagy csak a tartaly hult lefele. (Nem ertek hozza, csak azert irtam be, hogy ha valaszolsz akkor tudjanak az okosak egybol jo infot adni.)
Egy kis segítség ismét elkelne a szakemberektől.
Olvasom itt a fórumon, hogy 10-15-20 m3-t lehet számolni MHV-előállításra.
Poénból megmértem az utolsó egy hónapot 43 m3 jött ki. Szörnyen sok, főleg, hogy alig használjuk. 3 fős család egy csecsemővel, kétnaponkénti mosogatással. Főzés minimális, talán két három naponként, sütő elektromos.
Már írtam a rendszerünkről: Termomax kazán SD 100 l-es melegvíztárolóval. A kazánnak van egy kis hibája, mindig leáll, reset gombbal újraindul, van hogy egy felfűtés három-négy reset után fejeződik csak be, így én a többszöri felfűtésnek tulajdonítottam a nagy fogyasztást.
Tegnap azonban ott álltam a kazán mellett és addig nem hagytam ott, míg be nem fejezte a MHV-készítést (kb. 80-90 fokos lehetett a HMV).
Ezután volt egy kis :
- mosogatás kb. 10 l HMV
- gyerekfürdetés kb. 10 l HMV
- 2*2 személy zuhanyzás, összesen kb. 5 percig, becslésem szerint legfeljebb 20-30 l HMV
Reggel akartam melegvizet engedni és egy csepp sem volt benne. A kazán hál isten hibával leállt.
Mi lehet ennek az oka, hogy nem volt melegvíz?
(Olyan benyomásom van mintha valami lehűtötte volna melegvizet.)
A szerszámkészletet megvenni szerintem csak vállalkozónak érdemes. Kb. 30e/db a présfej, 300e az elektromos présszerszám és 10e egy kalibráló fej és az olló. Általában ahol a csövet forgalmazzák kölcsönözni is lehet, 1000-2000Ft/nap egy garnitúra szerszám. Nekem szerencsém volt mert ismerősön keresztül ingyen hozzájutottam amig szükségem volt rá.
"... az épületszerkezetektől való távolságokra nincsenek országos előírások."
Ezután a gyártó megadja az elfogadott ajánlását, amit más országokban alkalmaznak. Magyarán az építési hatóság azt határoz meg, amit akar, mivel ez a fajta kivezetés építési engedély köteles ! Sőt, mintha Ántsz is illetékes lenne...
Egyébként: talajtól vagy födémtől 2200mm, merőleges faltól 1000mm, két füstgáz kivezetés függőleges távolsága 1500mm, két füstgáz kivezetés egymástól vízszintes távolsága 600mm szerintem ezek jöhetnek szóba alapértlmezésnél, de érdeklődj az építési hatóságnál !
Ugyan nem tudom mit minősítenek a szerelőkön, én magamnak csináltam HENCO szerszámokkal. Nagy elrontani való azt hiszem nincs benne, ha rendesen ütközésig vannak tolva a kötések. A műanyag idomokat és a kötéseket kell-e valamivel védeni a vakolattól, vagy le lehet vakoni (a press kötés rozsdamentes, elvileg nem lehet baja).
Ezt az igét egy szerelő mester hirdette, azért kérdeztem rá, mert én is valami 1 méterről hallottam, de azt mondta, hogy ez valami új szabály. Lehet, hogy palira akart venni? De miért? Komplett lakás fűtését akartam rábízni.
És mi az, hogy gyártófüggő? Nem ugyanazok a szabályok a különböző gyártókra? Azt a Duvalt megnéznéd nekem? Köszi
Elektromos fűtűbetét törölközőszárítós rad-hoz 1 db 14032 Ft
Automata légtelenítő 4 db 4080 Ft (minek 4 db ?)
Szerintem halasztható: Időjárásfűggő szabályozó fűtőkészülékhez 1 db 205509 Ft
Távvezérlő 1 db 23143 ft
Továbbá kell-e ennyi termofej és termosztatikus szelep ? Gyárilag nekem benne voltak ezek (mármint a szelepk) a radiátorban (úgy kértem), nem olcsóbb úgy ?
Lehet hogy a radiátorokat jól beszabályozva nem kell ennyi termofej, meg azt utólag is ráérsz venni...
Programozható termosztát nem kell, vagy az benne van valamelyik árban ?
Ha padlófűtés lesz akkor legyen kondenzációs kazán !
Viszont mindenkinek ajánlom, hogy legyen egy plusz kéménye szilárd tüzelésre méretezve és a fűtési rendszer tervezésekor esetleg legyen figyelembe véve, hogy valamikor lesz egy szilárdtüzelésű kazán is beépítve. Ez most többletköltség
Vagy tessék rakatni kandallót, cserépkályhát, esetleg annak a központi fűtésre köthető változát, meg venni mellé pár hektár erdőt ! Vagy a napocskát kellene bevadászni...
Buderus a márkás készülékek közül a legjobb ár/értékű talán...
Kazán méretezés nem szólok hozzá, de szerintem más sem fog, mert kicsit kevés az info. Urbancsok.hu nickű kollégát kéne keresned, talán tud segíteni, és Buderus-szal is foglalkozik, meg napkollektoros rendszerekkel is: www.urbancsok.hu .
Ha ez típushiba lenne, akkor nem szerelnének ezzel a rendszerrel semmit ! Ha kiképzett, feljogosított szerelő végezte a szerelést megfelelő technológiával, akkor nyilván vállaltak rá garanciát, min 15 év szokott lenni. Rehaura nekem 30-at mondtak, nálam be van vésve a falba az összes fűtéscső.
Egyik kivitelező gyakran beszél rá a másikra, mert 1x hallott valamit valakitől...
Ezt az igét ki hirdette ki neked ? Ha építési hatóság, akkor ámen rá. A minimálisat a tervezési segédletből a gépész tervezőnek illene tudni, az meg gyártó függő. Saunier Duvalhoz van nekem, azt meg tudom nézni...
Tapasztalatokat kérnék a HENCO rendszer megbízhatóságáról. Az egész ház (víz, fűtés) ezzel van szerelve, a falban lévő idomok műanyag press-es idomok (eredeti HENCO 2 gyűrűs), a falon kívüliek szorítógyűrűs fémidomok. Most azt hallottam egy kivitelező cégtől, hogy a press-es idomok egy idő után elkezdenek engedni. Azt mondják, hogy inkább Prandelli vagy Wavin. Valóban ez-e a tapasztalat, mert most állok burkolás előtt, és inkább most cserélek vezetéket, mint néhány év múlva szétverem a lakást??
Nálunk kb. ugyan az a helyzet mint cliornál, csak más a felső és alsó szint mérete. Alul padlófűtést, felül pedig részben padlófűtést, részben radiátort szeretnénk. Erre kaptam a következő ajánlatot. Rá tudna valaki nézni szakértő szemmel? Kicsit elszálltunk a költségvetéssel és most valahol le kéne faragni, de persze laikusként innen nem tudtam semmit.