Bp.mellett lakik a nagymamám, és az Ő telkén szeretnék építeni.
A telekmegosztás megtörtént, az első rész maradt a mamámé, a
hátsó "nyeles telek" pedig az enyém.
A közműveket szeretném beköttetni, de van 1 kis gond.
Az első részen benn van minden közmű, de a közműhozzájárulást lakóegységenként
kell megfizetni. Hogyan tudnám ez legálisan megkerülni, mivel a víz+csatorna 750.000 Ft+ÁFA. Ha almérőt szerelek fel az ugyanannyi....Lakhatási engedélyt csak akkor kapok ha befizetem ezt az összeget....Esetleg van valami kedvezmény, törvény ami mentességet ad a díjfizetés alól, vagy legalább nem ekkora az összeg?......
Szerintem igen. Arról van szó, hogy ma már igazából a beépített kazánteljesítményt a melegvíz igény határozza meg. A külső méretezési hőmérséklet eltérhet, a tervező választhat néhány fokkal többet vagy kevesebbet. Ettől is mozoghat a hőigény 3-4-5 Kw-ot. A lényeg: a gázkazánok a névleges terhelés közelében a leggazdaságosabbak, tehát nem szabad őket tulméretezni. Nem igaz ez a kondenzációs kazánokra ezek imádnak részterhelésen üzemelni.
Egy ma épült bármekkora családi ház fűtési (!) hőszükséglete több mint 15 KW azt azonnal le kell bontani, A tervező és a kivitelező egyidejű főbelövésével együtt. ;)) Nagyobb teljesítmény csak a sok fürdőszoba, a pezsgőkád, medence, meg hasonlók miatt kellhet !!!!!!
Készül az ÉG-tervem, olyannal készíttetem, aki ismét kiszámol mindent, noha az engedélyeztetési tervben már megvannak a számítások:
-12,0 fokra méretezve (hővezetési ellenállás, üvegezés, szerkezeti elemek alapján) a fal K-ja 0,45, a fűtetlen területekkel érintkező falak K-ja 0,7, a tetőtérhéjalás K-ja pedig 0,4.
A Qtényl 392 W/K, a hőszükséglet pedig 17,9 kW.
Ezt a fűtésszerelőnek is mondtam, ő arra hivatkozik, hogy ez azért nagyrészt elmélet, a gyakorlat mást fog mutatni. Ezért csináltatok egy független tervezővel ÉG-tervet, megvárom az ő eredményeit is.
Köszi a véleményeket. A srác amúgy jó szerelő, de azért nem szereltetek vele mozdonymotort a személyautómba. :-)
A közelgő BNV-n szerintetek mennyi kedvezményt adnak a fűtéstechnikai cégek, ha egyáltalán jelen lesznek ott?
(Nem mondtam még, hogy ez egy SD 100 SC álló tároló)
Véleménye szerint az a baj, hogy az álló konstrukció miatt csak a tartály kb. fele melegszik fel, ezért nincs reggelre elég meleg víz.
Véleményed?
Közben gondolkoztam: akkor viszont még rosszabb a helyzet a gázfogyasztással, mert eddig azt hittem, hogy 100 l HMV készül el napi 1,5 m3 gázzal, de ha a gázszerelőnek van igaza, akkor csak 50 l.
Sok olyan csalódott embert láttam már, aki drága pénzért megvette a korszerű kazánt+rendszert, de a kiépités miatt kb. 100év múlva sem térül meg neki a befektetés.
Kád fölött lehet, ha a berendezés fröccsenő víz ellen védett (IPX5 szabvány). Az cirkó alsó peremének a padlótól 0,4-1,4 méter között kell lennie. Turbós cirkónál előírás még, hogy a kádnak a lefolyó felőli oldalán legyen elhelyezve a berendezés (ez praktikus is), viszont nem turbós cirkónál valamiért hiányzik ez utóbbi szabály. Érdemes turbós cirkót választani, biztonságosabb, kevesebb vele a macera. A kéménytől való távolságra tudtommal nincs szabály, a tervezőnk sem mondott ilyet (a gazdaságosság és az esztétika diktálja, hogy legyen minél közelebb), de majd írják itt, ha mégis van. Csőátmérőről nem tudok nyilatkozni, végig kellene nézni az egyes márkák termékskáláját, de biztos van itt olyan, aki ezt fejből fújja.
Sziasztok, lenne egy kérdésem, nagyon megköszönnöm, ha tudnátok segteni. Nővéreméknél fűtéskorszerüsítés van folyamatban, átátllnának a cirkós fűtésre. Viszont a kémény nagyon keskeny, 11 cm-es és nekik mivel nagy a lakás, egy kombi nagy cirkó lenne jó. A kazánt a kád fölé kellene rakni, mert ott van a kémény, de állítólag van egy olyan előrás, hogy a kádtól legalább egy méterre és a kéménytől legfeljebb 2 méterre lehet. Ehhez az egész fürdőszobájukat kellene szétverni, mosdókagylót lesuzerelni és 3 éve volt teljes felújítás, szegény el van keseredve nagyon. Nem tudjátok, hogy valóban van nilyen előírás és ha igen, ha nem, akkor is, nem tudnátok olyan nagyobb teljesítmányű kazánt amihez ez a kis keresztmetszet is elég lenne? Nagyon köszönöm a segtséget!
A hőmérséklet ok. Én pl. a faszenet gyújtom hőlégfúvoval. Azért nem alkalmazzák réz idom forrasztásra, mert nem lehet a forrasztani kívánt tokra korrektül koncentrálni a hőt.
Mivel a forrasztóón 300 fok körül olvad, ezért nem lehetelen, elektronikát én is forasztottam már így, de nem vagyok meggyűződve, hogy a rézcső átmelegítéséhez elég energiát tud adni, kikísérletezni meg így szeretném, hogy majd télen szétesik a falban :-)
Ja. Kapsz a kereskedelemben un. roppantógyűrűs toldót. meg kell mérni a cső külső átmérőjét, majd venni a fenti holmit, utánna csak némi kézügyesség és villáskulcs kell. Keményen meg kell húzni. A hőlégfúvó, meg főleg a gyakorlatlanság esélytelen !
Meg sem merem kérdezni, hogy a gépész terveződ mit tanácsolt? :-) A ház hőveszteségét jó lenne ismerni. Fenti ember megmondaná. Szerintem nem éri el a 20 kW méretezési állapotban. Azaz -14C külső hőmérsékletnél. Innen látszik, hogy a 24-es kazán elegendő. Persze a 35-ös is jó szám, de minek? A nagyobb kazán többletfogyasztást eredményez. A nagyob kazán olyan mintha a postás kamionnal hordaná ki a levelet. Célnak megfelel, de egy kicsit gazdaságtalan. Szerencsés ha a fűtési rendszer minden eleme igazodik a hőigényhez. Itt az első probléma. Nem ismerjük azt a számot ami az alapja a fűtési rendszerünknek. Mivel sötétben tapogatózunk az igényeket illetően, ezért minden berendezésből jó nagyot veszünk, mert az biztos, hogy jó lesz. A nagyobb készülékek jelentős többletkiadást, és egy gazdaságtalanul üzemelő rendszert eredményeznek.
Ha van egy kis számítógépes ismereted, a Winwatt programmal a hőszükségletet kiszámolhatod, és tisztában leszel a helyiségek s a házad hőigényével.
Buderus? Nem az indultak még kategória, nagyot nem csalódhatsz benne.
Ma egy polc felszerelése során rájöttem, hogy a réz fűtéscső nem akadály a fúrókalapácsnak :-) Fene gondolta, hogy ott is van cső...
Holnap majd hívok valaki mestert (esetleg ha valaki tud ajánlani, vagy ajánlkozni bp.-en: szapcsika kuk@c freemail.hu), de kíváncsi lennék, mi az eljárás ilyenkor? Sérült szakasz kivág és és beforraszt egy közdarab, gondolom.
Jól érzem, ugye, hogy egyszál hőlégfúvóval ne próbáljam megforrasztani? A falat már kivéstem. Kb. mire számíthatok javítási költségben? Köszi!
Inkább az elképzelhető, hogy a csonkok össze lettek keverve, és a tároló kapacitás csak néhány liter. Ha a hideg betáp és a meleg fel van cserélve, akkor ott vigyorog a jó sok melegviz a tárolóban, de nem lehet kivenni. Estleg csinálj fényképeket, és küld el a mail cimemre, hátha látszik a hiba.
Természetesen hibás működés esetén jöhet ki a kazánhőfokkal közel azonos hőfokú víz. A termomax állókazán alapból nem alakalmas indirekt tároló fűtésére. Kell hozzá egy külön vezérlés. Ugy tudod kipróbálni hogy van e, hogy a kazánon lévő fűtés termosztátot teljesen letekered. Ha ezek után nem lesz melegvíz, akkor nincs benne. Kell lenni egy téli-nyári átkapcsolónak is.
Van egy indirekt megoldású rendszered aminek a tisztességes működéshez több paramétert kellene tudnia. A rendszeredben több hiba is lehet. Mindig ilyen volt, vagy működött valamikor jól? A reszeten a kint lévő gombot érted, vagy a kupak alatti hőkorlátozót ?
80-90 fokos HMV??? Valamit szerintem elirtal. Egy modern kazan eloremenoje sincs ilyen magas. Masreszt viszont kerdes, mennyi ido alatt szabad 100l-nek lehulnie, ill. kerdes, van-e hmv-cirkulacio vagy csak a tartaly hult lefele. (Nem ertek hozza, csak azert irtam be, hogy ha valaszolsz akkor tudjanak az okosak egybol jo infot adni.)