Sajnos a gond nem kevés. A c5 tartálya muanyag igy semmi nincs bele szerelve ahol a benne lévő anyag kivehető lenne .Megoldásként az üzemenyag szintmérőnél lehet a tartály belsejéhez jutni. A jobb hátsó ülés alatt van. Az ABS kábeleit is szét kell szedni de az őssze rakás és elindulás után akontroll lámpája elalszik.Az anyát ami müanyag azt le kell tekerni és az elektomos csatlakozót széthuzni.,ezután kiemelhető a szintmérő és a nagy átmérőjü lukon aztán a tankbol ki lehet szivni a belekerült anyagot majd kitörölni ésmehet bele a jó.
Sziasztok. Elég régen olvasgatom a c 5-tel kapcsolatos gondokat. Eddig nekem nem volt különösen nagygondom vele. Nekem egy 2002 évjáratú 2hdi, típus van. Ja és109 lovas . Igazából most omlott össze az autó. 213,ezer km-nél hengerfej tömítés, és teljes felujítása a hengerfejnek. Ez mind nem elég összeszerelés után eltunt a turbó nyomás.,amelett,hogy minden a helyén van. Teljes a boldogságom mert ezzel egyídőben rendszertelenül a két első kereket minden előjel nélkül befékezi. Nem tudom mit kezdjek vele sajnos akörnyékünkön igen kevés fut ebből a tipusbol így nem igazán állt rá senki erre a tipusra. Kérném ha valaki tud segitsen vagy ha tud ajánlani szerelőt szabolcs-megyébe .Előre is köszi mindenkinek. Egy taxis.
Imádom a francia autókat, jelenleg egy, a szüleimmel közös Citroen C5 I.-et használok, imádom. Az boschnak köszönhető pár elktronikai problémától eltekintve hibátlan autó! Emellett modelleket is gyűjtök, 1/18.as méretarányban, ezek komoly modellek, nem játék autók, megtekinthetők http://french-car-fan.vsg4.hu/
Jelenleg tanuló vagyok, de informatikával foglalkozok és egy szervert üzemeltetek.
Hát a szépségről valóban sokat lehetne beszélni, de tény hogy a 4ajtós változat nem az. Pont ezért vettem kombit és eddig szinte mindenkinek tetszett. Persze nincs rajta tetősín és sötétítettek az ablakok, ami nagyon sokat dob a megjelenésén. De nem is számít igazán, mert nekem megfelel és még a gyári BSi van benne. :)))))
Az enyém III és 2.0HDI, amikor kiírta ezt, akkor kiírt mellé még 2-3 faultot is, pedig "csak" BSI ment gallyra benne... gariban cserélték. Kétszer (25/50ekm, most 103nál járok, még jó a harmadik :) )
Sziasztok. Lenne 1ha kérdésem.3éve vagyok C5 tulajdonos és most van 1löve kis gondom.Hideg indításnàl az alapjàratom ingadozik szinte le akar àlni ha nem tarom a làbam a gàz pedàlon.Nem tudok ràjönni mi a baja.A múlt héten cseréltem ki benne a légtömegméröt mert ki írta azt az àltott mondatot amittöl minden c5 tulaj retteg"ANTIPOLUTION FAULT".Megjegyzem 2.0HDI motorral van szerelve a masina.Kérlek benneteket ha valaki tud segíteni írjon mert màr a falra màszok töle.Elöre is köszönöm.
Akármilyen is az AL4-es váltó, először mindenképpen az olajszintet ellenőrizném benne. Nekem a 4HP20 is tudott motorféknél rángatni mikor egy picit alacsonyabb volt az olaj szintje.
Ma reggel is Economy mode-dal indultam, este mindent megnéztem a sötétben, semmi sem volt rákapcsolva, direkt megnéztem a kesztyűtartót, csomagtér világítást. Hazaérek ekkor már nem égetem a lámpát a kocsin, kaput kinyitom beállok és utána leállítom a kocsit, nem hagyom rajta a gyújtást, kulcsot kiveszem és lezárom a kocsit. A rádió kapcsolója továbbra sem működik, lehet, hogy beragadt volna a gombja? Ha nyomogatom mindegyik dolgozik nincs beragadva. Próbáljam kicserélni a kapcsolót?
Lehet váltót kell cserélnem? Bonyolúlt a csere? Itt olyasmire gondoltam, hogy komplett elejét szét, motort meg ki kell szerelni? Mert ha igen, akkor kell másik ideiglenes munkaeszköz után nézni, míg meggyógyul a drága, vagy megvárom a nyarat, ha addig kibírja.
Rossz üzemanyag került az üzemanyagtartályba. Van rajta valami leeresztő, vagy valami? Alánéztem, de a jobb oldalon semmi. A bal oldalon a hővédő lemez alatt esetleg? Csak, hogy ne szedjem le fölöslegesen. Valahogy ki kell üríteni belőle.
Szia hát sajnos az al4 váltó egy nem túl jól sikerült széria, a váltójavítók sem kedvelik mert javítás után is kétséges a tökéletes műkődés.
Az economi módba akkor megy az autó ha sokáig rajta van a gyújtás , sokat nyitogatod az ajtót stb , védi az akut , zárt nyugalomban lévő autónál nem szabadna economiba mennie itt valami nem gömbölyü.
Leírom, hogy az utóbbi időben mit csinál a drága, kérném véleményeteket, Betg tanácsait.
2001-es C5 2,0HDI AL4-es automata
Pár hónapos jelenségek:
Reggel elindulok, kb 2 km múlva megyek fel a főútnak nevezett jó magyar útra. Közelítek a kereszteződéshez kb 50-60km/h tempó leveszem a gázról a lábam és nincs motorfék, visszaesik a fordulat 1000-re. Ezt nem minden reggel csinálja, mikor milyen kedve van.
Menet közben 45-60 között lakott területen elkezd rángatni a motor, nem tudom tartani ezt a tempót, engedem neki, hogy lassuljon váltson vissza és utána vagy szépen haladunk vagy nem.
Kb. 90-nél tempomattal, mikor sima az út – ilyen is van erre, kb 1,5 km – érezhető h néha ki-kihagy a váltó. Megyek és nagyon rövid időre azt lehet érezni, mintha eltűnne a nyomás, picit ránt és megy tovább, a fordulat, km/h nem változik. Ezt kb 20sec-ként csinálja, vagy mikor kedve van. Kipróbáltam hosszabb, jó minőségű úton is ott is csinálja.
Reggel megyek, 70 fölött fel szeretne váltani, de nem teszi, erre kiírta, hogy automata váltó hiba, félreállok, újraindítom minden működik, ezt eddig 2x csinálta meg, télen és tegnap előtt.
Diagon annyit írt ki, hogy 2 db „vevőszolgálatnál nem jelzett hiba”, ismerős régebbi diagján annyi volt, hogy „kerék fordulatszám érzékelő hiba”, de erre nem emlékszem pontosan, lehet rosszul idéztem.
Mai jelenség:
Reggel -5 fok, nyitom ki nem villannak a vészvillogók. Gyújtás fel, kiírja „Economy mode”, de utána beindult. Akksi nincs fél éves. Elindulok dolgozni, akarok a hangerőn állítani, nem dolgozik a rádió gombja, ami a kormány mögött van. Letelt a munkaidő, indulnék haza, villogók nem működnek nyitásnál, „Economy mode” megint. Autó megy, semmit nem ír ki. Szólok ismerősnek olvassa ki, hogy mi lehet. „Kijelző vagy Autopc vagy Telematika” párbeszéd nincs, eddig volt, most nincs. Máshol nem volt hiba, csak a BVA-nál az a „vevőszolgálati…”
Kb. ennyi.
Elnézést, hogy ilyen hosszú lett, de rövidebben nem tudtam leírni.
Szia. No ezzel megfogtál. Pontosan nem tudom, hogy a II-es vagy III-as mire vonatkozik (az évjáratra/generációra?). Az autó 2008. 7. havi, újabb modell, sedan. Köszi a választ.
Egy 2008-as Citroen C5 1.8 Dinamique autót tervezek vásárolni. Eddig még nem volt tapasztalatom a Citroen-nel kapcsolatban. Mit érdemes alaposan megnézni, kipróbálni a megvásárlás előtt? Elvileg 68ezer km van az autóban. Az 1.8-as benzin motor mennyire jó, megbízható? A fogyasztása mennyire elfogadható? Összességében ebben a felszereltségben, motorral ajánlható az autó?